פורטל:דואר ובולאות/החודש בהיסטוריה/יוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שנה אירועי חודש יוני
1660 - קולונל הנרי בישופ (אנ') (בתמונה) מונה על ידי המלך צ'ארלס השני למשרת המנהל הכללי של דואר אנגליה (אנ'). תמורת המשרה התחייב בישופ לתשלום שנתי בסך 21,500 לירות שטרלינג. בשנת 1663 נרכשה המשרה מבישופ על ידי דניאל אוניל (אנ').
הנרי בישופ
1793 - בזמן המהפכה הצרפתית הטילו כוחות צבא ממלכת הבסבורג וכוחות צבא המלוכנים הצרפתים (אנ') מצור (אנ') על צבא המהפכנים הצרפתים של הרפובליקה הצרפתית הראשונה שהתבצרו בעיר ואלנסיין. החיילים הנצורים ניסו ליצור קשר עם צבא המהפכנים שמעבר לקווי המצור באמצעות כדור פורח עליו הוטענו מכתבים ומסרים צבאיים, אולם הניסיון נכשל והכדור הפורח נפל לידי הכוחות האוסטרים.
1803 - הולנד השתלטה על כף התקווה הטובה והחזיקה את האזור בין השנים 1803 עד 1805. ההולנדים פתחו בית דואר וייסדו שני קווי דואר, האחד בין קייפטאון וסיימונס טאון והשני בין קייפטאון וסטלנבוש (אנ'). הבריטים, אשר חזרו והשתלטו על כף התקווה הטובה בשנת 1805, המשיכו להפעיל את קווי הדואר האלו.
1839 - האמן הנרי קורבולד (אנ') הוזמן על ידי בית הדפוס פרקינס, בייקון ופטש (אנ') להכין תרשים לבול הראשון בעולם, הפני השחור. התרשים התבסס על דמות המלכה ויקטוריה כפי שהופיעה במדליה שהכין ויליאם וייון (אנ') בשנת 1837 לציון הביקור הראשון של המלכה בסיטי של לונדון.
1912 - העיתון הבריטי הדיילי מייל נתן במהלך החודשים יוני עד אוגוסט חסות לשורה של טיסות ניסיוניות בנקודות שונות לאורך חופי בריטניה. גלויות מצוירות שהוכנו במיוחד הועברו בטיסות אלו, וחותמות מקושטות הוטבעו עליהן.
1918 - המושבה הבריטית של חוף הזהב הנפיקה בול מס מלחמה.
1918 - מדינת החסות הבריטית של איי גילברט ואליס (אנ') הפכה למושבת כתר בריטית.
1920 - תראקיה המערבית תחת שלטון יוון הנפיקה את בולי הדואר הראשונים שלה. הבולים הוכנו על ידי הוספת הדפס רכב בשפה היוונית ("המנהל של מערב תראקיה") על בולים של יוון.
1938 - דואר ארצות הברית הכניס לשימוש בבתי הדואר מכונות להטבעת חותמות ביול.
1940 - גואטמלה הנפיקה את בול האקספרס הראשון שלה.
1941 - האי גרנזי תחת כיבוש גרמניה הנאצית הנפיק את בולי הדואר הראשונים שלו.
1942 - צפון בורניאו (אנ') תחת כיבוש יפני (אנ') הנפיקה את בולי הדואר הראשונים שלה.
1944 - יוון הנפיקה את בולי הצדקה הראשונים שלה, אשר כללו גם בולי דואר אוויר עם תוספת לצדקה. ההכנסות ממכירת הבולים נועדו לטיפול בנפגעי ההפצצה של בעלות הברית על העיר פיראוס ב-11 בינואר 1944. הערכים הנקובים הגבוהים מאוד שהודפסו על הבולים הרתיעו את הרוכשים, והבולים יצאו משימוש בתוך זמן קצר.
1948 - באריתריאה, המושבה האיטלקית לשעבר, הוכנסו לשימוש בולים בריטיים שעליהם נוסף הדפס רכב עם המילים B.M.A./ERITREA.
1958 - דואר ארצות הברית הכניס לשימוש חותמות עשויות ויניל (PVC) לצורך החתמת הבולים המוחתמים מראש[1]. השימוש בחותמות אלו, אשר החליפו את החותמות הקודמות העשויות גומי, החל בתחילת חודש יולי 1958.
1961 - דרום וייטנאם הנפיקה את הבול הצבאי הראשון שלה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]