פורטל:הארי פוטר/אתרים/הוגסמיד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוגסמיד הוא כפר הנמצא בסמוך לבית הספר הוגוורטס, וכן היישוב היחיד בממלכה המאוחדת שבו מתגוררים אך ורק קוסמים ומכשפות. לפי רולינג הכפר נוסד בימי הביניים על ידי קוסם בשם הנגיסט מוודקרפט, שברח לסקוטלנד בגלל רדיפת הקוסמים בנורת'מברלנד. הכפר מורכב מרחוב ראשי אחד, שבו נמצאות רוב החנויות ובתי העסק הקסומים. מרחוב זה מסתעפות סמטות רבות, שגם בהן יש בתי עסק שונים כגון פונדק "ראש החזיר" ובית הקפה של מאדאם פודיפוט. תלמידי הוגוורטס מהשנה השלישית ומעלה רשאים לבקר בהוגסמיד בימים מסוימים אם הוריהם מאשרים זאת מראש. הביקורים הללו מנוצלים למפגשים חברתיים, לקניות וכדומה, ובניגוד למשמעת הקפדנית בהוגוורטס הם אינם מלווים בהשגחה צמודה של המורים.

סצנות הכוללות את הכפר לא הוצגו בסרטי הארי פוטר עד יציאתו לאקרנים של הסרט השלישי בשנת 2004, ולאחר מכן הוא הופיע בסרט החמישי ובסרט השישי. בכל שלושת הסרטים ניתן לראות את הכפר תחת מעטה כבד של שלג.

המקומות העיקריים בכפר שמוזכרים בספרים הם:

  • פונדק שלושת המטאטאים הוא הפונדק המפורסם ביותר בכפר, וידוע בזכות הבירצפת (משקה פופולרי בספרים) ובעלת הבית יפת התואר מאדאם רוזמרטה, המתגוררת מעליו. שלושת המטאטאים הוא אחד מהיעדים הפופולרייים ביותר בכפר בקרב תלמידי ואנשי הצוות של הוגוורטס. לאורך הסדרה התרחשו בו מספר סצנות בולטות, בהן הגילוי של הארי פוטר על כך שהרוצח לכאורה סיריוס בלק הוא הסנדק שלו, הראיון שלו עם העיתונאית והרכילאית ריטה סקיטר בספר החמישי שהוביל לשיפור ניכר במצבו החברתי הקשה לפי הספר, ועמדת תצפית על הוגוורטס בספר השישי על הוגוורטס כאשר רוזמרטה הייתה נתונה לשליטתו של וולדמורט.
  • חנות התעלולים של זונקו היא חנות למכירת מגוון מוצרים הקשורים לתעלולים, בדיחות, ומעשי קונדס, שברובם המוחלט יש אלמנט כלשהו של קסם כגון ספל שמסוגל לנשוך את האף של מי ששותה ממנו. תלמידי הוגוורטס מבקרים רבות בחנות בזמן ביקוריהם בהוגסמיד, והיא חביבה במיוחד על התאומים פרד וג'ורג' ויזלי (אחיו של רון ויזלי), שלאורך כל הסדרה ידועים בחוש ההומור המפותח שלהם וברצונם לעולל תעלולים. החנות נסגרת בנקודת זמן לא ידועה, ככל הנראה בין סוף הספר החמישי לספר השישי.
  • בית התה של מאדאם פודיפוט הוא בית תה שמופיע באופן ישיר רק פעם אחת בסדרה, כמקום בספר החמישי שבו יוצאים לדייט הארי פוטר וצ'ו צ'אנג, חברתו באותה תקופה. בית התה מתואר כמקום בעל צביון יותר רומנטי בהשוואה לשלושת המטאטאים, ולפי הספרים הוא משמש כעיקר כמקום מפגש אינטימי יותר לזוגות תלמידים בהוגוורטס. עם זאת, הוא מוזכר כבעל חשיבות פחותה בהשוואה לשלושת המטאטאים.
  • הדובשנרייה היא חנות הממתקים הראשית של הכפר, ואחד המקומות הפופולריים ביותר עבור תלמידי הוגוורטס. בחנות נמכרים ממתקים רגילים וממתקים בעלי זיקה לקסמים, כגון מקלות סוכר בצורת שרביט קוסמים, סוכריות ברטי בוטס בכל הטעמים (סוכריות המופיעות פעמים רבות בסדרה), סוכריות מנטה בצורת קרפדות שמסוגלות לקפוץ בתוך הקיבה, פילפולונים שחורים שגורמים למי שאוכל אותם לרשוף אש כמו דרקון, וכדומה. בקומת המרתף של הדובשנרייה נמצאת דלת סתרים המכסה את הכניסה למעבר סודי אל הוגוורטס. השימושים היחידים במעבר זה נעשים בספר השלישי, כאשר הארי פוטר רוצה להגיע להוגסמיד על אף שאין לו אישור.
  • משרד הדואר הוא משרד המשמש אך ורק לדואר קוסמים, המבוצע בעיקר אמצעות שליחת ינשופים אך גם באמצעות עופות אחרים. המשרד מכיל בין 200 ל-300 ינשופים, היושבים על מדפים שונים לפי מהירות וטווח התעופה שלהם.
  • הצריף המצווח, השוכן בשולי העיירה, נחשב בספרים לבניין הרדוף ביותר על ידי רוחות רפאים בממלכה המאוחדת. הצריף מחובר לאדמות הוגוורטס באמצעות מעבר תת-קרקעי סודי, ובתקופה שקדמה מבחינה כרונולוגית לאירועי הספר הראשון שימש כמקום שבו עבר האדם זאב רמוס לופין את תהליך הפיכתו לזאב בכל ליל ירח מלא, על מנת שלא יפגע בתלמידים או במורים שבהוגוורטס. תושבי הכפר שמעו יללות עזות מהצריף, ואלבוס דמבלדור הפיץ שמועות כי מדובר בבניין שרדוף על ידי רוחות רפאים אלימות במיוחד. בספר השלישי הופך הצריף המצווח לחלק מהסיום הדרמטי שבו נחשפת דמותו האמיתית של סקאברס העכברוש, שהיה בעצם הקוסם פיטר פטיגרו שהסגיר את הוריו של הארי פוטר לוולדמורט, ובספר השביעי נרצח במקום סוורוס סנייפ על ידי לורד וולדמורט.