פורטל:הארי פוטר/דמות נבחרת/2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רונאלד "רון" ביליוס ויזלי (נולד ב-1 במרץ 1980) הוא חברו הטוב ביותר של הארי פוטר. רון נולד למשפחת קוסמים טהורת דם ואדומת השיער המתגוררת בעיירה הבדיונית אוטרי סנט קצ'פול, והוא השישי מבין שבעת ילדיהם של ארתור ומולי ויזלי. בהיותו אחת מהדמויות הראשיות הוא נוטל חלק במרבית האירועים המרכזיים בסדרה. אחדות מתכונותיו העיקריות הן הרצון להתבלט, פחד מעכבישים, חוסר טאקט, רצון לצאת מהעוני שבו נתונה משפחתו ודאגה מופרזת לאחותו הקטנה ג'יני.

רון מופיע לראשונה בתחילת הספר הראשון כשהארי פוגש בו בכניסה לרציף תשע ושלושה רבעים. השניים הופכים לידידים במהרה, והקשר ביניהם נמשך עד לאורך כל הסדרה. השניים יוצאים להרפתקאות במהלך הספר ששיאן במאבק על אבן החכמים, במהלכו מפגין רון את כישוריו במשחק השחמט. רון נותר נאמן להארי גם בספר השני, במהלכו חושדים מרבית התלמידים כי הארי אחראי לתקיפות מסתוריות, ואף יורד עמו לחדר הסודות על מנת לחלץ את ג'יני שנחטפה על ידי טום רידל. בספר השלישי נוצר קרע בידידות בין רון להרמיוני גריינג'ר, חברתם הטובה שלו ושל הארי, על רקע המריבות בין חיות המחמד שלהם. השניים משלימים לבסוף. בספר הרביעי פורצת מריבה בין רון לבין הארי על רקע קנאתו של רון בפרסום ובתהילה שהארי זכה להם, ועל רקע חשדו שהארי הכניס את עצמו לטורניר הקוסמים המשולש כדי לזכות בפרסום נוסף. גם הפעם הוא משלים עם חברו הטוב, ומסייע לו לאורך הטורניר ובעיקר לאחר הסיום הטראגי. בספר החמישי נבחר רון לאחד מהמדריכים החדשים בהוגוורטס, מתמנה לחבר בקבוצת הקווידיץ' של גריפינדור, וסובל רבות תחת המשטר הדיקטטורי של דולורס אמברידג'. לקראת סוף הספר הוא מצטרף להארי במסע למשרד הקסמים, ובמהלך הקרב שפורץ שם מול אוכלי המוות סופג פציעה ונאלץ להתאשפז במרפאת בית הספר.

בספר השישי ניתנים סימנים ברורים ראשונים לקשר רומנטי בין רון להרמיוני כשהיא מזמינה אותו לנשף חג המולד שעורך אחד ממורי בית הספר, אך תוך זמן קצר פורצת ביניהם מריבה נוספת על רקע חוסר אמונתה לכאורה של הרמיוני בכך שרון מסוגל להצליח בזכות עצמו. למשך חודשים אחדים השניים לא מדברים ביניהם ורון מרגיז את הרמיוני בכוונה כשהוא מתיימר להציג את עצמו כחבר של לבנדר בראון, עד שביום הולדתו ה-17 הוא מורעל בטעות והרמיוני חושפת את דאגתה הרבה אליו. בשונה מספרים קודמים, רון לא יוצא עם הארי למסע המסוכן בסוף הספר, אך כן משתתף בהגנה על הוגוורטס מפני פלישת אוכלי המוות שבאו לרצוח את המנהל אלבוס דמבלדור. לאחר הלווייתו של דמבלדור, שנרצח בידי סוורוס סנייפ, מחליט רון לעזוב את בית הספר ולהצטרף ביחד עם הרמיוני למסעו של הארי להשמדת לורד וולדמורט. אירועי הספר הבא מתארים את בידודם של השלושה מפני עולם הקוסמים הנשלט על ידי וולדמורט, דבר שהשפיע על רון במידה רבה כיוון שאיננו רגיל לחיות בתנאי שדה. בסוף הספר נוטל רון חלק בקרב על הוגוורטס, במהלכו נהרג אחיו פרד, ומצליח להכניע מספר אוכלי מוות. באחד מהקטעים האחרונים חווה רון את נשיקתו הראשונה עם הרמיוני, ובאפילוג מסופר כיצד התחתן עמה ולזוג נולדו שני ילדים - רוז והוגו.

בסדרת הסרטים המבוססת על הספרים מגולם רון על ידי השחקן האנגלי רופרט גרינט.