צבא הגנבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צבא הגנבים
Army of Thieves
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
בימוי מתיאס שווייגהופר
הופק בידי דבורה סניידר
זאק סניידר
ווסלי קולר
מתיאס שווייגהופר
דן מאג
תסריט שאי האטן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אלכסנדר ברנר
שחקנים ראשיים מתיאס שווייגהופר
נטלי עמנואל
גוז חאן
רובי או. פי
סטיוארט מרטין
ג'ונתן כהן
נואמי נקאי
פיטר סימונישק
מוזיקה טום הולקנבורג
צילום ברנרד ג'ספר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
גרמניהגרמניה גרמניה
חברת הפקה The Stone Quarry
Pantaleon Films
חברה מפיצה נטפליקס
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, direct-to-video עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 29 באוקטובר 2021
משך הקרנה 129 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית
גרמנית
צרפתית
סוגה שודים
סרט קודם "צבא המתים" (2021)
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צבא הגנביםאנגלית: Army of Thieves) הוא סרט שודים קומי גרמני-אמריקאי משנת 2021 שבוים על ידי מתיאס שווייגהופר מתסריט של שאי האטן, המבוסס על סיפור שכתב יחד עם זאק סניידר. בסרט מככבים שוויגהופר, נטלי עמנואל, גוז חאן, רובי או. פי, סטיוארט מרטין, ג'ונתן כהן, נואמי נקאי ופיטר סימונישק. הסרט הוא פריקוול לסרט "צבא המתים" (2021).

הסרט הופק על ידי דבורה וזאק סניידר, ווסלי קולר, שווייגהופר ודן מאג, והוא עלה לשידור בשירות הזרמת המדיה של נטפליקס ב-29 באוקטובר 2021.

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת לפני אירועי "צבא המתים", ומגוללת את סיפורו של לודוויג דיטר, פקיד בנק משועמם בעיירה קטנה, היוצא להרפתקת חייו לאחר שאישה מסתורית משכנעת אותו להצטרף לחבורה של פושעים הנמצאים בראש רשימת המבוקשים של האינטרפול, במטרה לפרוץ כספות בלתי-ניתנות לפריצה ברחבי אירופה.

לודוויג נהג לפרוץ כספות מאז ילדותו. בבעלותו ערוץ יוטיוב שבו הוא מתאר את מיומנותו. שודדת תכשיטים בשם גוונדולין מגיבה על אחד מסרטוניו ומזמינה אותו לתחרות פריצת כספות, שם הוא מנצח. היא עוקבת אחרי שגרת יומו ונפגשת איתו כדי להציע לו להצטרף לכנופיה שהקימה. הכנופיה כוללת את קורינה- האקרית, רולף- נהג, ובראד- צלף. תחילה הם פורצים לכספת ידועה על שם הנס ווגנר (מנעולן בעל שם עולמי) בפריז.

סבסטיאן מתאהב בגוונדולין ומעורר את הקנאה של בן זוגה בראד, חבר הכנופיה. הם מגיעים לפראג כדי למצוא את הכספת השנייה של ווגנר. שם מתחיל מעקב האינטרפול ומסע נקמתו של ראש האינטרפול בכנופיה אחרי שנורה על ידי בראד בעבר. סבסטיאן וגוונדולין שודדים את הכספת בזמן שבראד פותח בשוד מזוין לצורך הסחת דעת. סבסטיאן ננטש מאחור ובורח מהמשטרה.

קורינה ההאקרית נוטשת עם גוונדלין את משאית הכנופיה בגלל הזלזול של בראד בסבסטיאן, למרות שתכננו לנטוש אותו לאחר שדידת הכספת האחרונה. השלושה מגיעים לשווייץ (לכספת האחרונה) ובעקבותיהם האינטרפול. לראש האינטרפול נודע שהכספת נלקחה קודם (על ידי קורינה וגוונדולין), ובכך שתיהן הערימו על ראש הארגון וגם בראד ורולף.

בראד ורולף משיגים את סבסטיאן וגוונדולין במרדף (קורינה נתפסה על ידי האינטרפול), וזו מציעה להם להצטרף בחזרה, אך מדובר בתחבולה, והיא כובלת אותם למשאית. סבסטיאן וגוונדולין נתפסים על קצה מזח בידי ראש האינטרפול. היא מסגירה את עצמה ומבקשת שסבסטיאן ישוחרר לחופשי, וראש הארגון מסכים לכך. סבסטיאן עוזב את המזח בסירה ומוצא שם דרכון מזויף שגוונדולין הנפיקה לו. לאחר זמן רב סבסטיאן נמצא בקליפורניה תחת השם הבדוי בדרכון- לודוויג. שני עוברי אורח נכנסים לחנות מנעולים שבה עובד ומציעים לו לפרוץ את הכספת הידועה שפעם ניסה לפרוץ עם גוונדולין.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לצד ההכרזה על הפקת הסרט "צבא המתים", נטפליקס הכריזה על פיתוח סרט פריקוול, שנקרא אז "צבא המתים: הפריקוול", שיתמקד בשלביה הראשונים של התפרצות מגפת הזומבים.[1]

באפריל 2021, נחשף שמו הרשמי של הסרט – "Army of Thieves" (בתרגום מילולי לעברית: "צבא הגנבים").[2][3]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו בגרמניה באוקטובר 2020 והסתיימו בדצמבר 2020.[4][5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ D'Alessandro, Anthony (2020-09-03). "Zack Snyder Netflix Zombie Pic 'Army Of The Dead' Spawning Film Prequel & Anime Series". Deadline. Retrieved 2020-09-03.
  2. ^ Ep 145: Deborah Snyder, retrieved 2021-03-04
  3. ^ Guttmann, Graeme (April 13, 2021). "Army of the Dead Prequel Movie Title Confirmed As Army Of Thieves". Screen Rant. Retrieved April 13, 2021.
  4. ^ "That's a wrap on Army of the Dead: The Prequel. Thanks to all the cast & crew and Netflix #armyofthedead #aotd". Twitter. 22 December 2020. Retrieved 25 December 2020.
  5. ^ "Zack Snyder's 'Army of the Dead' Prequel Movie Has Already Wrapped Filming". /Film. 2020-12-23. Retrieved 2020-12-28.