ליגת הצדק (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליגת הצדק
Justice League
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
כרזת הסרט בישראל
מבוסס על ליגת הצדק (גרדנר פוקס)
בימוי זאק סניידר[1]
ג'וס וידון[2]
הופק בידי צ'רלס רובן, דבורה סניידר, ליאם אוחיון עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט זאק סניידר
כריס טריו
ג'וס וידון[3]
עריכה דיוויד ברנר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים גל גדות
בן אפלק
הנרי קאביל
עזרא מילר
ג'ייסון מומואה
ריי פישר
איימי אדמס
קוני נילסן
ג'יי. קיי. סימונס
קירן הינדס
ג'רמי איירונס
מוזיקה Junkie XL, דני אלפמן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פביאן וגנר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה DC Films
Cruel and Unusual Films
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 17 בנובמבר 2017
ישראלישראל 16 בנובמבר 2017
משך הקרנה 121 דקות (גרסה קולנועית)
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט גיבורי-על, סרט הרפתקאות, סרט פנטזיה, סרט פעולה, סרט פעולה מדע בדיוני, סרט מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 300 מיליון דולר[4]
הכנסות 658 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו dcfilm1117
סרט קודם באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק
וונדר וומן
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליגת הצדקאנגלית: Justice League) הוא סרט גיבורי על אמריקאי מסוגת הפעולה, המבוסס על חוברות הקומיקס "ליגת הצדק" מבית האחים וורנר ו-DC קומיקס. זהו הסרט החמישי ביקום הקולנועי של DC. את הסרט ביים בהתחלה זאק סניידר שפרש מהתפקיד לאחר שהשלים את כל הצילומים שאושרו מתוך התכנון המקורי, והוחלף על ידי ג'וס וידון,[5] ששכתוביו מהווים את רוב הסרט. הסרט יצא לאקרנים ב-17 בנובמבר 2017.

הסרט הוא קרוסאובר שמאגד כמה מגיבורי-העל המפורסמים ביותר של יקום DC: סופרמן, באטמן, וונדר וומן, פלאש, סייבורג ואקוומן. בסרט מככבים בן אפלק, גל גדות, עזרא מילר, ג'ייסון מומואה, הנרי קאביל, איימי אדמס, ריי פישר, דיאן ליין וג'רמי איירונס.

במרץ 2021 עלתה גרסה חדשה של הסרט באורך 4 שעות בשירות הסטרימינג HBO Max.[6]

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטמן ווונדר וומן מגייסים צוות של אנשים בעלי כוחות-על כדי להציל את כדור הארץ מהנבל סטפנוולף המצליח למצוא ולאסוף את שלוש קופסאות האם רבות העוצמה.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני אלפי שנים, סטפנוולף וצבא הפארא-שדים שלו ניסו לכבוש את כדור הארץ ולנצל את האנרגיות של קופסאות האם על מנת להפוך את הארץ לכוכב לכת מתאים למגורים עבורם. הם נלחמו בצבא משולב של בני אדם, אלים אולימפיים, בני אטלנטיס, אמזונות וחיל הפקחים הירוקים. לאחר שסטפנוולף הובס עם צבאו, קופסאות האם הוסתרו במיקומים שונים בעולם.

בהווה, לאחר מאורעות הסרט הקודם, בעוד העולם מתאבל על מותו של סופרמן. סטפנוולף יחד עם צבא הפארא-שדים שלו חוזר לכדור הארץ למצוא שוב את קופסאות האם. הוא חוטף כמה עובדים ממעבדות S.T.A.R.‎, בהן מוחזקת אחת מקופסאות האם. לאחר שבאטמן (ברוס ויין) נתקל באחד מהפארא-שדים הוא מחליט לגייס מחדש מטא-אנושיים בעלי כוחות על מתוך אמונה שפלישת אויב עוין קרובה מתמיד.

סטפנוולף מצליח להשיג את אחת מקופסאות האם שבאי תמיסקירה, מה שמוביל את המלכה היפוליטה להזהיר את בתה דיאנה פרינס מפני האיום. דיאנה מצטרפת לקבוצתו של ברוס ומיידעת אותו אודות סטפנוולף ותוכניותיו. הם לא מצליחים לגייס את ארתור קורי (אקוומן) ואת ויקטור סטון (סייבורג), אך בארי אלן (הפלאש) מסכים להצטרף אליהם. מאוחר יותר סטון מצטרף אליהם לאחר שאביו סילאס נחטף על ידי סטפנוולף, שבינתיים תוקף את אטלנטיס כדי להשיג את קופסת האם השנייה.

החבורה מקבלת מהמפקח ג'יימס גורדון מידע לפיו הפארא-שדים מסיירים מתחת לאדמה וכי צבאו של סטפנוולף התמקם במבנה נטוש ואף שהחבורה מצליחה לשחרר את החטופים שסטפנוולף חטף, המתקן מוצף במים במהלך הקרב והם מוצאים את עצמם לכודים עד שאקווהמן מופיע להציל אותם, לאחר שהסכים לסייע להם בעקבות מתקפתו של סטפנוולף על ממלכת אטלנטיס. ויקטור סטון מצליח להשיג את קופסת האם האחרונה ומביא אותה עמו לצורך ניתוח הרכבה. באטמן מחליט להשתמש בה על מנת להחיות את סופרמן, אך לא על מנת שהוא יעזור להם אלא כדי להשיב את התקווה לאנושות. פרינס וקארי מהססים באשר לרעיון אך באטמן ממשיך בתוכניתו בחשאי.

גופתו של קלארק קנט/סופרמן מוצבת בתוככי הספינה הקריפטונית ובארי אלן מספק אנרגיה שתפעיל את קופסת האם לצורך ההחייאה. אך סופרמן, שאיבד חלקית את זכרונו, תוקף את החבורה לאחר שסטון שיגר עליו טיל בטעות. באטמן מביא עמו את לויס ליין שמצליחה להרגיע את סופרמן והוא עוזב איתה אל בית אמו כדי להשיב לעצמו את זכרונותיו. בשלב זה, סטפנוולף מצליח לשים את ידיו על קופסת האם האחרונה.

ללא סופרמן, חמשת הגיבורים הנותרים יוצאים לכפר ברוסיה שבו כור גרעיני נטוש, היכן שסטפנוולף מתכנן לאחד את הקופסאות שוב ולעצב את העולם עבור אדונו דארקסייד. באטמן פורץ את שדה הכוח המגן על בסיסו של סטפנוולף באמצעות המטוס שלו. החבורה נאבקת בפארא-שדים אך הם לא מצליחים להסיח את דעתו מספיק כדי שסטון יפריד בין קופסאות האם. בשלב זה, סופרמן מגיע וגובר על סטפנוולף אך עוזב לסייע לבארי אלן בפינוי העיירה, בעוד סטון מפריד את הקופסאות. החבורה המאוחדת מצליחה להביס את סטפנוולף, שמובס על ידי פחדו שלו ומותקף על ידי צבא הפארא-שדים שלו שמתהפכים נגדו. הוא נמלט ביחד עם הפארא-שדים בחזרה לכוכב אפוקליפס.

לאחר הקרב, ברוס ויין מחליט לשקם את אחוזת ויין על מנת שתשמש כבסיס המבצעים בשביל הצוות. דיאנה מסכימה שגיבורים נוספים יכולים להצטרף ובזהות וונדר וומן היא מרשה לעצמה להופיע יותר בציבור, כדי לשמש מודל לחיקוי ולפיד של תקווה לאנושות, לצד סופרמן. בארי אלן מוצא עבודה במחלקה לזיהוי פלילי של משטרת סנטרל סיטי, סטון ממשיך לחקור את יכולותיו עם אביו במעבדות S.T.A.R.‎, וארתור קורי חוזר לביתו ושגרת חייו. קלארק חוזר ככתב לדיילי פלאנט ומאמץ מחדש את זהותו כסופרמן.

פלאש וסופרמן מחליטים להתחרות ביניהם מיהו האיש המהיר בעולם. בסצנה שאחרי הכתוביות, לקס לות'ר נמלט מהכלא ומגייס את צייד הראשים סלייד וילסון על מנת להקים ליגה משלהם.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות השחקנים בקומיקון 2017

בסצנה שאחרי הכתוביות:

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן אפלק, גל גדות, ריי פישר, עזרא מילר, ג'ייסון מומואה והנרי קאביל בקומיקון 2016 בעת קידום הסרט

תקציב הסרט עומד על 250 מיליון דולר. הפקת הסרט החלה כבר בפברואר 2007 כאשר אולפני האחים וורנר שכרו את מישל וקירן מלרוני כדי לכתוב תסריט לסרט ליגת הצדק. הגרסאות הראשונות לתסריט סרט (שהיה אמור להיקרא "Justice League: Mortal") אושרו על ידי האולפנים שתכננו לצלם את הסרט לפני שביתת איגוד התסריטאים האמריקאי. באותה עת האולפנים תכננו כי הסרט יהווה התחלה לסדרת סרטים וזיכיון רווחי וזמן קצר לאחר השלמת הצילומים לסרט "האביר האפל", כריסטיאן בייל ציין בריאיון לתקשורת כי לא היה רוצה ליטול חלק בפרויקט דומה. במקור תוכנן שהבמאי ג'ייסון רייטמן יביים את הסרט, אך הוא סירב מאחר שהחשיב את עצמו למפיק קולנוע עצמאי והעדיף להתרחק מסרטי גיבורי על עתירי תקציב.

בספטמבר 2007 ג'ורג' מילר חתם על חוזה לבימוי הסרט, בשיתוף פעולה עם בארי אוסבורן כמפיק, בסרט שתקציבו עמד על 220 מיליון דולר. במהלך אוקטובר אותה שנה כארבעים שחקנים ושחקניות נבחנו לתפקידים שונים, כשמילר ניסה ללהק את די.ג'יי קוטרונה כסופרמן וארמי האמר כבאטמן. ג'סיקה בייל נבחנה לתפקיד וונדר וומן ונדחתה לבסוף ובמקומה נבחנו טרסה פאלמר, שאנין סוסאמון ומרי אליזבת' וינסטד. לבסוף מייגן גייל לוהקה כוונדר וומן בעוד טרסה פאלמר לוהקה כטליה אל-גול.

למרות שלב הליהוקים המתקדם, שביתת התסריטאים הכניסה את הסרט לקיפאון מתמשך. בפברואר 2008 האולפנים ניסו שוב לגייס את ג'ורג' מילר כבמאי, אך ההפקה התעכבה בשלושה חודשים נוספים, גם בשל חילוקי דעות מול הרשויות באוסטרליה, שבה תוכננו להיערך צילומי הסרט.

ההפקה נדחתה לתאריך לא ידוע ולבסוף הוחלט להתמקד בהפקת סרטים נפרדים לגיבורי העל של DC קומיקס לפני צאת סרט משותף. ב-2011 יצא הסרט "גרין לנטרן", שהיווה ניסוי כלים עבור האולפנים אך הסרט נחל כישלון חרוץ וכשל מאוד בקופות. במקביל החלו בשנת 2011 הצילומים לסרט האתחול החדש של סופרמן, "איש הפלדה" שנעשה בהפקת כריסטופר נולאן ובבימויו של זאק סניידר על פי תסריט של דייוויד ס. גויר. הצלחתו המסחרית של הסרט חידשה מחדש את תוכניות האולפנים להפקת סרט ליגת הצדק ומנהלי DC קומיקס אף אישרו כי הסרט מוביל להפקת סרט ליגת הצדק. ב-2014 נערכו צילומים לסרט ההמשך של איש הפלדה, "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק", המהווה הופעה קולנועית משותפת של סופרמן ובאטמן בסרט אחד, זאת כהכנה ממשית לסרט ליגת הצדק. כבר בסרט ההמשך לאיש הפלדה מופיעים שלל גיבורי על מוכרים של DC קומיקס, כדוגמת וונדר וומן בגילומה של גל גדות, סייבורג בגילומו של ריי פישר ובאטמן בגילומו של בן אפלק.

באפריל 2014 אושרו דיווחים לפיהם זאק סניידר נשכר לביים את סרט ליגת הצדק בעוד כריס טריו נשכר לכתוב את התסריט. באוקטובר 2014, האחים וורנר הצהירו כי סרט ליגת הצדק יצא בשני חלקים (חלק ראשון בשנת 2017 וחלק שני בשנת 2019). בהמשך לוהקו ג'ייסון מומואה ועזרא מילר לגלם את אקוומן ופלאש, בהתאמה.

ביוני 2016 נודע כי הסרט יצא בחלק אחד בלבד וכי בשנת 2019 מתוכנן סרט המשך אך לא יהווה חלק שני של אותו סרט כי אם המשכון בעל עלילה נפרדת.

במרץ 2017 המפיק צ'ארלס רובן ציין כי זאק סניידר ישוב לביים גם את סרט ההמשך, שיציאתו לאקרנים נדחתה לשנת 2019 ויצא לאחר צאת הסרט "באטמן". ברם, בקיץ 2017, סניידר הצהיר שלא יביים את סרט ההמשך.

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביולי 2015 פורסם כי הושלמה כתיבת התסריט לסרט והצילומים יחלו ב-11 באפריל 2016 ויימשכו 16 שבועות. בפברואר 2016 נודע כי ג'ורג' מילר שבעבר היה מעורב בבימוי הסרט, יצטרף לצוות ההפקה כמפיק בפועל. ההפקה יצאה לדרך בפברואר 2016 תחת שם הצופן "Caveman" ואתרי הצילום כוללים את אולפני ליבסדן בלונדון ואתרים באיסלנד.

ביוני 2016 ג'ף ג'ונס אישר כי שם הסרט יהיה "ליגת הצדק" ולא "ליגת הצדק: חלק ראשון" כפי ששיערו בעבר. בהמשך, הבמאי זאק סניידר אמר כי הסרט לא יפוצל לשני חלקים, וכי החלק השני יהיה למעשה סרט המשך.[7]

במאי 2017, סניידר הודיע כי הוא פורש מהעבודה על הפקת הסרט, בעקבות התאבדות בתו ורצונו להתאחד עם המשפחה. במקומו, עבור שלב הפוסט-פרודקשן וצילומי ההשלמה נשכר ג'וס וידון.[8]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת הצדק
פסקול מאת דני אלפמן
יצא לאור 10 בנובמבר 2017
סוגה סטייג' אנד סקרין, פסקול סרטים עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים Warner Bros. Records
הפקה דני אלפמן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

את המוזיקה לסרט הלחין וכתב דני אלפמן,[9] מי שגם כתב והלחין את הפסקול לסרט "באטמן" משנת 1989. על כך זכה בפרס המוזיקה לסרט של פרסי BMI.

רשימת השירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Everybody Knows — Sigrid
  • The Justice League Theme — Logos
  • Hero’s Theme
  • Batman on the Roof
  • Enter Cyborg
  • Wonder Woman Rescue
  • Hippolyta’s Arrow
  • The Story of Steppenwolf
  • The Amazon Mother Box
  • Cyborg Meets Diana
  • Aquaman in Atlantis
  • Then There Were Three
  • The Tunnel Fight
  • The World Needs Superman
  • Spark of The Flash
  • Friends and Foes
  • Justice League United
  • Home
  • Bruce and Diana
  • The Final Battle
  • A New Hope
  • Anti-Hero’s Theme
  • Come Together — Gary Clark Jr. & Junkie XL
  • Icky Thump — The White Stripes
  • The Tunnel Fight (Full Length Bonus Track)
  • The Final Battle (Full Length Bonus Track)
  • Mother Russia (Bonus Track)

עתיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר, בשלבי ההפקה המוקדמים תוכנן הסרט לצאת בשני חלקים, אך לאחר שההפקה יצאה לדרך הוחלט כי הסרט הראשון ייקרא בפשטות "ליגת הצדק" וכי סרט המשך יצא לאקרנים לאחר מכן. במהלך קומיקון 2017, שנערך ביולי אותה שנה נחשף שמו של סרט ההמשך: "ליגת הצדק: אומגה" (Justice League: Omega). ברם בהמשך נודע כי אולפני האחים ורנר החליטו להתמקד בהפקת סרטים נפרדים לדמויות DC וכי לא מתוכנן סרט המשך. ביולי 2019 העניין זכה לאישוש כאשר בן אפלק עזב את תפקיד באטמן ובמקומו לוהק רוברט פטינסון. הנרי קאביל הודה בפומבי שאינו חתום על חוזים נוספים עם האחים וורנר לגילום דמותו של סופרמן אף שהוא מוכן לשוב ולגלם את הדמות בעתיד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ליגת הצדק בוויקישיתוף

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פיתוח, פרה-פרודקשן ושלב הצילומים
  2. ^ צילומי השלמה, פוסט-פרודקשן, ללא קרדיט
  3. ^ צילומי השלמה ופוסט-פרודקשן
  4. ^ ‘Justice League’: Warner Bros. CEO Reportedly Mandated a Runtime Under 2
  5. ^ זאק סניידר פורש מ"ליגת הצדק" (וזה טראגי)
  6. ^ Kit, Borys. ""It Will Be an Entirely New Thing": Zack Snyder's $20M-Plus 'Justice League' Cut Plans Revealed". The Hollywood Reporter. נבדק ב-20 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Justice League will be one, standalone movie – shooting in 35mm
  8. ^ זאק סניידר פורש מ"ליגת הצדק" (וזה טראגי)
  9. ^ league אתר הפסקול