קובי בן עטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובי בן עטר, 2015

יעקב (קובי) בן עטר (נולד ב-2 בדצמבר 1965) הוא מנהל אומנותי, יזם, מרצה ויועץ מוזיקלי ישראלי. בן עטר היה היועץ המוזיקלי ל"איים אבודים", זוכה האוסקר הישראלי בקטגוריית המוזיקה, וכן ידוע בשל בחירת השיר עבור ״פרסומת המעיל״ קסטרו וייזום וניהול אומנותי של פרויקטים מוזיקליים רבים, ובהם "לעולם בעקבות השמש" ו"עבודה עברית".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן עטר נולד וגדל בצפון הישן של תל אביב, ולמד ב"תיכון חדש" בעיר. אביו, שאול בן עטר, היה מחלוצי עיתונות הקולנוע בישראל. כבר בגיל 14 החל בן עטר לעבוד בתחום המוזיקה - בחנות "פאז" שהייתה ממוקמת בכיכר מסריק, ובסוף שנות השמונים החל לעבוד גם בתור תקליטן בחתונות ובמסיבות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1990 החל בן עטר לערוך מוזיקלית את תוכנית הרדיו "ציפורי לילה" בגלי צה"ל, שם הוא גם הכיר את המוזיקאי שמוליק קראוס והפך להיות המנהל האישי והאומנותי שלו למשך שלוש שנים. בשנת 1994 החל בן עטר לעבוד בתל אביב במועדון "הברקוד" שברחוב הארבעה בתל אביב, שם הוא יצר ליין מסיבות חדשני בשם "מסיבה עברית", שעורר הדים ושמסיבותיו אף הועברו בשידורים חיים בגלגלצ, דבר שלא היה נהוג לעשות עד אז בתחנות רדיו ישראליות.

כשנה מאוחר יותר, ב-1995, הניב ליין המסיבות סדרת דיסקים - "לעולם בעקבות השמש" - אשר יצאה בשיתוף חברת ״הד ארצי״. החל מסוף שנות התשעים ניהל בן עטר אומנותית את "כפר המוזיקה" של חברת קוקה קולה בניצנים במשך כשבע שנים, ובנוסף היה היועץ המוזיקלי של סדרות ותוכניות טלוויזיה רבות ("כוכב נולד [1]", "הבחור של שולי", "המשאית", "טירונות", "בנות בראון" ועוד).

במסגרת עבודתו של בן עטר כיועץ מוזיקלי, הוא בחר את "דרכנו", שירם של יענקל'ה רוטבליט ויזהר אשדות, כשיר הנושא של העונה השנייה בסדרה הבורגנים. אלבום הפסקול יצא לאור בפברואר 2002, והגיע למעמד של אלבום זהב בתוך חודשיים.

החל מתחילת שנות האלפיים יזם בן עטר עשרות פרויקטים מוזיקליים, כולל הפקות בין-לאומיות בשיתוף אומנים ידועים מהעולם, ומשנת 2008 הוא משמש כיועץ המוזיקלי של ערוץ הספורט, במחלקת הפרומואים ובאולפן ליגת האלופות. בנוסף, העניק לאורך השנים שירותי ייעוץ מוזיקלי לחברות הפקה שונות ולמשרדי פרסום, והיה שותף למאות פרסומות ופרומואים (קמפיין "בוא הביתה" של תנובה, אורנג', סופרפארם, סלקום, פלאפון ועוד).

בשנת 2009 היה בן עטר המנהל האומנותי של פסטיבל "סלקום ווליום ערד", שבאופן חד-פעמי החזיר למתכונת של פסטיבל רוק את פסטיבל ערד, 14 שנים לאחר אסון קריסת הגדר.

החל משנת 2019 בן עטר משמש גם כיועץ האומנותי של חברת "צאן ברזל", מבית ״ארומה מיוזיק״. בתפקידו זה הוא היה שותף למגוון רחב של פרויקטים, ובהם "יעלה ויבוא – פרויקט המחווה לשירי יורם טהרלב", ועבד עם אומנים ואנשי תקשורת רבים. בן עטר היה שותף כיוזם, יועץ או מנהל אומנותי ב"אתה לי ארץ" - משירי יורם טהרלב בהיכל התרבות תל אביב, "עת שערי רצון" - אלבום תפילות בביצוע יהורם גאון, ארבעה מופעים משותפים של יהורם גאון, הגבעטרון ואסתר עופרים בהיכל התרבות בתל אביב ובבריכת הסולטן בירושלים ו"זו אותה האהבה" - מופע המחווה לציון שנה לפטירתו של אריק איינשטיין בפארק הירקון (כמו גם ניהול רפרטואר אריק איינשטיין מטעם המשפחה).

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בן עטר הוא נשוי ואב לשני ילדים, ומתגורר עם הזמרת שרונה נסטוביץ' בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]