Kurzgesagt – In a Nutshell

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף קורצגזגט)
Kurzgesagt – In a Nutshell
פטריציה מוסקה מ־Kurzgesagt, ביום האינטרנט בסטוקהולם, 2018
פטריציה מוסקה מ־Kurzgesagt, ביום האינטרנט בסטוקהולם, 2018
ניו מדיה
תקופת הפעילות 9 ביולי 2013 – הווה (10 שנים)
ז'אנר מדע
רשומים 20.5 מיליון
צפיות 1,985,000,000
kurzgesagt.org

Kurzgesagt – In a Nutshellעברית: קורצגזגט - בקצרה) הוא ערוץ יוטיוב גרמני עם 20 מיליון מינויים,[א] שהוקם על ידי פיליפ דטמר. ערוץ היוטיוב מתמקד בתכני חינוך מונפשים, הנעים בין: אסטרופיזיקה, פסיכולוגיה, פוליטיקה, כלכלה, טבע, מדע בדיוני ומבני-על, פרדוקסים למיניהם, פילוסופיה, בריאות, טכנולוגיה, זיהום הסביבה, אוכל ואנושות. על פי סטיב טיילור, סרטוני הערוץ בדרך כלל באורך של ארבע עד שש עשרה דקות, כאשר רובם זמינים דרך הערוץ הגרמני שלהם- Dinge Erklärt – Kurzgesagt[1] (תרגום מגרמנית: הדברים מוסברים - בקצרה).

הסרטונים מציגים נושאים מורכבים בגישה מאוזנת אשר מציגה יתרונות וחסרונות. לדוגמה, בסרטון על נזקי הפלסטיק הוצגו גם יתרונות וכן העלויות הסביבתיות הכרוכות בשימוש בחומרים תחליפיים.[2]

מלבד הערוץ האנגלי והערוץ הגרמני שלהם, הם החלו ליצור סרטונים עבור הערוץ הספרדי שלהם, En Pocas Palabras – Kurzgesagt באוגוסט 2019.[3] בזמן שהערוץ האנגלי שלהם מממן את עצמו בעיקר על ידי תרומות מהצופים שלהם וחסויות אישיות, הערוץ הגרמני נתמך בעיקר על ידי פונק ווויקס,[4] בנוסף למענק מקרן ביל ומלינדה גייטס.

בינואר 2022 קורצגזגט פתחו ערוצים בצרפתית,[5] הינדי,[6] יפנית,[7] פורטוגזית,[8] ערבית[9] וקוראנית,[10] בנוסף לערוצים הקודמים שלהם.[11]

ב־22 במאי 2022, עם 18 מיליון מנויים ו־150 סרטונים, קורצגזגט דורגו כערוץ מספר 338 בעולם עם הכי הרבה מנויים.[12]

ההיסטוריה של הערוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערוץ היוטיוב של קורצגזגט נוצר ב-9 ביולי 2013, זמן קצר לאחר שהמייסד, פיליפ דטמר, סיים את לימודיו באוניברסיטת מינכן למדעים שימושיים.

הסרטון הראשון בערוץ, בנושא של האבולוציה, פורסם כעבור יומיים.[13] הסרטונים בערוץ היו פופולריים מהצפוי, ובשש השנים הבאות, עבר הערוץ מפרויקט שפיליפ עבד עליו בזמנו הפנוי, לסטודיו לאנימציה עם צוות של למעלה מ-40 איש.

בשנת 2015, קורצגזגט הוזמנו לעשות סרטון עבור קרן ביל ומלינדה גייטס, ומאז קורצגזגט התחילו לפעמית לעשות סרטונים עבור הקרן. ב־28 בספטמבר 2017, קורצגזגט הצטרפו לפונק של ARD ו-ZDF.

בשנת 2019 הפך קורזגסגט לערוץ הגרמני הראשון עם למעלה מ-10 מיליון מינויים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Kurzgesagt – In a Nutshell בוויקישיתוף

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נכון ליוני 2022

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]