קיסר צרפתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקיסר צרפתי
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: מקריני סנפיר
מחלקה: מקריני סנפיר
סדרה: דקראים
תת־סדרה: דמויי-דקר
משפחה: קיסריים
סוג: קיסר
מין: קיסר צרפתי
שם מדעי
Pomacanthus paru
בלוך, 1787
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיסר צרפתי (שם מדעי: Pomacanthus paru) הוא מין של דג ממשפחת הקיסריים החי בשוניות אלמוגים במערב האוקיינוס האטלנטי שלחופי אמריקה מניו יורק ואיי בהאמה ודרומה עד ברזיל, וכן במפרץ מקסיקו וחופי האיים הקריביים ובאים המזרחיים: ארכיפלג פטרוס הקדוש ופאולוס הקדוש והאי אסנשן.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

דג הקיסר הוא דג בינוני באורך 41.1 ס"מ והוא בעל גוף מוגבה עם סנפירים גבוהים ובולטים היוצרים צורת סהר. צבע הצעירים הוא שחור למעט פסים בהירים דקים לאורך הגוף. הפרטים הבוגרים בעלי גוונים כחולים כהים עם צידיים זהובים-ירוקים, סנפירי גחון ועיניים צהובות וגדולות, מצח בולט והפנים כחולות בהירות. הפה לבן ומעט מופנה מעלה ובתוכו שורות של שיניים מחודדות העוזרות לכרסם מזון מבין האלמוגים. שני הזוויגים דומים בגודלם ללא הבדלים בולטים.

דג זה לעיתים שוחה במים הפתוחים, אם כי בקרבת השונית בעומק של 3 עד 100 מטרים מתחת פני הים. הדג חי בזוגות או בחבורות קטנות וניזון לרוב מספוגיים, אצות, אלמוגים רכים, הידרתים, חיטחבים, שושנות ים וממיתרני זנב בעוד הצעירים משמשים כדגי נקאי לדגי שונית גדולים יותר.

דגים אלה מזדווגים בזוגות ללא עונת רבייה ברורה והם נעים במחול 7 עד 10 מטרים מעל הקרקעית לפני ההזדווגות המהירה. לפעמים נקבה גדולה משנה את זוויגה לזכר.

מגדלים דג זה באקווריום, בעיקר באקווריום ציבורי אך לא רק. לעיתים דגים אותו, אך דגי שונית עלולים לגרום ללהרעלת סיגואטרה חמורה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קיסר צרפתי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קיסר צרפתי באתר הרשימה האדומה של IUCN