לדלג לתוכן

קלרה נוביקובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הערך נמצא בשלבי עבודה, למשך 30 ימים: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו.
בחלוף 30 ימים, ניתן להסירה.
הערך נמצא בשלבי עבודה, למשך 30 ימים: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הערך בטרם תוסר ההודעה הזו.
בחלוף 30 ימים, ניתן להסירה.
קלרה נוביקובה
Клара Новикова
לידה 12 בדצמבר 1946 (בת 77)
קייב, ברית המועצות עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה קלרה גרצר
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האקדמיה הרוסית לאמנויות התיאטרון עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://klara.ru/
פרופיל ב-IMDb
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלרה נוביקובהרוסית: Клара Борисовна Новикова‏; נולדה ב-12 בדצמבר 1946) היא קומיקאית ושחקנית סובייטית-רוסית ממוצא יהודי. בשנת 1997 היא קיבלה תואר אמן העם של הפדרציה הרוסית.

קורות חיים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלרה גרצר (נוביקובה) נולדה בקייב (אד בתחומי ברית המועצות כיום באוקראינה) למשפחה יהודית. אביה עבד במסחר ואמה שלה עבדה בבית החרושת. לאחר סיום בית ספר קלרה למדה בסטודיו למשחק בקייב בוהמשך בהאקדמיה הרוסית לאמנויות התיאטרון.

בשנת 1965 קלרה גרצר התחתנה עם ויקטור נוביקוב ושינתה שם משפחתה בהתאם. אחרי גירושין בשנת 1975 היא השאירה את שם משפחתה החדש.

בסוף 1974 קלרה נוביקובה זכתה בפרס בתחרות שחקני אסטרדה. בשנת 1976 היא החלה לעבוד במוסקבה.

בשנת 1989 נוביקובה החלה להופיע בסטנד אפ בדמות של "דודה סוניה", יהודיה מבוגרת מאודסה. דמות זו זכתה בפופולריות גדולה בברית המועצות וברוסיה. בשנת 1992 נוביקובה נכללה בסגל תיאטרון של מיכאיל ז'בנצקי במוסקבה. באותה שנה היא זכתה בפרס בפסטיבל הומור בסנקט פטרבורג ובשנת 1995 בפסטיבל בריגה.

קלרה נוביקובה נתנה הופעות רבות ברחבי רוסיה, מדינות אירופה, ישראל וארצות הברית. היא השתתפה בתוכניות הומור בטלוויזיה רוסית.

בשנת 2010 היא שיחקה בהצגה של תיאטרון גשר.

בשנת 2022 הוקרן סרט תעודה על פעילותה.

על פעילותו רבה בתחום אמנות נוביקובה קיבלה תואר אמן העם של הפדרציה הרוסית בשנת 1997.

נוביקובה הייתה נשואה פעמיים. עם בלעה השני היא התחתנה בשנת 1975, זמן קצר לאחר גירושין. הוא נפטר בשנת 2009 לאחר ניתוח.בשנת 1977 לזוג נולדה ילדה. היא עובדת כמבקרת תיאטרון. אחיה של נוביקובה סיים לימודי רפואה ומתגורר בארצות הברית עם משפחתו.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קלרה נוביקובה בוויקישיתוף