קנט קיהל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קנט קיהלאנגלית: Kent Kiehl; נולד בשנת 1969) הוא פרופסור לפסיכולוגיה ומומחה למדעי המוח שתחומי המחקר העיקריים שלו הם פסיכופתיה, אינטראקציה בין מדעי המוח ומערכת המשפט והערכת מסוכנות. קיהל הוא פרופסור במחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת ניו מקסיקו.[1] קיהל השלים את התואר הראשון שלו באוניברסיטת קליפורניה בדייוויס וקיבל את הדוקטורט שלו בשנת 2000 מאוניברסיטת קולומביה הבריטית בהדרכתו של רוברט ד' הייר ופיטר לידלה.

את רוב הקריירה שלו מקדיש קיהל לחקר מדעי המוח של הפרעות נפשיות שונות, בפרט פסיכופתיה, הפרעות פסיכוטיות (סכיזופרניה, הפרעה דו-קוטבית, הפרעות אפקטיביות), פגיעה מוחית בעקבות טראומה, שימוש לרעה בסמים ופראפיליות. ד"ר קיהל פרסם למעלה מ-200 מחקרים שעברו ביקורת עמיתים, וחיבר מספרים ספרים על אוכלוסיות בסיכון גבוה לרצידיביזם.[2]

רשת המחקר של קיהל עברה בין בתי סוהר שונים בארצות הברית וביצעה בדיקות MRI באוכלוסיית האסירים על ידי סורק נייד.[3][4] כתוצאה מכך, לרשת המחקר של קיהל את המאגר הגדול בעולם של סריקות והדמיות מוח.[3] רשת המחקר של קיהל מוקדשת לגילוי וקידום פתרונות קליניים למניעה, אבחון וטיפול בהפרעות נפשיות והפרעות נוירולוגיות אחרות.

לפי גוגל סקולר, המאמרים של ד"ר קיהל צוטטו יותר מ-22,000 פעמים והוא שומר על מדד H של 77.[2][5]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kent Kiehl :: Department of Psychology | The University of New Mexico, psych.unm.edu
  2. ^ 1 2 PUBLICATIONS – Kent A. Kiehl, Ph.D. (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ 1 2 Seabrook, John (2008-11-02). "The Minds of Psychopaths". The New Yorker (באנגלית אמריקאית). ISSN 0028-792X. נבדק ב-2023-06-17.
  4. ^ Callum Hoare, Serial killer’s brain scanned by scientists – 'one in a million' find, Express.co.uk, ‏2019-04-24 (באנגלית)
  5. ^ Kent A. Kiehl, scholar.google.com