קצב הג'ונגל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קצב הג'ונגל
Jungle Rhythm
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי וולט דיסני
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני
מוזיקה קרל סטאלינג
אנימטור אב אייוורקס, בן שרפסטין
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אולפני וולט דיסני
Celebrity Productions
חברה מפיצה סרטי קולומביה
הקרנת בכורה 15 בנובמבר 1929[1]
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
סרט קודם שוטה הג'אז עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא הבית הרדוף עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קצב הג'ונגלאנגלית: Jungle Rhythm) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי של מיקי מאוס משנת 1929.[2] זהו הסרט הקצר ה-13 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" והעשירי שהופק באותה השנה.[3] העלילה עוקבת אחר מיקי שמשוטט בתוך ג'ונגל ונתקל בכמה חיות, הכוללות פילים, קופים ואריות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שנכשל לצוד נשר, מיקי מאויים על ידי אריה ודוב. אך קוף ותוכי שמתחילים לנגן באקורדיון של מיקי, מצילים אותו בכך שכל חיות הג'ונגל פורצות בקונצרט אחד גדול. מיקי רוקד עם אריה, דוב וזוג קופים לצלילי "הדנובה הכחולה" מאת המלחין האוסטרי יוהאן שטראוס. שני יענים מתחילים לרקוד כאשר מיקי מנגן את "Auld Lang Syne" על סקסופון מאולתר. מיקי ממשיך עם שיר העם ההוואי "אלוהה אווה" (אנ'), מאת ליליואוקלאני, שהייתה המלכה האחרונה של ממלכת הוואי. לאחר מכן הוא מנגן את "Turkey in the Straw" (אנ') ו"יאנקי דודל" כאשר בסוף כל החיות מוחאות כפיים ומריעות לו.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

פתיח הסרט

בגלל סרט זה לדיסני היו קצת בעיות עם הצנזורה של המדינה, עקב סצנה בה אריה רוקד הולה.[1]

בספרו "הסרטים של מיקי: סרטי הקולנוע של מיקי מאוס", הייס גרוב כותב: ""קצב הג'ונגל" הוא אחד מהסרטים הקצרים המוקדמים של מיקי מאוס המשעממים ביותר: אין עלילה, אין דיאלוג, אין שיר, ושבלונות הריקוד דומות באופן גרוע לסרטי "סימפוניות טיפשיות" מאותה התקופה. יתר על כן, עדיין לא ברור מה מיקי, שעד עכשיו הכרנו כשוכן באסם ועיירות קטנות, עושה בג'ונגל".[2]

ראיין קילפטריק, מאתר הפודקאסט "The Disney Film Project", מציין: "ביצועי הריקוד המטופשים של אב אייוורקס משעשעים כל הזמן. אנחנו מקבלים שני קופים ברצף אחד ושני יענים באחר. אנחנו גם מקבלים אריה שמוריד את רעמתו למטה כדי להשתמש בה כחצאית דשא ונהפך לרקדן הולה. כל השלושה נעשו עם הנפשה זורמת ונהדרת שכיף לראות, גם אם הם לא בהכרח מניעי סיפור".[4]

ב-8 בדצמבר 1929, עיתון חדשות הקולנוע "The Film Daily" פרסם: "מיקי, מוזיקאי מומחה: חיות הג'ונגל משרתות את מיקי ככלי נגינה. נגינתו היא זו שגורמת לכל אוכלוסיית החיות לרקוד. למעשה, זו היכולת המוזיקלית שלו בלבד העומדת בינו לבין השמדה. הבחור הקטן מודע לחלוטין לכך ש'מוזיקה יכולה להרגיע את נפשה של חיית הפרא'. הוא מגלה שליטה מדהימה בכל כלי נגינה. שוב מיקי מראה שהוא פרפורמר שאפשר לסמוך עליו. הרבה כיף, במיוחד לצעירים".[5]

ב-11 בינואר 1930, כתב העת "Motion Picture News" פרסם: "סמנו סרט זה כמעורר צחוק אמיתי. מיקי מאוס בג'ונגל מניע את כל חבורת החיות בזכות ההשתוללויות המוזיקליות שלו על מגוון רחב של כלי נגינה. יש מספר של בדיחות נבונות שמבטיחות לסרט הרבה צחוקים אמיתיים".[6]

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

"קצב הג'ונגל" היה ההשראה לסיפור ההרפתקאות הראשון ברצועת הקומיקס של מיקי מאוס משנת 1930.[2]

בנוסף הסרט היה שלב במשחק ה-Wii משנת 2010 "Epic Mickey".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קצב הג'ונגל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. p. 43. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ 1 2 3 Grob, Gijs (2018). "Jungle Rhythm". Mickey's Movies: The Theatrical Films of Mickey Mouse. Theme Park Press. ISBN 978-1683901235.
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  4. ^ Kilpatrick, Ryan. "Jungle Rhythm". Disney Film Project. נבדק ב-6 בפברואר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ "Short Subjects". The Film Daily: 9. 8 בדצמבר 1929. נבדק ב-23 בפברואר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)
  6. ^ "Looks Like Fair-to-Middling Week for Shorts; Cartoons Assume Lead". Motion Picture News: 82. 11 בינואר 1930. נבדק ב-23 בפברואר 2020. {{cite journal}}: (עזרה)