קרן דייוויס (דמות בדיונית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרן דייוויס
Karen Davis
קרן דייוויס מגולמת על ידי שרה מישל גלר
קרן דייוויס מגולמת על ידי שרה מישל גלר
שם סרט הטינה
הטינה 2
הופעה ראשונה הטינה
הופעה אחרונה הטינה 2
מספר הופעות 2
יוצרים סטפן סוסקו
גילום הדמות שרה מישל גלר
מידע
סטטוס מתה
מקום לידה פסדינה, קליפורניה
גזע בת אדם
מין נקבה
מקצוע סטודנטית לסיעוד
נטייה טוב
כוחות ללא כוחות על
אזרחות אמריקאית
מקום מגורים טוקיו, יפן
תאריך פטירה 2004
מקום פטירה טוקיו, יפן
סיבת המוות נרצחה על ידי קיאקו סא'אקי
דמויות קשורות
משפחה גברת דייוויס (אם, מתה)
אוברי (אחות, מתה)
חברים דאג (בן זוג, מת)
אלכס (בוס, מת)
אויבים קיאקו סא'אקי

קרן דייוויסאנגלית: Karen Davis) היא דמות הפרוטגוניסט הראשית בסרט "הטינה" ודמות משנה בסרט "הטינה 2". בשני הסרטים, קרן מגולמת על ידי השחקנית שרה מישל גלר. דמותה של קרן מבוססת ברפרוף על דמותה של ריקה נישינה מהסרט "ג'ו-און: הטינה".

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרן גדלה בפסדינה, קליפורניה לאם (מגולמת על ידי ג'ואנה קסידי ונקראת בסרט השני בפשטות "גברת דייוויס") ולאב לא ידוע. לקרן יש אחות צעירה בשם אוברי (אמבר טמבלין). במהלך ילדותן של השתיים, נראה שהאם העדיפה את קרן בבירור על פני אוברי, דבר שיצר מתיחות רבה בין השתיים. באחד הימים, קרן ניגשה אל אוברי והפצירה בה להירשם לקולג' במטרה שהאחרונה תמצא כיוון לחייה, אך אוברי רבה עם קרן והשתיים לא דיברו מאז. במהלך התבגרותה, קרן פתחה במערכת יחסים עם אדם בשם דאג (ג'ייסון בהר). בהמשך, דאג התקבל לבית ספר לאדריכלות בטוקיו שביפן והוא וקרן עברו לשם. קרן החלה ללמוד עבודה סוציאלית בטוקיו וכחלק מתנאי הויזה שלה, היא החלה להתנדב במרכז טיפולי לקשישים תחת ניהולו של אדם בשם אלכס (טד ריימי (אנ')).

הטינה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הטינה

בשנת 2004, קרן מתבקשת על ידי אלכס להחליף מטפלת בשם יוקו (יוקו מאקי (אנ')) בטיפול באישה קשישה בשם אמה ויליאמס (גרייס זבריצקי). כאשר קרן מגיעה לבית בו אמה מתגוררת, היא מוצאת אותו מבולגן לחלוטין ואת אמה במצב של שיתוק חלקי. במהלך ניקיון הבית, קרן מגיעה לקומה העליונה ובאחד החדרים, היא מוצאת ארון נעול בסרט דביק שממנו בוקעות ייללות חתול. לאחר שקרן פותחת את הארון, היא מוצאת בתוכו ילד המזדהה בשם טושיו (יויה אוזקי) וכן יומן מסתורי. לאחר מכן, קרן חוזה באמה נהרגת על ידי רוח רפאים מסתורית. בעקבות החוויה, קרן מתושאלת על ידי בלש משטרה בשם נאקאגאווה (ריו אישיבאשי (אנ')) ונשלחת לבית החולים להשגחה.

בבית החולים, דאג מבקר את קרן ומספר לה שהמשטרה קבעה שאמה נפטרה בשנתה. קרן מפקפקת בכך וחושפת בפני דאג שמשהו נוסף היה בבית ביחד איתן. כאשר הבלש נאקאגאווה מגיע לבית החולים לתשאל את קרן בשנית, היא מספרת לו על טושיו ועל היומן שהיא מצאה בארון בו הוא נכלא. בהמשך אותו היום, קרן משתחררת מבית החולים והולכת עם דאג לביתם, אך היא ממשיכה להירדף על ידי רוח הרפאים שהיא ראתה בבית קודם לכן. בביתה, קרן מחפשת באינטרנט אחר טושיו ולומדת שהוא, אמו, קיאקו (טאקאקו פוג'י (אנ')) ואביו, טאקאו (טאקאשי מאטסויאמה (אנ')) נרצחו בבית שבו גרה אמה ויליאמס. באותו האתר, היא לומדת על מותו של פרופסור אמריקאי בשם פיטר קירק (ביל פולמן), שביקר באותו הבית וקפץ למותו ממרפסת ביתו. קרן הולכת לביתו של קירק ומקבלת ממריה (רוזה בלאסי (אנ')), אשתו קופסת תמונות בהן קרן מבחינה בקיאקו החיה עוקבת אחר הזוג לכל מקום אליו הם הולכים.

קרן ממשיכה את חקירתה ומגיעה אל תחנת המשטרה. על הגג, היא פוגשת את הבלש נאקאגאווה שמספר לה אודות קללה בשם "ג'ו-און" (למרות שבסרט הוא לא מכנה את הקללה בשמה) ואומר לה בעצבות שגורלה כבר חתום והיא תמות מכיוון שהיא ביקרה בבית ונדבקה בקללה. קרן חוזרת לביתה ומגלה מהודעה שדאג השאיר לה על מותם של אלכס ויוקו ושדאג הלך לחפש אחריה בבית (לאחר שהוא מצא את המחקר שעשתה באינטרנט). קרן מבינה שבן זוגה בסכנת חיים ויוצאת אל הבית במטרה להצילו. בהגיעה לבית, קרן מובלת על ידי חיזיון אל הקומה העליונה וחוזרת אל היום שבו פיטר הגיע אל הבית (לאחר שקיבל מכתבים מקיאקו) ומוצא את גופותיהם של קיאקו וטאקאו.

לפתע, החיזיון מסתיים וקרן מוצאת את דאג, שרוע על הרצפה בלי יכולת לזוז. קרן מנסה להוציאו מהבית, אך רוחה של קיאקו זוחלת על מדרגות הבית לכיוונם. או אז, קרן מוצאת את מיכלי הבנזין שהבלש נאקאגאווה הביא אל הבית קודם לכן במטרה לשרוף אותו (אך הוא מצא את מותו על ידי טושיו וטאקאו טרם הספיק לעשות זאת). קרן שופכת את הבנזין על רצפת הבית ובעזרת המצית של דאג, היא מבעירה אותו.

הטינה 1.5[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הטינה 1.5

איסון (אדיסון צ'אן (אנ')), עיתונאי סיני שהיגר לטוקיו מהונג קונג, מגיע אל בית משפחת סא'אקי בעקבות הודעה מהבלש נאקאגאווה ומוצא את קרן בבית שעולה בלהבות. איסון מחלץ את קרן מהבית וקרן מובלת אל בית החולים.

בהגיעה לבית החולים, קרן נשלחת לזהות את גופתו של דאג ולומדת שהיא עדיין מקוללת על ידי הקללה, מבינה שזה עניין של זמן עד שגם היא תמצא את מותה.

הטינה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הטינה 2

בסרט ההמשך, קרן עדיין מאושפזת בבית החולים לאחר השריפה בבית. אוברי, אחותה הצעירה נשלחת על ידי אמן להחזירה הביתה לארצות הברית. כשאוברי מגיעה לבית החולים, היא מוצאת את קרן, שהפכה לפרנואידית. קרן מפצירה באוברי לשחררה מכיוון שרק היא "יכולה לעצור אותה" (בהקשר לקיאקו). אוברי, שלא מבינה למי קרן מתכוונת, נבהלת ומסולקת מהחדר על ידי צוות בית החולים, שקושר את קרן למיטה.

בהמשך הערב, קיאקו תוקפת את קרן, אך האחרונה מצליחה לברוח ומגיעה אל גג בית החולים. בדיוק כשהיא חושבת שהיא ניצלה, קיאקו מופיעה ומשליכה את קרן מגג בית החולים אל מותה. גופתה של קרן מתרסקת למול אוברי ואיסון ההמומים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקנית שרה מישל גלר קיבלה שבחים על גילום דמותה של קרן בסרט הראשון. המבקר רוג'ר איברט ייחס את הצלחת הסרט למשחקה של גלר.[1]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרה מישל גלר

לפני שגלר לוהקה לתפקידה של קרן, השחקנית סלמה בלייר נשקלה לגילום הדמות. השתיים הופיעו יחדיו קודם לכן בסרט "משחקי פיתוי". לבסוף, גלר זכתה בתפקיד בעקבות הופעותיה בסרטים "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון" ו-"צעקה 2".[2]

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דמותה של קרן מבוססת ברפרוף על דמותה של ריקה נישינה (מאגומי אוקינה (אנ')) מהסרט "ג'ו-און: הטינה". למרות זאת, מותן של שתי הדמויות שונה: בעוד קרן מושלכת מגג בית החולים על ידי קיאקו, ריקה נרצחת על ידי טאקאו סא'אקי והופכת לרוח נקמנית בעצמה. דמותה של אוברי, אחותה של קרן, מוצאת את מותה בדרך דומה לדמותה של ריקה.
  • בדומה לדמותה של קרן, גם דמותה של מיקי ממשחק הוידאו המבוסס על סרטי ג'ו-און מוצאת את מותה גם היא לאחר שקיאקו משליכה אותה מגג של בית חולים.
  • בסצנה בה קרן מתקלחת בסרט הראשון, גלר חשפה שהיא אלרגית למים ביפן והסצנה צולמה בזמן שגלר הייתה עטופה בשקיות אשפה כדי להימנע מתגובה אלרגית.[3]
  • בדומה לדמותה של באפי מהסדרה "באפי ציידת הערפדים" (שגם אותה גילמה גלר), גם קרן גודלה על ידי אם חד הורית ביחד עם אחות מרדנית.
  • למרות שבסרטים האמריקאים נמנעו להציג דמויות עם רגישות לעל טבעי (בניגוד לסרטים היפניים), קרן עצמה מגלה רגישות כזאת בעת הגעתה לבית משפחת סא'אקי לראשונה.[4]
  • בסרט "מת לצעוק 4" המהווה פרודיה לסרט "הטינה", השחקנית אנה פריס מגלמת את דמותה של סינדי קמפבל, שבסרט זה מבוססת על דמותה של קרן דייוויס. בסרט זה, סינדי מתחילה לעבוד בתור מטפלת של קשישה ונרדפת על ידי רוח של ילד המזכיר את טושיו.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Grudge :: rogerebert.com :: Reviews, web.archive.org, ‏2013-03-11
  2. ^ The Grudge (2004) - Trivia - IMDb (באנגלית אמריקאית), נבדק ב-2024-01-03
  3. ^ Sarah Michelle Gellar’s Water Allergy, www.whedon.info
  4. ^ Karen Davis, Ju-On Wiki (באנגלית)