צעקה 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
צעקה 2
2 Scream
בימוי וס קרייבן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי קת'י קונראד
קרי וודס
מריאן מדלנה
תסריט קווין ויליאמסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה פטריק לוסיר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דייוויד ארקט
נב קמפבל
קורטני קוקס
שרה מישל גלר
ג'יימי קנדי
ג'רי אוקונל
ג'יידה פינקט
לייב שרייבר
מוזיקה מרקו בלטרמי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיטר דמינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Craven-Maddalena Films עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Dimension Films
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 בדצמבר 1997
משך הקרנה 120 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סלאשר
תקציב 24,000,000‏$
הכנסות 172,363,301‏$
הכנסות באתר מוג'ו scream2
סרט קודם צעקה
סרט הבא צעקה 3
סרטים בסדרה "צעקה"
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צעקה 2אנגלית: 2 Scream) הוא סרט אימה משנת 1997, והשני מתוך זיכיון סרטי "צעקה". הסרט נכתב על ידי קווין ויליאמסון, בוים על ידי וס קרייבן ומככבים בו נב קמפבל, דייוויד ארקט וקורטני קוקס, המשחזרים את תפקידם כסידני פרסקוט, דיואי ריילי וגייל וות'רס. בשנת 2000, יצא סרט ההמשך השלישי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסרט מתרחשת כשנתיים אחרי הסרט הקודם.

בסצנת הפתיחה, שני סטודנטים הלומדים בקולג' וינדזור באוהיו, מורין אוונס (ג'יידה פינקט) ופיל סטיבנס (עומאר אֵפְּס), הולכים להקרנת בכורה של הסרט "דקירה", סרט המבוסס על ספר שכתבה גייל וות'רס (קורטני קוקס) על הרציחות בוודסבורו שנה קודם לכן.

לכבוד הקרנת הבכורה של הסרט, כל צופה מקבל ערכה הכוללת את מסכת גוסטפייס ופגיון מזויף הזוהר בחושך. פיל הולך לשירותים ושם הוא נרצח על ידי גוסטפייס חדש. הרוצח לובש את בגדיו של פיל, שם את המסכה ומתיישב ליד מורין. במהלך סצנת רצח בסרט, הקהל יוצא משליטה ומתחיל "לדקור" אחד את השני. הרוצח מנצל זאת ודוקר את מורין שוב ושוב. הקהל חושב שמדובר בטריק פרסומי ושמורין מזייפת רצח. כשהם מבינים שמורין באמת נרצחה, כבר מאוחר מדי.

יום למחרת שומעים על הרצח סידני פרסקוט (נב קמפבל), ידידהּ רנדי מיקס (ג'יימי קנדי), החבר החדש שלה דרק פלדמן (ג'רי אוקונל), חברו הטוב מיקי אלטירי (טימותי אוליפנט) וחברתה הטובה ביותר ושותפתה של סידני לחדר האלי מק'דניאל (אליז ניל). סידני מבינה שיש רוצח חדש שכנראה מעוניין במותה. דיואי ריילי (דייוויד ארקט) ששרד את הפציעה מהסרט הקודם, חוזר לקולג' כדי להגן על סידני, על רנדי, ועל חבריהם ושאר הסטודנטים. במקביל נוסעת גייל לקולג' כדי לסקר את הרצח של פיל ומורין, ואיתה מגיעים הצלם החדש שלה ג'ואל (דואן מרטין) ודבי סולט (לורי מטקאלף), כתבת אחרת שמנסה להתחנף לגייל כדי לקבל ממנה מידע. בנוסף קוטון וירי(לייב שרייבר), האיש שהופלל על ידי בילי לומיס וסטו מאכר ברצח מורין פרסקוט, מגיע ללמוד משחק.

בערב, מתקיימת מסיבה בבית האחווה "אלפא, בטא, זטא" וכל הסטודנטים הולכים לשם, למעט סיסי קופר, סטודנטית שלומדת קולנוע יחד עם רנדי ומיקי, שנשארת בבית האחווה השני "אומגה, ביטה זיטה" למקרה שמישהו יהיה שיכור מדי ויצטרך טרמפ.

סיסי מקבלת שיחת טלפון מאיימת מהרוצח, ולאחר מכן היא מותקפת ונרצחת. כשכל הסטודנטים שומעים על הרצח, הם הולכים ל"אומגה ביטה זיטה" ורק סידני ודרק נשארים ב"אלפה, ביטה, זיטה", שם סידני מקבלת שיחת טלפון מאיימת מהרוצח שתוקף אותה ואת דרק.

סידני מצליחה לברוח ואילו דרק נפצע באופן קל וחייו ניצלים על ידי דיואי שמגיע בזמן ומבריח את הרוצח. סידני חושדת שקוטון הוא הרוצח שבא להתנקם בה על זה שהאשימה אותו ברצח אימה וכמעט הוצא להורג.

יום למחרת רנדי, גייל, דיואי וג'ואל דנים על הרצח בחצר הקולג' ושמים לב ששמות הקרבנות דומים לשמות שלושת הקרבנות הראשונים של הרציחות בוודסבורו. שם משפחתו של פיל סטיבנס דומה לשמו הפרטי של סטיבן אורת, שמה הפרטי של מורין אוונס זהה לשמה הפרטי של מורין פרסקוט ואילו שמה המלא של סיסי הוא קייסי, שזה גם היה השם של קייסי בקר. כשג'אל שומע ששם משפחתו זהה לשם משפחתו של קני ג'ונס הוא מתפטר והולך מחשש לחייו. רנדי מקבל שיחת טלפון מתגרה מהרוצח המודיע לו שהוא צופה בהם. גייל ודיואי הולכים לחפש סטודנטים המדברים בטלפון במחשבה שאחד מהם הוא הרוצח בזמן שרנדי מנסה למשוך את השיחה. כשהוא מתקרב לרכבה של גייל הרוצח מתגלה בפנים, מושך את רנדי ורוצח אותו. גייל ודיואי חוזרים לרכב ומוצאים את גופתו של רנדי. דיואי מבין שהרוצח עוקב אחרי סידני ומציב שני שוטרים, ריצ'רדס ואנדרוס כדי לשמור על סידני ולהוביל אותה למקום בטוח.

דיואי וגייל הולכים לבית הקולנוע שם נרצחו פיל ומורין על מנת לבדוק את מצלמות האבטחה כדי לחפש רמזים לגבי זהות הרוצח ושם הם מגלים שהרוצח צילם את שיחות הטלפון של סיסי ורנדי. באופן מפתיע הרוצח תוקף את השניים ומתחיל לרדוף אחרי גייל אשר נועלת את עצמה בחדר הקלטה. דיואי מגיע לצידו השני של חדר ההקלטה וחלון זכוכית קשיחה מפרידה בין השניים. הרוצח מופיע מאחורי דיואי ודוקר אותו, הוא אינו מצליח לפרוץ את הזכוכית וגייל נשארת לכודה.

כשהשוטרים מסיעים את סידני והאלי למקום בטוח הרכב נתקע והרוצח מנצל זאת ורוצח את אנדרוס. ריצ'רדס יוצא מהרכב ומנסה לירות ברוצח אשר מתחיל לנסוע, מתנגש באתר בנייה ומוט ברזל משפד את ראשו של ריצ'רדס והרוצח מאבד הכרה. סידני והאלי יוצאות מהמכונית אך סידני חוזרת כדי לגלות את זהות הרוצח אשר נעלם ומיד לאחר מכן מופיע מאחורי האלי ודוקר אותה למוות.

סידני בורחת מהרוצח ומגיעה לתיאטרון של הקולג', שם היא מגלה שדרק קשור לאביזר במה. כשסידני מנסה לשחרר את דרק הרוצח מופיע וחושף את זהותו: מיקי. מיקי מסביר שהמניע שלו הוא להתפס על הרציחות ולזכות בפרסום. בנוסף הוא רוצה להטיל אשמה על סרטי אימה שהם גורמים לאלימות (הוא טען את זה מוקדם יותר בסרט בכיתת הקולנוע ורנדי וסיסי יצאו נגד טענה זו). הוא חושף שהוא שותף לרוצח השני אשר נכנס לאולם וחושף את עצמו כדבי סולט אשר מחזיקה את גייל כבת ערובה. דבי מספרת ששם משפחתה האמיתי הוא לומיס וכך מסתבר שהיא אימו של בילי. היא מימנה את שכר הלימוד של מיקי על מנת שיעזור לה במסע הרצח כדי להתנקם בסידני על זה שהרגה את בילי בסרט הקודם. על מנת להסיר איום פוטנציאלי דבי יורה למוות במיקי אשר בטעות יורה בגייל אשר נופלת מהבמה.

סידני כעת לבדה מתמודדת לבדה מול דבי ומתחיל מרדף ארוך ברחבי התיאטרון שמסתיים במאבק. כשנראה שידה של דבי על העליונה, לפתע מגיע קוטון אשר יורה בדבי. גייל מתגלה כחיה והיא נעזרת בקוטון וסידני כדי לעלות על הבמה. כשהשלושה מתכננים ללכת מיקי מתגלה כחי אך מיד נורה למוות על ידי סידני וגייל ולאחר מכן סידני יורה פעם נוספת בראשה של דבי על מנת לבצע וידוא הריגה.

מתגלה כי דיואי שרד את הדקירה. הוא וגייל לוקחים אמבולנס לבית החולים. בבית החולים, צוות חדשות מגיע ומנסה לקבל סיפור מסידני. למרות שסידני היא הגיבורה, היא אומרת להם כי קוטון הוא האיש שצריך לראיין. צוות החדשות הולך אליו, אחרי שקוטון אומר להם ש"יש מקום וזמן" לראיון, הוא אומר, "זה יהיה סרט מגניב". סידני לאחר מכן נראית כשהיא הולכת מהקמפוס, לאחר ששרדה שוב מסע רצח.

צוות שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – צעקה (סדרת סרטים) - דמויות

החוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מספר הקורבנות הוא תמיד גדול יותר.
  • סצנות המוות הן תמיד יותר מורכבות, עם יותר דם וזוועה.
  • רנדי מתחיל לתאר את הכלל השלישי: "אם אתה רוצה שהסרטים שלך יהיו סדרה מצליחה, אף פעם..." בטרם נקטע על ידי דיואי. עם זאת, הטריילר המקורי של הסרט מציג גרסה מורחבת של סצנת הכללים שמגלה כי במקור הכלל השלישי היה אמור להיות "לעולם, לעולם, בשום פנים ואופן אין להניח שהרוצח מת." זה הפניה לשורה אחרונה של רנדי ב'צעקה' שבו קבע כי הרוצח תמיד חוזר לחיים להפחדה אחרונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]