סינדי קמפבל (דמות בדיונית)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סינדי קמפבל
Cindy Campbell
סינדי קמפבל בגילומה של השחקנית אנה פריס בסרט מת לצעוק 4
סינדי קמפבל בגילומה של השחקנית אנה פריס בסרט מת לצעוק 4
שם סרט מת לצעוק (סדרת סרטים)
הופעה ראשונה מת לצעוק
הופעה אחרונה מת לצעוק 4
מספר הופעות 4
יוצרים מרלון ויינס
שון ויינס
באדי ג'ונסון
פיל באומן
ג'ייסון פרידברג וארון סלצר (אנ')
גילום הדמות אנה פריס
מידע
סטטוס אלמנה
גזע בת אדם
מין נקבה
מקצוע תלמידת תיכון (מת לצעוק)
סטודנטית בקולג' (מת לצעוק 2)
כתבת חדשות (מת לצעוק 3)
מטפלת בקשישים (מת לצעוק 4)
נטייה טובה
כוחות ללא כוחות על
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה ניל קמפבל (אבא)
גברת קמפבל (אמא)
אחות לא ידועה (מתה)
קודי קמפבל (אחיין)
ג'ורג' לוגן (בעל, מת)
טום לוגן (גיס, מת)
בעל לשעבר (לא ידוע)
חברים ברנדה מיקס
טום ריאן (בן זוג נוכחי)
ריי וילקינס
באפי גילמור
גרג פיליפס
שורטי מיקס
בובי פרינז
באדי סנדרסון
ת'יאו קאיוקו

סינדי קמפבלאנגלית: Cindy Campbell) היא דמות בדיונית המופיעה בסדרת סרטי "מת לצעוק", בהם היא מגולמת על ידי השחקנית אנה פריס. הדמות נוצרה על ידי שון ויינס, מרלון ויינס, באדי ג'ונסון, פיל באומן, ג'ייסון פריברג וארון סלצר (אנ'). הדמות הופיעה לראשונה בסרט "מת לצעוק" כאחת מתלמידות התיכון בו נרצחו מספר תלמידים. עלילת הסרט היוותה פרודיה על סדרות הסרטים "צעקה" ועל "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון". דמותה של סינדי מבוססת ברפרוף על דמויותיהן של סינדי פרסקוט מסרטי "צעקה" (נב קמבפל) ועל ג'ולי ג'יימס מסרטי "אני יודע מה עשית בקיץ האחרון" (ג'ניפר לאב יואיט).

בסרט "מת לצעוק 2", סינדי היא כעת תלמידת קולג' וביחד עם חבריה, הולכת לטיול כיתתי בבית רדוף רוחות תחת הנחייתו של פרופסור אולדמן (טים קארי). בסרט זה, דמותה של סינדי מבוססת על דמותה של אלינור ואנס (לילי טיילור) מהסרט "בית האימה (אנ')". בסרט "מת לצעוק 3", דמותה מבוססת על דמותה של רייצ'ל קלר (נעמי ווטס) מהסרט "הצלצול". בסרט, סינדי היא כתבת חדשות המגדלת את אחיינה, קודי (דרו מיקוסקה). לאחר שצפתה בקלטת וידאו מקוללת, סינדי מנסה לשבור את הקללה לפני ששבוע יעבור והיא תמות. בסרט "מת לצעוק 4", דמותה של סינדי מבוססת על דמותה של קרן דייוויס (שרה מישל גלר) מהסרט "הטינה". בסרט, סינדי עובדת בתור מטפלת סיעודית שמטפלת באישה קשישה בשם גברת נוריס (קלוריס ליצ'מן) המתגוררת בבית רדוף רוחות, ובמקביל נאלצת להתמודד עם פלישת חייזרים לכדור הארץ.

סינדי וברנדה מיקס (בגילומה של רג'ינה הול) היו שתי השחקניות היחידות שהופיעו בארבעה סרטים בסדרה. אנה פריס סירבה לחזור לגלם את דמותה של סינדי בסרט "מת לצעוק 5" והיא הוחלפה על ידי אשלי טיסדייל, שגילמה את דמותה של ג'ודי סנדרס. פריס השתתפה בסרט "קיאנו" בשנת 2016 בתפקיד עצמה וסיפרה שהיא סירבה להמשיך להשתתף בסרטי "מת לצעוק" מכיוון שהיא הרגישה שהיא כבר מבוגרת מידי לתפקיד. הביקורות על משחקה של פריס בסדרת הסרטים היו טובות.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופי הדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינדי היא דמות אופטימית, לבבית ונאיבית שמנסה תמיד להשכין שלום בין חבריה ותמיד מחפשת רק את הטוב שבהם. בשני הסרטים הראשונים, שיערה של סינדי הוא שחור, אולם בשלישי והרביעי הוא בלונדיני. סינדי היא דמות שנחושה להגן על הסובבים אותה, בין אם זה אחיינה קודי או גורל העולם נגד הקלטת המקוללת. סינדי מראה יחס חם לבעלי חיים, לחסרי בית ולאנשים שלא שפר עליהם מזלם. במהלך הסרטים, דמותה של סינדי מתבגרת מנערה נאיבית לאישה חזקה. למרות זאת, היא עדיין בעלת ביטחון עצמי נמוך ולא מרגישה בנוח כאשר אחרים מבקרים את הופעתה.

למרות כל אלו, לסינדי יש צדדים מסוכנים ואלימים באישיותה. צדדים אלו נראו כשסינדי הכתה את כתבת החדשות גייל היילסטרום (שרי אוטרי (אנ')) בפניה (לאחר שהאחרונה כינתה אותה "שמנה"). לסינדי יש חוסר מזל כשזה נוגע לקשרים רומנטיים: בן זוגה הראשון, בובי פרינז (ג'ון אברהמס (אנ')) ניסה מספר פעמים לשדל אותה לקיים יחסי מין איתו, אך בהמשך התגלה שהוא הומוסקסואל ורוצח. מושא האהבה השני שלה, באדי (כריסטופר מסטרסון), נהג להעיר רבות על הופעתה של סינדי ולהתייחס אליה כאילו היא "חבר קרוב" (טפיחות חזקות בכתף, וודג'י (אנ') וכדומה). בעלה הראשון של סינדי היה אדם חסר התחשבות ומתעלל והיא התגרשה ממנו. מערכת היחסים היותר מוצלחת שסינדי חוותה הייתה עם בעלה השני, ג'ורג' לוגן (סיימון רקס), אך הוא מת בזמן קרב אגרוף.

סינדי נודעת כלוחמת טובה ומחזיקה בכישורי לחימה מגוונים (פרודיה על הסרטים "מטריקס" ו-"המלאכיות של צ'רלי"). לעיתים רחוקות, סינדי מגלה חוזק כמעט על אנושי, במהלך הסרט "מת לצעוק 3" סינדי הרימה את סיג'יי (קווין הארט) באוויר ברגע של תסכול. סינדי מדברת "יפנית" (במציאות הדיאלוג כלל שמות של חברות ומוצרים ביפנית במקום מילים אמיתיות). בנוסף לאלו, סינדי מתגלה כמכונאית. כאשר היא ננעלה ביחד עם באדי במקפיא בסרט השני, היא הצליחה בעזרת מוצרים פשוטים לבנות טרקטור ולחלץ אותם.

משפחה וחברים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החברים היחידים במשפחה של סינדי הופיעו או הוזכרו במהלך הסרטים: אביה, ניל קמפבל (ריק דוקומן (אנ')) הוא סוחר סמים שהופיע בסרט הראשון. לסינדי יש אחות שמוזכרת בסרט השלישי (אמו של קודי). בסרט הראשון, מנהל בית הספר בו סינדי לומדת והשריף בעיר רומזים שאמה של סינדי הייתה נימפומנית מוכרת. סינדי הייתה נשואה פעמיים: לאדם לא מוכר בין הסרטים השלישי והרביעי ולג'ורג' לוגן. לאחר מותו של ג'ורג', סינדי החלה במערכת יחסים עם טום ראיין (קרייג בירקו (אנ')) בסוף הסרט הרביעי.

בדיחות חוזרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינדי היא אחת משתי הדמויות בסדרת הסרטים שיש עליהן בדיחות חוזרות, הדמות השנייה היא ריי. הבדיחות על סינדי קשורות למבנה גופה הצנום. כשסינדי חושפת את החלק העליון של גופה בסרט הראשון, החזה שלה נפול ושעיר כשל גבר ובעקבות ההלם, בובי, בן זוגה של סינדי נופל מהחלון. בסרט השני, סינדי מושוות לרעה לדמותה של קרוליין קיין, הרוח הרודפת את בית האימה. באדי עצמו נוהג לקרוא לסינדי "A Cup" (מידה קטנה בחזיה) בגלל גודל החזה שלה. בסרט השלישי, סינדי צבעה את שיערה לבלונד והיא חושפת את החזה שלה בפני המנהל שלה בחברת החדשות, בתגובה, המנהל ושאר העובדים מציצים ואף מצלמים מהתפעלות.

בדיחה חוזרת נוספת היא כאשר סינדי מקיימת יחסי מין אלימים עם בובי והוא בתגובה "מעיף אותה לתקרה" כאשר הוא גומר. אירוע זה קרה גם בסרט השני כאשר סינדי אוננה לבאדי והוא בתגובה העיף אותה באותה הדרך כאשר הוא גמר.

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מת לצעוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מת לצעוק

סינדי היא תלמידת תיכון שלומדת ביחד עם בן זוגה, בובי פרינז. חבריהם של הזוג כוללים את ברנדה מיקס (רג'ינה הול), באפי גילמור (שאנון אליזבת), ריי וילקינס (שון ויינס) וגרג פיליפס (לוקלין מונרו). למרות שסינדי ובובי הם בני זוג, השניים (לאכזבתו הרבה של בובי) עדיין לא שכבו. לאחר מותה של תלמידה בשם דרו בקר (כרמן אלקטרה), מתברר לצופים ששנה קודם לכן, החבורה בטעות התנגשה עם רכבם בהולך רגל בזמן שהם היו שתויים. למרות שהאדם לא נפגע ורק רצה להמשיך בדרכו, החבורה לא שמה לב והרגה אותו בשוגג. כדי להעלים את הגופה, החבורה זרקה אותה לים מהמזח והמשיכה בדרכה. סינדי מבחינה בגוסטפייס עומד מחוץ לכיתתה וזורק פתק לשולחנה בו נכתב "אני יודעת מה עשית בליל כל הקדושים האחרון". לאחר שהיא מותקפת על ידי גוסטפייס, סינדי מניחה שבובי הוא הרוצח ועדותה שולחת אותו לכלא. לאחר שהרוצח האמיתי מתקשר אליה, סינדי מזמינה אל ביתה מספר חברים כדי להרגיש מוגנת. למרות זאת, המפגש החברתי מתנפח למסיבה חסרת מעצורים ובמהלכה תלמידה אחרת נרצחת. לאחר שסינדי שכבה עם בובי לראשונה, מתברר שהוא הומו ושהוא מנהל מערכת יחסים עם ריי. למרות זאת, מתגלה שבובי וריי לא היו הרוצחים האמיתיים, אלא רק העתיקו את הרציחות ולקראת סוף הסרט, השניים נרצחים על ידי גוסטפייס האמיתי. סינדי מצליחה לברוח ממנו ומגיעה לתחנת המשטרה, שם מתברר שגוסטפייס הוא בעצם דופי גילמור (דייב שרידן (אנ')), אחיה הלוקה בשכלו של באפי שבעצם זייף את נכותו לאורך הסרט (פרודיה על "החשוד המיידי"). למרות שסינדי והשריף מנסים לתפוס את דופי, הוא בורח וסינדי נדרסת על ידי רכב.

מת לצעוק 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מת לצעוק 2

שנה לאחר אירועי הסרט הקודם, סינדי מתחילה ללמוד בקולג' ביחד עם ברנדה, ריי ושורטי (מרלון ויינס) (שלמרות שמתו בסרט הקודם, מופיעים בסרט זה). ביחד עם תלמידים נוספים, הקבוצה נוסעת לבלות את סוף השבוע בבית רדוף רוחות כחלק ממחקרו של פרופסור אולדמן. במהלך הסרט, סינדי מפתחת קשר חברי עם סטודנט בשם באדי, שרוצה שהשניים יהפכו לזוג. סינדי מסרבת בנימוס ומעדיפה שהם יישארו ידידים, באדי לוקח זאת ברצינות ומתחיל להתייחס לסינדי כאילו היא "חבר קרוב" שלו (נוהג לתת לה (טפיחות חזקות בכתף, וודג'י (אנ') וכדומה). בסוף הסרט סינדי מצליחה לברוח מבית האימה ומחדשת את לימודיה. היא ובאדי הופכים לזוג. בזמן בילוי משותף יחדיו, באדי נעלם במפתיע וסינדי נדרסת על ידי רכב.

מת לצעוק 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מת לצעוק 3

לאחר לימודיה סינדי הפכה לכתבת חדשות ומגדלת את אחיינה הצעיר, קודי, המציג רגישות לעל טבעי. סינדי מתאחדת עם ברנדה, שהפכה למורה בכיתתו של קודי והשתיים הולכות לאירוע "קרב ראפ" שבו מופיע ג'ורג' לוגן, חוואי בו סינדי התאהבה. לאחר האירוע, סינדי הולכת עם ברנדה לביתה והאחרונה מספרת לה שהיא צפתה בסרט מקולל שאמור להרוג אותה תוך שבוע מיום הצפייה. בזמן שסינדי במטבח, ברנדה נהרגת על ידי רוחה של טאבת'ה (נעמי לוסון-ביירד). סינדי מחליטה לחקור את הקלטת ובהדרגה לומדת שיש קשר בין הסרט המקולל לבין פלישת חייזרים לכדור הארץ. בסוף הסרט, העולם ניצל וסינדי מתחתנת עם ג'ורג'.

מת לצעוק 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מת לצעוק 4

מספר שנים לאחר אירועי הסרט הקודם, סינדי התאלמנה מבעלה ג'ורג' וקודי נשלח ללמוד בפנימייה צבאית. על מנת להרוויח כסף ולהעביר את הזמן, סינדי מחליטה להפוך למטפלת בקשישים ונשלחת לטפל באישה מבוגרת בשם גברת נוריס החיה בבית רדוף רוחות. במקביל, סינדי מתוודעת לשכנה של גברת נוריס, טום ראיין והשניים מתאהבים זה בזו. בעקבות פלישת חייזרים לכדור הארץ, סינדי מתאחדת עם ברנדה (שמתה בסרט הקודם, אך מופיעה גם בסרט זה) והשתיים מחפשות את הקשר בין פלישת החייזרים לבין לבין הרוח אותה היא פגשה קודם לכן.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרודיה והשפעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסרט "מת לצעוק", דמותה של סינדי מבוססת על דמותה של סידני פרסקוט מהסרט "צעקה" ועל דמותה של ג'ולי ג'יימס מהסרט "אני יודעת מה עשית בקיץ האחרון". שמה הפרטי, סינדי הוא פרודיה לשם "סידני" ושם משפחתה הוא שם המשפחה של השחקנית נב קמפבל, כוכבת הסרט "צעקה".

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיון למגזין "פיפל", הוסבר שאנה פריס נבחנה ביחד עם מאות נשים אחרות לתפקידה של סינדי קמפבל. קינן אייבורי ויינס (אנ'), הבמאי של שני הסרטים הראשונים בסדרה סיפר על פריס: "היה בה משהו מאוד רענן. בגלל שלא היה לה דבר להפסיד, היא לא חשבה שהיא בכלל תשיג את התפקיד".

פריס סיפרה שהסרט "מת לצעוק" היה התפקיד ההוליוודי הראשון שלה ושהיא מאוד נהנתה לעבוד בסדרת הסרטים כי זה הרשה לה להיות מצחיקה, ושהיא מרגישה שדמויות נשיות בסרטים לרוב לא מורשות להיות מצחיקות.[1] בנוסף, פריס אמרה שאחד הדברים שהיא אהבה בסדרת הסרטים הוא שהיוצרים "יכולים לצחוק על כל דבר שנורא פופולרי באותו הזמן ולהכניס את זה טבעיות לתוך העלילה".[2]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ IndieLondon: Scary Movie 4 - Anna Faris interview - Your London Reviews, www.indielondon.co.uk
  2. ^ Kurt Anthony Krug, Edmonds actress having fun with "Scary" movies, growing career, seattletimes.nwsource.com, ‏April 21, 2006