רובוטריקים: האביר האחרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רובוטריקים: האביר האחרון
Transformers: The Last Knight
כרזת הסרט בארצות הברית
כרזת הסרט בארצות הברית
מבוסס על רובוטריקים על ידי Hasbro
בימוי מייקל ביי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי סטיבן ספילברג (מפיק בפועל)
מייקל ביי
לורנזו די בונאבנטורה
איאן ברייס
טום דיסנטו
דון מרפי
תסריט ארט מארקום
מאט הולוואי
קן נולן
עריכה רוג'ר ברטון, ויליאם גולדנברג, פול רובל
שחקנים ראשיים מארק וולברג
לורה האדוק
ג'וש דוהאמל
סטנלי טוצ'י
אנתוני הופקינס
מוזיקה סטיב ג'בלונסקי עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אמיר מוכרי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Hasbro
סרטי פרמאונט
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 27 ביוני 2017
ישראלישראל 3 באוגוסט 2017
משך הקרנה 154 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה מדע בדיוני עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 260 מיליון דולר
הכנסות 604.5 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו transformers5
סרט קודם רובוטריקים 4: עידן ההכחדה (2014)
סרט הבא באמבלבי (2018)
http://www.transformersmovie.com האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רובוטריקים: האביר האחרוןאנגלית: Transformers: The Last Knight) הוא סרט פעולה ומדע בדיוני אמריקאי משנת 2017, וסרט ההמשך של "רובוטריקים 4: עידן ההכחדה". הוא הסרט החמישי בסדרת סרטי "רובוטריקים" אשר בוים על ידי מייקל ביי. אחד מהמפיקים בפועל הוא סטיבן ספילברג. אף על פי שהסרט הכניס 640.1 מיליון דולר בכל רחבי העולם ותקציב הסרט היה 260 מיליון דולר הוא נחשב כישלון קופתי וגרם הפסד של כ-100 מיליון דולר לאולפן.[1][2] סרט ספין-אוף בסדרה בשם "באמבלבי" יצא בדצמבר 2018.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 484 לספירה, המלך ארתור ואבירי השולחן העגול נלחמו בסקסונים ועומדים להפסיד. מרלין ניגש אל אבירי איאקון, קבוצה של רובוטריקים המתחבאים בכדור הארץ, כדי לבקש את עזרתם. הם הושיטו לו מטה קסם חייזרי, לפני שהשתנו יחד לדרגונסטורם ופנו אל מעבר לקרב, אולם הזהיר את מרלין שיש משהו מרושע שעלול לבוא אל מטה הקסם.

בהווה, שנה לאחר התקרית בהונג קונג, אופטימוס פריים נוחת נחיתת חירום בסייברטרון, ופוגש את היוצרת שלו קווינטסה. היא מאשימה את אופטימוס על ההרס של סייבטרון ועושה לו שטיפת מוח. היא מצווה עליו לקחת את המטה של מרלין, אשר יכול לשאוב את האנרגיה של כדור הארץ ולהחיות את סייבטרון מחדש, בנוסף שמו של אופטימוס השתנה לנמסיס פריים. כדור הארץ נחשף בתור יוניקרון הישנוני, והקרניים שלו טמונות בתוכו.

בכדור הארץ, הרובוטריקים אינם רצויים בחברת בני האדם, למעט בקובה, הם נרדפו על ידי הכת"ר (TRF = Transformers Reaction Force), כוח צבאי למחצה אשר נוצר מטכנולוגיה שהרובוטריקים ההרוסים הותירו אחריהם. אולם, צבא ארצות הברית, אשר עבד בעבר עם הרובוטריקים, כמו גם קולונל ויליאם לנוקס, פועלים בחשאי נגד המדיניות החדשה. קייד ייגר, חבר של הרובוטים, מחביא את הרובוטריקים מידי הכת"ר בתוך מגרש גרוטאות. בשיקגו קרועת המלחמה, קייד, באמבלבי, ילדת הרחוב איזבלה ועוזריה הרובוטריקים שלה סקוויקס וקאנופי עוזרים לילדים להימלט מידי הכת"ר, אולם קאנופי נהרג. קייד קיבל קמע מכני מאביר רובוט מת ונקלע לעימות קצר עם הכת"ר, לפני שניצל על ידי לנוקס. קייד חזר למגרש הגרוטאות עם איזבלה וסקוויקס יחד עם הקמע. גם מגטרון והממשלה האמריקאית נזהרו מהכוח והעוצמה של התליון, ואיחדו כוחות כדי להשיגה. שקרניקים אסירים שוחררו לשם ביצוע המשימה.

השקרניקים והכת"ר גילו את המחבוא של קייד יחד עם עזרתו של שבב אשר הושתל בבאמבלבי. קייד, העוזר שלו ג'ימי, איזבלה וסקוויקס ברחו מהשקרניקים ומהכת"ר אל עיר נטושה שם הרובוטריקים מתעמתים עם יריביהם ומביסים אותם כאשר קייד, ג'ימי ואיזבלה נחלמו בקרב נגד חיילי הכת"ר. קוגמן, רובוטריק סטימפאנק, מופיע ומזמין את קייד אל הממלכה המאוחדת שם הוא פוגש את המעסיק שלו, סר אדמונד ברטון, אשר היה לו קשר עם הרובוטריקים. לברטון יש עוד רובוטריק חבר בשם הוט-רוד אשר מצא את ויויאן ומבלי, פרופסורית באוניברסיטת אוקספורד, והביא אותה אליו.

יחד עם קייד, ויויאן ובאמבלבי, ברטון הסביר שהרובוטריקים עזרו לבני אדם במלחמות במשך תקופות, הקיום שלהם מוחבא בידי אגודת סתרים של דמויות היסטוריות, והוא עצמו הדמות האחרונה באגודה. הקמע יכול להוביל אל המטה של מרלין, אשר נשרף יחד איתו בחללית סייברטרוניאנית אשר מוחבאת במצולות הים. אולם, רק היורש האמיתי של מרלין יכול להפעילו אחרי שהאבירים הצפינו את ה-DNA שלו אל תוך המטה. ויויאן נחשפה בתור היורשת האחרונה של מרלין. הכת"ר והחוקרים המקומיים גילו אותם וגרמו להם לברוח. בעקבות סדרת רמזים החבורה הלכה אל מוזיאון הצי המלכותי. שם קייד, ויויאן, באמבלבי וקוגמן נכנסו אל הצוללת HMS Alliance, שמתגלה כרובוטריק. הם צוללים בתוכה אל הים כדי למצוא את החללית. הכת"ר, אחרי שנכשלו בעצירת החבורה, רודפת אחריהם בצוללת DSV.

ברטון יצר קשר עם סימור סימונס, שניהם לומדים שכדור הארץ הוא יוניקרון, והמטה יכול לשאוב את חיי הכוכב, דרך פתח נסתר מתחת לסטונהנג'. כאשר מצאו את הספינה, קייד וויויאן גילו את קברו של מרלין ולקחו את המטה. ויויאן הפעילה את המטה, וגרמה לחללית לטוס, דבר אשר העיר את האבירים של איאקון. הכת"ר, בפקודת לנוקס, ניסו לקחת את המטה מהם. בינתיים אופטימוס פריים הגיע ופקד על בני האדם להביא לו את המטה. באמבלבי, לנוקס וקייד מנעו זאת מאופטימוס ונלחמו בו. כאשר אופטימוס עמד לנצח, החל באמבלבי לדבר בקולו, דבר אשר גרם לאופטימוס פריים להיזכר ולהשתחרר מהשליטה של קווינטסה. השקרניקים התעמתו עם אופטימוס ומגטרון גנב את המטה ממנו. האבירים ניסו להעניש את אופטימוס עקב ה"בגידה" בהם, אולם קייד עצר אותם כאשר הקמע שלו השתנתה לאקסקליבר. האבירים הצטרפו לבני האדם ולרובוטריקים. ברטון ניסה לעצור את מגטרון ולמנוע ממנו להפעיל את המטה בסטונהנג', אולם מגטרון חיסל אותו וברטון מת בשלווה כאשר קוגמן לצידו. באותו הזמן, ההתנגשות של סייברטרון החלה לשאוב את הכוחות מכדור הארץ, דבר אשר עלול לגרום למיליון אנשים להיהרג. הרובוטריקים, דרגונסטורם, והצבא האנושי מתכנסים בסטונהנג' ובסייברטרון, ותוקפים את השקרניקים ואת המשרתים של קווינטסה, וקווינטסה עצמה הובסה על ידי אופטימוס פריים ובאמבלבי. העולמות ניצלו כאשר ויויאן הוציאה את המטה והרובוטים עזבו את כדור הארץ כדי לבנות את מה שנשאר מכוכב סייברטרון.

בסוף הסרט, קווינטסה, אשר שרדה והתחפשה לבת אדם, ניגשת אל חבורת מדענים אשר חוקרת את אחד הקרניים של יוניקרון, ומציעה להם דרך להביסו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני אנוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרובוטריקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דינובוטים/דינוטריקים

  • גרימלוק - רובוטריק קטלני שהיה קפוא במשך שנים, אך קם לתחייה בידי הרובוטריקים, הוא רובוטריק אדיר ממדים המסוגל לשנות את צורתו לטירנוזאורוס יורק אש, מנהיגם של הדינובוטים.
  • סלאג - רובוטריק חזק המשנה את צורתו לטריצרטופס קוצני.
  • סטרייף - דינובוט המסוגל לשנות את צורתו לפטרנודון דו-זנבי בעל 2 ראשים.

שקרניקים

אבירי איאקון

  • דרגוניסיוס
    • דרגונסטורם
    • סטורמריין
  • סטילביין
  • סקאלטרון

אינפרנוטריקים

  • ראפטור
  • סקאלק
  • טראש
  • גורג
  • גאלג
  • אינפרנוקוס

אחרים

  • קווינטסה (מדובבת על ידי ג'מה צ'אן) - קוסמת סייברטרונית, המנהיגה "האמיתית" של השקרניקים והיוצרת של סייבטרון אשר רוצה להשמיד את יוניקרון ואת כדור הארץ ולבנות מחדש את סייברטרון בהקדם האפשרי, בסוף הסרט היא מופיעה בתור בת אנוש.
  • יוניקרון

קבלה והכנסות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שהיה מכוון להיות שובר קופות, הכניס 640.1 מיליון דולר בכל רחבי העולם, וזכה להיות הסרט הפחות מכניס של סדרת הסרטים "רובוטריקים". הוא הפסיד בערך 100 מיליון דולר לאולפן ונחשב לאכזבה כספית. עם זאת, כמו הסרט הקודם, גם הסרט הזה קיבל ביקורות שליליות ביותר ומבקרים רבים קטלו אותו. באתר Rotten Tomatoes זכה הסרט רק ל-15% ביקורות חיוביות וציונו הממוצע היה 3.3 מתוך 10. באתר Metacritic קיבל הסרט ציון של 28 מתוך 100.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]