מגהטרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מגטרון)
מגהטרון/גלבטרון
מגהטרון המקורי מהדור הראשון.
מגהטרון המקורי מהדור הראשון.
סוג רע
שם ספר רובוטריקים (מארוול קומיקס)
רובוטריקים (Dreamwave)
רובוטריקים (IDW Publishing)
שם סרט רובוטריקים: הסרט
רובוטריקים
רובוטריקים 2: הנקמה
רובוטריקים 3: אפלת הירח
רובוטריקים 4: עידן ההכחדה
רובוטריקים: האביר האחרון
תוכנית טלוויזיה הרובוטריקים
הופעה ראשונה More Than Meets the Eye, Part 1
הופעה אחרונה War for Cybertron Trilogy: Kingdom
גילום הדמות הוגו ויבינג, פרנק ולקר עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב פרנק ולקר
דיבוב בשפה העברית יורם יוספסברג
מידע
גזע שקרניק סייבטרוני
מקצוע מנהיג השקרניקים
שיוך השקרניקים
נטייה רע
כלי נשק שינוי צורה לאקדח וולטר P-38 (הדור הראשון)
כלי רכב שינוי צורה למטוס סייברטרוני (סרטי הלייב אקשן, אנימייטד, פריים) או טנק (טרילוגיית יוניקרון, פריים, המלחמה על סייברטרון)
דמויות קשורות
אויבים אופטימוס פריים, רובוטריקים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מגהטרוןאנגלית: Megatron) הוא דמות בדיונית מהזיכיון הבדיוני רובוטריקים. מגהטרון הוא מנהיג השקרניקים, סיעה של רובוטים משני צורה מכוכב הלכת סייברטרון. ביכולתו לשנות צורה למגוון כלי נשק או לכלי רכב, תלוי באיזה יקום בדיוני מדובר.

לפי הנרטיב של היקום, מגהטרון הוא בהרבה מובנים גיבור שסרח, ועלה לכוח ממעמקי קאסטת הפועלים כדי להפוך לאלוף קרבות מוות בלתי חוקיים. הוא נטל את השם האגדי מגהטרונוס, קרא להביא לסופה של מערכת הקאסטות ואמר להמונים שהחופש של נחישות עצמית הוא הזכות של כל היצורים התבונתיים.

אולם, כוח מוחלט משחית בסופו של דבר, ומרד השקרניקים של מגהטרון הפך לשלטון רודני כמו תנועות רבות אחרות. מגהטרון היה חזק, כריזמטי, אלים ומלא זעם נגד כל אלה אשר עמדו בדרך לשאיפותיו ובדרכו. הוא הביא את סייברטרון על סף חורבן, וכעת הוא ואחיו לשעבר לנשק אופטימוס פריים נלחמים על עולמות אחרים כמו כדור הארץ. מגהטרון לעולם לא יסלח לאופטימוס על כך ש"בגד" בו - שגנב מהמועצה את דרגת הפריים שהייתה ראויה לו. בעקבות כך, הוא שמר עבור חברו הוותיק על הכבוד הגדול ביותר האפשרי - למות במוות מזהיר במו ידיו. ביקומים חלופיים אחרים, כמו זה של רובוטריקים: הסרט, מגהטרון ניזוק קשה כתוצאה מקרב עם אופטימוס והוא נוצר מחדש בידי יוניקרון כגלבטרון.

בסיפורים רבים, "מגהטרון" הפך לסוג של תואר, וזאת כאשר מספר דמויות נטלו את שמו. למעשה, הייתה קיימת דמותו של מגהטרונוס המקורי, והוא היה ידוע בכינוי "הנופל" - חבר בשלושה עשר הרובוטריקים המקוריים. הוא נוצר בידי פרימוס ובסופו של דבר הפך לרע ושירת את יוניקרון. בסרט "רובוטריקים 2: הנקמה" משנת 2009, נחשף שהוא היה מקורה של סיעת השקרניקים ולמנהיגם האמיתי וכן לאדונו של מגהטרון הידוע לשמצה. השם 'מגהטרון' שימש גם השראה למנהיגים מאוחרים יותר של השקרניקים והפראניקים, כמו הדמות שנטלה את שמו בסדרות "רובוטריקים: מלחמות החיות" ו"רובוטריקים: מכונות חיות". בתור גלבטרון, הוא יתן השראה למנהיג נוסף לקחת את שמו בסרטי המקבץ ‏Beast Wars II ו-Beast Wars Neo.

דמותו של מגהטרון מדובבת לרוב על ידי פרנק ולקר, שדיבב את הדמות המקורית מסדרת האנימציה של הדור הראשון, ודייוויד קיי, שדיבב את ממשיכו בסדרות מלחמות החיות, מכונות חיות וטרילוגיית יוניקרון (ארמדה, אנרג'ון וסייברטרון). השחקן הוגו ויבינג נבחר לדבב את הדמות בסרטים "רובוטריקים", "רובוטריקים 2: הנקמה" ו"רובוטריקים 3: אפלת הירח", בו בעת שולקר שב לדבב את הדמות בשאר הסדרות שלאחר הסרט, כמו "רובוטריקים פריים", ובסרטי ההמשך "רובוטריקים 4: עידן ההכחדה" ו"רובוטריקים: האביר האחרון".

דמותו של מגהטרון מדורגת במקום ה-68 ברשימת מאה הנבלים הגדולים של כל הזמנים, לפי מגזין ויזארד.[1]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדור הראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הרובוטריקים (סדרת טלוויזיה), רובוטריקים (סרט, 1986)

מגהטרון הוא שקרניק ואחד הצאצאים הישירים של רובוטי מיליציה שנוצרו בידי הקווינטסונס בעולם בית החרושת סייברטרון. בעקבות המלחמה בין השקרניקים לבין הרובוטריקים, השקרניקים הובסו בעזרת המצאתם של הרובוטריקים לשינוי צורה, שהקנתה להם יכולת חמקנות. ניצחון הרובוטריקים במלחמה החל את עידן הזהב של סייברטרון, אך גם השקרניקים פיתחו לעצמם את האמצעי לשינוי צורה, והדבר הוביל ליצירתו של מגהטרון. מגהטרון אסף יחדיו קבוצה קטנה של חיילים וביצע התקפה על עיר חיצונית. מעשה זה הוביל למותו של מנהיג הרובוטריקים הנוכחי. אולם, מקרה זה לא התגלה לציבור, והיו רובוטים צעירים ונאיבים כמו אוריון פקס שהעריצו את מגהטרון ואת נתיניו בשל כוח התעופה שלהם בעודם בצורת הרובוט. פקס למד עד מהרה את חומרת טעותו כאשר מגהטרון גרם לו לאפשר גישה למחסני אנרג'ון, מקור האנרגיה שלהם, ופצע אותו אנושות. אולם, הרובוטריק העתיק אלפא טריון בנה את אוריון פקס מחדש בתצורה בעלת יכולות קרב, לה קרא אופטימוס פריים. פריים הפך למנהיג הרובוטריקים וליריבו המושבע של מגהטרון בעוד מלחמת האזרחים בסייברטרון פרצה פעם נוספת.

בשנת 2005, כפי שנראה ב"רובוטריקים: הסרט", מגהטרון כבש את סייברטרון. הוא שמע על קו אספקה של הרובוטריקים לכדור הארץ, והמשיך להתקיף אותם בעיר הרובוטריקים שבכדור הארץ. אופטימוס פריים הגיע למקום והתעמת עם מגהטרון בקרב אחרון. בנסיגתם של השקרניקים בחזרה לסייברטרון, מגהטרון הפצוע אנושות הושלך לחלל יחד עם חייליו הנאמנים בידי סטארסקרים (כוכב צועק בתרגום בעברית) הבוגדני, שרצה להפחית מהעומס כדי שיוכלו להגיע ליעדם. נדמה היה שהקץ קרב עבור מגהטרון, אך הוא זומן בידי יוניקרון, טורף העולמות, שנתן לו הצעה - בתמורה לשירותו, הוא יעניק לו גוף חדש וחיילים חדשים שיהיו תחת פיקודו. מגהטרון הסכים, לאחר שעמד בפני סכנת השמדה, והוא אותחל מחדש בתור גלבטרון. משימתו הראשונה הייתה להשמיד את מטריקס המנהיגות של הרובוטריקים. בתחילה, גלבטרון סגר חשבון עם סטארסקרים, שהמליך את עצמו למלך על השקרניקים בטקס ראוותני. גלבטרון הדגים את כוחו החדש והשמיד את סטארסקרים בעזרת מצב התותח החדש שלו. בראותם את כוחו, שאר השקרניקים קיבלו אותו במהרה בתור המנהיג שלהם.

מלחמות החיות/מכונות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגהטרון בגרסת "מלחמות החיות"

מנהיג הפראניקים (Predacons במקור) מסדרות האנימציה "מלחמות החיות" ו"מכונות חיות" הוא דמות נפרדת מדמותו של מגהטרון המקורי מהדור הראשון. אולם, לא זו הייתה הכוונה מלכתחילה, מאחר שתיאור ליין הצעצועים המוקדם ציין שמדובר במגהטרון המקורי אם כי בגוף חדש. למעשה, נרטיב הסיפור בקומיקס מגלה שלמגהטרון המקורי היה תפקיד בעלייתו לכוח של מגהטרון מ"מלחמות חיות". מיוחסת לו גם דמותו של האנטיכריסט שיביא מוות וחורבן באמצעות שינוי מרחב הזמן, של אלפא ואומגה ושל "הדרקון הגדול".

שלוש מאות לאחר סיום המלחמה הגדולה, בזמן שבו המאקסימלים והפראניקים עלו כדי להחליף את הרובוטריקים והשקרניקים, פראניק אחד היה לא מרוצה עם שליטתם של המאקסימלים בסייברטרון בעקבות ניצחון הרובוטריקים במלחמה. הוא חקר את הכתבים העתיקים של סייברטרון שנקראים "אמנתו של פרימוס" ונטל את השם מגהטרון על שמו של המשמיד הגדול שנחזה באותם כתבים. בחיפוש אחר אנרג'ון כדי שיתדלק את ניסיון ההשתלטות שלו, הוא גנב ממצא אגדי שידוע בשם "הדיסק הזהוב", אך מצא במידע שבו יותר מאשר את מיקומו של מקור האנרגיה, אלא גם שדר ממגהטרון המקורי וקואורדינטות לכדור הארץ הפרהיסטורי. בעזרת טכנולוגיית עיוות הזמן, הדבר יאפשר לו לנסוע בזמן ולשנות את ההיסטוריה על ידי השמדתו של אופטימוס פריים המקורי בעודו במצב הקפאה בספינת "התיבה" ומניעת ניצחונם של הרובוטריקים במלחמה.

בסדרת "מכונות חיות", אישיותו של מגהטרון עברה שינויים והפכה לאפלה יותר. הוא איבד רבים מהמאפיינים הקודמים שלו ופיתח שנאה תהומית לכל יצור אורגני ולעצם הרעיון של רצון חופשי. הוא ראה את עצמו בתור המושיע של סייברטרון, חוש ההומור שלו הוחלף בחישובים מכניים דייקניים, והוא לא הסתפק בכיבוש כדור הארץ אלא בכיבוש הגלקסיה כולה. אולם, הוא שמר על הגאונות האסטרטגית שלו ועל יכולותיו המניפולטיביות, מה שאיפשר לו להערים על המאקסימלים ועל אויביו בכל הזדמנות שנקרתה בדרכו.

בפער שבין העונה הראשונה והשנייה של הסדרה, בסרט המקבץ Beast Wars II, הפרא-ניקים מגלים מכשיר מסתורי לעיוות מרחב הזמן. גלבטרון משתמש במכשיר זה כדי לזמן את מגהטרון ולגייס אותו לעזרתו. אין זה ברור אם מדובר במגהטרון המקורי או בדמות הפראניק שנטלה את שמו. אולם, אחיו של גלבטרון ג'יגהסטורם התבלבל בחישובים וזימן במקומו את מג'ין-זאראק האימתני, שאותו הכריז גלבטרון כנעלה יותר ממגהטרון.

מארוול קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקום מארוול של חברת מארוול קומיקס, מגהטרון עולה לכוח מרגע הפיכתו לגלדיאטור בעיר-מדינה בשם טארן. לפי הקומיקס, היו אלה מגהטרון והשקרניקים אשר פיתחו ראשונים את יכולת שינוי הצורה, והשתמשו בו כדי להתחיל את המלחמה עם הרובוטריקים - שנלחמו חזרה בכך שחיקו את אותה טכנולוגיה. לבסוף, סייברטרון סטה ממסלולו ונפל בדרכו של מטר מטאורים. הדבר הוביל להסטתה מהמסלול של חללית "התיבה" והתרסקותה על כדור הארץ הפרהיסטורי. ארבע מיליוני שנים לאחר מכן, בשנת 1984, הרובוטים התעוררו מחדש ומגהטרון הובס בשנית על ידי אופטימוס פריים.

דמותו של מגהטרון הופיעה גם בסיפור Alignment של הכותב סיימון פורמן, שעסק בקורות הרובוטריקים לאחר הדור השני. בסיפור זה, מגהטרון איבד את מנהיגותו על השקרניקים בידי גלבטרון 2 ונותר למות, אך סאונד-וייב הנאמן החיה את אדונו. מגהטרון לקח צי של עולמות מלחמה שאיתם התעמת עם ליג' מקסימו. אולם, הוא הושמד על ידי תותח הזרוע של מקסימו, לא לפני שירה עליו פרץ אנרג'ון שהשמיד את היצור האימתני. רצף האירועים הוביל לפקס סייברטרוניה ולהתפתחות הרובוטריקים והשקרניקים לכדי המקסימלים והפראניקים. הדעות חלוקות לגבי היותו של הסיפור קאנוני.

דרימווייב הפקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיבוד המחודש של המאה ה-21 ליקום הדור הראשון בידי Dreamwave Productions, מגהטרון תואר כלוחם גלדיאטור עתיק ממעמקי העולם התחתון של סייברטרון. עם כל ניצחון שלו בקרב, הוא החל להבין שהמשחקים הם לא יותר מאשר ניסיון מורכב של הבכירים הסייברטרונים להסתיר את האמת מההמון הסייברטרוני. כשמגהטרון ניסה לקבל גישה למידע הזה באמצעות מחקר, הבכירים הסייברטרונים ניסו להתנקש בחייו - תוכנית שגרמה רק לאי סדר בקרב הסייברטרונים ולכך שמגהטרון החל לגייס חברים לתנועת השקרניקים. נודע שבשלב מסוים, מגהטרון ניסה לגייס את גרימלוק הדינוטריק כאחד מחברי המעגל הפנימי שלו, אך חברו לזירת הגלדיאטורים סירב להצעה והצטרף בסופו של דבר לרובוטריקים.

מגהטרון הופיע גם בקרוסאובר של החברה עם דמויות כוח המחץ. שלא כמו שאר הרובוטים (שניתנו להם מצבי שינוי צורה מתקופת מלחמת העולם השנייה), מגהטרון שמר על תצורת האקדח וולתר P-38 המקורית שלו, שהיה אקדח גרמני אותנטי. הוא כרת ברית עם מפקד קוברה לנוכח טבעם המשותף, אם כי הייתה ביניהם יריבות אישית ומרה. יריבות זו הביאה את מגהטרון לכך שהרג רבים מחייליו של מפקד קוברה, שנאלץ להשתמש במטריקס המנהיגות כדי לנצל את מגהטרון. מגהטרון סירב לעזור למפקד קוברה כשברוטיקוס ניסה לרסק אותו, ואיפשר לברונית להשתמש בו בצורת אקדח כדי לירות במפקד קוברה חסר האונים. אחרי שנלחם נגד אופטימוס פריים, הוא הוצא מכלל פעולה כשעיני נחש פתח את המטריקס והוציא מכלל פעולה את כל הרובוטים.

רובוטריקים: רובוטים במסווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגהטרון בגרסת "רובוטים במסווה"

גרסה זו של מגהטרון - שר מלחמה פראניק - חזקה דיה כדי לשנות צורה לחמש צורות נוספות מעבר לצורת הרובוט שלה - דרקון בעל שני ראשים, יצור עטלף-גרגויל, מכונית מרוץ, ספינת חלל וטופר ענק. לכל צורה יש יכולות מפחידות משלה, מה שהופך את מגהטרון ללוחם בלתי יציב ובלתי צפוי. לפני בואו לכדור הארץ, השמועות רווחו שמגהטרון כילה עולמות שלמים בחיפוש אחר מקורות אנרגיה. מגהטרון בסדרה זו נוהג להתחמק מעימות ושולח את נתיניו לעשות עבורו את העבודה השחורה. הוא יהיר כמוהם, אך תוכניותיו לרוב משתבשות או לא מתוכננות היטב. עם שדרוגו לגלבטרון, הוא מקבל שינויי צורה נוספים ומקבל את היכולת לספוג אנרגיה מצורות חיים אחרות.

טרילוגיית יוניקרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – רובוטריקים ארמדה, רובוטריקים אנרג'ון, רובוטריקים סייברטרון

בסדרות ארמדה, אנרג'ון וסייברטרון, מגהטרון הוא מנהיגם האכזרי, חסר הרחמים והערמומי של השקרניקים. הוא אינטליגנטי ביותר וכוחו העצום משתווה רק לזה של אופטימוס פריים. הוא אינו בוחל בשום אמצעים להשתלט על המיניקונים ובאמצעותם בכל היקום.

עשר שנים לאחר מכן, תוכניתו של פרימוס ללכוד את הניצוץ של יוניקרון בלב השמש נכשלה, מה שהוביל להתמוטטות הכוכב וליצירתו של חור שחור שאיים על קיומם של סייברטרון ושל היקום כולו. מגהטרון נמלט ממקום כלאו בתוך השמש והעצים את כוחותיו על ידי התמזגות עם שרידיו המנופצים של יוניקרון. בצורתו החדשה, מגהטרון היה מסוגל לשנות צורה לשלושה מצבים - מצב רובוט, מכונית מרוץ מפלצתית ומטוס סילון סייברטרוני. מערכת נשקיו כללה צמד טילי כתף והיכולת לשחרר אנרגיה מידיו. בנוסף, הוא יכול לזמן את מפתח הסייבר כדי להפעיל מצערים במהירות גבוהה במצב מכונית המירוץ וכן טופר קרב במצב רובוט.

חברת IDW[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רובוטריקים (IDW Publishing)

לאחר פשיטת הרגל של דרימווייב הפקות, זכויות הקומיקס של הרובוטריקים עברו לחברת ההוצאה לאור IDW Publishing, שניצלה את ההזדמנות כדי לאתחל מחדש את יקום הרובוטריקים, כולל סיפור מקור חדש למגהטרון והצגת עלייתו לכוח. בגרסה זו, מגהטרון היה כורה אנרג'ון פשוט, שערך שביתת נשק לא פשוטה עם סטארסקרים.

בהמשכיות יקום IDW, מגהטרון שומר על מקומו כמפקד העליון של צבא השקרניקים, אם כי הפעם סייברטרון אינו משמש כבסיסם, מאחר שת'נדרווינג הפך אותו לבלתי מיושב, והם נלחמים כדי לכבוש מספר עולמות במקביל. למעשה, הוא אינו מייחס חשיבות רבה לסייברטרון ואף היה מוכן להורות על השמדת הכוכב כדי לעצור את ת'נדרווינג. מגהטרון עיכל אנרג'ון מיוחד ובקלות יכול לשנות מסה לאקדח ארצי, כפי שנראה באירועי "רובוטריקים: הסלמה" (Transformers: Escalation). נראה שכוחו החדש משפיע על פעולותיו, מאחר שבאופן אישי יצא למשימה והתעמת מול אופטימוס פריים לעיניהם של עדי ראייה אנושיים. חוסר היציבות שלו גרמה לשאר השקרניקים להעיר מחדש את סטארסקרים שיתנגד לו באירועי "רובוטריקים: השמדה" (Transformers: Devastation).

מגהטרון מופיע גם במיני סדרה "רובוטריקים: התחדשות הדור הראשון" (Transformers: Regeneration One) - המשך סדרת מארוול קומיקס בכתיבתו של סיימון פורמן, שלפיה הדור השני כלל לא התרחש. בעלילה זו, כוח החיים של מגהטרון עדיין מחובר לראטצ'ט. הוא מתעורר בכדור הארץ של שנת 1994 ובונה מזחלת קרב ממה שנשאר מראטצ'ט. הוא גם יוצר צבא זומבים מקורבנותיו המתים של סטארסקרים, ומתחיל בתהליך להשמדת כדור הארץ. הוא מפנה את הנשק הגרעיני של העולם נגד תושביו ומשמיד את פורטרס מקסימוס. צוות "ההורסים" (Wreckers) מגלים מה מגהטרון עשה בשנת 2012, ואופטימוס שולח צוות תקיפה מסייברטרון. מגהטרון מובס כאשר קאפ משמיד את ראטצ'ט ועוצר את מגהטרון מספיק זמן כדי שפריים ישמיד אותו אחת ולתמיד.

סרטי לייב אקשן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – רובוטריקים (סרט), רובוטריקים 2: הנקמה, רובוטריקים 3: אפלת הירח, רובוטריקים 4: עידן ההכחדה, רובוטריקים: האביר האחרון
מגהטרון, כפי שהופיע בסרטי הקולנוע.

בסרט הקולנוע משנת 2007, מצב שינוי הצורה של מגהטרון הוא מטוס סילון סייברטרוני. הוא משמש כאנטגוניסט ראשי בסרט הראשון וכאנטגוניסט משני בשלושת המשכיו. ההסבר האפשרי לביטול מצב ההפיכה שלו לאקדח היה רצונו של הבמאי מייקל ביי לא לערב שינויי מסה בשינוי הצורה, אותם תיארו התסריטאים כ"רמאות".[2] בתוסף ה-DVD של הסרט, שינוי הצורה של מגהטרון מהדור הראשון יוחס להפיכתו של דארת' ויידר ממלחמת הכוכבים לחרב אור של עצמו כדי שמישהו אחר יוכל להשתמש בו. בנוסף, ביי ציין שנאלץ לשנות את עיצוב הפנים של מגהטרון כתוצאה מתגובה נזעמת של המעריצים שנחשפו לעיצובים בזמן תהליך ההפקה.[3]

בסרט השני, מגהטרון מקבל מצב שינוי צורה שונה של טנק סייברטרוני, ואילו בסרט השלישי של משאית מכולה מסוג מאק (גרסה מעוותת לזו של אופטימוס פריים) הכוללת בד ברזנט שמשמש ככיסוי ראש כדי להסתיר את הנזקים הנרחבים שנגרמו לו מהסרט השני. אחרי מותו בסרט השלישי, הוא חוזר בסרט הרביעי כשתודעתו משתלטת על גלבטרון - רובוט מעשי ידי אדם. הוא הופך בסרט זה למשאית בעלת קבינה שטוחה מסוג ארגוסי. כמו כל שאר הרובוטים המוצגים בסרטים, מגהטרון מתואר בצורה ריאליסטית תוך התמקדות במוצאם החייזרי של הרובוטריקים והשקרניקים. אולם, הוא עדיין שומר על מספר מאפיינים מהדור הראשון כמו הזרוע הימנית שהופכת לתותח קנה ומיזוג זרועותיו ליצירת תותח ההיתוך המפורסם שלו.

לפי עלילת הסרט הראשון, גופתו הקפואה של מגהטרון מועברת מהחוג הארקטי לסכר הובר מספר שנים לאחר שנמצאה בידי קפטן ארצ'יבלד ויטוויקי, ונשמרת בידי סוכנות סודית בשם סקטור 7 אשר חוקרת חוצנים שאינם ביולוגים. הסוכן סימור סימונס מסביר שייתכן שהשדה המגנטי של כדור הארץ הפריע לטלמטריה של מגהטרון עם כניסתו לאטמוספירת הכוכב וגרמה לו להתרסק בתקופת עידן הקרח. הוא גם הסביר שהטכנולוגיה שלו הונדסה לכדי הטכנולוגיה של ימינו. מיקומו של מגהטרון נודע לקבוצת שקרניקים בהנהגתו של סטארסקרים. פרנזי מתחמק לסכר הובר ומפשיר את מגהטרון. מגהטרון לומד מסטארסקרים שבני האדם והרובוטריקים השיגו לידיהם את הניצוץ. הוא רודף אחרי הרובוטריקים ובני בריתם ללוס אנג'לס, שם הוא משמיד את ג'אז ונלחם באופטימוס פריים. הוא מביס את אופטימוס ורודף אחר סאם ויטוויקי במטרה להשיג ממנו את הניצוץ. אופטימוס מציל את סאם מנפילה מגג הבניין ונלחם בשנית עם מגהטרון. לקראת סופו של הקרב, בלאקאאוט מנסה לעזור למגהטרון אך מושמד בידי קפטן לנוקס וכוחותיו. מגהטרון מנסה להשיג שוב את הניצוץ, אותו סאם דוחף לתוכו ובכך משמיד אותו. גופתו חסרת החיים של מגהטרון מושלכת אל תוך המעמקים הלורנטיים (ר' נהר סנט לורנס) יחד עם שאר השקרניקים המתים.

בסרט השני, מגהטרון חוזר לחיים בידי הטרקטוריקים בעזרת רסיס מהניצוץ, ומתברר שהוא חסידו של "הנופל" ומנהיגו השני של צבא השקרניקים לאחריו. נודע לו שהידע הקולקטיבי מהניצוץ - שנמצא במוחו של סאם ויטוויקי - הוא המפתח למציאתו של אנרג'ון ולהערתו של צבא השקרניקים. הוא חוטף את סאם ומאיים לחלץ את המידע ממוחו אך אופטימוס פריים מציל את סאם. בקרב ביניהם, מגהטרון הורג את פריים לפני שתגבורת הרובוטריקים מגיעה. הוא מודיע לסטארסקרים שעליהם לחשוף את עצמם בפני הציבור כדי להוציא את סאם מהמחבוא. השקרניקים מגיעים למצרים וצורתם המשולבת של הטרקטוריקים לדווסטייטור משמידה את חלקה העליון של הפירמידה הגדולה של גיזה וחושפת מתקן חייזרי שבו מתכוון הנופל להשתמש כדי להשמיד את השמש. סאם משתמש בניצוץ שבמטריקס המנהיגות כדי להחיות את פריים, וזה האחרון נעזר בחלקיו המשולבים של הרובוטריק העתיק ג'טפייר כדי להביס את מגהטרון.

בסרט השלישי מתברר שמגהטרון התחבא במשך שלוש שנים ביערות אפריקה והחלים מפצעיו. הוא כרת ברית עם הרובוטריק סנטינל פריים במאמץ להפיח חיים מחדש בסייברטרון. הוא מגיע לוושינגטון הבירה וחוזה בסנטינל פריים כשהוא מפעיל את עמודי התמיכה האימתניים שלו, שנועדו לקרב את סייברטרון לכדור הארץ. מגהטרון מציע בפני סנטינל פריים שעל שניהם לשלוט ביחד בסייברטרון החדש, אך סנטינל פריים מתעלם מדבריו. כאשר הכוכב סייברטרון נכנס לאטמוספירה של כדור הארץ, מגהטרון מפגין רגשות נדירים של עצבות וחרטה, ומשתכנע שסנטינל פריים רוצה לקחת את כל הכוח והתהילה לעצמו. הוא עובד במשותף לצד אופטימוס פריים כדי לעצור את סנטינל פריים, ומציע ליריבו הוותיק שביתת נשק כל עוד הוא עדיין יישאר בפיקוד על השקרניקים. אולם, אופטימוס מודע למזימותיו של מגהטרון. הוא מסרב להצעתו ועורף את ראשו בעזרת גרזן. בעזרת תותח הקנה של מגהטרון, אופטימוס מחסל את סנטינל פריים.

בסרט הרביעי, ראשו של מגהטרון נשמר במעבדתה של חברת הטכנולוגיה KSI, אשר מתכננת את פיתוחו של זן רובוטריקים מעשי ידי אדם. בעזרתו של רובוטריק כלוא, החברה מבקשת להעביר מידע מראשו של מגהטרון לגוף חדש, שנקרא "גלבטרון". אולם, מתברר שמוחו של מגהטרון עדיין חי, והוא מעמיד פנים שהוא מציית לפקודות אך למעשה משתלט על גופו החדש ולמעשה "נולד מחדש".

רובוטריקים אנימייטד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – רובוטריקים אנימייטד
מגהטרון בגרסת "רובוטריקים אנימייטד".

בסדרת ההנפשה "רובוטריקים אנימייטד", מגהטרון לא היה האנטגוניסט הראשי במרבית העונה הראשונה, אלא רק החל מעונה שנייה. עיצובו הסייברטרוני מזכיר את הגרסה הקולנועית אך גם כולל אלמנטים אנושיים. הוא נושא את תותח ההיתוך המפורסם שלו וכן זוג חרבות. מצב שינוי הצורה שלו הוא כלי רכב סייברטרוני בתחילה, שמשתנה לאחר מכן למטה רוטור ברגע שהוא נבנה מחדש כדי להשתלב עם כלי הרכב הארציים. בסדרה זו, למגהטרון יש אמרת כנף משלו - "שקרניקים, שנו צורה והתעלו!", שעומדת בניגוד גמור לאמרת הכנף הידועה של אופטימוס פריים "רובוטריקים, שנו צורה והתגלגלו". בהבדל מסדרות קודמות של הזיכיון, היריבות בין מגהטרון לאופטימוס היא אינה אישית. הם מעולם לא נפגשו מעבר לקרב הראשון ביניהם, והם ממשיכים להתעמת אחד מול השני על בסיס של שני צדדים מנוגדים מאשר שנאה אישית. מגהטרון אפילו לא טורח לזכור את שמו של אופטימוס עד לסוף העונה הראשונה. בנוסף, מגהטרון אינו הופך לגלבטרון למשך כל שלוש העונות של הסדרה.

לפי עלילת הסדרה, מגהטרון העביר את ארבעת מיליוני המחזורים הסולאריים האחרונים בחיפוש אחר הניצוץ. על אף שהוא מצא אותו לבסוף, הוא נבגד על ידי סטארסקרים, שהניח פצצה על גבו. וכך, גופו חסר החיים של מגהטרון התרסק על כדור הארץ, בו בעת שראשו נמצא במישיגן בידי אייזק סאמדק הצעיר. בהמשך, ראשו של מגהטרון הפך למפתח רוב המצאותיו הרובוטיות של סאמדק, שעזרו להפוך את דטרויט למטרופולין טכנולוגי במשך חמישים השנים הבאות.

גרסה זו של מגהטרון פחות סבלנית לבוגדנותו של סטארסקרים. אחרי שהוא השיג את גופו החדש, הוא השתמש במפתח של סארי סאמדק כדי לשחוט את סטארסקרים, וחש תענוג גדול לשחוט אותו בכל פעם מחדש ברגע שנודע לו שסטארסקרים הפך לאלמותי כתוצאה מהניצוץ שתקוע בפניו. בהמשך הוא השמיד את גופו התחליפי של סטארסקרים מעט לאחר שקיבל אותו. גרסה זו של מגהטרון היא גם השקולה והמחושבת ביותר מכל שאר הגרסאות שלו, אם כי היא עדיין יהירה כמותם. הוא אינו מחשיב את אופטימוס לאיום ממשי עליו אלא עד לקרב האחרון ביניהם בכדור הארץ.

רובוטריקים פריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגהטרון בגרסת "רובוטריקים פריים".

מגהטרון הוא מנהיג קבוצת השקרניקים בסדרת הגרפיקה התלת־ממדית משנת 2010, "רובוטריקים פריים". כמו הדמות המיתולוגית בהיסטוריה של סייברטרון, מגהטרון היה פועל חסר שם שנטל את השם מגהטרונוס במהלך שנותיו בזירת הגלדיאטורים, ושמו קוצר למגהטרון בעקבות קריאות הקהל מאחד הקרבות. עם תחילת המרד הסייברטרוני, מגהטרון הפך למדריכו של אוריון פקס הצעיר. המועצה העליונה של סייברטרון העדיפה את דרכי השלום של אוריון מאשר את דרכיו האלימות של מגהטרון. ברואו זאת, מגהטרון ניתק את קשריו עם אוריון והחל במלחמה הגדולה יחד עם השקרניקים שלו. מעשיו השחיתו לבסוף את סייברטרון והפכו אותו לבלתי כשיר למחיה. לאחר ניסיונות כושלים רבים להתנקש בחייו של אוריון - שקיבל את מטריקס המנהיגות - מגהטרון נשבע לסיים את חייו של אופטימוס פריים באופן אישי. הוא מאמין שצורות חיים שמבוססות בכדור הארץ הן נחותות ממנו, והוא מעדיף לשמור על שינוי הצורה הסייברטרוני שלו. אחרי שהזריק למערכת שלו אנרג'ון אפל, עיניו של מגהטרון משתנות ללא הרף מסגול לאדום. לאחר קרב מתיש בינו לבין אופטימוס פריים בכדור הארץ, מגהטרון עוזב את הכוכב למשימה בחלל שנמשכת שלוש שנים.

בתחילת הסדרה, מגהטרון חוזר ממשימתו בחלל והוא מביא עמו אנרג'ון אפל, שמסוגל להחזיר מהמתים לוחמים נופלים. בחפשו אחר דרכים לשלוט באנרג'ון האפל, מגהטרון מסכן את חייו ודוקר את עצמו עם רסיס ממנו. תוכניתו כוללת להשתמש בצבא המתים בסייברטרון בתור חיילים טרורניקים שיעזרו לו להביס את הרובוטריקים ולהשתלט על כדור הארץ. למרות שהוא מצליח לזרוע אנרג'ון אפל בכדור הארץ, הרובוטריקים מצליחים להרוס את גשר החלל שמחבר בין כדור הארץ לסייברטרון.[4] מגהטרון שורד את הפיצוץ, ואף ניסיון התנקשות של סטארסקרים, שנשלח לחפש אותו. הוא מובא אל ספינת השקרניקים ומוחזק בתא הקפאה לצורך טיפול. מאמציו של מגהטרון לחזור למצב תפקודי מצליחים בסופו של דבר באמצעות השתלטות על גופו של הרובוטריק באמבלבי.

בחיפושו אחר אספקה נוספת של אנרג'ון אפל, מגהטרון חזה בנבואה שתוארה ב"אמנתו של פרימוס" אודות אפלה מתקרבת, וקיבל את מחשבותיו של יוניקרון דרך חיבור מחשבתי עם האנרג'ון האפל. מגהטרון הגיע להר געש פעיל וכמעט הפסיד בקרב לאופטימוס עד אשר הר הגעש - שמכיל אנרג'ון אפל - התפרץ. יוניקרון התגלה כישות שהרכיבה למעשה את גלעין כדור הארץ, ומגהטרון הכריז על נאמנותו אליו. אולם, יוניקרון קבע כי מגהטרון הוא משרת לא ראוי ויצא בעקבותיו של אופטימוס. מונע בידי דחף לכבוש את כדור הארץ, מגהטרון הציע שביתת נשק עם הרובוטריקים, מאחר שלא יכול היה לעשות זאת כשיוניקרון שולט. לפי הצעתו, הוא יוביל את הרובוטריקים לניצוץ של יוניקרון כדי שאופטימוס ישתמש במטריקס המנהיגות כדי להביסו.[5]

לאחר ששרד מספר ניסיונות הפיכה נגדו בידי סטארסקרים וכפיליו וכן אייראכניד ונחיל חרקניקים אותו מצאה במכרות אנרג'ון, מגהטרון הורה לכוחות השקרניקים לחפש אחר ממצאים וטכנולוגיה עתיקה מסייברטרון, שקבורים בכדור הארץ. בין הממצאים האלה נמנים מפתחות אומגה, שמסוגלים להפעיל מכונה שתאפשר את תחייתו המחודשת של סייברטרון. בנוסף, הוא התעמת עם סילאס, מנהיגו המושחת של ארגון אנושי שהיה אובססיבי לרובוטריקים ושקרניקים כאחד. מבין הממצאים העתיקים, השקרניקים הצליחו למצוא את הסטאר סייבר האגדי, חרב אימתנית שאותה יכול להחזיק רק מי שנבחר לשושלת פריים. מגהטרון תאב הכוח צפה בתדהמה כשאופטימוס שלף את החרב מכנה, והחל לחפש תחליף משלו לממצא העתיק. הוא מצא מקבת מיסטי בשם "מחצבו של סולוס פריים", ולאחר שפתח קבר של הפריימים בסייברטרון הסיר את זרועו של פריים קדום. הוא הורה לכוחותיו לחבר את הזרוע במקום זרועו שלו וחישל באמצעות הממצא העתיק נשק מאנרג'ון אפל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מגהטרון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]