רוברט וגנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט וגנר
Robert Wagner
רוברט וגנר, 1969
רוברט וגנר, 1969
לידה 10 בפברואר 1930 (בן 94)
דטרויט, מישיגן, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Robert John Wagner עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת קומדיה
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1949
מקום לימודים
  • תיכון סנטה מוניקה
  • Saint Monica Catholic High School
  • Black-Foxe Military Institute עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג ג'יל סנט ג'ון (1990–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים קייטי וגנר עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מועמד ל-4 פרסי גלובוס הזהב
פרס אמי
http://www.robert-wagner.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט ג'ון וגנר ג'וניוראנגלית: Robert John Wagner, Jr.; נולד ב-10 בפברואר 1930) הוא שחקן אמריקאי. וגנר, מגדולי כוכבי הטלוויזיה האמריקאית בשנות ה-80, היה מועמד ל-4 פרסי גלובוס הזהב על תפקידו בתור ג'ונתן הארט בסדרת הדרמה "הארט ואשתו" ומועמד פרס גלובוס זהב על משחקו בסדרת הפשע "It Takes a Thief".

ככוכב קולנוע גילם את מספר 2 בטרילוגיית "אוסטין פאוורס" ואת ג'ורג' לייטון בסרט "הפנתר הוורוד" (1963).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

וגנר נולד בדטרויט, מישיגן. בנם של הייזל, מזכירה ורוברט ג'ון וגנר האב, סוכן נסיעות. נולד למשפחה אמידה והחל להתעניין בפרסום ובמשחק מגיל צעיר מאוד.

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

וגנר שהיה חתום בצעירותו על חוזה בחברת ההפקה "פוקס המאה ה-20" החל את דרכו כשחקן בהוליווד בראשית שנות ה-50 בסרטי המלחמה "היכל מונאצומבה" של לואיס מיילסטון ו"איש הצפרדע" של לויד בייקון, בדרמות המוזיקליות "עם שיר בלב שלי" של וולטר לאנג ו"כוכבים ופסים לעד" של הנרי קוסטר בתפקיד וילי ליטל עליו היה מועמד וגנר לפרס גלובוס הזהב לכישרון המבטיח ביותר.

ואגנר השתתף בדרמה "טיטאניק" של ג'ין נגלוסקו בתפקיד הנוסע גיף רודג'רס, בסרטיו של אדוארד דמיטריק לצידו של ספנסר טרייסי "חנית שבורה" בתור ג'ו דבראה ו"ההר" ובסרט ההרפתקאות "מתחת לעומק 12 מייל".

הפקה מוערכת נוספת בה הופיע ואגנר הייתה הקומדיה של בלייק אדוארדס "הפנתר הוורוד" בה שיחק בתור ג'ורג' לייטון, תפקיד עליו חזר בסרט נוסף בסדרה, "קללתו של הפנתר הוורוד".

בשנות ה-70 השתתף בסרטי האסונות "המגדל הלוהט" המצליח בתפקיד ראש יחסי הציבור בבניין דן ביגלו, "הקונקורד... שדה תעופה 79'" ובסרט המלחמה "מידוויי".

בשנות ה-90 שיחק וגנר בקומדיות הזכורות "אוסטין פאוורס: מרגל עם סגנון" ו"אוסטין פאוורס: המרגל שתקע אותי" בתפקיד איש העסקים "מספר 2", יד ימינו של הנבל ד"ר רשע (מייק מאיירס) ובדרמה הביוגרפית "הדרקון: סיפורו של ברוס לי" בתפקיד המפיק ביל קרייגר המחתים את אומן הקונג פו ברוס לי (ג'ייסון סקוט לי) כשחקן.

בשנת 2002 חזר וגנר לדמותו של מספר 2 בסרט "אוסטין פאוורס - גולדממבר", האחרון בטרילוגיית הסרטים.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהגיע למעמד של כוכב קולנוע פנה וגנר למשחק בטלוויזיה והתבלט לראשונה במסגרת זו בסדרת הפעולה "It Takes a Thief" בתפקיד הגנב אלכסנדר מאנדי. על משחקו בסדרה היה וגנר מועמד לפרס גלובוס הזהב ולפרס אמי לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה. בנוסף השתתף בסדרת ההרפתקאות הבדיונית "בשם המשחק", בסדרת הבלשים "Switch" ובסדרה הבריטית "קולדיטץ'".

וגנר היה לאחד מכוכבי הטלוויזיה המצליחים והפופולריים בתחילת שנות ה-80 בזכות תפקיד ראשי בתור ג'ונתן הארט, מנכ"ל חברת כלכלה בסדרת הדרמה "הארט ואשתו". הארט שיחק במשך חמש עונות הסדרה ובמהלכן היה מועמד ארבע פעמים לפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה.

וגנר חזר לשחק בטלוויזיה בעשור הראשון של המאה ה-21 בקומדיית המצבים הידועה "שני גברים וחצי", בשתי עונות, 4-5 בתור טדי לאופולד.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשתו הראשונה הייתה כוכבת הקולנוע נטלי ווד לה נישא כאשר היה בן 27 והיא הייתה בת 19. לאחר 5 שנות נישואים הם התגרשו. נישואיו השניים היו לשחקנית מריון מארשל לה וגנר היה נשוי במשך 8 שנים. ממערכת זו נולדה העיתונאית והשחקנית קייטי וגנר.

לאחר נישואיו השניים חזר וגנר לאשתו הראשונה נטלי ווד והביא עמה לעולם ילדה - קורטני וגנר .ווד טבעה למוות בשנת 1981.

אשתו השלישית והנוכחית היא השחקנית ג'יל סנט ג'ון לה הוא נשוי משנת 1990.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוברט וגנר בוויקישיתוף