מייק מאיירס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייק מאיירס
Mike Myers
מאיירס, 2010
מאיירס, 2010
לידה 25 במאי 1963 (בן 60)
קנדהקנדה סקארבורו, אונטאריו, קנדה
שם לידה Michael John Myers עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדה, ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1975 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Stephen Leacock Collegiate Institute
  • Sir John A. Macdonald Collegiate Institute עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • Kelly Tisdale (4 באוקטובר 2010–?)
  • Robin Ruzan (19932006) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Spike Myers עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייקל ג'ון "מייק" מאיירסאנגלית: Michael John "Mike" Myers; נולד ב-25 במאי 1963) הוא שחקן, קומיקאי ומפיק קולנוע קנדי-אמריקאי. מאיירס קנה את פרסומו בזכות דמויותיו הקומיות שגילם במספר סרטים וסדרות טלוויזיה, המפורסמות ביותר בהן ויין מ"עולמו של ויין", אוסטין פאוורס בסדרת הסרטים בעלת אותו השם ודיבוב קולו של שרק.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיירס נולד בסקארבורו, אונטאריו שבקנדה. שני הוריו של מאיירס מליברפול שבאנגליה. למאיירס אזרחות בריטית, אמריקאית וקנדית. מאיירס מתגורר בניו יורק.

בילדותו הופיע בפרסומות בטלוויזיה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשנהיה בן 16 החל לשחק ב"ידיד לעת צרה". מאיירס סיים את לימודיו בבית הספר התיכון בשנת 1982 והצטרף לקבוצת בדרנים בטורונטו. במסגרת זו הופיע מספר פעמים בטלוויזיה המקומית של טורונטו, בין היתר כשהוא מגלם את דמותו של ויין קמפבל, שהפכה מאוחר יותר לאחת מהמזוהות איתו ביותר. לאחר מכן כיכב בתוכנית לילדים בטלוויזיה הבריטית, והקים מספר קבוצות קומיקאים שהעלו מופעים שונים.

סטרדיי נייט לייב[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיירס היה חלק מצוות השחקנים של התוכנית הפופולרית "סטרדיי נייט לייב" ברשת NBC האמריקנית בין השנים 19891996. במסגרת תוכנית זו המשיך להופיע בדמותו של ויין קמפבל. כמו כן גילם דמות שזכתה להצלחה רבה בשם לינדה ריצ'מן שהייתה מבוססת על החותנת שלו, ששמה היה זהה.

הסרט עולמו של ויין[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1992 יצר מאיירס יחד עם הקומיקאי דיינה קארווי את הסרט "עולמו של ויין", שהיה מבוסס על המערכונים בתוכנית סטרדיי נייט לייב. הסרט זכה להצלחה רבה, ושנה מאוחר יותר נוצר לו סרט המשך עולמו של ויין 2.

אוסטין פאוורס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1997 יצר מאיירס את הסרט הראשון בסדרת "אוסטין פאוורס", סרטים המהווים פארודיה על ז'אנר סרטי המרגלים של שנות ה-60. מאיירס גילם את התפקיד הראשי וכן דמויות משנה נוספות.

שרק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיירס דיבב את שרק בסדרת סרטי "שרק" החל משנת 2001 לצד אדי מרפי, קמרון דיאז, אנטוניו בנדרס (מהסרט השני) וג'סטין טימברלייק (מהסרט השלישי).

תפקידים נוספים בקולנוע ובטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999 שיחק מאיירס לראשונה בתפקיד לא קומי בסרט הקולנוע 54. על אף שמשחקו זכה לשבחי הביקורת, הסרט לא הצליח במיוחד בקופות. מאוחר יותר כלל מאיירס פארודיה על המועדון שעליו נסובה עלילת הסרט בסרט השלישי בסדרת אוסטין פאוורס, שם כונה "סטודיו 69". ב-2008 שיחק מאיירס את תפקיד גורו פיטקה בסרט "לאב גורו". בשנת 2018 שיחק בדרמה הביוגרפית "רפסודיה בוהמית" שביים בריאן סינגר.

בשנת 2022 יצר וכתב את סדרת המערכונים "החמשושויה" עבור נטפליקס בה מאיירס מגלם דמויות רבות.

הסכסוך עם אולפני יוניברסל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוני 2000 נתבע מאיירס על ידי אולפני יוניברסל בסכום של 3.8 מיליון דולר על הפרת התחייבות כשבחר לבטל חוזה ליצירת סרט המבוסס על אחת הדמויות האחרות בתוכנית סטרדיי נייט לייב. מאיירס אמר כי אינו מעוניין לעשות את הסרט כיוון שהוא "מסרב להיות שותף לניסיון לרמות את צופי הקולנוע ולגזול את כספם עם תסריט גרוע", אף שהוא עצמו היה בין כותבי התסריט. מאיירס תבע בתביעה נגדית והאירוע הסתיים בפשרה כאשר מאיירס התחייב לככב עבור האולפנים בסרט "חתול תעלול", שיצא לאקרנים בשנת 2003.

מאיירס נבחר לאחד מ-50 הקומיקאים המועדפים בסקר שנערך בקרב קומיקאים מפורסמים בשנת 2005. הוא צפוי להשתתף בקרוב בסרט על חייו של מתופף להקת המי קית' מון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 1993–2007 היה נשוי לרובין רוזאן. ב-2010 נישא לקלי טיסדייל, ולהם שלושה ילדים.

חבר בלהקה בשם "מינג טי", יחד עם הגיטריסטית והזמרת סוזנה הופס, לשעבר מלהקת הבאנגלס. בין היתר ביצעה הלהקה שירים מתוך הפסקול של סרטי אוסטין פאוורס המאוחרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מייק מאיירס בוויקישיתוף
הקודם:

1999: ג'קי צ'אן וכריס טאקר – "שעת שיא"
פרס הסרטים של MTV – הצמד הטוב ביותר על המסך
1992: דיינה קארווי ומייק מאיירס – "עולמו של ויין"
2000: מייק מאיירס וורן טרויר – "אוסטין פאוורס: המרגל שתקע אותי"
הבא:
1993: מל גיבסון ודני גלובר – "נשק קטלני 3"
2001: דרו ברימור, קמרון דיאז ולוסי לו – "המלאכיות של צ'רלי"