רוני גבריאלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוני גבריאלי
סוג דמות בדיונית
שם ספר רוני ותום
תוכנית טלוויזיה רוני ותום
הופעה ראשונה רוני ותום: החקירה הראשונה
הופעה אחרונה רוני ותום: החקירה הרביעית
מספר הופעות 4
יוצרים גיורא חמיצר
גילום הדמות דילן דרור
מידע
שם אמיתי רוני גבריאלי
כינויים רוני-רון, רונצ'ו, גבריאלי
סטטוס חי
גיל 12
גזע בן אדם
מין זכר
מקצוע בלש
מקום מגורים תל אביב, ישראל
דמויות קשורות
משפחה אורנה גבריאלי (אם)
שי גבריאלי (אב)
יהלי גבריאלי (אח)
עומרי גבריאלי (אח)
סבתא רוחקה (סבתא)
חברים תום בן עמוס
יריב הוד
נדב דגני
אויבים אלכס ספקטור
ירדנה אדלר
חמיק
חלי

רוני גבריאלי היא דמות בדיונית מסדרת ספרי המתח והבלשות של גיורא חמיצר "רוני ותום". רוני מתואר כילד מסודר מאוד וכחבר הטוב ביותר של תום בן עמוס. הוא מתגלגל עם תום למשימות חקירות חשובות מאוד ואף מסוכנות.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוני מתואר כילד מאוד מסודר וחשדן. הוא משקיע בלימודים מאוד ובכל מבחן מקבל ציון 100. רוני אוהב לשחק כדורגל, הוא בצופים והוא בחוג שחמט. רוני מתואר כבעל שיער שחור, ומשקיע בשביל משפחתו מאוד ובלימודיו. רוני אוהב לשחק עם חבריו, נדב ויריב. מאז שהתחבר אל תום יריב צוחק עליו, אך זה לא אכפת לו. רוני לא שקרן, והוא לא מגלה אף סוד לאף אחד.

תפקיד בספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החקירה הראשונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוני דמות ראשית, ובכך הוא מופיע מהקדמתו הראשונה של הספר ועד עמודו האחרון. הספר מתחיל שרוני נכנס לחדרו, נסער. תום, הילדה החדשה הציקה לו והשפילה אותו מול כל בית הספר שלהם. רוני מבקר את תום במגוריה, אוטובוס אישי שלה, ואז הוא מבין שהיא לא רעה כל כך. הם הופכים לחברים קרובים ואז, במשחק כדורגל אחד, פיצוץ נשמע. התפוצץ הרכב חיפושית של מזכירת בית הספר. באותו הזמן שכל התלמידים בדקו מה קרה, אופניים נגנבו. רוני ותום יוצאים למשימה בלשית כדי לדעת מי גנב את האופניים ופוצץ את הרכב. תום ורוני הם הפכים שלמים - תום תמיד עושה כל דבר הקשור ללא סדר. רוני תמיד מסודר. וכמו כך, רוני אומר שאם אי אפשר - אז אי אפשר, אבל תום אומרת שאם אי אפשר - חייב לנסות עד שמצליחים. כך קרה, הם לא וויתרו והפושע הגיע לאוטובוס של תום. בזמן שתום "טיפלה" בו, אלכס ספקטור, הפושע, קשר את רוני סביב עץ העומד סמוך לאוטובוס, ואלכס גילה את תעלוליה של תום. רוני שבר את הטלפון שלו וחתך את הקשר, ובזמן שתום קראה למשטרה, רוני איים על אלכס באקדח מזויף. שהמשטרה הגיעה, היא עצרה את אלכס ורוני ותום הפכו לבלשים הגדולים בעיר, בגיל 12 בלבד.

החקירה השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר זה רוני מקבל תפקיד משמעותי יותר. בין ריבים עם משפחתו וחבריו, הוא מבין שמקצוע הבלשות הוא מקצוע חשוב מאוד ואף מסוכן מאוד, ובספר זה הוא היה יכול למות מספר פעמים. לאחר שתום מודיעה לו על לקוחה עשירה שרוצה אותם כזוג בלשים שיעזרו לה במשימה סודית, הוא חייב לעמוד על הרגליים ולהבין את הסיפור המסוכן ביותר ששמע בחייו. רוני ותום לבסוף מגלים שהמרשעת בסיפור היא ירדנה, האישה ששלחה אותם למשימה. הם מצליחים לסיים את משימתם: בסוף טוב.

החקירה השלישית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר זה רוני הוא דמות ראשית-ראשית, ברמה שאפילו תום לא משתתפת בו מלא. תום הולכת למתנת בת מצווה שלה, ואז מסתבכת. רוני הולך עם משפחתו לקיבוץ סבתו, ובתו של חמיק, איש קיבוצי, נראית: היא חושדת שכלבתה נחטפה בידי הנזירים ששוכנים בקיבוץ. רוני נגרר אחרי הילדה, מיקה, למשימת חקירה פעם ראשונה בלי תום. לאחר כל הגילויים שקרו, תום חוזרת במפתיע והם מנסים לסיים את החקירה אחת ולתמיד. מסתבר שאביה של הילדה, חמיק, הוא הנבל. הוא מנסה להרוג אותם בנפילת בור, אך לבסוף מיקה מצילה אותם ותום מבקשת משאלה לכבוד יום הולדתה.

החקירה הרביעית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספר זה רוני ותום נכנסים יותר ויותר למצב זוגי. לאחר בילוי שלם, אביה של תום חוזר לארץ ונותן לרוני ותום מצב לפגוש את "זוגתו" החדשה בשם חלי. תום רבה עם רוני והם לא מדברים זמן ממושך. הם חוזרים לדבר לאחר שתום גילתה שחלי היא נוכלת סדרתית. לבסוף, תופסים את חלי והספר נגמר במסיבה חגיגית שעורך אביה של תום, צ'ארלי.

תפקיד בסדרת הטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרת הטלוויזיה המבוססת על הספרים, דילן דרור מגלם את רוני. הסדרה מביאה משפט במשפט, מילה במילה ומקרה במקרה מתוך הספרים. נכון ל־17 בפברואר 2024 הסדרה מונה שתי עונות, המבוססות על החקירה הראשונה ועל החקירה השנייה. מתוכננת גם עונה שלישית ורביעית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]