שחקן זר (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שחקן זר
לוגו התוכנית
לוגו התוכנית
סוגה דרמה קומית
יוצרים דוד ליפשיץ
אסף גפן
כותבים דוד ליפשיץ
אסף גפן
בימוי דני סירקין
שחקנים מוני מושונוב
מאור שוויצר
הילה סעדה
מעיין בלום
יובל סמו
ארץ מקור ישראלישראל ישראל
שפות עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 8
הפקה
מפיק אריק הניג
חברת הפקה אריק הניג הפקות
אתר צילומים אולפני מימד תל אביב, לונדון
אורך פרק כ-25 דקות
שידור
רשת שידור בישראל ערוץ 2 (קשת)
Netflix
ערוץ ההומור
פורמט (תמונה) SDTV
HDTV
תקופת שידור מקורית 2015–הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור בישראל 15 ביוני 20153 באוגוסט 2015
קישורים חיצוניים
אתר הסדרה
דף התוכנית ב-IMDb

שחקן זר היא סדרת קומדיה ישראלית, שעלתה לשידור ב-15 ביוני 2015 בערוץ 2 בשידורי קשת. את הסדרה יצרו וכתבו דוד ליפשיץ ואסף גפן, והיא בוימה על ידי דני סירקין.

עלילת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוסקת בסיפורו של אדיר מיוחס (מאור שוויצר), כדורגלן ישראלי, שנרכש על ידי מועדון הפאר צ'לסי ועובר עם משפחתו ללונדון כדי להגשים את חלומו להיות "הליאו מסי הבא". באנגליה מתברר שהמציאות מאחורי הפנטזיה היא הרבה פחות נוצצת, והרבה יותר מצחיקה. אדיר גר בלונדון בבית אחד יחד עם חברתו נופית זאנה (הילה סעדה), אביו מאיר (מוני מושונוב) ואחיו פרדי (יובל סמו), שנסעו כדי לעזור לו להתאקלם בסביבה החדשה, אבל בפועל בעיקר מפריעים לו. המפגש בין התרבויות המנוגדות מוביל בעיקר לאי הבנות, טעויות וסיטואציות קומיות, ומזכיר שמאחורי הפנטזיה על כוכב כדורגל בינלאומי ועל חיים נוצצים בלונדון, מסתתרים אנשים שמתקשים לשנות את ההרגלים והזהות הישנים שלהם. למרות זאת, הקשר העמוק בין בני המשפחה מצליח להתגבר על הקשיים ושומר עליהם מאוחדים מול העולם הזר והמוזר בחוץ. בסוף העונה כאשר הוא בדרך לישראל (לחופשת הקיץ), מגלים שהליגה הרוסית בחנה כל העונה את אדיר ומציעה לו להצטרף לליגה הרוסית בקבוצה חדשה והוא מסכים בתנאי שהוא יבוא עם משפחתו לשם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אדיר מיוחס (מאור שוויצר): "השחקן הזר". בחור נאה, כריזמטי והנורמלי היחיד במשפחתו. שחקן כדורגל מוצלח שקיבל הצעה חד פעמית להצטרף לקבוצת הפאר הלונדונית, צ'לסי, אך אחרי זה עובר לשחק עד סוף העונה בברנפורד. למרות הדימוי הנפוץ, אדיר הוא לא הכדורגלן הטיפש, ולאורך כל השהות שלו בלונדון הוא מפגין חכמה, משפחתיות וגם לא מעט קושי בהבנת המנטליות המקומית. בסוף העונה עובר לרוסיה לשחק בליגה הרוסית בקבוצה חדשה שמרכיבים.
  • מאיר מיוחס (מוני מושונוב): אביהם של אדיר ופרדי. גבר פשוט, מיושן ובעיקר המעריץ הכי גדול של בנו. מאיר בעברו שחקן כדורגל בינוני המנסה להגשים את חלומו דרך הבן שלו. מתלווה אליו ללונדון, אבל מתקשה להבין ולהשלים עם חוקי הממלכה הבריטית.
  • פרדי מיוחס (יובל סמו): אחיו הגדול של אדיר. ילד שתקוע בגוף של מבוגר בן 40. פרדי הוא הבן הבכור במשפחה שחי על חשבון אחיו הצעיר, הוא טיפוס לא שגרתי שאוהב להסתובב עירום, מחזיק בנפש של אמן, חוסר טאקט מובנה ונשמה טובה.
  • נופית זאנה (הילה סעדה): ארוסתו של אדיר, דוגמנית סוג ב' ופליטת ריאליטי. למרות שהיא לא מבינה גדולה בכדורגל, נופית היא בחורה סופר דעתנית שיש לה מה להגיד על כל דבר ועל כל צעד של אדיר בקריירה. היא מגיעה ללונדון על מנת לתמוך בבן הזוג שלה, וגם כדי לנסות ולקדם את קריירת המשחק והדוגמנות שלה.
  • חנן "חני" שוורץ (מעיין בלום): סוכנו האישי של אדיר. ישראלי שנמצא כבר מספר שנים בלונדון ומחליף עבודות סדרתי. בתחילת הסדרה הוא משמש כנהג בחברה של סוכן העל של אדיר, סוכן כדורגלנים אנגלי גדול, אולם בעקבות ההתפתחות והמעבר של אדיר לקבוצה קטנה, הוא עצמו ממונה לסוכן האישי של מיוחס. לפעמים מתנהג בטיפשות.

דמויות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ריהאנה (נטע לי גלרמן): המזכירה העצבנית של חני. היא מג'מייקה ומדברת פאטווה (השפה המדוברת בג'מייקה), ובעקבות זה אי אפשר להבין את דיבורה.
  • חווה "חווי" מיוחס (רותי נבון): אם משפחת מיוחס אשר נשארת בארץ. מתגלה כחובבת משחק הכדורשת בליגת מאמאנט.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה נוצרה על ידי הכותבים הראשיים של ארץ נהדרת, דוד ליפשיץ ואסף גפן. הסדרה החלה את צילומיה ביולי 2013, באולפני מימד שבתל אביב. הסצנה בפרק הראשון של הסדרה, שבו המשפחה נוחתת בשדה התעופה "היתר'ו" בלונדון, צולמה בסט שנבנה במיוחד בשביל הסדרה בגני התערוכה שבתל אביב. הסדרה עלתה לשידור ב-15 ביוני 2015 קרוב לשנתיים לאחר צילומיה עקב עיכוב בעליית העונות של ארץ נהדרת. אסי כהן היה אמור לגלם את תפקידו של הכדורגלן בסדרה, לאחר שעוז זהבי ויתר על תפקידו לטובת זגורי אימפריה, אך גם הוא פרש.[1][2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]