שיחה:אברהם אלקנה כהנא שפירא/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מה עושים כדי לעצור את האנונימי שפתח במלחמות עריכה מתמשכות?[עריכת קוד מקור]

נדרשת פעולה להפסיק את מלחמות העריכה שמבצע כאן האנונימי בדומה לדפוס פעולה זהה שהיה בזמנו בערך צבי יהודה קוק. שחזרתי כעת עריכה שנויה במחלוקת של אנונימי, שהייתה למעשה חזרה על עריכה של העורך מביע עניין מתאריך 4 בינואר. כבר בתאריך 6 בינואר שוחזרה העריכה של מביע עניין, אבל זה לא הפריע לאנונימי לטעון שזו גרסה יציבה מתאריך 7 בינואר.

יש דרך שבכירי ויקיפדיה יכולים לבדוק על פי כתובת הIP או בדרך אחרת מי הוא אותו אנונימי משחית? אם לא ניתן לזהות אם מדובר למעשה באחד העורכים הממשיך את מלחמות העריכה בדרך אנונימית, אולי יש דרך לחסום את העריכות המגיעות מאותה כתובת IP? ידך-הגדושה - שיחה 10:21, 12 ביולי 2022 (IDT)

המשפט חזר לערך ב-7 בינואר ונותר שם ללא התנגדות עד היום. המשתמש הרשום ידך הגדושה מחזיר עריכות שבוטלו באופן תדיר, ואז טוען שהצד השני פותח במלחמות עריכה. 2001:550:1801:874A:988F:D680:297:EEC9 10:49, 12 ביולי 2022 (IDT)
העיתונאי המנטר, נא בדיקתך. 2A01:6500:A10E:A784:F968:D28:97:EEC9 10:51, 12 ביולי 2022 (IDT)
לא זה העיקר ולכן גם החזרתי את התבנית (ובעיקר, כי גם כך הערך כעת במגמת שיפור), אלא העמידה על המשמר שלא חוזרת כאן התופעה שנתקלנו בה בערך הנזכר, שאנונימי נלחם את אותן מלחמות של עורך רשום, מבלי לשאת בכל תוצאה.
כעת, הבקשה שלי מוקפאת, אבל אם לעתיד נשוב ונראה מלחמות אנונימיות, יהיה נכון שייבדקו. ידך-הגדושה - שיחה 11:07, 12 ביולי 2022 (IDT)
שום התנצלות? אני מבקש שיעקבו באופן קבוע אחר העריכות של המשתמש הרשום הזה. 2001:550:1801:874A:988F:D680:2B8:AFB5 11:18, 12 ביולי 2022 (IDT)
העריכה שוחזרה ללא נימוק ולא נפתח דיון בדף השיחה, ולכן תבנית השכתוב היא כן חלק מהגרסה היציבה של הערך כי לא הובעה התנגדות מנומקת להוספתה לערך. ידך-הגדושה, נא לא להוסיף אותה מחדש לערך עד תום הדיון - פעולה כזו תהווה מלחמת עריכה ותוביל לחסימה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 16:35, 12 ביולי 2022 (IDT)
התכוונתי לצאת ידי חובת כל הדעות..
הלכה למעשה, אני מקבל עלי כמובן את הנחיית המפעיל הנכבד העיתונאי המנטר. ידך-הגדושה - שיחה 21:16, 12 ביולי 2022 (IDT)

בירור (1) - הספדים שנכנסו לערך[עריכת קוד מקור]

@התו השמיני, אני מתחיל.

בפרק "תולדות חייו", בסוף תת הפרק "בראשות הישיבה", יש שתי פסקאות שנראות לי סופר לא אנציקלופדיות ושלדעתי צריך פשוט למחוק.

הראשונה מבוססת באופן רופף על מאמר-הספד של הרב פרל (אגב, הוא לא השתמש בביטויים המשונים שיש בערך, כמו 'על ידי ארבעה חלקים באישיותו העצמית חינך הרב שפירא את תלמידיו בישיבה וגידלם בתורה'). השנייה היא ציטוט שבחים ממאמר-הספד של הרב כלאב. מביע עניין - שיחה 19:00, 11 ביולי 2022 (IDT)

לבקשת התו השמיני, מתייג את @יושב אוהל ששיחזר את המחיקה. מביע עניין - שיחה 20:05, 11 ביולי 2022 (IDT)
קצת ב-"אויר".
האם תוכל להצביע בדיוק על מה שמפריע לך? רצוי גם שתציע נוסח חלופי. ידך-הגדושה - שיחה 07:32, 12 ביולי 2022 (IDT)
בוקר אור ידך. אני חושב שמספיק לקרוא את הפסקאות כדי להבין שנן לא אנציקלופדיות וצריך למחוק אותן.
חלק מהרעיון של בוררות הוא למנוע דיונים אינוספיים. אני סומך על שיקול דעתו של התו השמיני. מן הסתם בחלק מהמקרים דעתו תהיה שונה משלי, וזה חלק מהקונספט. מביע עניין - שיחה 09:06, 12 ביולי 2022 (IDT)
מביע עניין, אתה כותב "צריך למחוק אותן" (את הפסקאות שעליהן יש לך הערות). נראה שבאת במטרה ברורה למחוק כליל את כל מה שלא נראה לך כמתאים. זה נראה גורף וקיצוני מאוד.
הפסקאות אולי טעונות תיקון, אבל לא "למחוק אותן" כליל.
הרעיון המרכזי של דף שיחה הוא לברר בכמות הזמן הנדרשת ובפירוט הנדרש את הצריך תיקון. אקווה שכאשר העלית את הפסקאות האחרונות לקחת זאת בחשבון.
אגב, היכן ראית שהמפעיל הנכבד התו השמיני הודיע על בוררות? אני לגמרי מברך אותו על הסכמתו להיכנס לדיונים בדף שיחה זה. מקווה שנצליח להגיע כולנו יחד להסכמות הדדיות לתועלת הערך. ידך-הגדושה - שיחה 09:53, 12 ביולי 2022 (IDT)
@ידך-הגדושה, אני לא מתכוון להשקיע אפילו טיפה בלנסות לשכנע אותך או מישהו מלבד הבורר. מביע עניין - שיחה 12:40, 12 ביולי 2022 (IDT)
התו השמיני שים לב היטב בבקשה לדברים שכתב מביע לידך הגדושה ולניסוחם. האם זה נראה לך תקין? האם לשם כך נועד מוסד ה"בורר"? האם זו דרכו של מיזם שיתופי?
בעקבות הסיכום בבירורים אני נמנע מלהעלות על הכתב את מסקנותי. אבל מבהיר: היות שבורר אמור להתקבל על ידי שני הצדדים, אני מסרב להתנהלות זו. מצטער. עלי לא מקובל תהליך הבוררות הכפוי והמקוצר הזה. שמתנהל בהתעלמות מוחלטת מהצורך הביסיס לדון. בוררות היא אופציה לאחר שדיון לא עובד, היא לא כביש עוקף - עד כדי שנאפשר הכרזה בקול "אני מסרב לדון, ומוכן רק לנסות לשכנע את הבורר". יושב אוהלשיחה • י"ג בתמוז ה'תשפ"ב 13:33, 12 ביולי 2022 (IDT)
@התו השמיני, מה עושים עכשיו? מביע עניין - שיחה 14:05, 12 ביולי 2022 (IDT)
אין צורך לתייג אותי בכל הודעה :) אני עוקב אחרי הדיון ומגבש תגובה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 14:16, 12 ביולי 2022 (IDT)
2 הפסקאות האחרונות בתת הפרק "בראשות הישיבה" (מתחיל במילים "תלמידו הרב גדעון פרל...") הן פסקאות הגיוגרפיות, המנוסחות כ"אחרי מות קדושים אמור". אין להן מקום באנציקלופדיה. Eladti - שיחה 10:08, 12 ביולי 2022 (IDT)
גם אם נניח שחלק מהראשונה הגיוגרפית, מה הגיוגרפי בשניה? מתואר בה עמדותיו. שום שבח עליו, אלא רק מה הייתה מטרתו ולאן הוא חתר. המינימום בערך על מי שלימד בישיבה שישים שנה, זה לכתוב מה היה המטרה שלו וההעדפות שלו, על מה הוא שם דגש ואת מה הוא החשיב פחות.
גם בפסקה שלפניה - אותיות ג' וד' אין בהם שום "קדושים אמור". התלמיד מספר מה היו הדברים שהרב נהג להדגיש. זה בדיוק מה שקורא מחפש על הדמות - לא רק מידע יבש על שנים ותאריכים אלא דרכו, עמדתו, חינוכו, מה החותם שהותיר אחריו. על א' וב' ניתן להתווכח, אבל אשאיר את זה לאחר כך.
אלעדטי, מביע הבהיר שהוא מסרב לדון, אז כתבתי רק כי אתה הגבת, השבתי לדבריך. האם אתה יכול להסביר למה לדעתך דברים אלו אינם נכונים? מה בדיוק "קדושים אמור" כשתלמיד מספר "הרב הקפיד לשנן בישיבה את חשיבות גדולתם וסמכותם של הדורות הקודמים"? (אולי זה "קדושים אמור" על אותם דורות קודמים שעליהם הרב דיבר... ) יושב אוהלשיחה • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 18:12, 12 ביולי 2022 (IDT)
מה זאת אומרת "השתדל לגדל תלמידי חכמים אמיתיים שיודעים את התורה והלכותיה כראוי" נשמע לי כמו משפט סתמי שנכון לכל רב... Eladti - שיחה 10:26, 13 ביולי 2022 (IDT)

בירור (2) כפילויות[עריכת קוד מקור]

הפסקה "פסיקות בולטות" בפרק "כפוסק" מלאה כפילויות.

הפסיקה על הלנת המת בירושלים מופיעה בסוף הפרק "תולדות חייו". (ואני גם לא חושב שהיא בולטת, היא יותר קוריוז שלא היו זוכרים לולא השתמשו בפסיקה הזאת בהלוויה שלו עצמו). לסירוב הפקודה יש כבר פרקים נרחבים בפרק "בהנהגה הציבורית". כנ"ל לפסיקה על קביעת רגע המוות, שיש לה כבר פרק למעלה בפרק "תולדות חייו".

צריך פשוט למחוק את שלושת הפסקאות האלו מהפרק "פסיקות בולטות". (האמת שגם מה שיישאר אפשר לפזר בפרקים אחרים). מביע עניין - שיחה 19:25, 11 ביולי 2022 (IDT)

לבקשת התו השמיני, מתייג את @יושב אוהל ששיחזר את המחיקה. מביע עניין - שיחה 20:05, 11 ביולי 2022 (IDT)
התו השמיני. ראוי לציין גם כאן: יש לי מה לענות על מה שהוא כתב, ולפרט בצורה ברורה ובהירה את הצורך בדברים ומדוע אינם כפילות. אבל כאמור - הוא כבר הבהיר שהוא לא מתכנן לדון עם אף אחד. אז מה הטעם?
זה אפילו אירוני, שאמרת לו שיתייג את המשתתפים כדי שלא יהיה לזה רושם של מחטף, אז הוא מתייג אבל מודיע שהוא לא מתכונן לדון איתם... שמחת זקנתי. אז עכשיו זה לא מחטף? בעצם העובדה שאני נקראתי "להסתכל" אבל הוא מתנגד להשתתפות שלי בדיון?
שוב: זה לא מקובל. מצטער. מה גם שדף השיחה מלא בדיונים לכל אורכו, וצריך לחדול מהמנהג של "שיטת מצליח", שבו הצד ה"מפסיד" מנסה את כוחו שוב לאחר כמה חודשים. גם לבורר אין פה שום הצדקה - התנהלו דיונים כסדרם בלי שום הפרעה והיה בהם רוב. לבוא אחרי חצי שנה ולדרוש "בורר" זה לא אפשרות קבילה. בורר הוא למצב שהדיון נתקע, לא שיטה לעקוף את הכרעת הרוב. יושב אוהלשיחה • י"ג בתמוז ה'תשפ"ב 14:42, 12 ביולי 2022 (IDT)
אציין שבדקתי כעת ויש פרט שטעיתי בו: על הנושא הזה לא היה דיון, התבלבלתי בגלל כמה סיבות, ביניהן מנהג מסויים שחזר על עצמו כמה פעמים...
בכל מקרה, זה עדיין לא משנה: אם עדיין לא היה שום דיון גם אי אפשר לקרוא לבורר. כמובן. ויקיפדיה היא מיזם דמוקרטי, ואין לאף אחד עדיפות על פני השני. בוררות מגיעה רק בהסכמה לאחר שדיון לא מצליח להתנהל. בטח לא על ידי שלילה מוחלטת של כל ניסיון לדיון והידברות. יושב אוהלשיחה • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 18:24, 12 ביולי 2022 (IDT)
בהתאם לדברי יושב אוהל, מציע שנפתח על כך דיון מסודר כאן. נדמה שאין מי שאינו מסכים לקיום דיון ענייני. מצטרף אלינו גם העורך הנכבד מגבל שמומחיותו הגדולה היא בהובלת דיונים נוחים וענייניים בערכים הכי נפיצים בוויקיפדיה. אני בטוח שנגיע יחד לתוצאות הטובות ביותר. ידך-הגדושה - שיחה 21:39, 12 ביולי 2022 (IDT)
תודה תודה ידך-הגדושה :-) , שיהיה לכולנו דיון נעים ומועיל. מגבל - שיחה 22:04, 12 ביולי 2022 (IDT)
תודה לידך-הגדושה וגם למגבל. אני ממתין יחד איתכם להודעת מביע ענין על הצטרפות לדיון שיתופי, ספורטיבי ומכבד. התו השמיני, אוקיי? יושב אוהלשיחה • י"ד בתמוז ה'תשפ"ב 00:24, 13 ביולי 2022 (IDT)

היי, ערב טוב לכולם. מתנצל שתגובתי התעכבה כל כך, הייתי עסוק מאוד בלימודים ולא רציתי להגיב בלי לקרוא את כל הטקסטים שנשלחו אליי ושהופניתי אליהם, אז המתנתי עד שיהיה לי זמן לקרוא הכל בניחותא.

הגעתי בעצם שוב לערך בעקבות תיוג של מביע עניין על תגובה מדף הדיווח על טעויות. בשוגג הבנתי כי כרגע המצב תקוע ללא הכרעה, ובעקבות הדיון בבירורים שבו הוחלט כי על מביע עניין ויושב אוהל למעט באינטרקציה שעלולה לגרום למהומה – חשבתי כי יש צורך בבורר שיתווך בין הצדדים, על ידי האזנה לשניהם בניחותא ודיון פורה בדף השיחה. מינוי בורר, לכשעצמו, נועד כדי לחסוך את הפינג-פונג-הלוך-חזור שעלול לסכסך בין עורכים, בכך שבמקום לפנות זה אל זה ולהתווכח זה עם זה – הם שוטחים טענותיהם בפני צד שלישי.

בשל כך, הצעתי את עצמי לתפקיד הבורר, תוך שאני מבקש ממביע עניין לתייג את משתתפי הדיון כדי שיבהירו האם הדבר מקובל עליהם. עם זאת, מהדיון שהתפתח בדף השיחה הבנתי כי חלק מהדיונים הוכרעו בדעת רוב וחלק מהם עדיין בתהליך דיון, ועל כן הצורך בבוררות מתייתר. מעולם לא התכוונתי לכפות את עצמי כבורר בדיון זה, אלא רק לנסות ולגשר בין הצדדים בהסכמתם.

לאור עובדות אלו, אני מאחל לכם המשך דיון פורה ומהנה, אותו אלווה מהצד כמו כל משתמש אחר, תוך שמירה על כללי ההתנהגות וניהול דו-שיח תרבותי. ליל מנוחה, התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 02:55, 13 ביולי 2022 (IDT)

איפה יש דיונים שהוכרעו בדעת רוב או שעדיין בתהליך דיון? מביע עניין - שיחה 05:40, 13 ביולי 2022 (IDT)
מביע, אני מציע שפשוט תפתח כותרת חדשה עם פסקה שמפריעה לך להתחיל לדון מגבל - שיחה 07:10, 13 ביולי 2022 (IDT)
@מגבל לא הבנתי כלום. תסביר? מביע עניין - שיחה 07:31, 13 ביולי 2022 (IDT)
על כל פסקה שמפריעה לך בערך ואתה רוצה לערוך תפתח כותרת חדשה בדף השיחה. תעתיק את הפסקה לשם, תסביר מה מפריע לך ומה אתה רוצה לכתוב במקום. יושב אוהל יסביר את דעתו ואת הרציונל שמאחורי הפסקה, ואני וידך הגדושה ננסה לבחון את הדברים ולהביע את דעתנו. לא כי מישהו הסמיך אותנו לאיזה תפקיד, אלא כי אנחנו גם עורכים בתחומי היהדות (יש לי רקורד לא קצר של כתיבת ערכים על רבנים. אם תרצה אפנה). אני מאמין שבדרך הזאת לא נצטרך להגיע למלחמות וסכסוכים, הדיונים יהיו קצרים, תכליתיים, לגופם של דברים, ובלי כל המסביב המיותר. מה דעתך? מגבל - שיחה 08:24, 13 ביולי 2022 (IDT)
מה זה שונה ממה שעשיתי? 🤔 זה לא אני שהצפתי את הדיונים. (זו לא האשמה, אני פשוט לא מבין מה אתה רוצה שאני אעשה). אתה מתכוון שאני אפתח כבר עכשיו את כל הדיונים על כל הפסקאות? מביע עניין - שיחה 08:30, 13 ביולי 2022 (IDT)
אני מציע שנעשה את זה אחד אחד. אני וידך הגדושה לא יכולים לטבוע עכשיו בים של מלל, בלי קשר למי אשם במצב. תפתח כותרת אחת, על פסקה אחת, נמצה את הדיון, נקבל החלטה, ואז נעבור לפסקה הבאה שמפריעה לך. כך לאט לאט עד שנעבור על כל הערך ונסגור את הסיפור הזה. ננסה כולנו לכתוב קצר קולע, ורק לגופו של עניין. אם יושב אוהל יטען לגבי איזו פסקה שכבר התקיים לגביה דיון - הוא יפנה אותנו לפסקה הרלוונטית ונבחן את זה. מגבל - שיחה 08:56, 13 ביולי 2022 (IDT)
אז פשוט להעתיק את ההודעה הראשונה שלי בשני הדיונים? בשתי פסקאות חדשות? ואתה תדאג למחוק כל תגובה לא עניינית? מביע עניין - שיחה 08:59, 13 ביולי 2022 (IDT)
"על כל פסקה שמפריעה לך בערך ואתה רוצה לערוך תפתח כותרת חדשה בדף השיחה. תעתיק את הפסקה לשם, תסביר מה מפריע לך ומה אתה רוצה לכתוב במקום". אם ההודעות שלך היו ממוקדות מספיק - מצוין. והצעתי גם שתעתיק את הפסקה שעליה הדיון.
אני לא יכול למחוק לאף אחד שום דבר. אני עושה את המקסימום לעזור לנהל דיון ענייני, כי הערך הזה חשוב גם לי, וגם 'ערך השלום' חשוב לי. מגבל - שיחה 09:13, 13 ביולי 2022 (IDT)
@התו השמיני, איפה יש דיונים שהוכרעו בדעת רוב או שעדיין בתהליך דיון? מביע עניין - שיחה 11:01, 13 ביולי 2022 (IDT)
@מגבל, שוב הדיונים מוצפים. גם את הפסקאות החדשות תרצה שאפתח מחדש? מביע עניין - שיחה 14:32, 13 ביולי 2022 (IDT)
התייחסתי למטה ותייגתי אותך שם. בקצרה - אחד אחד. זו דעתי. מגבל - שיחה 14:52, 13 ביולי 2022 (IDT)
אז תוכל בבקשה להעביר את התגובה שלך לכאן? או לדף השיחה שלי? מה הקטע להציף את הדיונים בתגובות שלא קשורות לנושא הדיון? מביע עניין - שיחה 15:14, 13 ביולי 2022 (IDT)
אכן @מביע עניין כדי לשמור את הדיון נקי ולאפשר לכולם לעבוד בצורה נעימה אני ביקשתי שנעשה פסקה פסקה ולא נפתח חזית על הכל בבת אחת. היה נראה שכולם הסכימו שזה רעיון טוב. האם תוכל לכבד את זה ולמחוק לבנתיים את הפסקאות החדשות שהוספת? אני לא מנסה להכריח, אבל אני גם לא רואה אינטרס שלא תרצה לעשות כך, אז אני מרשה לעצמי לבקש. מגבל - שיחה 15:19, 13 ביולי 2022 (IDT)
לא, יש כאן בירוקרט שקצת מתעניין בערך כרגע ואני לא רוצה לפספס את המומנט. אני חושב שזו הזדמנות מצויינת לפתוח דיון על כל פסקה בערך. תוכל לבקש מידך להעביר את התגובות שלו לדף שיחתי, כך שהדיונים ישארו נקיים? ביקשתי ממנו כבר בהודעה הראשונה בדף שיחתו, אבל אולי לך הוא יקשיב. מביע עניין - שיחה 15:23, 13 ביולי 2022 (IDT)
וגם למחוק את התגובה שלך למטה, אם כבר העתקת אותה לפה. מביע עניין - שיחה 15:27, 13 ביולי 2022 (IDT)
צר לי ידידי, אתה מתעקש לנהל את הדיון בצורה שתקשה על כולנו ולא תעודד שיתוף פעולה. זה נקרא 'דרך קצרה שהיא ארוכה'. אתה חושב שתרוויח את תשומת הלב שלו, אבל אתה תעורר התנגדות ולא שיתוף פעולה, כי קשה לקיים דיון נורמלי ולהגיע להסכמות ככה. אתה מנסה לנצח בהורדת ידיים, וזו לא הדרך שאני רוצה להשתתף בדיון. אני לא הולך למחות בידך הגדושה, לדעתי הוא צודק. מגבל - שיחה 15:27, 13 ביולי 2022 (IDT)
מה מונע ממך לעבור דיון דיון ולהביע את דעתך באופן ענייני? "צריך למחוק" "לא צריך למחוק" "הנה ניסוח חלופי". אם יהיו הסכמות הכל בסדר, אם לא נלך לפי הרוב. זה ויקיפדיה, לא הייד פארק :) מביע עניין - שיחה 15:45, 13 ביולי 2022 (IDT)
כי המטרה לא לספור ראשים, אלא להגיע להסכמות, פשרות וכו'. לכך נועדו דפי שיחה. אי אפשר לנהל במקביל דיון אמיתי ומועיל על 5 נושאים שונים באותו דף שיחה. ואני גם רוצה לשמוע את ההסבר של יושב אוהל לגבי כל דבר, ולנסות לראות אם אני יכול למצוא ניסוח שיתקבל על כולם. מגבל - שיחה 15:49, 13 ביולי 2022 (IDT)
לא תמיד, בטח לא כשצריך לשכתב מראש עד סוף ערך שלם. בוררות זה פיתרון טוב למקרים כאלו. מביע עניין - שיחה 16:10, 13 ביולי 2022 (IDT)
מתנגד נחרצות. בוררות לא יכולה להחליף דיון. א' ב' של ויקיפדיה. יש כאן קבוצה של עורכים שרוצה לעבוד ולכתוב ביחד אנציקלופדיה. אי לכך אני מודיע לך שאני לא מצטרף כרגע לשום דיון עד שלא מגיעים להחלטה בדיון הקודם. ואני כמובן מתנגד לכל שינוי בגירסא היציבה שיעשה בהתאם לדיונים מרתוניים. אני לא עושה את זה כי אני מנסה לריב איתך, אלא בדיוק להיפך. כפי שהתו השמיני כבר כתב אתמול בלילה, בוררות היא לא מסלול עוקף, והיא לא שייכת במקרה הזה.
ראית שאני פתוח לשמוע ופתוח למצוא פתרונות, בוא תנסה לשתף פעולה. מגבל - שיחה 16:33, 13 ביולי 2022 (IDT)
זה כבר מטא-דיון, על איך דנים 🤭 באמת שאני לא מבין מה כל כך אכפת לך. בסוף המטרה היא לכתוב ערכים טובים. אתה חושב שהערך נכתב על ידי כמה עורכים שישבו ודנו?
בכל אופן, לא אנימהמצאתי את הפתרונות האלו. אתה יכול לשאול את גילגמש אם תרצה (לא מתייג כי אני לא מטריח סתם אנשים). מביע עניין - שיחה 16:52, 13 ביולי 2022 (IDT)
מצטרף לדברי מגבל. יובהר היטב: דיברו כאן על ניסיון לדון בצורה מסודרת, לא על מחטפים. כל בר דעת מבין שאי אפשר לנהל במקביל דיונים ענייניים על שבע שמונה פסקאות...
אולי למי שמעוניין ב"למחוק הכל" זה אפשרי, כי אין בעיה לעבור כמו בשוק על כל הפסקאות ולהגיב "למחוק", "למחוק" ו"גם זו למחוק". אבל מי שמעוניין לדון בכובד ראש, לשמוע זה את דברי זה, לחשוב על ניסוחים טובים יותר וללבן יחדיו פשרות והצעות איכותיות - לא יכול לעשות את זה במקביל בעשר דיונים. זה פשוט לא אפשרי.
לכן צריך להודיע: אני, כמו מגבל, וכנראה כמו ידך-הגדושה לא נגיב בכל פסקה לפני שיסגר העניין עם קודמתה. וזה שכרגע איננו מגיבים זה לא משום שהדברים בפסקאות הבאות מקובלים עלינו/אין לנו מה לענות, אלא משום שאנחנו מעוניינים בניהול דיון מסודר ויעיל, מתוך הכרה בכך שמדובר בעבודת צוות ובמיזם שיתופי.
אשמח לתגובת התו השמיני על הדברים. יושב אוהלשיחה • ט"ו בתמוז ה'תשפ"ב 20:14, 13 ביולי 2022 (IDT)
אני מסכים לדברי מגבל, יושב אוהל וידך הגדושה. יש לדון בפסקה אחר פסקה, לא להתחיל מהכל ביחד. אי אפשר להחזיק ראש ככה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 20:23, 13 ביולי 2022 (IDT)
מעולה. אז אחרי שיושב אוהל יביע דעתו על ההצעה שלי בפסקה על דברי הרב פרל נראה היכן אנחנו עומדים. מגבל - שיחה 20:34, 13 ביולי 2022 (IDT)
@התו השמיני אתה יכול להעביר את כל ההודעות של ידך-הדגושה מהדיונים למטה לכאן או לדף השיחה שלי? כדי שהדיונים לא יוצפו? (אני מתכוון על ההדועות שלא קשורות לנושאי הדיון). תודה! מביע עניין - שיחה 10:02, 14 ביולי 2022 (IDT)
כמו כן, מכיוון שביטלת את הצעתך להיות בורר, המשפט "יש לדון בפסקה אחר פסקה, לא להתחיל מהכל ביחד" הוא דעתך ולא הנחיה מחייבת. נכון? מביע עניין - שיחה 10:15, 14 ביולי 2022 (IDT)
תתייג את ידך, הוא יכול להעביר בעצמו את ההודעות שלו, אם ירצה.המשפט שכתבתי הוא אכן דעתי, אבל זו דעת הרוב ועל כן יש לקבל אותה. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 10:45, 14 ביולי 2022 (IDT)
ושוב, אין צורך לתייג אותי; אני עוקב אחרי דף השיחה ומגיב בכל פעם שיש לי מה להוסיף. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 10:51, 14 ביולי 2022 (IDT)