שיחה:אחד במאי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 1 במאי - סדרה 1
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 1 במאי - סדרה 1

הצעה: לשנות את שם הערך ל"יום הפועלים". הרציונל: זהו יום חילוני של מעמד הפועלים במאה ה-19, המצויין מדי שנה בהפגנות (או לפחות צויין). למלה "חג" יש משמעות דתית יותר, והמרקסיזם, כידוע, אינו דת - למרות טענותיהם השונות של קנטרנים בינלאומיים כאלה או אחרים.

--Atzbacher 04:04, 13 אפר' 2004 (UTC)

לא הבנתי. על מה מפגינים? מה היא האידיאולוגיה שלהם?

בכתבה יש קישור לאינטרנציונל, אך הקישור מוביל לשיר. אולי מישהו יוכל לתקן את זה ל[[אינטרנציונל (ועידות)|אינטרנציונל]] או משהו כזה, כי לי אין מושג מה זה האינטרנציונל הזה. פסיכומלודי 15:13, 1 מאי 2006 (IDT)

החג נחגג גם היום ברוב מדינות ברית המועצות לשעבר אנא בדוק שוב את הנושא

לפי הערך האנגלי המקביל 1 במאי הוא עדיין יום חופש בפולין וברומניה. אם כי לא מצוין באירועים רשמיים. אין לי נתונים לגבי מדינות מזרח אירופיות אחרות. אם הבנתי נכון את הערך האנגלי, בחלק גדול ממדינות מערב אירופה ה-1 במאי הוא "יום בחירה", ובאמריקה הלטינית הוא מקובל כחג רשמי. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 05:51, 2 מאי 2006 (IDT)
משתמש:יושב, כדי לפתוח דיון חדש שאינו קשור לדיון קיים יש ללחוץ על סימן ה+ המופיע משמאל לעריכה. פסיכומלודי 12:10, 2 מאי 2006 (IDT)

"חג פועלים שמח"?[עריכת קוד מקור]

"היו אכזריים באופן מופתי! תירו בהם, בלי לשאול אף אחד ובלי בזבוז זמן אידיוטי!" -- חג פועלים שמח.

ובכן, מצוין. לא ידעתי שזה חג רשמי בישראל (למעשה בערך שלנו רשום שזה לא, אבל לא משנה). אני אשמח לראות אם כן הודעה דומה בראש העמוד בתשיעי במאי, יום הנצחון. ואם זה יתפוס, למה לא יום הפאי, ה-14.3? הרבה יותר אוניברסלי, לדעתי. בברכה, וולנד 10:14, 1 מאי 2006 (IDT)

חג פועלים שמח לכל הוויקיפדים! עידן ד 10:22, 1 מאי 2006 (IDT)
דווקא היה הודעה ליום הפאי - הוא חל יחד עם חג אחר אז eman ציין גם אותו. Yonidebest Ω Talk 10:25, 1 מאי 2006 (IDT)
אני בעד. אתה חושב שלקשר ליום הניצחון באירופה מספיק, או שכדאי לכתוב ערך מיוחד על החג (בניגוד לתאריך המסויים ב 1945)? emanשיחה 12:09, 1 מאי 2006 (IDT)
אגב, יש שני ימי ניצחון. ה-8 במאי הוא יום הניצחון במערב אירופה, וה-9 במאי הוא יום הניצחון ברוסיה. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 13:13, 2 מאי 2006 (IDT)
הבדיחה לא מצחיקה, במיוחד לא את פליטי הגהינום הסובייטי וקרוביהם של קרבנות הסוציאליזם האחרים. רלף פון שוונץ 11:51, 1 מאי 2006 (IDT)
האם רק ברוסיה הסובייטית נחוג חג הפועלים? המדובר בחג שמקורו דווקא בשיקגו, ומייצג את השאיפה האנושית לשוויון בכל צורותיה, ורלוונטי כיום בישראל הנאנקת תחת עול 18 המשפחות שהשתלטו עליה ומוצצות את לשדה. אלמוג 12:01, 1 מאי 2006 (IDT)
שוונץ, דבר בשם עצמך בלבד בבקשה. אליבאבא 12:04, 1 מאי 2006 (IDT)
לא התיימרתי לדבר בשם אף אחד שאיננו עצמי. כבן למשפחה פליטת דיכוי סוציאליסטי, אני מוחה כנגד ציון יום התועבה הזה בראש העמוד בויקיפדיה. ציון היום הזה הוא חוסר רגישות משווע. רלף פון שוונץ 12:18, 1 מאי 2006 (IDT)
כמוני כמוך (מבחינת השיוך המשפחתי), אז מה ? אני דורש כן לציין אותו. אליבאבא 12:24, 1 מאי 2006 (IDT)
דעתי בעניין דומה בעיקרה לזו של שוונץ, והנימה החיובית בהודעה שלי היתה אמורה להיות צינית. אה, המגבלות של תקשורת טקסטואלית. הוספתי צילום קטן עם ציטוט אמיתי של אבי הסוציאליזם להמחשת העניין. בברכה, וולנד 12:32, 1 מאי 2006 (IDT)
אני מסכים עם שוונץ. לא יתכן שנציין את יום הטבח לתפארת הרוצחים המתועבים. טוב שמשטר הרשע נפל בברה"מ וטוב עוד יותר שאימפריית הרשע התפרקה. אני מצפה בכליון עיניים לנפילתו של המשטר הקומוניסטי בסין, קוריאה וקובה ומאחל לעמים הנרדפים של המדינות האלה שזה יקרה במהרה. גילגמש שיחה 12:44, 1 מאי 2006 (IDT)
יום הטבח?!
איזה טבח הסובייטים עשו ב-1 במאי? נו באמת. כאמור זה מציין דוקא ארוע בארה"ב, שבו דוקא הפועלים היו בהרוגים.
הטבח היחידי שאנו חוגגים פה ושמנו הודעה לכבודו בעמדו הראשי זה טבח רבבות פרסים דוקא. emanשיחה 12:50, 1 מאי 2006 (IDT)
כל מה שקומוניזם הרצחני נוגע בו הופך למזוהם. אין לפגוע בוויקי על ידי ציון מועדיהם. גילגמש שיחה 12:51, 1 מאי 2006 (IDT)
אלא שזה לא מועד של הקומוניסטים דווקא. האם לא נציין את פסח בגלל שהכהניסטים מציינים אותו? נדב 12:52, 1 מאי 2006 (IDT)
אין להשוות את רצחנות הכנהניסטים לעומת הרצחנות הקומוניסטית. זה בכלל לא בר השוואה. בערך כמו להשוות רצח ספורדי לשואה. כל מועד שצוין באימפריית הרשע דינו להיעלם מהעולם. כולי שמחה שמועד זה לא מצוין בא"י, לפחות לא באופן רשמי. גילגמש שיחה 12:53, 1 מאי 2006 (IDT)
על גודווין שמעת? נדב 12:58, 1 מאי 2006 (IDT)
כנראה שמישהו כן דואג לחגוג היום, כאן. Johnny Zoo 13:00, 1 מאי 2006 (IDT)
אז זהו, שההשוואה לשואה לא תלושה כל כך, כי נהיר וידוע שהקומוניסטים רצחו (ותמיד הרי יבשם "זכויות הפועלים", בין השאר) עשרות מיליוני בני אדם. בקיצור, אם דעתי עדיין לא הובנה כראוי: יש להסיר לאלתר את ה"ברכה" הזו מראש העמוד. וולנד 13:50, 1 מאי 2006 (IDT)
הלו, תירגעו קצת. 1 במאי הוא חג הפועלים. עם כל הכבוד לחד"ש זה לא חג הלניניסטים, לא חג המרקסיסטים, לא חג הקומוניסטים. עידן ד 13:53, 1 מאי 2006 (IDT)
יאללה הפועל! קקון 15:30, 1 מאי 2006 (IDT)
בלי להכנס לתלאובות שורשי היום,[1] או למי חוגג או לא חוגג אותו ומאיזו סיבה -- העובדה שהחג אומץ כיום החג המרכזי של המשטרים הקומוניסטיים הפכה אותו ליום של צער ואבל עבור אנשים רבים. אפשר להתייחס לזה בהומור, אבל בפרפרזה על קישון, ישנם רבים שביום הזה חוש ההומור שלהם מעוכב לחקירה נוספת במרתפי הלוביאנקה. נראה לי שגם אם יש אנשים המציינים את היום לטובה ולשמחה, היה ראוי לכבד את רגישותם הרבים שאינם חשים כך ולא לנקר עיניים ולנכר לבבות בברכות צוהלות ביום אבל. רלף פון שוונץ 15:33, 1 מאי 2006 (IDT)
  1. ^ מהומות היימרקט שבהן נהרגו שמונה שוטרים ושלושה מפגינים -- לפי ויקי אנגלית. בעברית יש גרסה שכובסה במכונת לבנים עם תחתוני צמר אדומים
לא ניתן לקבל את הקישור המיידי של כל מה שמריח מסולידריות פועלית, מסוציאליזם ר"ל, או ממה שהוא קצת שמאלה מהליברליזם לתופעות הקיצוניות ביותר של "מרתפי הלוביאנקה". אני מציין את 1 במאי לא בגלל אלא למרות שיוכו לקומוניסטים בבריה"מ. אם ידידינו הליברטריאנים והנאו ליברלים היו חורגים במקצת מקליפת האינדיבידואליזם האגואיסטי שלהם ומצליחים לציין את "יום היזם", לא הייתי בא אליהם בטענות, על אף שלדעתי תופעות הקפיטליזם הקיצוני והגלובליזציה המשוייכות לגילויים הקיצוניים של תורתם יוצרות משטרי עבדות שאינם גרועים בהרבה מן התופעות הקיצוניות ברוסיה הסובייטית ודומיה. אלמוג 16:09, 1 מאי 2006 (IDT)
כולי אתך, אלמוג! אין ספק שמשטרי הדיכוי והרצח שקמו בהשראת לודוויג פון מיזס, ופרידריך האייק יצרו משטרי עבדות שאינם גרועים בהרבה מן התופעות הקיצוניות ברוסיה הסובייטית ודומיה. לרגע נזכרתי במליוני גוויות שנערמו במחנות הריכוז בהונג קונג, באלפי האסירים מבני הפאלון גונג, שאבריהם נעקרו בעודם חיים לצורך השתלות, ובהמוני האנשים שטיפסו על הגדירות אחוזי יאוש לברוח מעמק הבכא הזה אל גן העדן הקומוניסטי שבסין, ומייד חזרתי בי מכל חטאותי, השתכנעתי וקיבלתי את טיעונך ההגיוני והשקול. אכן, עדיין רחוק היום בו יכפר הקפיטליזם על עוולותיו ויזכה לרשות לחגוג את "יום היזם הצנוע והסולידרי" (בכל זאת, לא צריך להסחף עם היזמות לקיצוניות מטורפת).
מה ששכנע אותי במיוחד היה זה שלמרות הפיתוי העז נמנעת מצעד מיותר כמו הערות אד הומינם על אופיים של אלו שדעתם שונה משלך ויצירת משוואות, כביכול, שנועדו להסוות את טיעונך. אמרת את דבריך בפשטות כובשת: "אני מציין את 1 במאי לא בגלל אלא למרות שיוכו לקומוניסטים בבריה"מ". וזה הדבר החשוב, אחרי הכל. אין זה משנה כלל ועיקר מדוע אחרים אינם חוגגים את היום וחשים שהוא יום של אבל -- הדבר היחידי שיש לו חשיבות הוא מדוע אתה דווקא כן רוצה לחגוג אותו. רק אדם שלא הצליח לחרוג מקליפת האינדיבידואליזם האגואיסטי שלו יחשוב רק על עצמו ולא עליך במצב כזה. הרי ברור שאם רצונך לשמוח מתנגש בצער של אחרים, זכותך היא שגוברת. הגיון פשוט.
ואחרי כל זה, לא נותר אלא לאחל לך ולכל בית ישראל יום זכרון שמח ועליז. אני לא אוכל להשתתף בחגיגות באופן פעיל, שכן יש ליום הזה נגיעה אישית אלי, אבל אני מכיר ומכבד את זכותם של אחרים לשמוח ולצהול. אנסה לחייך מדי פעם ואני משוכנע שאתה וויקיפדיה בכללה תצטרף ותאחל אף היא חג יום זכרון שמח לכולנו! רלף פון שוונץ 17:42, 1 מאי 2006 (IDT)
רלף חביבי. סין היא דווקא דוגמא יפה מאוד למדינה הקפיטליסטית האידיאלית של תחילת המאה ה-21 אבל זה כבר ויכוח אחר. מכל מקום, לא תגרום לי להתבייש או להצניע את הסולידריות שאני חש כלפי הפועלים ב-1 במאי. העובדה שאתה משייך אותו באופן שגוי לאירועים היסטוריים מסויימים תוך התעלמות מן הערכים האוניברסליים הטמונים בו, על אף הלולינות הלשונית הראויה לציון, לא יכולה לגרום לי להתבייש או להסתיר את האופי החיובי שאני מייחס לו. אשתדל גם שלא לקחת ללב את רמיזתך כאילו אני שמח ביום הזיכרון. איני צריך להסביר לאיש מי אני ומה אני, מאיפה באתי ומה עשיתי. ובאמת, עם התקדש יום הזכרון אני מקווה שנמצא, אני ואתה והשאר, את המכנה המשותף, ונצליח להתגבר על חילוקי הדעות. מכיוון שהבנתי מהודעתך שיש "ליום הזה נגיעה אישית", אני מאחל לך כי תמצא נחמה, ומותיר אותך להתייחד עם יקיריך, כשם שאני פונה עתה להתייחד עם יקירי. אלמוג 19:06, 1 מאי 2006 (IDT)
יום העצמאות הישראלי נראה בעיני אנשים רבים כיום של אבל על חורבן תקוותיהם וגירושם מבתיהם (כך, לפחות, הם רואים זאת) - האם לא לברך על המועד? זהר דרוקמן 19:27, 1 מאי 2006 (IDT)
אלמוג חביבי, לא התכוונתי לעלוב או לרמוז -- רק הצבעתי על כך שיום מסוים זה מסמל משהו שונה מאוד מבחינה רגשית עבור אנשים שונים, וראוי היה לכבד זאת לא פחות משאנו מכבדים את יום הזכרון. אם היה מדובר ברגשות חיוביים של רוב הציבור מול רגשות אחרים של ציבור קטן מאוד, הרי שהציבור הקטן מאוד היה צריך למחול על כבודו ולבלוע את הגלולה המרה. אבל כאשר יש חלק מכובד באוכלוסיה שבעיניו הבד האדום הוא, נו, בד אדום, אפשר היה לכבד זאת ולא לתלות את הכביסה הארגמנית מול עיניו. רלף פון שוונץ 00:48, 2 מאי 2006 (IDT)

בקשר לתמונה, אני מצרף את הדיון עליה כפי שהתנהל באתר בנק"י. 12:16, 2 מאי 2006 (IDT)

שבירונת[עריכת קוד מקור]

אני לרוב לא מתלהב מהשוואת מעשי רצח המוניים, עם זאת נשמעה פה טענה מופרכת מיסודה שהדמוקרטיות אחראיות לכאורה לפחות מעשי רצח והתעללות המוניים מאשר המדינות הקומוניסטיות. אי לכך אני מצרף רשימה חלקית של המעשים הללו:

  1. טבח 6 מיליון תושבי קונגו על ידי בלגיה
  2. הפצצות עשרות ערים גרמניות (הפצצת דרזדן אפילו מופיעה בוויקיפדיה) ויפניות (בהפפצת טוקיו נהרגו מאות אלפי אזרחים) ששיאה הטלת פצצות אטום
  3. מאה שנה של עבדות של אפריקאים בארצות הברית שבמהלכה נטבחו מאות אלפים
  4. מיליון הרוגים של צפון ויאטנם במהלך המלחמה, רובם המוחלט על ידי כוחות ארצות הברית ורובם אזרחים
  5. מאות אלפי הודים נטבחו על ידי בריטניה במהלך ההשתלטות על המדינה
  6. מימון מלחמת האזרחים בקונגו זאיר על ידי צרפת ובלגיה
  7. הפעלת צי ענק של שודדי ים על ידי הבריטים במאות ה-16-17
  8. הפעלת גז כימי במהלך מלחמת העולם הראשונה על ידי צרפת ובריטניה
  9. התעללות בהומואים במהלך ההיסטוריה (אפילו על טורינג לא פסחו)

והרשימה היא עוד ארוכה ארוכה. ההבדל היחידי הוא שאנחנו יותר שומעים על פשעי שאר העולם ועוד יותר מכך על פשעי הקומוניסטים, זה הכל. טרול רפאים 19:18, 1 מאי 2006 (IDT)

לא כל כך הבנתי את הרשימה הזו - האם כל המדיניות המופיעות בה היו דמוקרטיות בזמן שעשו מה שעשו (בריטניה במאות ה-16-17?). אגב, אני מקווה שברור לך שקיים הבדל בין הפצצת דרזדן ובין הפעלת אושוויץ, למשל. גדי אלכסנדרוביץ' 21:22, 1 מאי 2006 (IDT)
כל המדינות אכן היו דמוקרטיות (למרות שלא בכל המקרים הדמוקרטיות היו בדיוק כמו שאנחנו מכירים היום). אני גם חושב שיש הבדל בין הפעלת אושוויץ להפצצת דרדזן, אבל פה מדובר על הקומוניסטים ולא הנאצים. טרול רפאים 17:16, 2 מאי 2006 (IDT)

הפשעים הקומוניסטיים נעשו בשם הקומוניזם. הפשעים שהזכרת לא נעשו בשם הדמוקרטיה או כדי לקדם את הדמוקרטיה. יוצאות מן הכלל הדוגמאות של דרזן וויטנאם (למה לא הוספת עיראק?) שלדעתי יתכן שהיו מוצדקות.Nmoshe 16:28, 2 מאי 2006 (IDT)

הטיעון הנפוץ היה הפצת האידיאלים האירופיים (כולל הדמוקרטיה), נראה לי שזה גרוע עוד יותר... טרול רפאים 17:16, 2 מאי 2006 (IDT)
צריך לחזור למשמעות המקורית. http://www.haokets.org/mail-message.asp?ArticleID=1755 Mort 20:49, 1 מאי 2006 (IDT)
לא יעלה על הדעת!
גם לסוואסטיקה יש משמעות מקורית של שלום, אור ואהבה (טוב נו, במקור היא הפוכה, אבל בוא לא נהיה קטנוניים), ולמרות זאת איש לא מעלה על דעתו "להכשיר" את הסמל הזה. מה לעשות, כמו שאמר גילגמש - כל מה שהקומוניזם נגע בו הפך נגוע. ‏conio.h‏ • ‏שיחה

הצעה: להעלות להצבעה פרסום אירועים שנויים במחלוקת מעתה והלאה.

הצעה מיותרת, לטעמי. כאמור, גם יום העצמאות שנוי במחלוקת; יש לנו מספיק הצבעות גם ככה מבלי שנצטרך להעלות להצבעה גם את הודעת המערכת. אני חושב שעדיף להשאיר אירועים עבריים (קרי, חגים יהודיים וחגים ומועדים רשמיים של מדינת ישראל) ואירועים אשר לא מביעים עמדה פוליטית זו או אחרת (למשל, יום פאי, יום האם/משפחה וכן הלאה). מי שרוצה לציין לעצמו את האחד במאי, פינוי גוש קטיף, יום בחירות בישראל, יום ה"אכול חזיר להנאתך"/"שים תפילין להנאתך" וכן הלאה - מוזמן לעשות זאת באופן פחות צעקני מהודעת מערכת, כמו הודעה במזנון או בויקיפדיה:כיכר העיר. זהר דרוקמן 22:16, 1 מאי 2006 (IDT)

שאלה בהלכות החג[עריכת קוד מקור]

הברכה "חג פועלים שמח" שהתנוססה כאן מוזרה בעיני, ולא מהנימוקים שהעלה רלף פון שוונץ. היום קרוי אמנם "חג הפועלים", ובחג אנו רגילים לברך "חג שמח", אך האחד במאי אינו חג ככל החגים - גם לפועלים הוא אינו חג של שמחה, אלא ציון של מאבקם לקיום הוגן, והברכה צריכה לשקף זאת. איש מפ"ם ותיק בוודאי מברך "לציונות! לסוציאליזם! לאחוות עמים!", וראיתי כאן כאלה שחתמו "תחזקנה". מה הנוסח הנאות לברכה לאחד במאי, כזו שתחליף את "חג פועלים שמח"? דוד שי 06:55, 2 מאי 2006 (IDT)

הברכה שמופיעה בעיתון אל-אתיחאד היא: "יחי האחד במאי" (או בלשונו של העיתון عاش أوّل أيّار עאש אוול איאר). בכל מקרה, אני לא יודע אם מן הראוי לציין את החג הזה או לא. החג הזה לא נמצא בישראל בקונצנזוס. בכל מקרה, הקישור ההדוק שעשו כאן בין ה-1 במאי לבין הקומוניזם נוסח בריה"מ הוא כמובן מוטעה ומטעה. ראשיתו של החג בקנדה ובארה"ב, והוא אומץ תחילה במערב אירופה, שם הוא נחוג עד היום. שמעתי שבשוודיה הוא נחוג אפילו בהשתתפות ראשי המדינה. כפי שכתוב בערך, גורמים שונים ומשונים ניסוי "לתפוס טרמפ" על ה-1 במאי. הקומוניסטים כמובן, אבל גם הנאצים, ואפילו, להבדיל, הכנסייה הקתולית בשנות ה-50. מעניין שהרבה מאוד גורמים זיהו את הפוטנציאל של היום הזה לצורך הפצת תעמולה, אבל אין שום סיבה שאנחנו נשתף פעולה עם התעמולה ההיא, ונמשיך להתייחס ליום הזה כאל יום קומוניסטי. אדרבא, לאחר נפילת המשטר הקומוניסטי אפשר לחזור ולדון במשמעות היום הזה בלי הרעל שהופץ בשעתו ממוסקבה. מצב זכויות הפועלים וזכויות האדם בישראל ובעולם כולו הוא הגרוע ביותר מזה כ-70 שנה לפי כל הנתונים והמדדים, ואין זמן טוב יותר לציין זאת מאשר ה-1 במאי. יש הרבה מאוד אנשים ש-8 שעות עבודה ביום נראות להם חלום רחוק, ממש כמו אז בשיקגו. עוד הערה בעניין דמוקרטיות ומעשי טבח - דמוקרטיות מבצעות מעשי טבח, ויש לכך מספיק דוגמאות, אבל רוב המקרים שהביא טרול רפאים אכן קרו בשעה שהמדינות שביצעו את הטבח לא היו דמוקרטיות. ‏DrorK‏ • ‏שיחה‏ 13:13, 2 מאי 2006 (IDT)
אני תוהה איזה מהסעיפים אינם נכונים, למיטב ידיעתי כולם היו דמוקרטיות (או לפחות התיימרו להיות כאלו). הנקודה היחידה שהיא מסופקת היא הסעיף הראשון (בלגיה בקונגו) שבה לכאורה היה מדובר באחוזה פרטית של המלך, אבל הממשלה (הדמוקרטית) סייעה בידו במעשיו (עד שהם נבהלו והשמידו כמעט את כל המסמכים ולכן הפרשה כמעט ואיננה מוכרת). אם למישהו יש ספקות, אני יכול לחפור ולהביא דוגמאות נוספות, יש כמות אינסופית כמעט שלהן. בכל מקרה, הרעיון אמור להיות ברור, הטיעון שהקומוניזים אחראי למספר פשעים גדול יותר פשוט איננו מחזיק מים ומצביע אך ורק על בורות הכותב. טרול רפאים 17:16, 2 מאי 2006 (IDT)
שמחתי מאוד ביום ראשון בבוקר כשראיתי את הברכה "חג פועלים שמח". העובדה שהחג צוין בברית המועצות וגם במשטר הנאצי לא משנה מאומה. "אני נגד צנזורה בכל צורה שהיא ועל כל נושא, בלי יוצא מן הכלל" (י.ליבוביץ). מצידי אפשר לציין גם את "יום העז והכבש". בעבר זה היה יום של חופשה לעובדים היום יש מקומות שזה יום בחירה (או יום בריחה, או יום בריכה תלוי במזג האוויר). אפשר ללמוד מן הצרפתים איך מארגנים הפגנות ואיך נאבקים על זכויות האדם הפשוט, ואולי לא הינו מגיעים למצב שפתאום כל המפלגות מרימות את הדגל החברתי. היכן היו כל הארגונים שהיו צריכים למחות כאשר פגעו בזכויות. ושוב כל הכבוד ליוזמה המבורכת. Avin 19:16, 2 מאי 2006 (IDT)
אני מתנצל שאני מוסיף את זה עכשיו, אבל רק עכשיו ראיתי את הדיון הישן הזה. לפי דעתי אין מקום לשאלה בכלל האם החג נחגג בישראל או לא, אל לנו לשכוח שויקיפדיה העברית איננה שייכת לישראל. כן אפשר לשאול האם דוברי עברית חוגגים את החג הזה. כל טוב, תומאס שיחה 22:34, 7 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
אל תהיה קטנוני, תומאס. מרבית דוברי העברית נמצאים בישראל, ואלה שנמצאים בגולת לוס אנג'לס יסתדרו גם בלי ברכתנו. דוד שי 00:05, 8 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

ישנה לפחות הפניה אחת לערך זה (מהערך איש הקש) אשר עוסקת בחג הדתי en:May Day ולא בחג הפועלים. האם יש תרגום מקובל ל-May Day? ערןב - שיחה 19:44, 12 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

חגיגות האביב? חגיגות מאי? ‏DrorK‏ • ‏שיחה22:53, 12 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]
אני ראיתי "יום מאי" דרור - שיחה 22:56, 12 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

סרטון וידיאו - מצעד אחד במאי 1950 ביפו[עריכת קוד מקור]

צירפתי קישור חיצוני לסרטון שנמחק בידי הידרו. http://theboydem.nana10.co.il/Article/?ArticleID=591529&TypeID=30

לא ברור לי מדוע הוחלט שהסרטון לא תורם לערך. אין בערך כל קישור לווידיאו היסטורי ותמונות אלה ממחישות את מצעדי העבר שהתקיימו בארץ. לטעמי רצוי לצרף לכל ערך כמה שיותר סוגי מדיה שונים (סטילס, וידיאו, אודיו, מפות, תרשימים ועוד) לצורך המחשה. אשמח לשמוע את דעתכם.

first of may in Europe[עריכת קוד מקור]

May first is a national holyday in Europe. The employees do not neet to take an extra day off. 93.194.74.63 17:32, 1 במאי 2012 (IDT)[תגובה]

מפלגת העבודה "אמצה תפיסה ניאו-ליברלית"[עריכת קוד מקור]

יותר מידי פמפלטי לראייתי. --MeUser42 - שיחה 02:22, 16 באוגוסט 2012 (IDT)[תגובה]

חסרים ציטוטים של האחד במאי. ולא חסרים ציטוטים על האחד במאי