שיחה:גדיל (ביולוגיה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קצה ה-5'? כיווניות של 5' ל-3'?[עריכת קוד מקור]

בערך משתמשים במונחים האלו ללא כל הסבר. התוצאה היא טקסט סתום לגמרי. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 23:35, 13 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

כתבתי ערך בנושא כיווניות (ביולוגיה). נותר להוסיף קישורים.

דוגמאות בערך[עריכת קוד מקור]

כאשר כתבתי את הערך, הוספתי כמה דוגמאות. בעיניי הדוגמאות האלה חשובות, כי הם ממחישות את העניין של הכיווניות, מה קורה מאיזה גדיל. זה חשוב גם לעניין המינוח ולהבנה שגנים יכולים להיום בשני הגדילים, ואיך מכל גדיל אפשר לקבל שרשרת חומצות אמינו שונה.

הדוגמאות שהבאתי שוחזרו [1], [2] בטענה כי "דבר כזה לא מקובל. ויקיפדיה היא אנצ' ולא ספר לימוד". בעיניי הדוגמאות האלו לא חורגות ממה שמקובל בוויקיפדיה (דוגמאות לערכים עם דוגמאות: חזקה (מתמטיקה), מגדלי האנוי, משפט פיתגורס, משפט קנטור. כל הערכים האלו מכילים דוגמאות. ערכים נוספים שיש להם דוגמאות (חיפשתי ערכים עם דוגמה ככותרת לפרק, והעתקתי כאן חלק): מלכודות בפתיחה בשחמט, ממוצע משוקלל, קריפטוגרפיה ויזואלית, נטיית מסלול, פונקציה על, משוב, כשל לוגי, יריעה, טקסון מונוטיפי, עיצוב גרפי, זמר, אספרנטו, ראשי תיבות, פארק שעשועים, ספין אוף (תקשורת ובידור), כיכר עירונית, אלגוריתם, תוחלת, מרחב מטרי, אנליזה פונקציונלית, מורפמה, שבות, יחס הפוך, עקיפה). תיוג: משתמש:Gilgamesh שביצע את השחזור.

תודה על הערך, בבקשה תירשם לויקיפדיה כדי שאפשר יהיה לפנות אליך בשם. ערך זה וגם הערך על כיווניות שכתבת, אינם מונגשים לאנשים שלא מכירים את התחום. הנגשתי את שתי הפסקאות הראשונות כמיטב ידיעותיי, וצריך להמשיך בהנגשה. ראשית הטבלה לא ברורה, כתוב "להלן טבלה המפרטת כינויים שונים לגדילים לפי תחומים", האם היא מפרטת כינויים של גדילי ווטסון וקריק או שהיא מפרטת תכונות שלהם, או שהיא מתייחסת לגדילים אחרים. -La Nave Partirà שיחה 08:26, 19 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

עשיתי כמיטב יכולתי כאן ובערך על כיווניות (וכשניסיתי להסביר דברים באמצעות דוגמאות (שבעיניי חיוני להבנה), שוחזרתי). לצערי, נראה שאין הרבה עורכים בתחומי הביולוגיה, והמצב ברבים מהערכים לא מזהיר. לא עליי המלאכה לגמור - זה היופי בוויקיפדיה, לא? כדי להקל על העבודה, הערכים מתורגמים מהערכים המקבילים באנגלית. הסתמכות על הסטנדרט שלהם נראת לי נקודת התחלה טובה.