שיחה:מנחם מנדל הגר (בני ברק)/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בנו יחידו:

חתניו:

George39 - יש לי הצעה[עריכת קוד מקור]

מכיוון שברוקולי הוא משתמש מוכר ורציני עליך להבין שכלל המשתמשים מתייחסים לדבריו ברצינות. אני מציע שתשטח את טענותיך כאן, תחת כותרת זו במסודר, וננסה יחד לחשוב איך מכניסים את המידע במסודר. גוונא - שיחה 18:21, 1 ביוני 2009 (IDT)תגובה

אני מקבל את הצעתך.

עשיתי תחקיר מקיף על הרב מנחם מנדל הגר. תקציר ממנו העלתי באחת הגרסאות האחרונות במתחם הראשי. ברוקולי מחק זאת בהינף מקלדת מבלי להתחשב במאמצים ובשעות הרבות שהשקעתי בעבודה זו, ללא קבלת כל תמורה, (מעבר לסיפוק של התרומה לויקיפדיה). אין לי ולא יכול להיות לי משהו אישי נגד ברוקולי, כי איני מכירו אישית כלל, גם הוא אינו מכיריני. יחד עם זאת, מטבע הדברים, הוא הצליח להכאיב לי מאוד בעקבות המחיקה השרירותית, בטענה שהכתיבה אינה נייטרלית. תחושת "חסר אונים" מילאה את כל ישותי. מפני שהוא מוגדר "מפעיל מערכת", לעומתי, שאני ויקון צעיר חסר נסיון עדיין. אילו הוא היה עובר במתינות וביישוב הדעת על התקציר והיה מתקן את המילים ואת המשפטים שאינם נראים בעיניו נייטרליים, ניחא. הייתי מבליג איכשהו. אמנם, הוא ניצל את הכוח שהוא צבר בויקיפדיה כדי למחוק את כל העבודה, משל היינו רובוטים נטולי רגשות אנושיים. לדוגמא, צירפתי כאן למעלה את הפרק "משפחתו" שהוא פרק נייטראלי לחלוטין, [באישור ביה"מ בהאג :-)], ולמרות זאת, הוא מחק. ולא רק זאת, אלא שהוא נעל את הערך מפני עריכת שינויים. דוגמא קטנה נוספת שגלויה לעין כל ושמעידה על הקלילות שבה ברוקלי מתייחס לערך הזה, היא העובדה שמוזכר כאן פעמיים עובדת היות הרב מנחם מנדל הגר חתנו של הרב הורוביץ משטראסבורג. בכל אופו, תודה לך על אדיבותך. George39 - שיחה 18:45, 1 ביוני 2009 (IDT)תגובה

אינני מפעיל ואין לי כלל שאיפה להיות מפעיל. בניגוד לטענתך כן לקחתי חלק מהחומר והחזרתיו לערך. את העריכות הלא נייטרליות שחזרתי לגמרי. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:48, 1 ביוני 2009 (IDT)תגובה

ברוקס/ברוקולי, אתה לא מפעיל מערכת?! בדף משתמש שלך אתה מעיד על עצמך שאתה כן מפעיל מערכת? אודה לך על הסבר העניין. George39 - שיחה 20:10, 4 ביוני 2009 (IDT)תגובה

ברוקולי, תן לי רגע לסכם איתו את הסיפור, לא פתחתי את הפיסקה הזו כדי להמשיך בה את הוויכוח. אני מקווה שיש לי יכולת סינון שתעזור להגיע לעמק השווה. גוונא - שיחה 18:57, 1 ביוני 2009 (IDT)תגובה

George39, קראתי את הפיסקה שלך והבנתי שיש לך טענות על ברוקולי. אני מציע שתעלה כאן, תחת הפיסקה הנוכחית, את מה שכתבת וננסה לנסח את זה מחדש ולסנן את מה שלא מקובל להכניס לויקיפדיה, ואני מקווה שנגיע לעמק השווה עם ברוקולי לניסוח שגם הוא מסכים עליו. גוונא - שיחה 18:59, 1 ביוני 2009 (IDT)תגובה

תודה, גוונא, אני מעלה את זה כאן לבקשתך, כדי שתוכל לראות ולנסח מחדש. בתקוה שברוקלי לא ימחוק. מפני שכבר העלתי את זה לכאן בפעם הקודמת והוא מיד מחק. George39 - שיחה 19:05, 1 ביוני 2009 (IDT) הנה הערך בעריכה מחודשת.תגובה

הרב מנחם מנדל הגר הינו בנו הצעיר של האדמו"ר מויז'ניץ - רבי משה יהושע הגר. כיום הוא מנהיג קבוצה גדולה בתוך חסידות ויז'ניץ.

ביוגרפיה

הרב מנחם מנדל נולד בתאריך ה' בכסלו שנת תשי"ח (28 לנובמבר 1957) כבן זקונים להוריו. גדל והתחנך במוסדות החינוך של חסידות ויזניץ בבני ברק. בהגיעו לפרקו נשא לאשה את בתו של הרב אברהם דוד הורביץ זצ"ל – גאב"ד שטרסבורג.

שנים ספורות לאחר נישואיו, הוסמך לכהן כדיין וכרב ע"י גדולי פוסקי הדור, ביניהם הרב שמואל הלוי וואזנר, הרב משה ארי' פריינד זצ"ל גאב"ד העדה החרדית ירושלים, והרב משה הלברשטם זצ"ל.

בתאריך י' סיוון תש"ן, באירוע מיוחד שנערך לכבודו במעמד אביו האדמו"ר ובהשתתפותם של זקני וחשובי החסידות, הוכתר לכהן כרב אב"ד של קריית ויז'ניץ בבני ברק. לידיו נמסרה מגילת הכתרה (-"קונסס") מפוארת עם חתימותיהם של אביו האדמו"ר, של רבני ויז'ניץ, ושל ראשי וזקני החסידות.

המאבק על ההנהגה

אחיו הגדול הרב ישראל הגר הוחזר בשנת 2002 לחיק החסידות (אחרי 18 שנות נתק), ותפס את מקום אחיו הצעיר הרב מנחם מנדל בשליטה על המוסדות והנהגת החסידות. הרב מנחם מנדל שהורד ממעמדו נאלץ לפרוש כליל מהנהגת מוסדותיו של אביו האדמו"ר.

קבוצה גדולה מחסידי ויזניץ שנהרו אחרי הרב מנחם מנדל ונשארו נאמנים אליו ולדרכו, רכשו בשנת 2004 שטח גדול במרכז בני ברק לצורך בניית המוסדות. השנה 2009, בתאריך ח' בסיוון ה'תשס"ט, נחנך בית כנסת גדול ומפואר לחסידי ויז'ניץ באתר החדש והרב מנחם מנדל החל להתפלל ולהנהיג שם את עדתו.

הרב מנחם מנדל הצליח להשתקם ולהקים מחדש קהילה מגובשת וגדולה. כיום ממשיך להתפתח סביבו קהילה גדולה ומאורגנת שמקימה בקצב מזורז מוסדות חינוך וקהילה, ביניהם: מוסדות חינוך לבנים ולבנות לבני כל הגילאים. בתי מדרש. ישיבות וארגון "חבורות" לבחורים ואברכים. בטאון חודשי בשם "מלכות ויז'ניץ". כמו"כ מתפתחות קהילות של הרב מנחם מנדל בכל ריכוזי החסידות בארץ ובעולם, בבני ברק, בירושלים, באשדוד, באלעד, במודיעין עילית, וכן בארה"ב בבורו פארק, בויליאמסבורג, במונסי, ובאירופה, בלונדון ובאנטוורפן.

בדרך כלל, הרב מנחם מנדל נוהג לעלות לבית המדרש של אביו לתפילות ולטישים רק בהזדמנויות שבהם מופיע אביו האדמו"ר.

הרב מנחם מנדל התפרסם בציבור החסידי כמנהיג כריזמטי וסוחף, רטוריקן, בעל כישורי מנהיגות ייחודיים, תלמיד חכם וגאון עצום, בעל זכרון פנומנלי. בשל אופיו הנדיר הוא מעורר התנגדות עזה מצד חלק מחסידי ויזניץ לעומת חלק אחר שרואים בו מנהיג נערץ דגול, אב ומורה רוחני.

משפחתו

בנו יחידו:

חתניו:

שים לב, שכמשתמש חדש בויקיפדיה, אתה לא מכיר את כל הכללים, ולכן נסה להיות פתוח להערות שאכתוב לך.

  1. הניסוחים בויקיפדיה צריכים להיות מאוד אובייקטיביים ואינפורמטיביים, כלומר, מעבירים מידע ולא שופטים אותו
  2. כל דבר אמור להיות מגובה במקורות, לא ניתן לכתוב דברים על סמך ידע אישי שלא ניתן להביא לו סימוכין

אלה שני כללים חשובים שהערך כפי שאתה מביא לא לגמרי עונה עליהם. כמובן כל זה לא נוגע לעובדות. במידה ואתה יודע דברים שלא נכתבו בערך בהחלט יש מקום להוסיף אותם לערך, בצורה הנכונה ולפי הכללים. --גוונא - שיחה 19:11, 1 ביוני 2009 (IDT)תגובה

  1. שינית את ההגדרה בתחילת הערך מ"מנהיגו של פלג" ל"מנהיג קבוצה גדולה". מניין לך שהוא מנהיג הקבוצה הגדולה בחסידות? אין לדעת האם קבוצתו היא הגדולה או קבוצתו של הרב ישרא, אחיו, ולכן מדובר בעריכה שאינה אובייקטיבית.
  2. "בהגיעו לפרקו" היא הגדרה ספרותית ולא אינפורמטיבית. כלומר, היא לא מוסיפה ולא כלום לידע של הקורא על הדמות אלא רק לחוויית הקריאה הספרותית, ולכן היא מיותרת.
  3. לגבי העובדה שהוא הוסמך על ידי הרב וואזנר והרב פריינד, בהחלט יש מקום להוסיף, אולם לא לכתוב "גדולי פוסקי הדור" אלא מספיק "הוסמך על ידי הפוסקים הבולטים" וכו'.
  4. לגבי הכתרתו לאב"ד אתה ניסחת את זה מעט בצורה לא אובייקטיבית מכיוון שהביטוי "זקני וחשובי" ואחר כך "ראשי וזקני" מריחים כמו פוליטיקה ולא כמו מידע מדוייק.

אעצור כאן בינתיים כדי לקרוא את תגובתך. --גוונא - שיחה 19:19, 1 ביוני 2009 (IDT)תגובה

גוונא, תודה על שהקדשת מזמנך לנושא. להלן אשיב על ראשון ראשון וכו'.

  1. אם תדייק, לא כתבתי מנהיג "ה"קבוצה הגדולה, בה"א הידיעה, אלא "קבוצה גדולה". כלומר, קבוצה ניכרת ובולטת, ולא איזשהוא "פלג" שולי וזניח. אם אנו כבר משוחחים, ראוי לציין שעובדתית, אחיו הרב ישראל הוא דווקא זה שמנהיג את "הקבוצה הגדולה", ואילו לאחיו משתייכים בסביבות ה35%-40% מתוך כלל חסידות ויזניץ. כפי שראית לא ציינתי נתון זה בערך, משום שלא בדקתי זאת בכלים מדעיים. סיבה נוספת שבגינה שיניתי מ"פלג" ל"קבוצה גדולה" מפני שביהדות החרדית המילה "פלג" אינה נתפסת כמילה מכובדת. "קבוצה" היא מילה עדינה יותר. אם אמנם זה הדבר שכל כך מפריע, אז אני מוכן להתפשר ולהותיר את המשפט הקודם על כנו. אולי להחליף רק את המילה "פלג" למילה "קבוצה".
  2. "בהגיעו לפרקו" היא הגדרה ספרותית נפוצה שימושית וידועה. רק אנאלפביתים, שרחוקים מניסוח וכתיבה ביוגרפית, יחליפו זאת במשפט ארוך כגון: "לאחר שהגיע לגיל שבו ניתן להתחתן הוא נישא לבתו של". אם אמנם על כך יצא קצפו של ברוקלי, גם על כך אני נכנע ומתפשר. למרות שבעקרון לא צריך למנוע "חוויה ספרותית", כלשונך, מצרכני "ויקיפדיה".
  3. ניתן למחוק את המילים "גדולי פוסקי הדור" ללא ויכוח.
  4. ברשותי נמצא העתק צבעוני של ה"קונסס" שנמסר בידיו של הרב מנחם מנדל בעת הכתרתו. אכן חתומים שם כל זקני וראשי וחשובי החסידות. עם עובדות אני לא מתווכח. העובדה מונחת מול העיניים שלי. (אינני יכול לפרסם זאת כאן ללא רשות הרב או רשות נאמני ביתו, אך אוכל לסרוק את המסמך ולשלוח לך באופן אישי אם זה מעניין אותך, כדי שתראה שאני נייטרלי).

אם בכל זאת מעוניינים למחוק את המילים "ראשי" ו/או "זקני" ו/או "חשובי", אאלץ להתפשר גם על כך, למרות שזה יהיה חטא לאמת עובדתית צרופה.

על פניו נראה לי שבסופו של דבר תהיה מגשר ראוי, לשביעות רצונם של הצדדים. 18:35, 2 ביוני 2009 (IDT)

יופי! תודה! אז אם כן על מה הוויכוח? בינתיים החלק בערך שעליו דיברנו - עד פרק "המאבק על האדמורו"ת", כמות שהוא (למעט העובדה שיש להוסיף את שמות הרבנים שהסמיכו אותו) סביר בעיניך? גוונא - שיחה 18:51, 2 ביוני 2009 (IDT)תגובה

התשובה היא: לצערי, לא. החלק כמו שהוא אינו סביר בעיני. ואסביר: חסרים נתונים בקטע זה. בגרסה המעודכנת שנמחקה הם כן הופיעו. כגון: תאריך הולדת לועזי. כמו"כ אין איזכור של הטקס שנערך לכבוד ההכתרה.

נוסף לכך, אם המילים "בהגיעו לפרקו" אכן כל כך צורמים, וכל כך לא נאותים, ניתן לוותר לגמרי על המילים "לאחר שהגיע לגיל שבו ניתן להתחתן הוא נישא לבתו של" ולהשאיר את המילים: "הגר הוא חתנו של רבי אברהם דוד הורביץ - גאב"ד שטרסבורג", כפי שכבר כתוב בלאו הכי. כי כרגע המצב בערך לא תקין בעליל, כי נתון זה מוזכר פעמיים. פעם 1: "לאחר שהגיע לגיל שבו ניתן להתחתן הוא נישא לבתו של". ופעם 2: "הגר הוא חתנו של רבי אברהם דוד הורביץ - גאב"ד שטרסבורג".

אז איך אפשר להשאיר את החלק עד הפרק "המאבק על האדמורו"ת" על כנו ללא השינויים? ועוד יותר, אני שואל הפוך, מדוע לא להשאיר את מה שאני כתבתי, ולהכניס את השינויים הזעירים אותם דרשת? הרי התפרשתי עליהם? האם בשל כך צריך למחוק את העבודה שלי במחי מקלדת?


והעיקר, זה הפרקים בהמשך הערך, כדלהלן:

  1. "המאבק על האדמורות" זה ביטוי שגוי לחלוטין, מפני שאין מאבק על האדמורות. נכון להיום, שני האחים אינם אדמורים, בשל העובדה הבסיסית שאביהם האדמור עדיין חי (עד 120:-)), וכבר ידועה ההלכה החסידית שאין אדמור מכהן כאדמור בחיי אביו. ואילו לאחר אריכות ימיו ושנותיו של האדמור, שניהם יהיו אדמורים ללא כל מאבק על כך. זה לא עניין לויכוח או למאבק כלל, מפני שכל בני האדמור נהיים אדמורים בתהליך אוטומטי ידוע מראש, (כך היה תמיד בשושלת של חסידות ויזניץ). המאבק אם כן הוא "מאבק על ההנהגה" (כפי שהופיע בגרסה המעודכנת שנמחקה), ולא "מאבק על האדמורות".
  2. המשפט: "הרב מנדל הגר מסוכסך עם אחיו הגדול הרב ישראל הגר", הוא משפט שקרי! מפני שהוא אינו מסוכסך איתו! הם משתתפים האחד בשמחות של השני, וכשהם נפגשים הם משוחחים ביניהם ארוכות.
  3. אין אחידות בכתיבה. פעם כתוב רק "הגר" פעם כתוב "הרב מנדל הגר" ופעם "הרב מנחם מנדל" וכו' (בגרסה העדכנית שנמחקה, העניין היה מסודר).
  4. שני הפסקאות האחרונות בערך, כבר אינם עדכניים כלל, כאשר תחזינה עיניכם בהשוואה לגרסה העדכנית שנמחקה. מפני שהאולם ב" פאתי "היכל ברוך" " כבר לא משמש עבור הרב מנחם מנדל ועבור קהל נאמניו, לא לתפילות ולא לטישים (ליתר ביאור, עיינו בגרסה העדכנית שנמחקה).
  5. בגרסה העדכנית שנמחקה, מופיעים פרטים רבים על ההתפתחויות האחרונות שאינם מופיעים בגרסה הישנה ששוחזרה.
  6. אגב, אין דבר כזה "פאתי היכל ברוך", אני מודיע כאן בפומבי לעיני כל רבבות ה"ויקיפדים" שאם תמצא את הדבר הזה "פאתי היכל ברוך". אני מוכר את עצמי עבד לפניך! יש רחוב "אמרי ברוך" שבפאתי רחוב זה היה בית המדרש "היכל ברוך" של הרב מנחם מנדל, עד לאחרונה. לאחרונה הוא עבר למתחם החדש וכו' כפי שמופיע בגרסה העדכנית שנמחקה.
  7. בגרסה העדכנית שנמחקה, הופיע פרק "משפחתו". בגרסה הישנה יותר ששוחזרה ומופיעה כעת, אין את הפרק הזה כלל.

גוונא, האם אתה מוגדר כ"מפעיל מערכת" ? האם אכן באפשרותך לשנות את הערך הנעול? או שגם אחרי שתשוכנע בניטרליות הגרסה העדכנית שנמחקה גם לא תוכל לשנות דבר?. לא, לא שבגלל זה אני לא שמח שהכרתי מגשר ומפשר כמוך, רק השאלה אם אתה יכול גם לעשות משהו בפועל? George39 - שיחה 18:08, 3 ביוני 2009 (IDT)תגובה