שיחה:עלון שבת/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
  1. אולי כדאי שמישהו יוסף עוד הפניות לאתרים של עלונים נוספים? (דומני שבמורשת יש) או שאולי להוריד את ההפנייה לשיחת השבוע?
  2. כ"כ אולי כדאי לסדר את הלעונים לפי סדר א'-ב' ?

היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 16:40, 6 פברואר 2006 (UTC)

טופל כרם יהושע 19:05, 7 פברואר 2006 (UTC)
תודה הרה"צ. היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 20:42, 7 פברואר 2006 (UTC) חג שמח (שחרורו של אדמו"ר הרב יוסף יצחק שניאורסון זצ"ל) יחי אדוננו... :-)


'עלון פרשת השבוע' מתאים לערך על עלון ששמו "פרשת השבוע". במקרה שלנו הערך עוסק במפורש בעלונים רבים הקשורים לפרשת השבוע, ולכן שמו צריך להיות "עלוני פרשת השבוע". עוזי ו. 19:54, 22 פברואר 2006 (UTC)

בס"ד צודק עוזי. ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 19:57, 22 פברואר 2006 (UTC)

הערך עוסק במושג או בעצם (אובייקט) הקרוי "עלון פרשת השבוע", ולכן, כמקובל בוויקיפדיה, שמו מופיע ביחיד, בדומה לגשר למשל. אכן, בסעיף "עלונים בולטים" המופיע בסוף הערך יש מידע על עלונים אחדים, אך אין זה סיבה לשנות את שם הערך. דוד שי 20:24, 22 פברואר 2006 (UTC)

וספרים חיצוניים עוסק במושג הקרוי "ספר חיצוני". עוזי ו. 20:53, 22 פברואר 2006 (UTC)
ספרים חיצוניים היא הפניה שנועדה לעזור לטועים, הרי שם הערך הוא הספרים החיצוניים, והוא שם פרטי. דוד שי 21:04, 22 פברואר 2006 (UTC)
יש חוסק היגיון משווע שלשלושה מקלות קוראים כך ולא "שלוש מקלות" (במלעיל), אולם בערך זה מתעלמים מכללי הדקדוק. זה ניתן להסבר? היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 22:47, 22 פברואר 2006 (UTC) לילה טוב.
האם תוכל לפרט "בערך זה מתעלמים מכללי הדקדוק"? דוד שי 05:50, 23 פברואר 2006 (UTC)
הכוונה היא בערך כזו: אם בשלושה מקלות מתייחסים לכללי הדקדוק הדורסניים ומתעלמים מהמציאות, אז למה כאן, כשכללי הדקוק אינם מזיקים לשם הערך, לא ניתן לכנות את שם הערך כך?! היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה
איך כך? איזה פגם לשוני יש בביטוי "עלון פרשת השבוע"? דוד שי 06:11, 27 פברואר 2006 (UTC)
הכוונה למשמעות הערך. הערך מדבר על "תופעת עלוני פרשת השבוע" ולא על עלון פרשת שבוע כלשהו. היהודי ּ ה' הוא המלך! ּ שיחה 08:22, 1 מרץ 2006 (UTC). זוהי בעצם מחלוקת די מוזרה על עניין מאוד מוזר. אבל לא נורא, יהודים אוהבים להתווכח. חודש אדר שמח! ונהפוך הוא!

עלונים בעלי ערך נפרד[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש לצמצם את הנכתב על עלונים שזכו לערך נפרד. במיוחד כאשר התוכן כמעט זהה. יש סיבה כלשהי להשארתם? אריה א 23:22, 22 פברואר 2006 (UTC)

מסכים, לצמצם - אבל לא למחוק לגמרי (תנמצת לשני משפטים). בברכה, ינבושד 06:54, 1 מרץ 2006 (UTC)

נאמני תורה ועבודה[עריכת קוד מקור]

ראיתי שנוסף עלון של נאמני תורה ועבודה שהחל לצאת באפריל 2006. הצעתי היא למחוק שורה זו ולהמתין. כמו ש"1000 נכנסים למקרא" כך כולנו מכירים את העלונים שנתקלים בהם רק ב"גיליון מספר 1" ובכך נדם קולם.
אגב, אולי כאן המקום לתהות בקול רם: כאשר קדימה למשל (בבחירות קודמות היו אלה מפלגות אחרות) מוציאה שבוע לפני הבחירות עלון פרשת שבוע עליו מתנוסס "גיליון מספר 1" - מה ההווא אמינא שלהם? שכולנו פתיים עד כדי כך...?נריה 23:56, 8 אפריל 2006 (UTC)

תומך בדעתך. ינבושד 04:56, 9 אפריל 2006 (UTC)
גם לא היו שם וורטים מיוחדים. רק נחמד שהרב יואל בן נון הוסיף הערה לא לקרוא בעת התפילה. אגב אורחא, אולי כדאי לציין את צניעות את הרב אלישע וישליצקי שמקפיד (גם במאמרים ב"הצופה") לכתוב את שמו בסוף המאמר ולא בכותרת? היהודי ּה' הוא המלך!ּ שיחה 01:29, 31 מאי 2006 (IDT)

עודף בתמונות[עריכת קוד מקור]

יש פה עודף בתמונות - יש לדלל מעט. לדעתי, יש להשאיר את התמונות של העלונים היותר בולטים. בברכה, ינבושד 12:37, 14 אפריל 2006 (UTC)

רשימת הערכים[עריכת קוד מקור]

רשימת העלונים כאן לא מייצגת ולא מעודכנת. יש כאן עלונים שהיו חשובים בעבר אבל חדלו לראות אור מזמן (כמו דרכה של תורה, שיחת הגאולה והעלון של גוש קטיף) ויש כאן את 'במחשבה תחילה' שאי אפשר לדעת אם 'יתפוס' והוא יוצא רק פעם בחודש. אני חושב שנכון לתת היררכיה: העלונים הוותיקים שיצרו את הז'אנר - שבת בשבתו, שיחת השבוע ומעט מן האור. עוד עלונים 'חזקים' ובעלי וותק הם באהבה ובאמונה, מעייני הישועה, העלון של בר אילן, 'שבת שלום', ו'שבתון'. (המעיר: יואב שורק)

שלום יואב. אתה צודק בהערתך, אבל יש שתי בעיות שמקשות לעשות מה שאתה מציע. ראשונה היא בעיה השיפוט: כיצד נחליט מהי ההיררכיה ולאיזו קבוצה לסווג את כל אחד מהעלונים? צריך כאן קריטריון ברור. בעיה שנייה היא בעיית העדכון: כדי לשמור על רשימה מעודכנת צריך מישהו שיעקוב אחרי הנושא ויטרח לעדכן אותה פעם בכמה זמן. בכל אופן בתור עזרה ראשונה אני אשנה את כותרת הסעיף ל"עלונים בעבר ובהווה".
חוץ מזה אני מזמין אותך להירשם בשם משתמש לוויקיפדיה - לך זה לא עולה כלום, ולנו יש דרך קלה לשוחח איתך (וגם כבוד לנו שליואב שורק יש חשבון משתמש אצלנו!). נתנאל 15:14, 11 יולי 2006 (IDT)
עניין החשיבות ברור, ולדעתי בהחלט יש לתת מקום מיוחד לעלונים ששרדו שנים רבות. עם זאת, גם עלונים חדשים שתפסו מקום בתודעה, גם אם הם יוצאים רק פעם בחודש (כמו קולך, שהוא בוודאי בעל חשיבות). העלון היחיד שיש לפקפק לגביו הוא "מידה טובה", למרות שחיבתי כלפיו וכלפי כותבו מונעים זאת ממני.
בנוסף לכך יש לציין כי "דרכה של תורה" הופיע עד לפני חודשים ספורים לפחות, אם אינו ממשיך עדיין (אינני יודע), ומעט מן האור בהחלט איננו ממיסדי הז'אנר וקדמו לו עלונים רבים. אריה א 22:02, 15 יולי 2006 (IDT)

בעיית הגדרה - מאורות הדף היומי[עריכת קוד מקור]

בתחילת הערך כתוב: עלון פרשת השבוע הוא עלון שנהוג לחלק חינם בבתי כנסיות בשבתות. מטרתם של העלונים להפיץ דברי תורה, בעיקר תוך דיון בפרשת השבוע, וגם התייחסות לענייני השעה. בדרך כלל מצטרפת למטרה זו מטרה נוספת, והיא ביטוי של השקפת עולם - כאשר העלון מופץ מטעם גוף אידאולוגי - או פרסום מסחרי, כאשר העלון מופץ מטעם חברת פרסום ושיווק." (ע"כ ציטוט)

ברשימת העלונים (בהמשך הערך) מוזכר גם מאורות הדף היומי, עלון זה אינו עונה על הקריטריונים:

  1. עלון זה אינו בחינם כמו עלונים אחרים (יתכן שיש כאלו המקבלים אותו חינם, אך באופן רשמי הוא צריך לעבור דרך אדם המנוי על העלון)
  2. אין קשר לשבתות, הוא מגיע פעם בשבוע כי הוא כתב עת תורני שבועי ולא כי הוא "עלון פרשת השבוע".
  3. מטרתו נקודות לעיון בנושא הדף היומי (ולא בנושא פרשת שבוע, ושם הערך מעיד "עלון פרשת שבוע"), הוא לא מתייחס לאקטואליה (אלא אם כן האקטואליה זה השיעור החדש/הספר החדש/סיום המסכת הקרוב)
  4. הוא לא בא לבטא השקפת עולם (פוליטית) חוץ מהשקפת עולם של לימוד דף יומי (וחשיבות לימוד תורה)
  5. אין פרסום מסחרי בעלון זה (לבד מספרי עזר ללימוד הדף היומי וכיוצא בזה)

או שהעלון לא שייך לכאן או שיש בעיה בהגדרה הראשונית בערך, לבינתיים אני מוריד את האזכור של "מאורות הדף היומי" נא לא להחזיר ללא נימוק, תודה כהן יובל 22:08, 11 יולי 2006 (IDT)

והריני לחזק את ידיו. חיכו מחמדים וכולו ממתקים. חילך לאורייתא! שכוייח היהודי ּה' הוא המלך!ּ שיחה 09:38, 12 יולי 2006 (IDT)
הרשה לי לחלוק על עמיתי המלומד. התנאים לעלון פרשת השבוע האמורים לעיל אינם מחייבים, אלא מאפיינים רגילים, וברוב העלונים אין קיום של כל הדרישות. כך, רוב העלונים עולים (רשמית) כסף, אבל תכל'ס מחולקים בחינם. גם השקפת עולם פוליטית לא חייבת להיות מקודמת, אלא מספיקה אג'נדה כלשהי, כולל חיזוק לימוד התורה (או במקרה של 'מאורות', האג'נדה של לימוד הדף היומי). יש מעט פרסום מסחרי בעלון זה, אבל זה ודאי לא תנאי מחייב, ויש עלונים שמנסים להינזר כליל מכך, ולא זה מה שיפקיע מהם שם זה. אמת נכון, שעלון זה אינו מתייחס לפרשת השבוע, וזה חסרון רציני, אבל אין ספק שהעלון נערך בפורמט של עלוני פרשת השבוע (דהיינו, הוא מופץ פעם בשבוע בבתי כנסיות ועוסק בעניינים תורניים פיקנטיים שאפשר לקרוא בין מנחה למעריב או באמצע חזרת הש"ץ). והוא מחולק יחד עם כל שאר העלונים, בלי הבדל. ומכיון שהוא בנוי בפורמט הזה, יש מקום להזכירו, גם אם להדגיש את ייחודיותו. הללשיחה 10:13, 12 יולי 2006 (IDT)
צודק הלל, וכבר נידון העניין בעבר. בברכה, ינבושד.

בעקבות ההערה[עריכת קוד מקור]

של יואב שורק, אני מציע לחלק את רשימת העלונים:

  • מייסדי הז'אנר: שיחת השבוע, שבת בשבתו.
  • עלונים בולטים: מבאהבה ובאמונה ועד לעולם קטן.
  • עלונים משניים וחדשים: ממעיין השבוע ועד למידה טובה.

מה דעתכם? אריה א 09:38, 16 יולי 2006 (IDT)

כפי שכתבתי ליואב: החלוקה רצויה, ובלבד שהיא נעשית על סמך קריטריונים חתוכים היטב, או לפחות על סמך חלוקה קיימת שערך מישהו מחוץ לווקיפדיה (חוקר או עיתונאי). אחרת מי יחליט איזה עלון הוא "בולט" ואיזה "משני"? נתנאל 09:53, 16 יולי 2006 (IDT)
דומני שלפחות ביחס למייסדים הדבר ברור. גם בלי זה, אני סבור שהסכמת כולנו כאן מספיקה בשביל להכריע מה מרכזי. זה לא נראה לי נושא שחייבים בו מלומד מיוחד שיכריע. אריה א 01:36, 20 יולי 2006 (IDT)

"מקור העלונים" - פסקה שהוספה לערך[עריכת קוד מקור]

הפסקה הבאה נוספה לערך ע"י אלמוני. יש צורך בסימוכין ובעריכה ע"מ להחזירה.

"ממציא" דפי הפ"ש (פרשת שבוע) הוא הסופר שמואל יוסף עגנון. עגנון לא רצה שהמקדימים לסיים את תפילת העמידה ידברו, ובכך למעשה יעשו עברה. לכן, בחר לכתוב דברי תורה ולהפיצם למתפללים כך שיוכלו לקרוא בהם עד שיתחיל שליח הציבור את חזרת הש"ץ (שליח ציבור).

בברכה, ינבושד 21:37, 1 בפברואר 2007 (IST).[תגובה]

עגנון כתב את הספר "ימים נוראים" בשביל המתפללים. אבל זה לא בדיוק עלון שבת... הללשיחה תיבת נאצות 22:06, 1 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אל המעיין[עריכת קוד מקור]

אם אני לא טועה זה העלון של ש"ס

אתה מוזמן להוסיף את המידע. בברכה, ינבושד 09:15, 16 בפברואר 2007 (IST).[תגובה]

"בתי כנסיות"[עריכת קוד מקור]

למה לא "בתי כנסת" וזהו? H2O‏ • שיחה 20:35, 31 במרץ 2007 (IDT)[תגובה]

המשתמש ינובשד חוזר על האבחנה המוטעית שלו ביחס לתנועת ציונות דתית ריאלית כאילו מדובר בתנועת "שמאל" וכך הוא גם מגדיר את ביקורת העלונים "רק רצינו להאיר" שמוציאה תנועה זו. וכבר פירטתי בערך התנועה מדוע לא מדובר לדעתי בשמאל אלא בעמדת מרכז טהורה. יש לי חשד שקיימת אובססיה אצל משתמש זה לגמד את חשיבות פעילות תנועה זו וחבל.

אין בסיס לחשדותיך, ואל תייחס לי שיקולים לא אנציקלופדיים. כל ייחודה של התנועה הוא בעמדותיה השמאליות, זה מה שמייחד אותה מתנועות רבות אחרות ציוניות-דתיות, ומשאר עלוני פרשת השבוע. ההתעלמות מהפרט הזה מוזרה בעיניי, ואם יש מה ש"מגמד את חשיבות פעילות התנועה", כלשונך, זו העלמת הפרט הזה. בברכה, ינבושד 23:30, 28 באפריל 2007 (IDT).[תגובה]
צר לי מר ינובשד, כנראה שדעותיך מוטות ולא אובייקטיביות, לאחר קריאה מעמיקה של מטרות התנועה אני לא מוצא את אותו ייחוד שמאלני שאתה מייחס לה, אתה מתבקש לציין בדיוק מה הופך את התנועה בעיניך לשמאלנית. אבקש מהעורכים האחראיים לבדוק היטב בטרם יכריעו --עופריקו 01:50, 29 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אני חוזר ומתרה בך, לבל תפגום בשיקוליהם של משתמשים אחרים (מבלי להתייחס לשיקולים שמניעים אותך). ההיתממות הזאת, כאילו תנועה שממטרותיה "הובלת מהלך שיביא את הציבור הציוני דתי להכיר בנחיצות הויתור על אחיזתנו בשטחים" אינה קשורה לשמאל, ממש לא (היא כמעט ימין קיצוני, נכון?), וגם זאת בהתעלם ממטרותיה האחרות - מגוחכת ומריחה לא טוב. אם אנשי התנועה רוצים להימנע מסיווג פוליטי, למרות עמדותיה, יש לציין זאת בערך עליהם, מבלי לגרוע מההגדרה הפוליטית המתבקשת מהעמדות, כדרכה של אנציקלופדיה. בברכה, ינבושד.
להערתך הקודמת, עמדה זו כפי שהצגת מייצגת את אנשי המרכז, ראה מקרה אריאל שרון ותנועת קדימה. עניינית לגבי המדור של צד"ר - מדור ביקורת העלונים של צד"ר הוכיח לפני שבוע שאינו עוסק רק בפוליטיקה כפי שציין ינובשד אלא בתופעת הייעוץ הפסיכולוגי/פסיכיאטרי שניתן ע"י רבנים רב פסיכולוג? עופריקו 01:32, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
נו, זה בטל ברוב. בברכה, ינבושד.

מה דעתכם להעביר לעלון שבת? ההתייחסות לפרשת השבוע בעלונים היא מועטה, אם בכלל. דוד 14:48, 17 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

נגד. ראשית, במרבית העלונים עיקר ההתייחסות היא לפרשת השבוע. שנית, עלון פרשת שבוע זה המושג המקובל (מסיבה זו אני הייתי ממליץ להעביר לעלון פרשת שבוע, גם אם זה בעייתי תחבירית). ‏DGtal10:53, 21 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אין זה נכון שרוב ההתייחסות היא לפרשת השבוע. יש עלונים שיוצאים באופן לא שבועי, ומטבע הדברים לא יכולים להתייחס לפרשה, כמו קולך, יש"ע שלנו, או צד"ר. יש עלונים שעניינם הוא לא פרשת השבוע, כמו מאורות הדף היומי או עלוני תנועות התשובה השונות. אפילו עלונים כמו באהבה ובאמונה ועולם קטן כמעט ולא מתייחסים לפרשת השבוע. במילים אחרות, המאפיין העיקרי של העלונים הוא שהם מחולקים בבתי הכנסת בשבתות, ולא תוכנם. דוד 09:28, 10 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

ערך מומלץ?[עריכת קוד מקור]

איני מבין איך ערך עם בעיות ניסוח לא קלות נחשב לערך מומלץ. לדעתי במצבו הנוכחי, הוא לא ראוי להגדרה. בכל אופן, אני אנסה ללטש אותו מעט בזמן הקרוב. נת- ה- 10:49, 21 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

חסרה התייחסות להיסטוריה של עלוני השבת. זכור לי במעומעם שכבר הרב יעקב עטלינגר הוציא עלוני שבת, ושאז נוצרה הבעיה של טלטול אם היו לוקחים את העלונים לבתיהם. דוד 22:26, 7 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

לאור האינפלציה ברשימת העלונים[עריכת קוד מקור]

אני מציע לצמצם את הרשימה ולהשאיר רק את אלו שיוצאים בכל שבוע ובתפוצה רחבה. בברכה, ינבושד 11:24, 28 ביוני 2007 (IDT).[תגובה]

אני מתנגד. כמו שכתבתי לעיל, יש חשיבות גם לעלונים שלא יוצאים מדי שבוע. דוד 12:15, 28 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
האם יש לך פתרון אחר? נשמח לשמוע. הרשימה תופסת רוב מוחץ של הערך. בברכה, ינבושד.
לדעתי אין בעיה בגודל הפסקה, ומלבד "עלים לתרופה" שאינני מכירו כל העלונים ראויים כנראה להיות שם. הבעיה בערך היא שהוא לוקה בסיקור היבטים אחרים, כמו שנכתב בפסקאות קודמות בדף השיחה. דוד 11:07, 29 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

למה הורידו את העלון שבת הראי"ה? יוצא לאור על ידי ארגון אור האורות, להפצת תורת הראי"ה קוק, יש בו סיפורים יפים על הרב קוק ועל כך שכל גדולי הדור שהכירו אותו כיבדו אותו מאוד. יש בו גם וורטים יפים על פרשת השבוע מספריו הרבים. אם מישהו יכול לדאוג שזה יחזור לרשימה, נודה לו מאוד. העלון הנ"ל מופץ בירושלים ובבני ברק בכל שבת, כבר 14 שבועות ברצף, והתגובות נלהבות ביותר, גם אצל הדתיים לאומיים וגם אצל החרדים. כדאי לציין שהעלון זכה להסכמה מרבנים חשובים גם בציבור החרדי.

שלום, העלון אינו מוכר, וודאי שאינו בין "עלוני השבת הבולטים". בברכה, ינבושד • י"ט באדר ב' ה'תשס"ח.

תגובה: כמה עותקים צריך שיהיה לעלון כדי שיהיה מוכר? העלון 'שבת הראי"ה' מופץ באלפי עותקים, מה גם שבגלל יחודו הוא מפורסם מאוד. בזמן הקרוב כמות הפצתו תעלה לעשרות אלפים.

כשתעלה תפוצתו ויופץ בכל הארץ - חזור אלינו. בברכה, ינבושד • כ"ג באדר ב' ה'תשס"ח.
נכון לרגע זה יש לעלון ערך נפרד וקשה לומר שזה הגיוני יותר משילובו ברשימה זו אריה א - שיחה 00:15, 22 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

לאור האינפלציה וכו'[עריכת קוד מקור]

אני מציע במקום לצמצם את הרשימה, לצמצם את המידע על העלונים שיש להם ערך נפרד למשפט אחד (כפי שנהוג ברשימת תלמידים/בוגרים/רבנים וכו'). אריה א - שיחה 00:15, 22 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

אני לא רואה 'אינפלציה' בעלוני פרשת השבוע', בסך הכליש פה כאלו שמוסיפים עלונים קטנים שלא מופצים בהרבה מקומות, ואולי כדאי לוותר עליהם, אבל זה לא אינפלציה! [[משתמש:הצב הירוק|הצב הירוק]] • [[שיחת משתמש:הצב הירוק|שיחה]] • {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY|+6 hours}} • - שיחה 18:58, 24 באוגוסט 2008 (IDT)[תגובה]

יש אינפלציה מטורפת! לצד עלונים בולטים שמופצים בעשרות אלפי עותקים יש גם עלונים חובבנים שיוצאים בעותק ורבע וכתובים כאן. לפי דעתי חובה ליצור קריטריונים ברורים כדי לקבוע מי נכנס ( קריטריונים: תפוצה, משך זמן שבו הוא מופץ, רמת ההשקעה-קרי:עיצוב, כותבים, רמת כתיבה). לדוגמה: העלון שברעננה לפי דעתי צריך לקבל מקסימום אזכור של שורה מכיוון שאף אחד מחוץ לרעננה לא מכיר אותו.אורח פורח - שיחה 14:10, 18 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]

איש לא התייחס למה שאמרתי. אני מתחיל לבצע מחיקה של עלונים שאינם חשובים. ‏HoboXHobot02:00, 18 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

הערך דורש עדכון[עריכת קוד מקור]

בשנים האחרונות עברו שינו כמה עלונים את הפורמט ואת התוכן כך שנראים כעיתוני סוף שבוע קטנים (מעייני הישועה, מעט מן האור, שבת בשבתו ועוד). יש לעדכן את הערך על תהליך זה. בברכה, ינבושד • א' בחשוון ה'תש"ע.

בנוסף לדברים אלו (שכתבתי לפני כחצי שנה) יש לציין את השינויים התוכניים: מדורי ייעוץ, ילדים, חינוך, תרבות, כתבות שטח ועוד - שחורגים מהבסיס המקורי של העלונים. יש לעדכן. כמו כן התמונות של שבת בשבתו ושל באהבה ובאמונה אינן עדכניות. בברכה, ינבושד • כ"ט בניסן ה'תש"ע.

הסרת המלצה[עריכת קוד מקור]

אני מעלה בזאת הצעה להסיר את הערך מהקטגוריה "ערך מומלץ".

  1. הערך הפך למומלץ לפני זמן רב, וויקיפדיה עברה בינתיים שינויים רבים. מה שמומלץ לפני שנים, לאו דווקא מומלץ היום.
  2. הערך לא ממצה מספיק את נושא עלוני שבת , וכולל רק מבנה, ביקורת ופתרונות ורשימה של העלונים. לא ערך השווה הגדרה כמומלץ.
  3. תמונות לא מעודכנות, שינויים בעלונים שלא עודכנו. סול במול - שיחה 11:09, 24 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
בעד. ערך רשימתי, חסר ולא עדכני. אני-ואתהשיחה 12:03, 24 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
בעד. כנ"ל, ראו דבריי בפסקה הקודמת. בברכה, ינבושדשיחה • ט"ו בתמוז ה'תש"ע.

המשך הדיון מרשימת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

הסרת המלצה: עלון פרשת השבוע

להזכירכם, ההצבעה היא על הסרת ההמלצה מהערך. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 07:50, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

דיונים קודמים:

סיבה בקצרה: לא ממצה, לא מעודכן, קצר. סול במול - שיחה 22:37, 1 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

קריצה האם עליי לתקן תקנה, לפיה לא יוכל משתמש להצביע בקשר עם הסרת המלצה על ערך, אם לא הצביע קודם לכן בקשר עם הוספת המלצה לאחד שכזה? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 08:56, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

לא הבנתי, האם עלי להצביע ראשית על המלצה טרם ההצבעה על הסרה? • עודד (Damzow)שיחה!For King and Country‏ • 09:01, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
נוצר אצלי הרושם שאנשים ממהרים להצביע בעד הסרת המלצה, בעוד שבודדים מצביעים בעד המלצה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:06, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
לדידי הצבעה על ערך חדש לוקחת מעט יותר מאשר הסרת המלצה. בהסרה מספיק לי להבחין בנקודות בעייתיות שמונעות מערך להיות מומלץ. לעומת זאת, בהמלצה על ערך חדש יש לקרוא אותו כהלכה, לעיין בקישורים החיצוניים והפנימיים ולא להצביע כי "הוא נראה יפה" • עודד (Damzow)שיחה!For King and Country‏ • 09:26, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
תמצתת את הבעייה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 09:59, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
מספיקה בעיה קריטית אחת כדי לפסול מומלצות, וצריך לוודא שאין כל בעיה (גם לא קריטית, אולי אפשר לוותר על מינוריות) כדי לאשר מומלצות. זהר דרוקמן - תמנון בזכות עצמו! 22:01, 12 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
על פי תוצאות ההצבעה, המלצת הערך מוסרת. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 22:58, 20 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

שינוי השם ל"עלון שבת"[עריכת קוד מקור]

אני מציע שוב להחליף את השם ל"עלון שבת",

  1. בניגוד למצב שהיה בעבר, כיום חלק גדול מהעלונים לא עוסקים כלל בפרשת השבוע: עולם קטן, א"י שלנו, באהבה ובאמונה, מאורות הדף היומי, מעייני הישועה, ראש יהודי, מצב הרוח וכו'. חלק גדול אחר מכיל אחוז קטן של מאמרים על פרשת השבוע: שיחת השבוע מכיל חצי עמוד, וכך גם ביש"ע שלנו וכו'. אני חושב שאפשר לומר בביטחון שפרשת השבוע איננה הנושא המרכזי ברוב גדול של העלונים, ובמיוחד המרכזיים שבהם.
  2. שני השמות נוהגים בציבור, וחיפוש פשוט בגוגל או בארכיונים של השו"תים האינטרנטיים יוכיח זאת. דוד - שיחה 13:12, 15 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
מסכים. הללשיחה • ז' בתשרי ה'תשע"א • 13:14, 15 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]
גם אני. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:22, 15 בספטמבר 2010 (IST)[תגובה]