שיחה:עמוד מרקוס אורליוס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה נכתב או הורחב משמעותית בקורס "קמפוס רומא בהנחיית ד"ר אוֹרי אמיתי מהחוג להיסטוריה כללית" במסגרת מיזם עבודות ויקידמיות באוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח

הערות לטיוטה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני מעוניין להכניס את התמונה המופיעה באתר http://www.ancient.eu/image/2240/ לתוך הערך שאני מכין "עמוד אורליוס". באתר הזה, מתחת לתמונה כתוב Public Domain. This item is in the public domain, and can be used, copied, and modified without any restrictions. הקלקה על public domain "שולחת" לערך זה בויקיפדיה. האם זה מספיק וניתן להשתמש, או שעלי לפנות ולבקש רשות, משום שממש בתחתית הדף רשום משהו כללי של האנציקלופדיה: Some Rights Reserved (2009-2015) by Ancient History Encyclopedia Limited, a non-profit organization registered in the UK.

אודה לסיוע בעניין. בברכה, Amikd - שיחה 22:00, 22 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

שלום לך וכל הכבוד על הערך.
לדעתי, אישור כזה מספיק, אבל אני מתייג את חנה ואת לירון. אולי להם תהייה תשובה מוסמכת. • איקס איקס - שיחה 16:04, 23 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
תודה, איקס על ההפניה. Amikd, אם איני טועה, שלחת מייל בנושא ל-OTRS. טרם הספקתי להשיב שם, אז אם כבר נקראתי לכאן, אענה פה.
זהו הסימון הרשמי ל-PD לפי "Creative Commons"
ראה את הכתוב על הקובץ תחת הכותרת "IMAGE LICENSE"‏: "Public Domain: This item is in the public domain, and can be used, copied, and modified without any restrictions". הגדרת PD (בעברית, "נחלת הכלל") היא הרמה הגבוהה ביותר של הגדרת "חופשיות" של קובץ. זה אומר שפשוטו כמשמעו, ניתן לעשות בקובץ כל דבר, ללא מגבלות כלשהן, אפילו ללא צורך בקרדיט. מכאן, שניתן להשתמש בקבצים מעין אלה במיזמי קרן ויקימדיה ללא שום בעיה. מה שעליך לעשות כעת הוא להעלות את הקובץ לוויקישיתוף. בעת העלאת הקובץ יש להזין את כל הנתונים המופיעים בדף, כולל קישור אליו (זו לא חובה לפי תנאי הקובץ, אולם ראוי לעשות זאת לצורך הסדר בוויקישיתוף וכדי שכולם ידעו שהקובץ אכן חופשי. אתה יכול לראות את זה גם כבקשה ממני קריצה). השתמש גם בשם של הקובץ שמופיע בדף "Column of Marcus Aurelius - Illustration". אז, תוכל לשבץ את הקובץ בערך שאתה יוצר.
אתה מוזמן לפנות אלי בכל שאלה או בעיה. בהצלחה! Ldorfmanשיחה 17:57, 23 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
תודה רבה ושלום רב,
איני יודע "לתייג". שלחתי מייל לחנה עוד לפני תשובתך והתייחסותי.
שלחתי מכתב לעורך האנציקלופדיה וקיבלתי מייד אישור:

Dear Ami!

The image in question is in the public domain, so you may use it on Wikipedia. The correct attribution is: Fletcher, Banister. A History of Architecture on the Comparative Method. Sixth edition, rewritten and enlarged. New York: Charles Scribner's Sons, 1921, p. 105. Provided courtesy of Allan Kohl.

The digital source is: https://www.flickr.com/photos/40717756@N08/5832829742/in/photolist-9TqM53-9EqaeV-9EF4st-9Et55C-Kn6o-amh4ym-amh7Q1-amePNi-amhMms-ameYhR-ameBdH-amh2Wo-amhckq-ami4yh-ameqWe-ameCQK-amha8E-amf9Ap-amhU91-ameuR8-amfffV-amhXJw-amfbXM-amhZXj-ami24L-amhkib-amhRfy-amf5u8-amf2Lp-amhNrf-ameVux-ameyV4-amehHz-ameHzT-amhycJ-6PWBfU-dtTk8J

Send us a link to your Wikipedia article when you're done.

Question: Why don't you write for us? :-)

Cheers,

Jan van der Crabben CEO & Founder Ancient History Encyclopedia http://www.ancient.eu

בברכה, Amikd - שיחה 18:04, 23 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]
בוויקיפדיה ניתן "לתייג" משתמש באמצעות כתיבת שם המשתמש שלו. המשתמש שתוייג יקבל על כך התרעה.
אופן התיוג הוא בצורה הבאה: [[משתמש:שם משתמש]].
יש לחתום בכל פעם שמתייגים באמצעות הקלדת ארבעה סימני טילדה (~~~~). ללא חתימה התיוג לא יבוצע. בברכה, Ldorfmanשיחה 18:46, 23 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

משתמש:hanay Amikd - שיחה 23:36, 23 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

ייתכן שתייגתי את חנה אחרי שנחתמה השיחה. אז להלן שנית. משתמש:Hanay בברכה, עמי Amikd - שיחה 00:23, 24 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

אני מצטערת, אבל על פי התשובה המקור הוא בפליקר ושם הרישיון של התמונה הוא CC- BY-NC 2.0 פירושו שאינו מאפשר שימוש מסחרי - NonCommercial.ולכן לא ניתן להשתמש בקובץ בוויקיפדיה. ההגדרה שלהם שהקובץ הוא ב- Public domain היא שגויה. ראה רשות הציבור היא שגויה. אני מתייגת את Ldorfman שנתן לך תשובה אחרת בהסתמך על האתר ממנו לקחת את הקובץ המקורי. מה שניתן לעשות הוא לפנות לפליקר ולבקש ממנו להעלות ברישיון CC-BY- 2.0 חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 04:39, 24 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

שלום רב, איני רואה באתר של פליקר כתובת דוא"ל ששם אפשר לשאול. חייבים להירשם ל"יאהו", דבר שאיני מתלהב לעשות. אבל אם אין ברירה (אולי יש למי מכם כתובת) אפנה. התמונה פשוט מוצאת חן בעיני.

שאלה נוספת: עד שאשיג את האישור, האם ניתן לאשר את האתר כפי שהוא כרגע, ובהמשך נטפל באישור ואז אשנה את העמוד? אני יוצא באוגוסט לחו"ל ויש לי תחושה של לחץ זמן, אזי אם לא השבוע,אטפל בקבלת האישור כעבור חודש (או במהלך שהותי בטיול בחו"ל, אם אצליח משם).

בברכה, עמי משתמש:Hanay, משתמש:Ldorfman, Amikd - שיחה 10:00, 24 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

שוב שלום. נראה לי שאני מסתבך "בהבנת הנקרא". כוונתי לתשובות של "פליקר". באתר ה-permission שלהם, שלקח לי חצי יום להגיע אליו, כתוב:

Photos/Images: Photos and/or images found on Yahoo Images or Flickr are the property of the users that posted them. Yahoo cannot grant permission to use third party content. Please contact the user directly.

If you are seeking permission to use the Flickr API, please see the information found at: http://www.flickr.com/services/api/keys/apply/.

אין בנמצא כתובת מייל לשאלות. על טופס ממוחשב ביקשתי גם רשות וגם כתובת, וקיבלתי תשובה:

Create an App API Documentation Feeds	What is the App Garden?

Done! Here's the API key and secret for your new app: A Wikipedia page, in Hebrew, "Column of Marcus Aurelius".

Key: 85ffe22a57c030bd730f350cd88140f9

Secret: 97bfa73e4b23db64

Edit app details - Edit auth flow for this app - View all Apps by You

אפנה שוב לעורך של ה-ancient.eu.

משתמש:Hanay, משתמש:Ldorfman, Amikd - שיחה 11:22, 24 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

שלום רב,

קיבלתי עוד תשובה מהאנציקלופדיה. את פליקר איני מוצא. Hi!

The image is PUBLIC DOMAIN as it's out of copyright. That's far better than CC-BY-SA. Also, the 2.0 license is now outdated, so your referent shouldn't be asking for that either.

On the Flickr page, it is very clearly marked as CC-BY-NC:

Screenshot from Flickr: Inline image 2

However, this copyright information given on Flickr is incorrect, as the copyright has expired. The book was published in 1921.

Cheers,

אשלח במייל לחנה.

בברכה, משתמש:Hanay, משתמש:Ldorfman,

Amikd - שיחה 13:27, 24 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

עמי, אתה בכל פעם מביא מידע אחר. אם מקור התמונה הוא מספר משנת 1921, אז את היכול להעלות את הקובץ ברישיון {{PD-old}}, אבל יש לציין את פרטי הספר וזה המקור לקובץ ולא האתר ולא פליקר. אני לא מכירה את המקור ורק יכולה להתייחס למידע שאני מקבלת.
שמתי לב שבערך אין כמעט הערות שוליים. האם סיימת את כתיבת הערך? אם כן, אני ממליצה לבסס את המדע על ידי הוספת הערות שוליים המתייחסות למקורות עליהם התבססת. מדובר במטלה אקדמית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 20:39, 24 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

שלום חנה, אני מתמודד פעם ראשונה עם הויקיפדיה. איני מסתיר שום מידע ומנדב לסירוגין. את שואלת ואני משתדל לענות. כל המידע מופיע עם התמונה שמשום מה אמרת שאינך רואה מה שאני רואה שם.

עד כדי אותה תמונה, סיימתי את הכתיבה. נאמר לי לא לכתוב את הערך בויקי באנגלית בהערת שוליים, וכתבתי רק את האתר של ancient.eu של קארטרייט. יש דברים דומים מאד אצל Beckmann ו-Masiani, אותם רשמתי כקישורים חיצוניים ולקריאה נוספת. לא רשמתים כהערות שוליים, כי פעם כאשר רשמתי על רעיון מסויים כמה הערות שוליים, לפי המקורות, העיר לי מרצה שמספיק לתת בהערת שוליים אחת. אמנם המטלה אקדמית, אבל חושבני שבהשוואה לאתרים בעברית ובאנגלית על עמוד אורליוס ועמוד טריאנוס כתבתי דף יפה (לדעת הנחתום, אני). זה העיקר על העמוד. על הקיסר אורליוס אפשר לכתוב המון. אני ממתין לתגובות של אורי אמיתי והוא טרם השיב מאז שהעליתי את הדף ביום שלישי האחרון. איני יודע את שם המשתמש שלו, אז איני מתייג. שלחתי לו רק בדוא"ל. אם באמת צריך להוסיף הערות שוליים אוסיף. האם נהוג לרשום את האתר באנגלית כהערת שוליים?

בעקבות שאלותייך והערותייך, אין ספק שלמדתי הרבה (גם בחיפוש התשובות) ואולי בעתיד אדע טוב יותר ובפחות חששות להתחיל בכלל...

תודה רבה לך ושבת שלום. משתמש:Hanay, Amikd - שיחה 21:39, 24 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

לא מכניסים ויקיפדיה אחרת בהערת שוליים כמקור. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה כבר שנה רביעית 23:14, 24 ביולי 2015 (IDT)[תגובה]

הערות לפני העברה למרחב הערכים[עריכת קוד מקור]

  1. יש סתירה בין פסקת הפתיחה, בה בונה קומודוס את העמוד, לבין הפסקא הראשונה בערך עצמו, בה תאריך תחילת הבניה אינו ידוע.
  2. מורכב מ-27 או 28 גלילים? מדוע לא בטוח המספר?
  3. הערת השוליים היחידה מפנה לאתר לא-אקדמי. יש לעשׂות שימוש במחקרים אקדמיים כדי לבסס את הנאמר בערך. שניים מהם מופיעים ברשימת הקריאה, ומחקרים נוספים (ביניהם ספרים שלמים, כמסתבר) מופיעים בביבליוגרפיא של הערך המקביל באנגלית.
  4. ״התאוריא האחרונה קובעת״ - של מי? מה מראה המקום?

ד"ר אוֹרי אמיתי, היסטוריא כללית חיפה - שיחה 15:41, 13 באוגוסט 2015 (IDT)[תגובה]

משתמש:hanay שלום חנה. שוב תודה. ראיתי את הודעתך שהגיעה בדף שלך, ושם לא ידעתי לענות. אני מנסה כאן. בינתיים התכתבנו. האם קיבלת התרעה מכאן? כל טוב. Amikd - שיחה 20:58, 16 בספטמבר 2015 (IDT)[תגובה]