שיחה:פאנק (Punk)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערה אחרונה[עריכת קוד מקור]

הערה של נועה שערכה אחרונה: א' אחרי הפ' זה לא רעיון רע כל כך, והיו כמה טעויות בניסוח. בכיף.

מענה על המאמר הראשון[עריכת קוד מקור]

פאנק הוא לא רק סוג של מוזיקה, אלא גם. שירים מהירים ובווליום גבוהה, האידיאולוגיה שלו היא לא אנרכיזם זאתי היא האידיאולוגיה של האנרכיסטים. למרות שמי שמביט מחוץ למעגל יכול לחשוב שכאוס, אנרכיה, ופאנק כולם אנרכיה, זה נכון כמו שסוציאליזם רפובליקנים ודמוקרטים כולם דמוקרטיה ללא הבדל. בקשר למראה החיצוני : מרילין מנסון נראה לכם פאנקיסט??, משבצות ואיפור כבד של שחור ולבן זה לבוש גותי. להקות פאנק: "הפוסי של לוסי","DEADRABINZ", יש עוד הרבה אך שכחתי את שמן כרגע. רוב הפאנקיסטים נמצאים בתל-אביב בדיזינגוף סנטר, ישנם גם מעט בירושלים בכיכר של רחוב יפו עם המדרחוב (שכחתי את שם הכיכר, ציון? לא?), שמעתי שיש גם כמה במודיעין או במצפה-רמון או בעין-גדי ובעוד מקומות אך אלו שמועות.

רוב הפאנקיסטים בארץ הם רוסים. לכן גם רוב הלהקות הן רוסיות. ללהקה DEADRABINZ יש שיר מפורסם בקרב הפאנקיסטים בארץ בשם "התקווה". אני אנסה להשיג את המילים של השיר בעברית ובשפת מקור (רוסית), או יותר טוב את השיר עצמו.


כותב שני, תיקן את הראשון[עריכת קוד מקור]

כתבתי לבד, ברור לי שרבים יחלקו על כל מה שכתבתי אבל זה פאנק לא היסטוריה, כל אחד רואה אותה אחרת אז תנסו להוסיף על מה שכתבתי ולא למחוק, כמו מה שעשיתי למי שכתב לפני. אגב יש פאנקס בכל הארץ, כמעט מכל ישוב, גם אם רק 1 או 2 ולפעמים הרבה יותר. כן, אחרי העלייה הרוסית התנועה גדלה אבל יש הרבה פאנקיסטים ישראלים, חלקם בזכות העלייה הרוסית, חלקם לא.

ומה עם Fאנק?![עריכת קוד מקור]

ומה עם Fאנק?!

מה לעשות, בעברית יש מגבלה, ושתי צורות המוסיקה השונות מאוד נכתבות בדיוק אותו הדבר.

צריך לעשות קצרמר שיישב ב"פאנק" ויפנה לשני הערכים...

את המידע שלעיל עליך לשלב בערך עצמו, לדעתי. --Harel 19:59, 7 פבר' 2005 (UTC)

למה סאבז'אנרים? מה רע בתת-ז'אנרים או אפילו תת נושאים? דורית 19:02, 18 פבר' 2005 (UTC)

צודקת לגמרי. באותה דקה שתירגמתי את התבנית זה מה שעלה לי. תת נושאים נשמע חלש, או תת ז'אנרים או תת סוגות. מה נשמע טוב? מלך הג'ונגל 19:10, 18 פבר' 2005 (UTC)
תת-ז'אנרים, סוגות לא מוכר לצערנו כמו ז'אנר. בברכה, דורית 19:13, 18 פבר' 2005 (UTC)

לגבי Fאנק[עריכת קוד מקור]

ראיתי את צורת הכתיבה בעברית של פ'אנק שנראית לי חביבה למדי. יש הצעות איך לנסח את תבנית:פירוש נוסף כי לכתוב שאנו מפנים מז'אנר מוזיקלי לז'אנר מוזיקלי נשמע מוזר. הארה? בברכה, מלך הג'ונגל 19:49, 12 מרץ 2005 (UTC)


תבנית עריכה[עריכת קוד מקור]

למה צריך פה תבנית עריכה? המאמר לדעתי מאוד מקיף ומעניין, וגם כתוב היטב. יש כמה קטעים שצריך לשפר אבל לא משהו שמצדיק תבנית עריכה. מישהו מתנגד שאוריד אותה? Asaphx 18:55, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

על הגל ראשון של הפאנק[עריכת קוד מקור]

לדעתי הבעיה העיקרית במאמר שהוא לא אומר כמעט כלום על היווצרות הפאנק והשנים הראשונות. הפיסקה שמדברת על השנים הראשונות נראית כמו הקדמה בהשוואה לאחרות (שגם הן לא מפורטות מספיק, אבל הרבה יותר). במיוחד צריך לדבר על Pere Ubu, Television, Talking Heads, ה-Ramones, ריצ'רד הל וה-Voidoids, ה-Dead Boys.

ראוי גם להוסיף פיסקה על פרוטו-פאנק שתבוא לפני הפיסקה על השנים הראשונות, ולהזכיר בה את Velvet Underground, לו ריד, The Modern Lovers, The Stooges, פטי סמית' (Patti Smith) ו New-Tork Dolls.

דבר נוסף, לא יזיק לפרט ב"שנים הראשונות" בעיקר על סצנת ניו-יורק, ולהוסיף פיסקה שתדבר במיוחד על פאנק בריטי, על הכיוונים השונים שבו הוא התפתח, ועל הסגנונות הייחודיים לו. בפיסקה זו חשוב להזכיר את הלהקות הבאות: The Sex Pistols, The Clash, The Jam, The Buzzcocks, The Damned, The Adverts, X-Ray Spex.

גם חסרו לי במאמר (לא בהכרח בשנים הראשונות) להקות רבות אחרות, במיוחד Wire, Gang of Four, Ian Dury & Blockheads, The Pretenders.

  1. ישנו צורך בדגש רב במאמר על הנושא של הפרוטו למען הבנת המקורות של הפאנק

(להקות כמו the who פשוט חייבות להופיע)בנוסף לכך אני מעוניין להעיר על הביזיון שנעשה בכך שלהקות פאנק רוק גדולות ומשפיעות ביותר שחדרו למיין סטרים לא הוזכרו דגש על נירוונה והפיקסיס

Fאנק וPאנק[עריכת קוד מקור]

אולי יש בין הפונטים 'פ' דגושה שתפריד? רק מי שכבר יודע מה זה Pאנק יכול להבין שזה הערך שמדובר בו. מי שלא יודע גם לא ידע איך לקרוא את המלה פאנק. בכל מקרה צריך להתיחס לזה, להוסיף את המלה באנגלית או משהו. בברכה אסתר 14:55, 25 נובמבר 2005 (UTC)


דף פירושונים[עריכת קוד מקור]

בדעתי להפוך את 'פאנק' לדף פירושונים שיבדיל בין PUNK לFUNK. לפי גוגל, המלה פאנק בעברית לא משוייכת בצורה מובהקת לאחת הצורות הנ"ל יותר מלשניה. אם יש למישהו סיבה טובה למה לא לעשות את זה, שישמיע את דברו. אסתר 10:41, 20 מרץ 2006 (UTC)

הזמנה לסידור קישורים לפירושונים[עריכת קוד מקור]

שלום לכל מי שהדף נמצא אצלו ברשימת מעקב,

הבה נפעיל יחד את כח הוויקי!

לאט לאט אני מנסה לסדר את הקישורים לפאנק. זהו דף פירושונים שהרבה דפים מקשרים אליו - גם כאלה שעוסקים ב-Punk וגם כאלה שעוסקים ב-Funk. ראו למשל מה עשיתי בטלוויז'ן, פרינס וחצוצרה.

בזמנכם החופשי אתם מוזמנים ללכת לדפים המקושרים לכאן ולהתחיל לעבור עליהם ולתקן קישורים בהתאם. יש די הרבה עבודה, צריך להשקיע מחשבה ולא רק להפעיל בוט (לבחור בין P ל F ואולי אפילו שניהם). זה קצת מחרפן כשעושים את זה לבד.

תודה!--אמיר א. אהרוני 17:33, 15 אפריל 2006 (UTC)

אני חושבת שהערך הזה זקוק לשכתוב דחוף. מעבר לדברים שנכתבו מעליי, כל הלהקות שלא הוזכרו, ההתייחסות החסרה למקורות של הסנגון המוזיקלי, אני חושבת שיש מקום להפריד בצורה מסויימת בערך עצמו בין הסגנון המוזיקלי המקורי לבין התרבות שנוצרה בהשראתו בהמשך. יש מקום להפריד גם בין הפאנק האמריקאי לזה הבריטי, להסביר יותר על ההבדלים ביניהם, הערך לא מסודר טוב ולא קוהרנטי. רצוי גם להחליט אם כותבים פאנק או פנק (אני כמובן עם הפאנק) ולהחליט אם זה פאנקיסטים או פנקים (מונח שמעולם לא שמעתי). הערך הזה חשוב ויכול להיות מרתק אבל כרגע מאד קשה לקרוא אותו ואני בספק אם מישהו שיגיע אליו עם אפס ידע יצליח ללמוד ממנו משהו. אני מוסיפה תבנית. Amaterasu 11:50, 16 אפריל 2006 (UTC)

אל תוסיפי תבנית, פשוט תרחיבי ותשכתבי לפי הרשימה שנתת. נשמע שיש לך ידע ועניין בתחום יותר מרוב האנשים שיגיעו לערך דרך התבנית, אז קדימה! אסתר 12:02, 16 אפריל 2006 (UTC)
לצערי, אין לי את הזמן או את היכולת לעשות את זה. גם הערכים שאני כותבת בדרך כלל נזקקים לשכתוב ועריכה של אנשים שקצת יותר מנוסים בכך. חוץ מזה, יש עבודות להכין לאוניברסיטה. Amaterasu 12:12, 16 אפריל 2006 (UTC)
אני מסכים עם Amaterasu - הערך בעייתי ביותר, כתוב בצורה לא מקצועית ומכיל טעויות נפוצות. הוא זקוק לשיפוץ יסודי. אני אשתדל ... בהזדמנות.
לגבי ניסוח: אני בעד "פאנק" עם א' ולאנשים אני קורא "פאנקיסטים". באנגלית אמנם לא אומרים "Punkists" אלא Punks וגם ברוסית אומרים "פאנקי", כלומר "פאנקים", אבל אף פעם לא שמעתי בעברית "פאנקים", אז אני נוטה ל"פאנקיסטים".--אמיר א. אהרוני 12:33, 16 אפריל 2006 (UTC)
מסכימה עם שניכם בעניין ההגיה וכתיבת השם. לגבי התבנית: אמיר, ראית ברשימת הדפים המקושרים ל'פאנק' כמה משתמשים יש? לדעתי שלושה. אז הסיכוי שמישהו אחר יעשה את זה הוא קטן (מטאל-ויקי כנראה איננו אחרת כבר היה עונה), ובינתיים חבל סתם לשים תבנית שתרחיק קוראים מהערך. לאמאטראסו - אין לי בעיה לעבור על הערך מבחינה טכנית אחרי שתשכתבי אותו מבחינת התוכן. אם יהיה לך זמן ותעשי את זה - תכתבי לי כשתסיימי. אסתר 13:03, 16 אפריל 2006 (UTC)
לא הבנתי את הקשר של עמוד הדפים המקושרים לכאן. זה שיש שם רק שלושה משתמשים מעיד על כך שאלה שלושה משתמשים שיש מדף המשתמש שלהם לינק לערך הזה. תראי לעומת זאת כמה ערכים שמקשרים לפה יש, ותבדקי כמה אנשים השתתפו בכתיבתם. כל אחד מהאנשים האלה יכול לתרום לכאן, והעבודה מרובה. שווה להציץ בערך המקביל בויקיפדיה האנגלית כדי להבין איך הערך הזה צריך להיראות. Amaterasu 13:28, 16 אפריל 2006 (UTC)
זו הערכה למספר האנשים שמאוד מעורבים בתחום. לא כל מי שתיקן תקלדה או הוסיף קישור בערך יכול לתרום לתוכן שלו. בכל מקרה - מה שצורם לך את יכולה לתקן (וזה לא חייב להיות במכה אחת), מה שאת מצפה מאחרים לתקן יכול להשאר כך לנצח. אסתר 15:09, 16 אפריל 2006 (UTC)

לא הגבתי עד עכשיו כי לא הייתי בבית (צבא...) אמטרסו, את מוזמנת להוסיף ולתקן את מה שאת רואה לנכון, אבל תבנית לשכתוב זה נראה לי מוגזם מאוד. ממה שאני מבין, תבנית זו מיועדת לערכים בלתי אנציקלופדיים בעליל, וממש לא נראה לי שזה המקרה. כמו שאמרתי, את מוזמנת לשפר את הערך, אבל את התבנית אני מסיר.--Metal-wikiped 21:39, 26 אפריל 2006 (IDT)

אתה מעדיך תבנית עריכה? כי משהו צריך להיות שם כדי שמי שיכול ויש לו זמן ידע שצריך לעבוד על הערך הזה. אני שמחה שאתם מזמינים אותי לשפר את הערך, אבל כפי שאמרתי, גם לי אין זמן להתעסק בזה. זו לא נראית לי סיבה להכריז על הערך כלא זקוק לעבודה... Amaterasu 12:29, 27 אפריל 2006 (IDT)
תראי, ברמת העיקרון, כמעט כל ערך בויקיפדיה שהוא לא מאמר מומלץ (שזה הרוב הגדול), הוא לא מושלם, משמע עוד צריך לעבוד עליו. זה לא אומר שעכשיו אנחנו נשים תבנית לשכתוב על 90% או 80% מהערכים בויקי. תבנית לשכתוב, כמו שאמרתי, שמים רק במקרים קיצוניים של ערך גרוע במיוחד. בשביל המחשה את יכולה להיכנס לתבנית:לשכתוב ולראות איזה דפים מקושרים לתבנית זו. תבנית עריכה מיועדת למקרים בהם מישהו מסוים עובד על הערך, והוא לא רוצה שיפריעו לו וישנו לו דברים בזמן העריכה, אז הוא שם תבנית עריכה כדי שיידעו שהוא עכשיו עובד על הערך. את יכולה לשים תבנית עריכה אם את מתכוונת לעבוד על הערך בזמן הקרוב. אם לא, כמו שאני רואה את זה, אין צורך בשום תבנית. זהו סתם עוד מאמר רגיל שעוד צריך לעבוד עליו, בדומה לרוב הערכים בויקי.--Metal-wikiped 14:06, 27 אפריל 2006 (IDT)
אתה מתבלבל בין תבנית הלעריכה לתבנית הבעבודה.. בכל אופן, אני לא אתווכח על זה, זה לא עד כדי כך חשוב לי. יש גם המון ערכים שאני בעצמי כתבתי והם שלמים מבחינת תוכן, אבל לדעת אנשים אחרים באתר זקוקים לשיפורים בניסוח. לי אין בעיה עם זה. Amaterasu 15:47, 27 אפריל 2006 (IDT)
אם יש בעיות סגנוניות בערך כמו למשל: עברית לקויה, פיסוק לא נכון, חלוקה לא נכונה לפרקים וכו' הערך דורש תבנית עריכה. אם הבעיה חריפה יותר יש לשים תבנית "לשכתוב". תבנית "קצרמר" מתאימה לערך שחסר בו מידע מהותי והוא קצר מאוד. תבנית "להשלים" מתאימה לערכים שחסר בהם פרק או מידע חשוב. באופן כללי, אין צורך להקדים דיון להצבת אחת התבניות האלה. אם לדעתו של כותב מסוים יש בעיות סגנוניות בערך, אבל אין לו זמן או חשק לערוך, אפשר לשים את תבנית העריכה. לא צריך להיפגע מזה וגם לערכים שלי שמו תבניות שונות ומשונות. מטרת התבנית למשוך עורכים שיטפלו בליקויים. גילגמש שיחה 15:58, 27 אפריל 2006 (IDT)

אחרי שעברתי על כל הערך תוך כדי שכתובים, ראיתי כמה ארוך וכוללני הוא. אני מציעה לפצל מהערך "פאנק (Punk)" שישאר סגנון מוזיקלי בלבד, את תרבות הפאנק (כפי שיש ראפ והיפ הופ ותרבות ההיפ הופ). נראה לי שעיקר הפיצול נוגע לתוספת שתרם מטאל-ויקיפד ועל כן ראוי שיהיה הוא זה שיפצל. בברכה, אסתר 15:06, 14 מאי 2006 (IDT)

לא מסכים איתך בכלל. אני מתנגד נחרצות לפיצול הערך. כמו שנכתב בהגדרה, הפאנק הוא "מכלול של אידיאולוגיה, מוזיקה ותרבות". אלה בעצם שלושת הפרקים שהוספתי. אם אנחנו מעבירים אותם לערך נפרד, אנחנו נשארים עם שני ערכים קצרים ובלתי מושלמים, שכל אחד מהם יהיה בלתי מובן בלי השני. מה שאת רוצה להשאיר בערך זה, זה בעצם רק את ההיסטוריה. תארי לעצמך שקורא שאין לו מושג מה זה פאנק נכנס לערך, וכל מה שהוא יראה שם זה היסטוריה. מה הוא יבין מזה? סבבה, יש לנו את ההיסטוריה של הפאנק, אבל מה זה פאנק?!
מתי מפצלים ערך? כאשר הוא מכיל פרק מספיק ארוך שיכול להיות ערך בעצמו (כמו למשל בערכי מדינות). אף אחד מהפרקים שהוספתי לא מתקרב בכלל לאורך רצוי של ערך, ותעכלס גם אין סיבה שיגיע, כיוון ש"תרבות הפאנק" היא לא נושא, אלא רק אספקט אחד של נושא הפאנק.--Metal-wikiped 13:54, 25 מאי 2006 (IDT)
הערך דווקא די ארוך, והשאיפה היא להרחבה. ההפרדה שאני מדברת עליה היא סגנון מוזיקלי מול כל השאר. בחלק של ההסטוריה למעשה מתוארת התפתחות הסגנון המוזיקלי ולא התופעה התרבותית. אתה צודק בכך שיש קשר בין כל הדברים והם תורמים למכלול, אבל גם לזה אפשר להתיחס בפיצול - תסתכל על הדוגמא שהבאתי למעלה - אפשר להסביר בערך המדבר על התרבות מה נכלל בה, וזה כולל גם את הסגנון המוזיקלי (ואף להזכיר את עיקריו בקצרה) אבל לפירוט הרב שיש בערך על העניין המוזיקלי יש מקום בערך נפרד שייוחד לכך.
כל הרעיון בערכים מורחבים זה פירוט רב יותר ממה שקיים בערך "רוחבי" שכולל כמה נושאים. זה לא אומר שהנושאים האלו לא מוזכרים כלל. הערך הרוחבי במקרה זה יהיה קצר יחסית, על תרבות הפאנק ועל הנכלל בה, וכך יהיה מקום להרחיב בכוון זה (ויש מה להרחיב) עוד. אסתר 18:49, 25 מאי 2006 (IDT)
השאלה אם יש לך מה להוסיף בפרק "תרבות" שיאריך את הפרק באופן משמעותי עד שנצטרך לפצלו לערך נפרד. אפילו במקרה כזה, יש להוסיף בפרק "תרבות" "הפנייה לערך מורחב", אך בשום אופן לא למחוק אותו. אבל במצב הנוכחי אני גם לא רואה צורך ב"הפנייה לערך מורחב", כי אורך הפרק "תרבות" רחוק מאורך שיצריך פיצול. אם את תרחיבי את הפרק באופן משמעותי, אז בהחלט יהיה אפשר לעשות את השינוי הנ"ל, אך נכון לעכשיו אין צורך, לדעתי.--Metal-wikiped 19:15, 25 מאי 2006 (IDT)

מחקתי את החלק שבו היה כתוב שהפאנקיסטים לרוב תומכים בהומוסקסואליות ופמיניזם. הרבה פעמים אני חולק על מה שכתוב בערכים בויקיפדיה, אבל המשפט הזה כבר ממש לא נכון ואני אומר את זה בתור אחד שפאנק זה החיים שלו. אם מישהו חושב אחרת שינמק. Aviv_r

הצעה[עריכת קוד מקור]

השם המדויק הוא "פאנק רוק" ולא פאנק, אז אולי להעביר לשם? פסיכומלודי 14:51, 6 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

חד משמעית- לא. פאנק זה בראש ובראשונה תופעה תרבותית-חברתית. מוזיקת הפאנק היא רק מאפיין של תרבות הפאנק, ואילו פאנק-רוק זה רק תת-סגנון אחד של מוזיקת הפאנק. אפשר לעשות כמובן ערך על הסגנון המוזיקלי שנקרא "פאנק רוק", בדומה לערך פאנק פופ, אך הוא בשום פנים ואופן לא יחליף ערך זה.--Metal-wikiped 14:21, 16 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה


תקשיבו לי טוב אנשים חסרי ידע פאנק זה לא סיגנון מוזיקה זה סיגנון חיים!!! אנרכיה שליטה

אהלן. הערך נעול ואין לי גישה למחשב בצורה קבועה, לכן אני לא יכול להירשם, אבל יש לי תוספת חשובה לגבי "ההארדקור בניו יורק ולידת הפאנק המודרני" (אני כתבתי את הקטע הזה, לפני הרבה זמן)

לגבי: "בערך בשנת 1985 התחילו לנגן באזור ניו יורק כמה להקות שהיו קוריוז בעיני הפאנקיסטים - הם לא היו פאנקיסטים, אלא קבוצות של טיפוסים קשוחים שהלכו בקבוצות וגילחו את הראש, אבל הם היו סטרייט-אדג'ים - חלק מזרם שנולד בפאנק והגדיר את עצמו כנמנע ממשקאות חריפים, סמים ולעתים יחסי מין. הם גם ניגנו הארדקור, שהיה שונה מאוד ממה שנשמע עד אז (לכן זה גם לא נקרא הארדקור פאנק) - אבל זה היה אגרסיבי ומהיר לפחות כמו המקור. התנועה הזאת הגיעה לשיא בשנת 1988, כשלהקות כמו בולד (Bold), יות' אוף טודיי (Youth of Today) וגורילה ביסקויטס (Gorilla Biscuits) הובילו את התנועה."

אני חושב שהסיפור יותר מעניין. לקראת שנת 1985, דור שני ושלישי של להקות בסצינות של ניו יורד ובוסטון, להקות ששאבו השראה מלהקות ותיקות בסצינה (כמו SSD בבוסטון או Agnostic Front בניו יורק) בנו סצינה עם סאונד, אסתטיקה ומסר שניתקו משורשי הפאנק שלהם. המוסיקה היתה יותר כבדה ומושפעת ממטאל, האסתטיקה שינתה כיוון למראה יותר נקי ואתלטי, עם השפעה ברורה של מראה תלמיד הקולג' האמריקאי (קרחת, חולצות פוטבול, נעליים ממותגות - נייקי או אדידס) ומסר אחד ברור - סטרייט אדג'. מושג שנולד עם Teen Idles ו Minor Threat, שתי להקות הארדקור-פאנק מוושינגטון הבירה, ותיאר אורח חיים נקי מאלכוהול, סמים ויחסי מין לא אחראיים. במקור מסר מתריס נגד מגמה בסצינה הישנה, המסר תפס להקות אחרות שאימצו את אורח החיים וגדלו לתנועה שתפסה את מקום הפאנק בתור תנועת הנגד הגדולה בתקופה. להקות כמו בולד (Bold), יות' אוף טודיי (Youth of Today) וגורילה ביסקויטס (Gorilla Biscuits) הובילו את התנועה, ששיאה היה בשנת 1988.

פאנק Punk - שינוי שם הערך[עריכת קוד מקור]

על פי הכללים שם הערך צריך להיות פאנק (תנועה אמנותית) (ו-Funk צריך להיות בהתאמה "פאנק (סגנון מוזיקה)" או "פאנק (מוזיקה)"). האם חייבים לועזית בשם הערך? דרור 19:57, 12 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

העניין הוא ששניהם הם (בעיקר) סגנונות מוזיקלים. אולי ניתן לשקול, באופן חד פעמי, ניקוד בשם הערך. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 20:00, 12 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
ההצעה שלי מתבססת על השורה הראשונה של כל ערך ועל התיאור בדף הפירושונים. בכל מקרה המצב הנוכחי לא תקין. דרור 16:28, 13 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
לפי אילו כללים? נתנאל 16:47, 13 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
כללי מתן שמות לערכים בויקיפדיה. דרור 16:52, 13 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
פאנק (סגנון מוזיקלי) יכול להתייחס לשני הסגנונות, אז ההצעה הראשונה של דרור לא מתקבלת.
גם ניקוד הוא רעיון גרוע נכון להיום (לצערי הרב, כי אני חובב גדול של יוניקוד).
איזה סעיף בכללי מתן שמות לערכים נוגד את המצב הקיים? קשה לי להמציא אפשרות יותר טובה ממה שיש היום (עם לועזית בסוגריים). --אמיר א. אהרוני 17:00, 13 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
הכלל שאומר שיש להעדיף תמיד מתן שמות בעברית. ובכל מקרה, אם יש בעיה עם ההצעה - אזי יש בעיה עם הדף פאנק עליו היא התבססה. בכל מקרה, אחרי שיגדירו את ההבדל ביניהם צריך פשוט לבחור תיאור פשוט בין מילה או שנים בעברית ולשים אותו בסוגריים. 17:04, 13 בנובמבר 2006 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: שם הערך הוא בכתיב עברי, רק התוספת הטכנית בסוגריים היא לועזית. בכל אופן במצב כזה של פתיחת פירושונים של שני ערכים ששמם נכתב באותה צורה, נראה לי שמה שבסוגריים צריך להיות הצורה הקצרה והברורה ביותר שתבהיר לקורא את *ההבדל בין שני הערכים* (ולא: במה עוסק כל אחד מן הערכים), ושיקולים של אחידות סגנונית צריכים לבוא בעדיפות נמוכה. במקרה הספציפי הזה המצב הקיים נראה אופטימלי, ולעומת זאת מה שאתה מציע מצריך גם את מי שמכיר את שני המושגים להיכנס לשני הערכים כדי להבין במה המדובר בכל אחד מהם. נתנאל 17:06, 13 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
גם אני בעד המצב הקיים. הוא הפשוט ביותר. איתמר ק. 19:48, 13 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
וגם אני. ‏odedee שיחה 20:40, 13 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
מבחינת תוכן, שניהם משמשים כסגנונות מוזיקליים, אך הערך על Pאנק הוא רחב יותר וכולל זרם תרבותי. בעבר היו הערכים 'פאנק' ו'פאנק (Funk)' ואני הוספתי (Punk) לראשון מאחר וכל הקישורים הפנו ל'פאנק' ללא קשר לכוונה. כביכול, אפשר להפוך את השני לפ'אנק, אבל הבעיה של הקישור ל'פאנק' תחזור. אפשר לכתוב Pאנק וFאנק, כמו שנהוג לפעמים, אבל זה גם לא פותר את עניין האנגלית. בקיצור זה נראה לי הרע במיעוטו (למרות שאני מתבאסת לעבור בין השפות כל פעם כשאני מקשרת). אסתר 21:16, 16 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
אני לא עובר בין השפות - אני מעתיק־מדביק מחשש לבלבלה. --אמיר א. אהרוני 11:07, 17 בנובמבר 2006 (IST)תגובה
שניהם סגנונות מוזיקליים. ההבדל בניהם מובחן באמצעות ההיגוי ואינו מובהק בשיטות אחרות. מכיוון שלא מקובל לנקד ולא ידידותי הפתרון הקיים הוא הטוב ביותר‏. Ranbar - שיחה 11:34, 7 ביוני 2009 (IDT)תגובה

שינוי פסקת התרבות[עריכת קוד מקור]

הפסקה לקתה בחוסר אובייקטיביות מובהק במקום ברצון להבהרת המושג והתפיסה. ערכתי אותה וקישרתי לערכים נלווים. Tali.lerner 23:20, 5 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה

טוב עשית. ‏FTW‏ • שיחה 19:53, 10 בספטמבר 2007 (IDT)תגובה
את יכולה להסביר איך זה שבגדי עור לא סותרים את הצמחונות ונעליים צבאיות לא סותרות את האנטי-מיליטנטיות?--Metalholic 12:49, 18 בספטמבר 2007 (IST)תגובה

פסקת קולנוע[עריכת קוד מקור]

הערך הזה לא גרוע, אבל ישלו כמה חסרונות, בעיקר בפיסקת הקולנוע, שהיא לא אנציקלופדית בעליל. זה נראה כמו מאמר מגמתי.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:37, 4 במאי 2013 (IDT)תגובה

קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 01:13, 16 במאי 2013 (IDT)תגובה

ערך לא משהו.[עריכת קוד מקור]

לא ממצה את ההיסטוריה ולא מכסה את תת הסוגים. יש גם כמה טעיות קריטיות. אם הייתי חשה עצמי כמספיק מבינה בשביל לשכתב הייתי משכתבת אבל זה לא המצב. צריך פה תבנית.

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

למה הכפילות בשם הערך גם שם עברי וגם אנגלי? אני מציע לשנות את שם הערך לתרבות הפאנק או פאנק (תרבות). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:49, 3 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה

ואז זה ייצור בלבול עם פאנק (Funk). השם הוא וייד ווילסון. - מגדל האוונג'רס - !Avengers, Assemble12:34, 3 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
גם את הערך שם צריך לשנות. כדי למנוע בלבול יש לנו {{אין לבלבל עם}}. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:56, 3 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
אני מציע פאנק (סגנון מוזיקלי) ופאנק (תת-תרבות) ‏«kotz» «שיחה» 19:25, 14 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
לא הבנתי איך תבדיל בין פאנק לפאנק. חצי חציל 21:13, 15 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
אני בעד להשאיר כמו שזה עכשיו. זה מקרה יוצא דופן בו שני סגנונות מוזיקליים מאוייתים באותה הצורה בעברית. מותר לנו שיהיו לנו יוצאי דופן לשמות ערכים, כשיש צורך. אני מזכיר שהדרך המקובלת להבדיל בין שני הסגנונות בקרב אנשי מוזיקה היא לכתוב Pאנק ו-Fאנק, אבל את זה לא נעשה כאן. הפתרון הנוכחי הוא מעולה בעיני. טוסברהינדי (שיחה) 09:55, 21 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
מה עם Punk וFunk? בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א באב ה'תשע"ו • 22:19, 24 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
כמו טוסברהינדי. בקשר להצעה של מכה"כ - שם שרגילים לכתוב אותו בעברית אין סיבה לכתוב אותו באנגלית, ע"ע ואטסאפ. Mbkv717שיחה • כ' באב ה'תשע"ו • 22:42, 24 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
הסיבה היחידה להצעתי היא כדי למנוע מצב בו שם הערך כתוב בשתי שפות, דבר שהבנתי שלפחות קוץ מחפש עבורה "פתרון יצירתי". בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • כ"א באב ה'תשע"ו • 22:54, 24 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
אין לי בעיה עם המצב הנוכחי, אבל אם כבר משנים אני אהבתי את ההצעה של kotz--‏Mikey641שיחה 01:45, 25 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
אני כמו Mikey641. כמו כן אפשר לעשות שהשמות ש-kotz הציע יהיו דפי הפניה, או אם משנים את השמות אפשר שהשמות הנוכחיים יהיו דפי הפניה. אוריאל, Orielno - שיחה 08:29, 25 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה
מתנגד לשינוי לפאנק (תת-תרבות)-גם Pאנק וגם Fאנק אלו שני סגנונות מוזיקליים וצריך להבחין ביניהם, גם אם קיימת תת תרבות של הPאנק. הפתרון הנוכחי (פאנק (Punk) ופאנק (Funk)) משביע רצון. Pאנק וFאנק יהיו יותר אלגנטיים אבל כנראה לא תקינים. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 22:43, 13 באוקטובר 2016 (IDT)תגובה

רציתי להעיר, שהשמות הנוכחיים (פאנק (Punk) ופאנק (Funk) זה כמו קטר (Locomotive) וקטר (Qatar). זה לא הפעם הראשונה ששני מונחים נכתבים באותו האופן, ויש לנו שיטה להתמודד עם זה. ‏«kotz» «שיחה» 08:38, 25 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה

אני מסכים עם קוץ בנוגע לכפילות אבל זמקרה כאן שונה כי ההגייה שונה לא כמו קטר וקטר אלא כמו ראש (להקה) וראש (מנהיג). אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:26, 25 באוגוסט 2016 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפאנק (Punk) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:58, 17 בנובמבר 2023 (IST)תגובה