שיחה:פשע שנאה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך זה צוטט בטור של גדעון לוי, "נשארו רק השנאה והבוז" בהארץ, 15.10.2010, תוך ציון המקור.

ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 12 בדצמבר - סדרה 1
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 12 בדצמבר - סדרה 1

מועמד למומלץ[עריכת קוד מקור]

ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
ערך זה הוצע בעבר כמועמד להכללה ברשימת הערכים המומלצים
דיון


הערות מרשימת ההמתנה[עריכת קוד מקור]

ערך שהתחלתי לכותבו מזמן (2006-7), ונוספו אליו תוספות ותיקונים עם השנים. לאחר שנשאלתי בהקשר אחר מדוע אינו מועמד כאן, אני מציעוֹ. לעיונכם. בברכה, דני. Danny-wשיחה 01:08, 30 במרץ 2013 (IDT)[תגובה]

היה לי מעניין לקרוא, לדעתי ערך יפה מאוד. Ravit - שיחה 18:26, 3 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
גם לדעתי. ערך מעולה, מעניין ומחכים. ראוי להמלצה.שלומית קדם - שיחה 22:12, 3 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
הערך מקיף ומעניין מאוד ובהחלט ראוי להמלצה. תומך בדעתם של קודמי. BAswim - שיחה 04:56, 6 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
צר לי להשבית שמחות. הערך פופוליסטי וחסר דיון מעמיק לחלוטין. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT17:31, 6 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
תנמק בבקשה, מה לא בסדר לדעתך, כדי שזה יתוקן. BAswim - שיחה 00:51, 8 באפריל 2013 (IDT)[תגובה]
חבל שאמירותיו של משתמש:Ori נותרו ללא התייחסות או הסבר מצידו, כבר במשך שנה וחצי. חבל. דני. Danny-wשיחה 11:20, 27 באוגוסט 2014 (IDT)[תגובה]

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

הערות מעשיות לתיקון:
א. בפרק "גורמים" - להרחיב, לתת מקורות, דוגמאות להמחשה.
ב. בפרק "היחס החברתי כלפי פשעי השנאה" - להרחיב כנ"ל. יש לאחד אותו עם הפרק "ההתייחסות לפשעי שנאה בחוק העונשין הישראלי", ולתת מבט גלובאלי ונרחב: התייחסות לסוגיה בארצות הברית, באירופה, בדרום מזרח אסיה וכו'.
ג. הדוגמה בפרק האחרון היא משנת 2008. לבדוק האם קיימת דוגמה מעודכנת יותר ולהביאה בנוסף. בברכה, דני. Danny-wשיחה 06:45, 6 בפברואר 2015 (IST)[תגובה]

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:32, 16 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

אני פונה בזאת לעורך המתקרא mr.W שמקפיד להשחית את הערך הזה[עריכת קוד מקור]

את המלל הבא מתוך הפסקה ״שנאה חברתית וקרבה״ דאגת למחוק, למרות שהוא דוגמה לפשע שנאה כזה:

דוגמה נוספת היא אמירתו של יוסי שריד: ״איפה הוא, התותח הקדוש, כשזקוקים לו בדחיפות; איפה כל אלה, המתיימרים להיות תלמידי בן-גוריון וממשיכי דרכו״, המתייחסת לאותו תותח ששימש להפגזת ספינת העולים אלטלנה.

התבטאויות האלימות של אותם אנשים שמוצגים פה בערך המעוות הזה כתמימים, קרי,יוסי שריד ושולמית אלוני החתומים, כנראה, על ״פשעי שנאה״ קשים. (אם אכן אלימות מילולית ודברי הכפשה והסתה הם פשעי שנאה).

דוגמה נוספת לפשע שנאה ע״פ אמות המידה המובאות בערך, תהיה אמירתו האחרונה של עמוס עוז. וישנן דוגמאות נוספות של ״פשעי שנאה״ כאלה.

חסימת הדוגמאות מהשמאל הקיצוני הניצב לימין הלאומנות הפלסטינית הקיצונית מזנה את הערך הזה ואני לא ממליץ עליו לקורא עד לתיקונו.

אטימולוגיה[עריכת קוד מקור]

במאמר חסרת פסקה שמסבירה את מקור המונח "פשע שנאה". זה לא מונח טריוויאלי ובמלא שפות הוא בכלל לא קיים. בעברית זה כנראה פשוט תרגום מאמריקאית, מה שמעניין שגם בוויקיפדיה האנגלית לא מסבירים מאיפה זה בא.

ביקורת לפסקת היסטוריה[עריכת קוד מקור]

המאמר מתאר את המושג כאילו הוא תמיד היה (פשע), ורק עכשיו מצאנו מילים לתאר אותו.
כשקבוצת קופים הולכת לאזור סמוך ביער שלהם, ושוחטת קבוצת קופים שלמה אחרת, זה לא פשע שנאה. אנשים עסקו באלימות גזענית וכד' מלפני שהם היו אנשים בכלל, וזה הפך לפשע ממש לא מזמן יחסית להיסטוריה הארוכה שלנו.
פסקת ההיסטוריה צריכה להיות מוקדשת להיסטוריה של המושג, ולא להיסטוריה של אלימות בין קבוצתית.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בפשע שנאה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:47, 15 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

שריפת דגלי גאווה[עריכת קוד מקור]

הי משתמש:איש עיטי. לאחרונה מחקת איזכור שהוספנו של שריפת דגלי גאווה כאקט של פשע שנאה. במקורות שהוספנו תוכל לראות שהאירועים כללו חדירה לרשות הפרט במטרה לשרוף דגלי גאווה תוך סיכון הדיירים בשריפה. פעולה כזו תואמת לגמרי להגדרת פשע שנאה. כתבת גם שאתה "בספק האם שריפת דגלים היא פשע שנאה יותר מפשע רכוש" אז כל פשע שנאה הוא גם פשע אחר וגם רוצחה של שירה בנקי לא הועמד לדין על פשע שנאה אלא על רצח בכוונה תחילה כך שההתייחסות כפשע רכוש לפריצה לבית למטרת שריפת דגלי גאווה היא אולי נכונה אבל לא קשורה לערך ולצורך להתייחס לפעולת הפריצה והשריפה גם כפשע שנאה. זה גם המקום לשאול האם לפריצה לחצר בית ושריפת דגל ישראל (נגיד בכפר ערבי) היית קורא פשע רכוש או פשע לאומני ? נודה להסכמתך להחזרת ההתייחסות לשריפת דגלים. נ.ב. בכוונתנו להביא עוד מקורות לפעולות דומות כמו שריפת רכב בגלל דגלי גאווה. תודה. HaBlocOrgשיחה 11:43, 28 במרץ 2024 (IST)[תגובה]

אני לא חושב שזה הערך המתאים. תארו לעצמכם שמישהו יוסיף לפסקה על פשעי שנאה בסכסוך הישראלי פלסטיני פשעי שנאה דומים. אם יש פרסומים על סטטיסטיקות של פשעי שנאה שכוללים גם פשעים קטנים דוגמת אלו אין מניעה להביא אותם, אבל כדוגמאות לא נראה לי המקום להקביל בין הלינץ הרמאללה לשריפת דגל גאווה. איש עיטי - הבה נשיחה 12:36, 28 במרץ 2024 (IST)[תגובה]