שיחה:תעש מערכות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

פסקה בעייתית[עריכת קוד מקור]

אלמוני הוסיף את הפסקה הבאה:

שמה של תע"ש נקשר בפרשיית זיהום חמורה. אחד ממפעליה הראשונים, תע"ש-מגן, היה ממוקם ב[גבעתיים] על גבול [תל אביב-יפו]. המפעל גרם למטרדים שונים של [רעש] ו[זיהום אוויר] ועל כן פונה מהמקום, ואדמותיו נמכרו ליזם נדל"ן. פיתוח המקום מתעכב מזה שנים בעקבות הצורך לטהר את הקרקע ו[מי התהום] המזוהמים שהותיר אחריו המפעל. מספר בארות בגבעתיים ותל אביב נפסלו לשימוש כתוצאה מהתפשטות כתם הזיהום.

העובדות נכונות, אולם במצב הנוכחי של הערך, הן מהוות הטייה. כשהערך יהיה בגודל סביר יותר, אפשר יהיה להכניס אותן. טרול רפאים 13:03, 16 מרץ 2006 (UTC)

עוד פסקה בעייתית[עריכת קוד מקור]

אלמוני (אותו אחד?) הוסיף את הפסקה הבאה:

מפעלי תע"ש הוקמו בתחילת דרכם בתוך הערים הגדולות, דוגמת מפעלי תע"ש בת"א, בי-ם בשכונת בית הכרם ועוד.
שאר המפעלים הוקמו ב: קרית שמונה, נצרת, טירת הכרמל, חיפה, רמה"ש והרצליה( בשכונת נוף ים שנסגר ב-1992 בגלל פיצוץ אדיר שקרה שם ).

מידת ההטיה בפסקה הזאת מחשידה אותה מבחינתי בבעית אמינות (לפחות החלק הראשון איננו נכון, המפעלים הוקמו בראשיתם מחוץ לעיר והעיר התקרבה אליהם). טרול רפאים 14:32, 10 אפריל 2006 (UTC)

אינפורמציה חסרה[עריכת קוד מקור]

מוזר שאין באתר חומר על ה-"תע"ש במחתרת.

אורי זכאי.

ראשי תיבות[עריכת קוד מקור]

שלום!

"תעש",כמו "אגד" ו"בזק", אינו ראשי תיבות אלא מילה רגילה. הטעות נפוצה מאוד, גם במקורות שנחשבים בדרך כלל אמינים, אך אני בטוח בכך שהדבר נכון לאור הכרותי עם מוזיאון הקשור באירגון.

אלון שכטר

תגובה- תע"ש (תעשיה צבאית) זהו ראשי תיבות, כמו כן גם תע"א (תעשיה אוירית), אג"ד הוא גם ראשי תיבות של חברות שהתאחדו, אך רושמים אותם בלי ראשי התיבות כמו "סמל" בצבא, שהיה במקור סמ"ל.

אגד הוקמה מאיחודן של המהיר, הגה, קדימה והתאחדות הנהגים כך שטענת אגד נופלת. Shannen - שיחה 16:06, 15 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]


שלום, צודק המאזין הראשון, תעש הוא קיצור ולא ראשי תיבות, בניגוד לתע"א. אני יודעת זאת היטב ממקור ראשון - אבי, יוסף עברון ז"ל היה אחראי על הפרסומים הרשמיים של תעש עשרות שנים. Refaella - שיחה 18:22, 4 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

בינוויקי לאנגלית[עריכת קוד מקור]

האם הבינוויקי המקביל איננו Israel Military Industries? אלדדשיחה 23:58, 31 בדצמבר 2008 (IST)[תגובה]

באנגלית קיים במקביל הערך Israel Weapon Industries, ולא ברור לי ההבדל בין שני הערכים. אלדדשיחה 00:09, 1 בינואר 2009 (IST)[תגובה]
אני משנה את השם, גם על פי האתר של התעשייה הצבאית, כאן. אלדדשיחה 00:27, 1 בינואר 2009 (IST)[תגובה]

מצבה העסקי של תעש והעיסוק בזיהום[עריכת קוד מקור]

מדוע קיימת פסקה זו? היא אינה מעודכנת, ואינה תורמת להבנה על תעש כאחד מהיצרנים המרכזיים בעף הנשק הישראלי. מאחר והנתונים לקוחים מדו"ח של הכנסת - עדיף יהיה פשוט להציג את מסקנות הדו"ח - אם יש כאלה, ואם הם רלוונטיות למידע אותו אנו מצפים למצוא בערך אינציקלופדי.
בנוסף אציין כי תעש היא חברה ישראלית לייצור נשק ותחמושת - ולא החברה הישראלית לזיהום הסביבה. יותר ממחצית הערך עוסק בפרשיות הזיהום בו נקשרה החברה - האם זו מהותו של ערך אינציקלופדי על חברה מסוג זה?. אפשרות טובה יותר לכתוב מספר מילים העוסקים בפרשייה הזיהום, והעברת פרוט הפרשה לערך נפרד (כדוגמה, קחו את הערכים בויקי האנגלית על חברת לוקהיד ושערוריות השוחד שלה (שימו לב לקישור מהדף החברה).
- צנטוריון - שיחה 13:56, 26 במרץ 2009 (IST)[תגובה]

ערך על חברה בלי לציין מתי הפסידה, מתי הרוויחה וכמה דומה לערך על מלחמה בלי לציין מי מהצבאות ניצח ומי הפסיד בקרבות. אכן יש לעדכן ולהרחיב את הפסקה כך שתכלול סקירה רחבה של הסטוריית הרווחים וההפסדים.יורם שורק - שיחה 14:16, 26 במרץ 2009 (IST)[תגובה]
הוספתי בראש הערך את התבנית {{להשלים|כל הערך=כן}}, בתקווה שתביא להשלמת המידע, בפרטים שאינם קשורים לזיהום הסביבה. דוד שי - שיחה 02:33, 7 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]
הוספתי מידע בקשר למצב העסקי של תעש, האם ניתן להסיר תבנית השלמה? יורם שורק - שיחה 08:03, 11 באוגוסט 2010 (IDT)[תגובה]


בפסקה המדברת על ההיסטוריה של תע"ש נכתב כי ישראל עמיר מונה למנהלה הראשון של תע"ש בשנת 1939, עלומת זאת בערך שעוסק בחייו של ישראל עמיר בויקיפדיה נכתב כי ישראל עמיר מונה למשרה זו עוד בשנת 1937. אין ספק כי קיימת שגיאה באחד מערכים אלו


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:25, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:26, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:54, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 4[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:27, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 5[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:27, 25 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]

שלום, אני רוצה להוסיף תמונת אלבום שסרקתי ומתאימה לערך הזה ולא יודעת איך,[עריכת קוד מקור]

התמונה צריכה להתווסף לצד הקטגוריה מנהלי התעשייה הצבאית.

זוהי התמונה, וזה כיתובה:

https://mizkar.files.wordpress.com/2014/06/dsc_0148.jpg

בן גוריון מבקר בתעשייה הצבאית בשרונה, תל אביב. משמאל: מנכ"ל תעש היוצא יצחק עירוני, מנכ"ל תעש הנכנס מיכאל שור, יוסף עברון דובר תעש. קיץ 1972

תודה Refaella - שיחה 18:38, 4 ביוני 2014 (IDT)[תגובה]

מה לגבי זכויות יוצרים? גילגמש שיחה 04:59, 6 ביולי 2014 (IDT)[תגובה]

אני מציע לשנות את שם הערך בחזרה להתעשייה הצבאית ולמקד אותו יותר בתחום ההיסטורי, מימי טרום קום המדינה ועד ההפרטה לאלביט מערכות. קו המוצרים יעודכן למוצרים נבחרים לאורך כל היסטוריית החברה ולא רק הנוכחי. המבנה עסקי הנוכחי קו המוצרים העדכני יכוסה בערך על אלביט מערכות. – ד"ר MathKnight (שיחה) 21:56, 30 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

נגד. כיוון ששמה האחרון של החברה היה "תעש מערכות", לאחר שינויי שמות אחדים במהלך שנות קיומה, אני לא רואה הצדקה לשינוי השם לשם הראשון, "התעשייה הצבאית".
יש לסיים את הערך במכירת פעילות תעש מערכות לאלביט מערכות, משום שמשלב זה הפעילות עברה לאלביט מערכות יבשה (למעט הפעילות השולית שעברה ל"נצר השרון", שמה החדש של תעש מערכות, ול"תומר").
באשר למיקוד של הערך, בהחלט רצוי להרחיב בהיסטוריה של החברה. דוד שי - שיחה 22:07, 30 באוקטובר 2021 (IDT)[תגובה]

הפתיח של הערך גם ארוך מדי בעוד שהוא אמור להיות קצר ותמציתי. אני מציע להעבירו לגוף הערך. יאצקין52 - שיחה 03:03, 31 באוקטובר 2021 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בתעש מערכות שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 16:55, 17 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]