שיחת ויקיפדיה:הומור/הודעה לעיתונות מיום י"ג בניסן ה'תשס"ז

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה הוא דף שיחה של מתיחת אחד באפריל לשנת 2007, וחלק מהתגובות בו מבוימות.
דף זה הוא דף שיחה של מתיחת אחד באפריל לשנת 2007, וחלק מהתגובות בו מבוימות.


לא יכול להיות!? מי קבע את זה?? למה לא התייעצו עם העורכים?? אני עורך כאן כבר שנתיים ופתאום מפילים את זה עלי?! מה קרה לכל הכסף ממסע ההתרמה הקודם?! ‏Yonidebest Ω Talk 01:31, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

מה זה? מתי החליטו על זה? בכלל לא היה דיון!! זה בגדר שינוי מדיניות שדורש רוב מיוחס ובכלל לא הייתה הצבעה! ערן 01:33, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
סעמממק האתר הזה. את הדם נתתי לו והוא יורק לי בפרצוף! --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 01:34, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
כולם מושחתים, הם רק רוצים כסף!!! סתם עומרשיחה 01:35, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
רגע? מה זה אומר..? שגם אם תרמתי ערכים אני לא יכול להמשיך לקרוא בלי לשלם? H2O‏ • שיחה 01:37, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
אני צופה גל פרישה המוני! זהו יום עצוב לחופש המידע! דניאל ב. 01:38, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
הכי חוצפה זה שבמפגש ביום שישי לא אמרו על זה מילה! פשוט בושה וחרפה! אני דורשת למחוק מיד את כל הערכים שתרמתי. מעולם לא התכוונתי שמישהו יצטרך לשלם כסף על המידע שאני מוכנה לתת בחינם! תמרה 02:15, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

תגובות הקוראים[עריכת קוד מקור]

בתור קורא ותיק אני פשוט נדהם בהאטימות של הנהלת האתר. זה פשוט לא ייאמן. זה כל מה שיש להם להגיד? איציק --212.199.200.76 01:36, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

התקשורת זה עניין פשוט. לצערנו האחראי אפל רידחאב (Apple Ridchab), הוא שבחר לעשות כך עקב שינוי המדיניות הכלכלית בנובמבר אשתקד. H2O‏ • שיחה 01:41, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
אל תדאג - נעמיד את כולם אל הקיר כשתפרוץ המהפכה! קרני שיחהמקטרת השלום 01:42, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

אני מתה על האתר שלכם ואני מאוד מצטערת לראות אותו נופל ככה. התקשורת תעשה ממכם טיפשים. חבל מאוד. הראל --89.138.93.36 01:39, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

- רגע, אם אני גם קורא וגם כותב התשלומים מתקזזים? אז אפסיק לקרוא! ואם קראתי ארגזי חול צריך לשלם? בברכה, ינבושד.

כן ומה אם אני צריכה לקרוא ערך כלשהו כדי לכתוב ערך אחר? זה לא הוגן שאני אאלץ לשלם כדי שויקיפדיה תהיה טובה יותר! אליזבט •• שיחה 01:40, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
יש הנחה לסטודנטים? תמיד דופקים אותנו... --אורי שיחה 01:42, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
צריך לדבר עם ההנהלה לראות מה יהיה עם זה. אי אפשר שזה יהיה הכל ככה תלוי באוויר. יש גם פנסיונרים וחיילים. כל העניין הזה מסריח. ‏Yonidebest Ω Talk 01:45, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
אני מציע להגיש קובלנה רשמית לאחראי הממונה על האינטרנט. בברכה, Shayakir שיחה. 02:09, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
מישהו יודע מה האימייל של מנכ"ל האינטרנט? 02:17, י"ג בניסן ה'תשס"ז(IDT)

pRimaVeriTaVIVשיחה 01:42, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

אני מזועזע[עריכת קוד מקור]

כיצד ייתכן הדבר שהפרתם את הבטחתכם לציבור הקוראים והגולשים תאבי הדעת והחוכמה והעלתם הצעה בדבר תשלום למען השגת מידע. זוהי זנות אינטלקטואלית בהתגלמותה. הריני נותן לכם 24 שעות לחזור בכם מהחלטתכם לגבות מחיר בעד צפייה במידע אנציקלופדי בטרם אפנה לערכאות משפטיות. בברכה, עו"ד אמיר אבשלום

לפחות תורידו את המילה חופשית מהשם שלכם! חצופים! ‏atbannett‏ 02:09, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

חוצפה כזאת...[עריכת קוד מקור]

חצופים על מה ולמה אתם גובים כסף... זוהי אינציקלופדיה חופשית

הנהלת האתר נתראה בבית משפט..

עדיף פרסומות[עריכת קוד מקור]

פרסומות לא יפגעו בקורא באופן ישיר ויתגמלו כספית את ויקיפדיה באופן יפה מאוד! מה לעשות שרוב הקוראים משתמשים בויקיפדיה כי זה הכי נוח ובחינם. אני חושש שאם זה ימשיך כך, כותבים רבים (ביניהם אני) יעזבו, והערך קפיטליזם יקבל פן חיובי משהו... *גוטה *שיחה *100 השירים *מ.א-ק.ר 02:30, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

היה דיון על זה בעבר. אמרו שהם מפחדים שהקוראים יחשבו שהפרסומות משפיעות על האתר. אם נגיד תהיה פרסומת של קוקה קולה בערך קוקה קולה, זה יכול להיות בעייתי. ‏Yonidebest Ω Talk 02:31 י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)
בדרך כלל כשבעלי אתרים מתנגדים לשים פרסומות (מסיבות ערכיות) הסיבה האמיתית היא מפני שהם מתכוונים לעשות מהאתר רווח גדול אבל הם צריכים לדאוג שכלפי רשויות המס, האתר יקרא אתר קהילתי שאין לו מטרת רווח, וברגע שיש פרסומות הם לא יכולים לטעון טענה כזו.
האם יש ויקיפדיה בשפה אחרת שמתכוונים לעשות ככה ? האם זה רק בויקיפדיה הישראלית ???

אחרי כל מה שתרמתי[עריכת קוד מקור]

זה היריקה בפרצוף שאני מקבל. לא יתכן שאנשים שתורמים כל כך הרבה גם ישלמו. כמובן שגם אלו שלא תורמים לא צריכים לשלם כי זה אנציקלופדיה חינמית אין כסף. אם כל כך קשה לעמוד בנטל הכלכלי שימסחרו את האתר וישימו פרסומות, לא כל כך נחמד אבל עדיף מאשר לגבות כסף מאנשים. ככה לא כותבים אנציקלופדיה!

בכבוד רב Superzohar שיחה 02:41, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

פשוט בושה לוויקיפדיה העברית! באמת בושה... שאנשים תמימים, שרק רוצים לדעת מידע אודות הדג יצטרכו לשלם כסף על זה?! תחי ויקיפדיה החופשית! ~3omy3 ( דף משתמש | שיחה ) 03:16, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

הפרה חצופה של רישיון ה GNU[עריכת קוד מקור]

ויקיפדיה - הסתבכתם. התביעה בדרך! Liransh 03:33, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

דבר מחלק התה[עריכת קוד מקור]

שוחחתי עם מחלק התה בהנהלת ויקיפדיה העברית, והוא רמז לי שנשקלת הורדה של דמי המנוי ל-30 ש"ח לשנה בלבד. "מה זה 30 ש"ח? כולה שלוש כוסות תה, על זה אתם עושים רעש?" דוד שי 06:49, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

גם אתה ביקרת בהנהלה הזו?! גם אני!! 250 מ"ר מפוארים במגדל גיבור ספורט מהכסף של האמריקנים והם מעיזים לדבר אתנו על בעיות תקציב?!1 ‏Gridge ۩ שיחה 07:35, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT).

ומה עם מפעילים?[עריכת קוד מקור]

אני דורש שמפעילי המערכת יקבלו הנחה של 10% לפחות, כמו גם פנסיונרים, חיילים, סטודנטים, חד הוריים, תלמידים, בני עיירות פיתוח, קיבוצניקים, ביינישים ובעלי חיים! אליבאבא 07:09, י"ג בניסן ה'תשס"ז(IDT)

מהנהלת ויקיפדיה נמסר ששכרם של מפעילי המערכת לפני בונוסים על כתיבת ערכים וקנסות על כשלון באיתור השחתות, יהיה השכר המקובל במשק לפועלי נקיון. בברכה, דובר הנהלת ויקיפדיה העברית.

תוקם ועדה ממלכתית![עריכת קוד מקור]

מסקנות ועדות אגרנט ווינוגרד יחוירו לעומת ממצאי הועדה העתידית אשר תחקור כיצד פשה זה הנגע במרחביה הציבוריים של הויקיפדיה! בושו והיכלמו עסקנים קטנים! ידע צריך להיות חופשי לכל! אני קורא ללינדנשטראוס לחקור מיד ידו של מי במעל ולא אתפלא אם הרווחים נועדו לממן איזו חוילה... ויקיפדיה לכל ילד!--qanunji 08:29, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)


מסתבר שויקיפדיה העברית היא באמת ויקיפדיה ישראלית[עריכת קוד מקור]

נו, ומה קורה עם הגולשים מחוץ למדינת ישראל? (אתם קוראים לזה חו"ל). גם הם יצטרכו לשלם בשקלים? למה הדבר הזה קרה רק בוויקיפדיה העברית? חשבתי שהשרתים נמצאים בארה"ב והם משתמשים את כל הוויקיפדיות. האם ויקיפדיה העברית ממציאה חוקים משלה? ובכל זאת: מה עם הקוראים ברחבי העולם? האם יוכלו לגלוש באופן חופשי או שיצטרכו לשלם 50 שקל? אני חושש שבעקבות הצעד התמוה הזה כל השראלים יפרשו וכל מי שישאר זה הטרולים הנאצים ומי ירצה לשלם כסף בשביל לראות צלבי קרס בכל ערך? אנתרופוס 09:23, י"ג בניסן ה'תשס"ז (IDT)

הודעת התשלומים (העברה מהמזנון)[עריכת קוד מקור]

מה זו הודעת האחד באפריל החדשה שמופיעה אוטומטית במעלה הדפים, אשר מדברת על גביית כספים מקוראים ותשלום לכותבים? תומר ~ הצטרפו למתקפת האיכות בנושא מזון 01:13, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

ראה, היא עודכנה (תזדרז, לפני שייגבה תשלום גם על השתתפות בדיונים במזנון). בברכה, ינבושד.
אבל אני כותב ערכים, אני מקבל תמלוגים :) תומר ~ הצטרפו למתקפת האיכות בנושא מזון 01:18, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אויש, בטעות לחצתי על "הסתר", איך אני מחזיר? תומר ~ הצטרפו למתקפת האיכות בנושא מזון 01:27, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
זה יחזור לבד ברגע שההודעה תשתנה (מה שבטוח יקרה בזמן הקרוב). דניאל ב. 01:29, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אולי מישהו שלא לחץ על "הסתר" יצלם צילום מסך של ההודעה (או משהו כזה), ויוסיף את זה לצד התמונה תמונה:April 1.png בערך אחד באפריל? זה יכול להיות נחמד- זה יהווה ייצוג עברי. תומר ~ הצטרפו למתקפת האיכות בנושא מזון 01:47, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
לרגע ממש לא הבנתי מה קורא פה... זאת מתיחת אחד באפריל כמו שצריך :-) ‏Danny-w01:21, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אני מבקש לחלוק - ה-"בדיחה" מנוסחת ברשלנות מכדי שתחשב "מצחיקה"... מלבד זאת, אין לחשוף את הקורא הממוצע לעגה הפנימית שלנו (מפעילי מערכת, בובות קש). רנדום 01:23, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

אני קורא להחרמת וויקיפדיה מאותו הרגע. אינני מעוניין לקבל כסף ואני חושב שיש שום הצדקה לגבות כסף על צפיה בערכים. זאת לא תיהיה האנציקלופדיה החופשית יותר. ילדים במועדוניות נוער לא יכולו להשתמש בה. תלמידי בית ספר לא יוכלו להשתמש בה. אנשים ממעמד כלכלי נמוך לא יוכלו להשתמש בה. ולמי יועבר הכסף הזה???? מה בנוגע לטעויות? אנשים יצתרכו לשלם קנס בגלל שמפעילי מערכת החליטו שהעריכה שלהם היא השחתה? אני קורא למחאה בין חברי ויקיפדיה על הנושא. יהיה פה גל פרישות רציני של עורכים!!! אדם אדום 01:24, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

מצד שני יכול להיות שזו מתיחה של האחד באפריל... :) אדם אדום 01:26, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
סחתיין עליך, שרלוק. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 01:27, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
יש לי מאות ערכים שכתבתי בוורד ושמרתי אצלי, ידעתי שיבוא יום והקפיטליזם יכריע אותנו, אני מוכר כל ערך כזה ב-100 ש"ח, ד"א ציפור קטנה מכוחות המפעילים לחשה לי שעל כל עריכה שתעשה על ערך שעולה , כותב הערך יקבל חצי שקל, אז כדאי לקנות אבי קדמי - בחש"ק 02:22, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

הודעת תשלום חצופה![עריכת קוד מקור]

ראו הוזהרתם! אני עומד למחוק את כל הערכים שכתבתי מהאתר עקב הפרת תנאי הרישיון.

באסה. ‏Yonidebest Ω Talk 02:30, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אני רואה בכך אישור לבצע את המחיקה. אני הולך עכשיו לעבור על כך ערך שתרמתי לו ולרוקן אותו מתוכן. זאת לא תיחשב השחתה משום שבעצם כך שכתבתם שאתם מתכננים לגבות כסף הפרתם את תנאי רישיון ה GNU.
נראה לי שכדאי לחכות עם המחיקה. נראה, אולי נצליח להשפיע על ההנהלה. ‏Yonidebest Ω Talk 02:33, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
מתיחת 1 באפריל? איזו אכזבה... 50 שקל בשנה - מחיר שווה לכל נפש. המנוי שלי ל"רב מילים" עולה כפול, וויקיפדיה לא פחות שימושית. חוץ מזה, אני נמנית עם סוג האנשים שמעדיפים לקבל שכר עבור עבודה מקצועית, והתנדבות (בתחום אחר) מעסיקה אותי די והותר. נו טוב, העניין כולו עומד בסתירה לרעיונות הנאצלים שעומדים בבסיס המיזם. חבל... וירצישיחה 07:54, 1 באפריל 2007 (IDT) ואולי באצטלה של מהתלה נטמנה פה ההתחלה...? וירצישיחה 11:53, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
האמת שזה אפילו לא מצחיק. --נריה הרואה 08:00, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
באמת לא מצחיק. ): חובבשירה 08:47, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

למען האמת, זה בכלל לא מצחיק. נהפוך הוא, לך תסביר מחר ובעוד שבוע שהכל היה בצחוק. השמועה על אי-החופשיות של וויקיפדיה תפרוש עד אז כנפיים ותגיע לכל מחוז אפשרי, כטבען של שמועות. כמה מאותם האנשים שירוצו לספר את הידיעה המרעישה - או בכלל כמה מקוראינו - יטרחו לוודא קודם כל במזנון כי מדובר במתיחה? אני מפחד מנזק תדמיתי שיקח הרבה זמן לתקן, שהרי שמועות על אי-חופשיות מתקרבת של וויקיפדיה אינן דבר חדש.--שמעון נעים 10:30, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

נראה לי שזה מה שעושה את המתיחה לאחת טובה. סתם עומרשיחה 10:34, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
איכשהו אני חושד שיהיה כאן יותר רווח מנזק תדמיתי. גדי אלכסנדרוביץ' 10:35, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

אני היחיד שזה לא מופיע לו למעלה בכל דף? ולא לחצתי על הסתר... סתם עומרשיחה 10:59, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

בעקבות ההתנגדות זה הוסר. בברכה, ינבושד.
זה קצת כמו למחוק את זה לגמרי, הסיכוי שאנשים יראו את זה עכשיו הוא אפסי. סתם עומרשיחה 11:26, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
זה הרעיון שאנשים לא יראו את זה. דניאל ב. 11:28, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אז על מי זה עובד? סתם עומרשיחה 11:39, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
על אף אחד; מה לעשות, הייתה התנגדות. בברכה, ינבושד.

אתר "גלובס" מדווח לקוראיו על מתיחות אחד באפריל של שני אתרים: גוגל וויקיפדיה העברית. נדמה לי שזה הזמן להנפיק את ויקיפדיה העברית - גיוס של מיליארד דולר נראה סביר - בירה לכולם על חשבוני (רק היום, ממחר זה חמץ). דוד שי 12:34, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

פספסת שמדובר שם על "חברת וויקיפדיה בע"מ"? דניאלשיחה 19:22, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אולי עכשיו אנשים יבינו שהכל בצחוק, ויש דברים שצריך לקחת בפרופורציות בעולם, ואם יש בוקר שאלו החדשות ה"רעות" ולא שומעים על פיגוע או תאונת דרכים עם הרוגים אז זה בוקר מעולה וצחוק תמיד יפה לבריאות, לצאת מהשמרנות המשעממת לא עולה כסף וזה כיף חיים אבי קדמי - בחש"ק 12:40, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
חייב להודות שנפלתי מצחוק. בהתחלה הרגשתי שהשמיים באמת נופלים עלי. איך אוכל להגדיר את המצב שהייתי בו עד שהגעתי למזנון- בלבלה? חורפה? ג'ננה? לא זוכר שעשו לי אי פעם מתיחה כל כך טובה. --Civitano de la tero 15:10, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
בבקשה! :-) ‏Yonidebest Ω Talk 15:11, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אני לא מאמין שקניתי את זה לרגע... זו מתיחה די אכזרית. בכל אופן תוכנית כזו היא פשוט בלתי אפשרית כי היא סותרת את הרישיון לכל התכנים באתר, וכמו כן סותרת את מדיניות וויקיפדיה העולמית...טל :) 15:24, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
היה נחמד או לא? H2O‏ • שיחה 15:29, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אותי זה רק סיקרן: איך ישלמו לתורמים אנונימים?!?83.130.139.222 17:46, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
דרך ספק האינטרנט שלהם, כמובן. יחסיות האמת 18:35, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

האם המתיחה אמיתית?[עריכת קוד מקור]

אני לא מאמין שויקיפדיה תעלה 50 ש"ח, לדעתי מדובר כאן במתיחה של 1 באפריל של הנהלת האתר. בכל מקרה, אם זה אמיתי זה לא יעבור בחיים. הסיבה שאני כותב כאן היא שלמרות שיש לי ותק של שנתיים בויקיפדיה, לא יכולתי לערוך את השיחה של הערך ויקיפדיה:הומור/הודעה לעיתונות מיום י"ג בניסן ה'תשס"ז למרות שיכולתי לערוך את הערך עצמו. אני מבקש ממפעילי מערכת להתערב כדי לאפשר לעורכים להישתתף בשיחה של הערך, משום שהוא חסר תקדים. יערYaarpשיחה 21:51, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

זו אכן מתיחת ה-1 באפריל. ראה דיונים קודמים למעלה בנושא. דורית 21:52, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
זו מתיחה. דף השיחה ננעל משום שחלק מהחבר'ה ניסו לפברק בו הודעות נזעמות מטעם ציבור הקוראים. מארק ברלין 21:53, 1 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
להפך, הוא נחסם כי אנשים ניסו לגלות. הפיברוק של התגובות הנזעמות זה מווכן, משרה אמינות. סתם עומרשיחה 22:42, 3 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
איך מצאת את הדף הזה? בברכה, ינבושד.