שיחת ויקיפדיה:מתקפת איכות/השואה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צוענים ולא-יהודים[עריכת קוד מקור]

יש מקום לצרף כאן ערכים על שואת הצוענים? אביעד המקורי 23:25, 4 יוני 2006 (IDT)

כנראה צריך לעשות ערך גדול על לא יהודים שעברו את השואה. וזה כולל מוגבלים ונכים, צוענים, האצולה הפולנית, כמרים רבים, ישועים ועוד... לב 00:03, 5 יוני 2006 (IDT)
שימו לב לערך זה: השמדת לא יהודים במלחמת העולם השנייה. עדיין מן הראוי להרחיבו, ואחר כך אולי לפצלו למקים ספציפיים. בכל מקרה, נקודת התחלה. בברכה, --אורי 09:14, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

שאלה: מתקפת איכות[עריכת קוד מקור]

הנושא מאוד חשוב, אבל למה לא להרחיב את הרשימה, ולהציע אותו כמתקפת איכות? עידן ד 23:49, 4 יוני 2006 (IDT)

מצטרף לשאלה. Harel - שיחה 00:17, 5 יוני 2006 (IDT)
בשלב ראשון, אני בעד ההצעה הנ"ל. עמית 08:53, 5 יוני 2006 (IDT)
חבר'ה אני חושב שהפיתרון הוא פשוט להצביע כפי שעשה הראל... A&D - עדי 09:24, 5 יוני 2006 (IDT)
אינני מבינה מהו המנגנון האופטימלי; אנא עדכנו אותי בהתפתחויות. (ראו את שיחתי אצל אבירם). תודה, דבורה ג'יי 13:48, 12 יוני 2006 (IDT)

פעולה: הוספת אישים (לפי א'-ב')[עריכת קוד מקור]

ברצוני לתאר פעולה מסויימת אשר אני מבצעת כאן בימים (ולילות) אלה: הוספת אישים לרשימה. כך נעשה הפעולה:

  • לעבור על "רשימת שמות אישים" של מפתח "אנציקלופדיה של השואה" (יד ושם, 1990)
  • בוחרת שמות מוכרים לי (מעבודתי בארכיון בלה"ג)
  • בודקת האם כבר קיימת ערך
    • אם כן, מציינת "קצרמר" או "יש מקום להרחבה" בהתאם
    • בכל מקרה, בודקת בוויקיפדיה באנגלית (לפעמים גם בשפה לועזית אחרת) ומוסיפה בינוויקי של הערך המקביל במידה וקיים

אני מקווה שפעולה זו מועילה לפרוייקט שלנו כאן. בינתיים כבר התחלתי וגם ממשיכה להוסיף ערכים מכל הסוגים (בדרך דומה לזאת שתיארתי לעיל, אך לא שיטתית). -- שלכם, דבורה ג'יי 01:33, 13 יוני 2006 (IDT)

הצעה: לפצל (כבר?) את רשימת "ספרות & סרטים"[עריכת קוד מקור]

בגלל ריבוי הצעות לערכים (הקיימים הזקוקים להרחבה וכמובן גם חדשים) ברשימת "יהודים בשואה" -- וכדי לעודד המשך פעולה זו -- פיצלתי את הרשימה בתוספת תת-כותרות וכן דאגתי להעברות לפי סדר א'-ב'.
לי נראה שגם רשימת הערכים "ספרות & סרטים" ראויה לפיצול דומה, אך אינני בקיה בתחומים ההם. (חשבתי אפילו שכדי כבר לחלק ל"ישראליים" ו"זרים"...) לשיקולכם. -- דבורה ג'יי 19:04, 14 יוני 2006 (IDT)

תוכנית ארבע השנים וחוק ייפוי הכוח? צהוב עולה 22:31, 15 יוני 2006 (IDT)

הצעה: טיפול בקישורים אדומים (ערכים שטרם קיימים)[עריכת קוד מקור]

בריבוי הקישורים האדומים של ערכים חדשים -- וכן ירבו! -- נראה לי כדי להוסיף מידע זיהוי מינימלי לידם:

  • מקום, ארגון או תחום פעילות
  • קישור "בינוויקי" - באנגלית, גרמנית או אחר (שיישמש מקור מידע ואו תרגום עתידי)
  • איות בלועזית (במידה ואין "בינוויקי" באותיות לטיניות)
  • מקור מידע (אם אין במקורות הנגישות כגון: האנציקלופדיה של השואה)

לדוגמאות, ראו רשימת יהודים בשואה (אישים) -- כולל עיצוב (שימוש בסוגריים, קו מפריד וכדו').

לדעתי, תוספת מידע זו כעת עשוי להקל על העבודה בהמשך דרכנו, בהשתתפות ויקידים נוספים, לציין יהסים לפי תוכן למידרג ערכים והצתלבויות ביניהם, ועוד ועוד. -- שלכם, דבורה ג'יי 13:47, 16 יוני 2006 (IDT)

הגהה לרשימת ספרות השואה[עריכת קוד מקור]

ערכתי את הרשימה, כולל חלוקה לתת-כותרות. ההגהה מתבקשת! -- תודה, דבורה ג'יי 09:53, 17 יוני 2006 (IDT)

"מקומות ומספרים"[עריכת קוד מקור]

הצעה לכתיבת ערך ובו טבלה עם 2 עמודות: שם היישוב ומספר היהודים בו לפני השואה. מטרת הערך היא יותר מיפוי הקהילות שנמחקו מאשר מספר היהודים שנרצחו.

מה דעתכם?--Tharbad 00:59, 19 יוני 2006 (IDT)

רעיון מצויין. ---י.--- 06:36, 19 יוני 2006 (IDT)

הצעה יותר מורחבת: טבלה לכל מדינה ובה מספר עמודות:

א) שם הקהילה.

ב) מספר היהודים לפני השואה.

ג) מספר היהודים שנספו או מספר היהודים ששרדו או שניהם (יש קהחילות שיש להם רק הערכות, גם זה זה טוב).

ד) המקום אליו נשלחו (הייתי כותב המקום בו נרצחו אבל יש קהילות ש"רק" נשלחו למחנות עבודה).

ה) אישים (כמו: רבנים ידועים, נושאי נס המרד המקומי וכו').

הבעיה העיקרית בפרוייקט מסוג זה היא שיש אלפי קהילות והמקורות הם לרוב ספרים שמתעסקים רק בקהילה מסויימת או אזור מסויים מה שיקשה על איסוף מידע. עם זאת ידוע לי על שני מקורות שמאגדים בתוכם הרבה מידע: אטלס או אנציקלופדיה של הקהילות בשואה (אין ברשותי את השם המדוייק) וארגון JRI-POLAND (JEWISH RECORDS INDEXING) שפועל בארה"ב ואוסף רשומות שעוסקות ביהודי פולין בלבד.

מה דעתכם? או שזה מורחב מדי?--Tharbad 00:27, 20 יוני 2006 (IDT)

מורחב מדי, יספיק א) שם הקהילה, ב) מספר היהודים לפני השואה, ג) מספר היהודים שנספו או מספר היהודים ששרדו או שניהם. Motyka

מי שמוכן לעזור שירשום את שמו למטה:

ספרי בנושא[עריכת קוד מקור]

יש לי רשימת של ספרים שנכתבו על השואה. הייתי מוסיף אותה לרשימת הספרות אבל אני לא בטוח שלכל ספר מגיע ערך. אז שאלותי הן:

א) לכל ספר מגיע ערך?

ב) לאן להוסיף אותם?

--Tharbad 17:38, 19 יוני 2006 (IDT)

הדעה שלי (כמידענית בתחום השואה אך אינני דוברת עברית כשפת-אם, וגם לא התחנכתי בארץ) היא:
  • (א') - בשלב זה, כן לרשום כל הצעה הראוייה לשיקול המשתתפים במתקפת ואח"כ נעשה מיון יחד.
  • (ב') - לאחרונה עשיתי פיצול הכותרת ספרות השואה לפי 3 תת-כותרות (לפי סופר, ספרות וספרי עיון), וסיווגתי את כל ההצעות. כמו כן פנייתי(ראו בשיחה למעלה) לקבל עזרה בעריכת הרשימה כי ייתכן שפספסתי בסיווגים שביצעתי... שימו לב שלמטה בסוף הרשימה הראשית יש כותרת דורשים מיון לערכים (לא רק של ספרות) שמיקומם אינו ברור. תודה! -- דבורה ג'יי 18:24, 19 יוני 2006 (IDT)

נכתבו מאות ספרי עיון ועדות על השואה, כמובן שלא כל ספר זכאי לערך, רק המרכזיים שבהם. כיוון שלא כל אחד יודע אם הספר שיש לו ברשימה נחשב ככזה, שמים אותו כאן להחלטת עורכי דף המתקפה וויקיפדים אחרים שקצת מתמצאים בנושא. ספרים זניחים ימחקו בסופו של דבר (לא כל דבר מצריך הצבעה). אבירם 18:35, 19 יוני 2006 (IDT)

תראה, אספתי את הספרים האלה בתור מקורות פוטנציאלים למידע. אם נצא מנקודת מבט זו, איפה אני שם את הרשימה?--Tharbad 18:46, 19 יוני 2006 (IDT)
אם זו רשימה לא ארוכה, שים אותה ישירות בדף המתקפה. אם היא ארוכה, מומלץ להוסיפה כאן בשיחה. רק אל תקח ללב אם מספר ספרים ימחקו בסופו של דבר מדף המתקפה- לא ניתן להכיל את כולם. אבירם 18:58, 19 יוני 2006 (IDT)
אמ.. התכוונתי לספרי עיון לשימוש המשתתפים לא לכתיבת ערך על אותם ספרים. ניסיון קודם שלי להוסיף ספרי עיון כאלה הסתיים בכך שמישהו צירף אותם לרשימה שלמטה...--Tharbad 22:50, 19 יוני 2006 (IDT)
הבנתי. ספרי עיון מופיעים בערכים רבים תחת הכותרת "לקריאה נוספת". תוכל להוסיף הספרים לערכים הספציפים. כמו כן תוכל להוסיף ספרים רלוונטים ליד הערכים הכתובים במתקפה "ניתן לקרוא בספר x" אבירם 22:52, 19 יוני 2006 (IDT)
אוקיי, תודה לך. --Tharbad 23:47, 19 יוני 2006 (IDT)

"מחפשים מקורות"[עריכת קוד מקור]

אני מניח שלכולנו יש לפחות ספר אחד שעוסק בשואה בבית. מצד שני לא בטוח שאתם הולכים לכתוב דווקא בנושא הזה...

הצעתי היא לעשות רשימה של ספרים בנושא השואה, בין אם אתם מוכנים להשאיל אותם ובין אם לאו כדי שמי שחסרים לו מקורות יוכל לחפש את הספר בספרייה המקומית. כמו-כן מי שחסרים לו מקורות בנושא מסויים יוכל להשאיר בקשה. --Tharbad 02:02, 20 יוני 2006 (IDT)

רשימה של ספרים בנושא השואה:

בקשת מקורות:

הלא רצוי לפתות תת-דף (subpage; ?? בעברית?) לדף זה, לצורך צירוף רשימות ספרים וגם פניות כפי הצעתך? --דבורה ג'יי 07:31, 20 יוני 2006 (IDT)
הכוונה ל- ויקיפדיה:מתקפת איכות/השואה/מקורות(לפני שאני כותב שם משהו, לזה התכוונת?)? אני עדיין לא מכיר טוב את כל הפקודות כך שהחלק הטכני פה הוא לא הצד הטוב שלי...--Tharbad 13:50, 20 יוני 2006 (IDT)
פתחתי וערכתי, אתם מוזמנים להרחיב.--Tharbad 21:44, 23 יוני 2006 (IDT)

ברשימת הערכים, ציינתי "בלה"ג" ליד נושאים עליהם יש מידע שם (אשר אינו קיים, או פחות נגיש, במקומות אחרים). לפי סדר המטלות שקבעתי לעצמי כאן, ברור שלא אספיק לכתוב ולהרחיב את כל הערכים האלה. אם זאת, אני בהחלט מוכנה לעזור לעמיתי במתקפת איכות/השואה בעריכתם. אפשר לפנות אלי (רצוי בדוא"ל) כדי לקבל תמיכה. -- דבורה ג'יי שיחה 10:41, 23 יוני 2006 (IDT)

איות שמות בלועזית ותעתיק לעברית: מקור מידע[עריכת קוד מקור]

בתפקידי בצוות ארכיון בית לוחמי הגטאות (בלה"ג), אני נמנאה בין עורכי מילות המפתח בלועזית ובתעתיק לעברית. בקרב מילות מפתח אלו יש שמות רבים של מקומות, אנשים וארגונים, שעברו עריכה מדעית (למיטב יכולתנו הלא מבוטלת). בינתיים, עקב שיבושי פיתוח מייגעים ולדאבונינו מתמשכים, "הארכיון המקוון" אינו ידידותי לגולשים. לאור המגבלה הזאת, אתם מוזמנים לפנות אלי, דרך דף השיחה שלי או בדוא"ל, לשם בירור איות ותעתיק שמות. -- דבורה ג'יי שיחה 11:59, 23 יוני 2006 (IDT)

ואף אלַי, ניג'ס התעתיק הבלתי נלאה של ויקי. HansCastorp 12:00, 23 יוני 2006 (IDT)

האם מישהו ניסה ליצור קשר עם אנשי יד ושם? האם יש טעם בפנייה אליהם? איך אוכל לוודא נכונות של מידע לגבי קורבנות השואה למשל? וראו את שיחת משתמש:Dudisagiel. דורית 19:36, 23 יוני 2006 (IDT)

שווה לנסות את מזלינו. במקרה הרע נרכז ערכים בהם צריך מידע ונארגן משלחת לספרייה שלהם...--Tharbad 20:09, 23 יוני 2006 (IDT)

יצרתי תבנית קצרמר לנושא השואה, לקיטלוג ערכים שזקוקים להרחבה (כך יהיה קל יותר לאתרם). בתבנית יש לתקן את גודל התמונה, ראו שם. תודה, גברת תרד 15:58, 26 יוני 2006 (IDT)

היקף המתקפה[עריכת קוד מקור]

נראה לי שחלק מהערכים כאן משניים מדי. הרבה ערכים אני מחפש, ואין עליהם שורה וחצי לכתוב, ואולי חצי עמוד בגוגל. כל ערכי היהודים בשואה למיניהם...ירון 02:00, 30 יוני 2006 (IDT)

הבצעת את חיפושך בספריות, או בעיקר באינטרנט? דלות המידע הנגיש באינטרנט היא סיבה טובה לייצירת ערכים כאן. בזמנו הוספתי הצעות לערכים חדשים לפי חשיבותם כנושא ("notability", בלשון וויקיפדיה באנגלית). אם אינני טועה, התהליך הנכון הוא לייצור ערך הכולל מידע בסיסי, מראי מקום, קישורים למיניהם (גם בינוויקי) -- ויבואו העורכים הבאים שיירחיבו אותו. ולא, אפשר יהיה לספח את הערך הקטן-מידי אל תוך ערך-על הקיים בנושא. -- דבורה ג'יי שיחה 07:44, 30 יוני 2006 (IDT)
יכול להיות שחלקם משניים בשביל ויקיפדיה ויכול להיות שלא. אם אין עליהם כמעט חומר - הם לא ייכתבו ממילא. דבורה צודקת באומרה שאינטרנט הוא לא קריטריון יחידי לחיפוש חשיבות של אישיות מסויימת. בשביל זה יש מחקרים וספרים. כמו שהבנתי, דבורה כתבה אותם בעיקר על סמך האנציקלופדיה של השואה - ואם הם מופיעים שם, הם ראויים להופיע גם בויקיפדיה. אבירם 12:42, 30 יוני 2006 (IDT)
אכן לרוב הצעותיי לערכים יש חומר באנציקלופדיה של השואה, אם כי אין לכ"א ערך משלה שם (והיא מהדורה מודפסת משנת 1990). לאחרים ציינתי הקשר ואו מקור מידע קיים (כגון ארכיון וספריית בלה"ג). לדעתי יש טעם לייצור ערך נפרד לכל נושא ונושא אשר עלין מידע בסיסי + מראי מקום, כדי למשוך פעילות ויקי בהמשך ובהמשכים. -- דבורה ג'יי שיחה 13:01, 30 יוני 2006 (IDT)

להלן הסבר לתיקונים שביצעתי בפרק הנ"ל:

  • עקב הגודש פיצלתי את ההוראות לסעיפים - כך משתפרת הקריאוּת.
  • המבנה המקובל הוא "יהדות X" ולא "יהודי X", ראו קטגוריה:יהדות התפוצות.
  • כבר קיימת קטגוריה:יהדות התפוצות, לכן אין צורך ליצור קטגוריה.
  • היה שימוש מבלבל במילה תבנית - לעיתים התייחסה לתבניות המאגדות ערכים (ונכתבות בין שני זוגות סוגריים מסולסלים) ולעיתים התייחסה למבנה הרצוי של שם הערך. לכן עבור מקרים מהסוג השני החלפתי אותה במילה "מבנה" .

ונושא לבדיקה וחוות דעתכם: בניגוד לכתוב בהוראות, לדעתי לא כדאי ליצור תבנית לאיחוד הערכים. אם התבנית אמורה לכלול את כל יהדות התפוצות - היא תהיה ענקית, הרי כמעט בכל נקודה על הגלובוס היו יהודים, מה שהופך תבנית כזו לסתמית בעיני. ואם היא אמורה לכלול רק את ערכי "יהדות X בשואה" היא תהיה מטעה, כי פעמים רבות לא יהיה ערך כזה נפרד אלא כלול בערך ראשי "יהדות X". בכל מקרה, כרגע גם לא ברור מההוראות איזו תבנית מהשתיים (או משהו אחר?) יש ליצור. בברכה, גברת תרד 12:59, 31 יולי 2006 (IDT).

הערתך נכונה ואכן עשיתי כךף בנוגע לשינויים שערכת הם מבורכים! בברכה A&D - עדי 14:20, 31 יולי 2006 (IDT)
אני חושב שראוי להפריד את "יהדות X בשואה" תמיד לערכים נפרדים ולא רק כחלק מ"יהדות X" (כהרחבה) - או לחילופין/בנוסף שיהיה לפחות ערך בסיס אחד שירכז בקצרה לפי מדינות אירופה מה היה מצב היהודים לפני כן, איך הוא השתנה (לא רק במספרים, אלא גם את התהליך עם הפניה לערך מורחב אם קיים כזה) ומה היה המצב לאחר השואה (גם מספרית).
האם קיים כרגע ערך שמרכז מספרית את כמות היהודים בכל מדינה, לפני ואחרי השואה? אם לא חשוב ליצור כזה (אפילו בטבלה).
ערך חשוב נוסף הוא התמודדות הגרמנים עם השואה לאחר גילוי הזוועות לאורך השנים (לאחר השואה) - במיוחד הדור השני והדור השלישי לשואה - וגם בהקשר ההנצחתי.
בברכה, אסף 21:04, 31 יולי 2006 (IDT).
פרוייקט הקהילות היהודיות בכל מקרה לא רלוונטי לרגע זה. לגבי ערכי הטבלה, בהחלט יש לעשות זאת ובהקדם, אנא הוסף את הבקשה לכתיבת ערכים אלו בדף המתקפה. גם ערך על התמודדות הגרמנים רצוי ויש לקשרו עם הערך שעוסק עם התמודדות העולם עם השואה, אנא הוסף את הבקשה הזו גם. בברכה A&D - עדי 19:59, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מסעות לפולין[עריכת קוד מקור]

האם יש צורך בערך על מסעות בני נוער לפולין? יש ערך על מצעד החיים, האם יש צורך בערך מורחב? קלונימוס 18:44, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

לפי דעתי אלו שני דברים שונים - רוב המסעות של בני הנוער, אינם מתקיימים דווקא בזמן המצעד. אסף 19:06, 13 באוגוסט 2006 (IDT).[תגובה]
יש ליצור ערך נפרד על מסעות בני נוער, כן בהחלט A&D - עדי 19:58, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

צורך בתבניות[עריכת קוד מקור]

יש צורך ליצור ולהשתמש במספר תבניות לצורך המתקפה. בנוסף, תבניות אלו יכולות לשמש גם למעקב אחר התקדמות ולעידוד כתיבה. תבניות אותן צריך, למשל:

  • מחנה ריכוז
  • גטו
  • קהילה יהודית בשואה
  • חסיד אומות עולם
  • ארגוני הצלה
  • ארגוני התנגדות

ועוד. לגבי כל אלו יכולים להיות שדות של תקופת פעילות, איזור פעילות, אירועים בולטים, נתונים מספריים שונים רלוונטיים (מספר היהודים לפני ואחרי השואה, מספר מומתים, מספר פעילים וכדומה)

הייתי עושה בעצמי אך תבניות אינן ממש התחום שלי.

בברכה, --אורי 20:17, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ערך: מסעות בני נוער לפולין[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, לפני שאעלה את הערך הנ"ל אשמח לחוות דעתכם. הערך נמצא במשתמש:קלונימוס/מסעות בני נוער לפולין. תודה, קלונימוס 22:09, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

קלונימוס, אין הביישן למד... אני מציע שתעלה את הערך. כולם ישמחו לשפר ולהגיה לפי ראות עיניהם, לא צריך להיות כל כך "חששן". Harel - שיחה 22:13, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כתבתי הערות בדף השיחה של ארגז החול שלך שיחת משתמש:קלונימוס/מסעות בני נוער לפולין. מגיסטר 22:40, 14 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

נחכה עד הערב להערות והארות ואז הערך יועלה למרחב הערכים הרגיל ויפתח לעריכה רגילה... בברכה A&D - עדי 09:24, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הנשים בשואה[עריכת קוד מקור]

ראיתי שיש ערך ילדים בשואה, מה לגבי ערך על הנשים בשואה, שיסקור באופן פרטני את ההתמודדות והקשיים המיוחדים של הנשים בשואה, כמו למשל התעללויות מיניות, ואונסים שהיו וודאי מנת חלקם של חלק מהם, ואת ההשתתפות שלהם בתנועות התנגדות וכו'? יואבי2 00:16, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אם אתה מעוניים להרים את הכפפה- בבקשה A&D - עדי 09:11, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

השאלה היא קודם אם כדאי לצרף ערך כזה לרשימה יואבי2 11:57, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

כן אך יש ללוות אותו בהסבר לגבי התוכן המוצע. בברכה A&D - עדי 12:00, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

זיכרון השואה במדינת ישראל[עריכת קוד מקור]

מה לגבי ערך בנושא הנידון? הכוונה לסקירת ההתמודדות עם זכר השואה במדינת ישראל, החל מהקמתה; פחות ההנצחה החומרית (יד ושם, לוחמי הגטאות וכו') ויותר האוירה הציבורית בנושא. קלונימוס 11:34, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

קיים הערך זיכרון השואה יש להרחיב את הערך הקיים לכיוון הזה. אם אתה רואה שהדברים לא רלוונטיים יש לפתוח ערך חדש בנושא- הנצחת השואה או זכרון השואה בישראל. בברכה A&D - עדי 20:49, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני זקוק עדיין לעצתך. הערך הקיים קצר מאד לטעמי, והנושא חשוב כך שניתן להקדיש לו מקום רחב הרבה יותר. השאלה אם ניתן לשנות לגמרי את הערך הקיים (כך שיוצרו המקורי לא יכיר אותו כמעט) או שעדיף לפתוח ערך חדש, למרות הכפילות. קלונימוס 21:33, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ניתן לשנות לחלוטין את הערך הקיים, לכותב אין זכויות "וטו" על הערך שכתב. בברכה A&D - עדי 22:00, 17 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הצעה זהירה[עריכת קוד מקור]

הצעה זהירה מאוד, שכן מדובר בנושא מאוד רגיש, אך עם זאת בעל חשיבות רבה: הומור על השואה. התופעה השתרשה לה בתרבות הישראלית וניתן לייחסה להתמודדות החברה היהודית עם השואה, אבל, לטעמי, אפשר בהחלט ליצור ערך נפרד. ניתן לחלקו למספר מוקדים: ההומור הישראלי, ההומור של הקהילות בינלאומי וההומור הנאו-נאצי (אין לי מושג לגביו, אבל אני משוכנע שיש כזה). האם מישהו יכול לעמוד במשימה וליצור ערך לא פרובוקטיבי ועם זאת ענייני ורלוונטי? והאם המקום להציע ערך שכזה הוא תחת מתקפת האיכות הזו? זהר דרוקמן - אהמ 16:16, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

גם אני מסכים שזה נושא חשוב מאד, למרות שאין לי מושג כרגע איפה לחפש לגביו. לדעתי יש לו מקום במתקפת האיכות הנוכחית ובכלל. קלונימוס 22:23, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ומוסיף, הומור היה חלק הן בדימויים האנטישמיים שאיפשרו את השואה, והן בהתממודות של היהודים בתוך הגטאות עם מצבם. יש רגעים של הומור דק ואירוני אצל פרימו לוי, כמו כן יש את סרטו של רוברטו בניני החיים היפים שמנסה לשזור הומור בנושא זה. האזרח דרור 10:26, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
המדובר לא רק על הומור כזה אלא גם על הומור בוטה בהרבה - קומיקס, למשל. קלונימוס 11:52, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
טוב יש את מאוס שאפשר להרחיב אם כי זה לא בדיוק הומור. לקח לי זמן רב למצוא אותו בויקי, למה אין דף פרשונים מהערך עכבר?האזרח דרור 16:10, 30 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אייזנצגרופן[עריכת קוד מקור]

שבוע טוב. האם ייתכן שאין ערך בנושא הנ"ל? אולי פשוט לא מצאתי. קלונימוס 23:01, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מצאתי; איינזצגרופן. קלונימוס 23:14, 19 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

מיסטיפקציה, "קורבניזם" ודור שלישי[עריכת קוד מקור]

אני חושבת שמן הראוי להזכיר גם את השימוש לרעה שיהודים עושים בשואה. לדוגמה תגובתו של אלי ויזל להגדרה של ארה"ב של השואה כפשע נגד שישה מיליון יהודים וחמישה מיליון בני עמים אחרים הייתה שזוהי הגדרה מעליבה כי ההבדל הוא "רק" מיליון אחד. כיום יהודים מאשימים כל מי שמבקר את ישראל באנטישמיות בלי קשר למה שהוא אומר, פעם אנשים לא רצו לשמוע בכלל על שילומים והיום כולם קופצים על זה. לי נראה שזה יכול להיות ערך מעניין שלא יהיה באף אנציקלופדיה אחרת.

ערך מעניין נוסף יכול להיות הדור השלישי לשואה, הנכדים של ניצולי השואה מצד אחד יש בניהם כאלה שכמו ההורים שלהם אומרים שהם בחיים לא יסלחו לגרמנים ויש כאלה שעוברים לברלין, בכלל היום המילה "שואה" נשמעת כסלנג בפי נערים בגילאים 16-17, הגיל המתאים לנכדים של ניצולי שואה. נראה לי שזה גם יכול להיות מעניין.

ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ניטרלית והיא לא תיגרר לערכים פוליטיים וזה בלי להתייחס לאמירה הפופוליסטית והלא נכונה שהועלתה כאן. בברכה A&D - עדי 08:04, 22 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
הצאתי את הערך על התייחסות הציונות \ מדינת ישראל לשואה. אני לא מבין למה עדי חושב שויקיפידה היא מקום נקי מערכים פוליטיים. היא בהחלט לא כזאת. האזרח דרור 10:22, 29 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]


ויקיפדיה היא לא ניטרלית אם היא מציגה רק מיסטיפקציה מהצד של הכחשת שואה ולא מהצד ההפוך.

מיסטיפיקציה? על מה את/ה מדבר/ת בדיוק? איפה זה קיים כאן? A&D - עדי 22:28, 23 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אחי אין לך זכות ואפילו לא הקטנה ביותר להעביר ביקורת על דיברי אלי ויזל, רק ביום שיבחנו אותך בעירום, ירצחו את איחיך ואימך מול עיינך, תיצתרך לשרוף הגופות של חברים ומקרים ולאכול עופרת ומים כתור הארוחה היחידה ביום רק אז תוכל להעביר ביקורת על דבריו עד אז פשוט שב בשקט!!!!!

שמעת אותי מבקר את דברי אלי ויזל? אני ביקרתי את דבריך. A&D - עדי 09:29, 27 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]