שיחת משתמש:Dudisagiel

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Dudisagiel, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, דורית 23:08, 22 יוני 2006 (IDT)

שלום לך,
בוויקיפדיה אנו נדרשים לערוך אך ורק עריכות מבוססות המסתמכות על מקורות אמינים, והשינוי שביצעת בדף סוביבור אינו עומד בסטנדרטים אלה.
אודה לך אם תוכל/י להוסיף הערות שוליים לעריכתך, ולהסביר בדף השיחה שלו מדוע בוצע שינוי זה ועל סמך מה.

בברכה, דורית 23:08, 22 יוני 2006 (IDT)

ובהתאם, גם על מיידנק. בברכה, דורית 23:09, 22 יוני 2006 (IDT)

דורית שלום זה dudisagiel

לגבי סוביבור אז הממצא החשוב שלמברק הפלה(זה הקישור) http://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6fle_Telegram מביא לידי מידע שנספו שם בשנת 1942 101,000 יהודים. המודיעין הבריטי עלה על מסמך זה שנשלח בטלגרמה מהמזרח לברלין. על משלוחים שהגיעו למחנה בשנת 1943 יש מידע באתר של טוביה בלאט, ניצול סוביבור. מספר זה הוא אומדן. מספר הנספים המשוער במחנה סוביבור בשנת 1943 הוא קרוב ל70,000 101,000 נספים בשנת 1942 זה מספר מדוייק. לכן יש לשער שלכל היותר ניספו שם 170 אלף יהודים. מחנה סוביבור פעל בין 1942-1943 .

לגבי מיידנק איש יד ושם אמר לי שזה המספר שהפך להיות מקובל לאחרונה. המספרים שהופיעו כאן לקוחים מאנציקלופדיית השואה שנערכה ב1990, הרבה לפני שממצאים אלו התגלו. בשנת 1942, שבה השמדת היהודים היתה בשיאה, נספו במיידנק 25,000 יהודים בקירוב על פי מסמך הופל

לכן המספר 60,000 נראה לי הגיוני.

שלום דודי. ראשית ברוך הבא לויקיפדיה. מכיוון שאנו נוהגים להמשיך שיחות היכן שהותחלו (כאן, ולא בדף שיחתי), מחקתי את הערתך בדף שלי, בעיקר כי היא כבר מופיעה פה. בנוסף, לאחר כל הודעה בדפי שיחה, נהוג לחתום ע"י 4 סימני זרקא , כך החתימה והתאריך מתווספים אוטומטית. תודה על הקישור ועל ההסבר, מיד אבדוק אותם. האם יש לך קשר לאנשי יד ושם? דורית 23:37, 22 יוני 2006 (IDT)


שלום דורית. המידע שהבאתי הוא מידע חדש. איני קשור ישירות ליד ושם אך חקרתי את נושא סטטיסטיקות מספרי הקורבנות בשיתוף עם אנשים מיד ושם והמידע שבידי הוא מעודכן וחדש. המידע שהובא כאן באתר לקוח מספרי היסטוריה ישנים יחסית ולכן היה חשוב לי לתקנו.(Dudisagiel 14:11, 23 יוני 2006 (IDT))

אני שמחה על כל תיקון ודיוק. עם זאת, יהיה עלי לבדוק את המידע או לקבל לו סימוכין נוסף. אתה חושב שניתן יהיה לפנות לאנשי יד ושם כדי לקבל מהם תמונה עדכנית ואף מוסמכת בנושא זה? אנו פותחים במיזם שואה, ויהיה מעניין ליצור איתם שיתוף פעולה. בברכה, דורית 19:32, 23 יוני 2006 (IDT)

שלום דורית. מהו מיזם שואה? לא הבנתי את כוונתך. שאלה נוספת, אם תוכלי לנדב לי מידע בבקשה, האם אוכל לקבל מלגה לצורך עבודת גמר בתואר ראשון בנושא חקר השואה?(Dudisagiel 19:59, 26 יוני 2006 (IDT))

ושוב שלום דודי, אנו פותחים במיזם שואה, משמע - כתיבת ערכים רבים על תקופה זו ונשמח להעזר בכל מי שיוכל לעזור. לגבי המלגה : האם כוונתך לויקיפדיה? הויקיפדיה היא מיזם התנדבותי, איש מאיתנו לא מקבל כסף עבור זה (או מלגות). אני ממליצה לך לברר באוניברסיטה או בארגונים שונים החוקרים את השואה, לגבי מלגות. בברכה, דורית 22:56, 26 יוני 2006 (IDT)

שלום דורית. אשמח לנדב מידע על השואה עבור המיזם שואה שלויקיפדיה. עכשיו ישבתי והוספתי מידע רב על מחנה סוביבור (נושא שהוא יקר לליבי) , את מוזמנת לקרוא. רציתי לשאול אם אני יכול להוסיף תמונות למידע שאני מכניס לאתר? לגבי מילגות, התכוונתי לויקימניה..בסדר, תודה, ניכנסתי לאתר שלהם. יום טוב (Dudisagiel 16:39, 27 יוני 2006 (IDT))

מצטערת, לא הבנתי שהתכוונת לויקימניה. אנחנו שמחים על כל הרחבה באשר לערכי השואה, ובכלל. אני אשתדל לעבור על עריכותך יותר מאוחר. לגבי התמונות, כמובן, כל עוד אינן מוגנות בזכויות יוצרים. ראה ויקיפדיה:תמונות. אם תצטרך עזרה נוספת, אל תהסס לפנות אלי בדף שיחתי. דורית 15:19, 28 יוני 2006 (IDT)
אגב, עוד על מיז השואה, תוכל לקרוא בויקיפדיה:מתקפת איכות/השואה. אולי יהיה לך מה לתרום. בברכה, דורית 15:20, 28 יוני 2006 (IDT)

מתקפת האיכות על השואה מתחילה מחר ואני פונה אליך לאחר ששמת את שמך ברשימה של המעוניינים לתרום. המתקפה תימשך שלושה שבועה ועיקרה שיפור איכות הערכים הקיימים בנוגע לשואה (גרמניה הנאצית, אירועים בשואה, חסידי אומות העולם, מחנות ואתרי השמדה, יהודים בשואה, פושעי מלחמה, הנצחת השואה ובעקבות השואה) וכתיבת ערכים חסרים (יש לא מעט).

שלבי המתקפה להלן שלבי המתקפה הכלליים ואתם מתבקשים לנסות במידת האפשר לדבוק בהם:

  1. יש להשתדל ולכתוב קודם כל את דפי הבסיס והערכים המודגשים בפרקים, תוך כדי הכתיבה והטיפול יעלו ערכים דרושים חדשים אותם יש להעלות בדף המתקפה. אל תפחדו מלפצל את הערכים לערכי משנה כל עוד הפיצול הגיוני. זיכרו- "לא עליך המלאכה לגמור ואי אתה רשאי להיפטר ממנה".
  2. שנית יש לכתוב ולשפץ את כל הערכים המצויים ברשימה זו.
  3. שלישית יש לכתוב ולשפץ את ערכי הקהילות היהודיות. ראו הסבר מפורט בפרק הרלוונטי הנ"ל (הערה:לא בטוח שטיפול זה יעשה במסגרת מתקפת האיכות הזו).
  4. רביעית יש ליצור קוהרנטיות מירבית של הערכים ובכלל זה תבניות קבועות יחסית של פתיחת ערך.

כמה נקודות חשובות

  • לצידי מנהל את המתקפה Harel, העדכונים וההודעות יגיעו ממני וממנו לסרוגין בהתאם לנסיבות.
  • במתקפה זו אנחנו מבקשים להשים דגש גם על האיכות ועל כן אתם מתבקשים להשתמש בעת כתיבת הערכים בכמה שיותר מקורות מידע מהימנים ולציינם בסוף הערך.
  • אנא קיראו את עבודתם של חבריכם, העירו והגיהו, בכך תתבצע בקרת איכות שתביא אותנו למצב של שפע ערכים בעלי רמה אחידה בסופה של המתקפה.
  • אל תהססו להוסיף ערכים חדשים לרשימה, גם אם לא תוכלו לכתוב אותם.
  • בדף המתקפה רשימת מקורות מידע, אתם מוזמנים להשתמש בהם ולהוסיף עליהם כראות עיניכם במידת הצורך. פרט לכך חיפוש בגוגל על מושא הערך עוזר תדיר וספרים תמיד עדיפים.

שיהיה לנו בהצלחה! בברכה A&D - עדי 02:37, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

אנחנו לא יודעים עליך כלום[עריכת קוד מקור]

שלום Dudisagiel,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:Dudisagiel". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, • עודד (Damzow)שיחהיש לך משנה ויקיפדית? 18:56, 30 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

שלום דודי,
ראיתי את תוספותיך לערך. יש לי הערה הקשורה לפיסוק: כשאתה כותב ב ואח"כ תאריך (לדוגמה, ב19 במרץ), אנא אל תשכח להוסיף מקף בין ה-ב לבין המספר שבא אחריו (ב-19 במרץ). אודה לך אם תוכל לתקן זאת בעריכות שהוספת לערך. אלדדשיחה 23:28, 27 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

דודי, ביקשתי ממך לתקן את עריכותיך בקובץ, שבהן הוספת תאריכים בפורמט ב1934 וכיוצא באלה. אלדדשיחה 19:47, 28 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

שלום דודי, מה מקורותיך? דרך - שיחה 03:23, 28 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

כנס לאתר sobiborinterviews שבו מקים האתר, ניצול סוביבור יהודי הולנדי כותב על שלמה שמייזנר שגורש מאופולה לסוביבור. כמו כן ראיתי את המידע הזה בקהילות פולין כרך לובלין
שלום, תודה על המענה.
האם זהו גם מקור שאר המידע? בכל מקרה, יש לציין את המקורות בגוף הערך לטובת קוראים נוספים (ההפניה צריכה להיות מדוייקת: מס' עמוד, קישור לדף מסוים באתר אינטרנט וכדו'). אם אינך יודע כיצד לעשות זאת מבחינה טכנית אשמח לעזור. דרך - שיחה 01:41, 3 באפריל 2011 (IDT)[תגובה]

חזרה על בקשתי[עריכת קוד מקור]

שלום דודי,
ביקשתי בעבר, פעמיים, לכתוב מקף בין מילת יחס לבין המספר שאתה כותב אחריה. לא רק שלא תיקנת את השגיאות מעריכתך הקודמת, עכשיו הוספת עריכה חדשה, ושם כתובה ו' החיבור לצד מספר נפשות (משהו כזה: ו90,000). אודה לך אם תוכל להיענות לבקשתי ולהוסיף את המקף הנדרש בין ו' החיבור או בין מילות היחס בעברית לבין המספרים שאתה כותב אחר כך. בברכה, אלדדשיחה 20:51, 30 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

חן חן. אלדדשיחה 21:13, 30 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

תודה אלדד, התשתדלתי לתקן. מעניין אותי לדעת, האם אתה עוקב אחרי הערך סוביבור וערכים נוספים בויקיפדיה בנושא השואה, או שאתה אחראי על כל מה שמוכנס לויקיפדיה בלי קשר לשואה? בתודה דודי

היי דודי (ראשית, כדאי לך לחתום על ההודעה שלך בארבעה סימני טילדה, כך: ~~~~, כי זה הופך לחתימה, עם שמך, התאריך והשעה).
לשאלתך, גם וגם. עבדתי בעבר על הערך על סוביבור (וגם כתבתי פעם עבודה במסגרת לימודיי באוניברסיטה על המרידות במחנות ההשמדה סוביבור וטרבלינקה), כך שבמקרה הנוכחי העניין שלי בערך נפגש עם השאיפה שלי שכל עריכה, בכל ערך, תעמוד בקריטריונים מסוימים. אלדדשיחה 21:36, 30 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

יפה ומעניין מאד.שמת לב שהמידע פה על המרד הוא טיפה תמציתי?Dudisagiel - שיחה 22:38, 31 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

כן. אם תרצה להוסיף, אתה כמובן מוזמן. אלדדשיחה 22:44, 31 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

עזריאל קרליבך[עריכת קוד מקור]

אם אתה סבור שיש מידע מיותר בערך, נמק את עמדתך בדף השיחה. הסרה לא מנומקת אינה מועילה. דוד שי - שיחה 00:25, 29 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]