שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון22

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם לדעתך הערך ראוי להיות ערך מומלץ? אני מהרהר בכך כמה ימים. אם אחיל להציע אותו במומלץ, האם אני צריך לעשות זאת ב"גאים להציג"? אומנם תרמתי רבות לערך אך לא כתבתי אותו לבד כלל וכלל.. --נחמן 19:23, 17 אפר' 2005 (UTC)

אנסה לקרוא אותו מחר ולהחליט בעניין. דוד שי 19:24, 17 אפר' 2005 (UTC)

שלום דוד,
אתה יודע איפה בן טבע? אני מתגעגע לברנש. גילגמש שיחה

הוא לא גילה לי את סודותיו, אבל אין לי ספק שעוד ישוב אלינו. דוד שי 07:50, 18 אפר' 2005 (UTC)

התערבות שלא לצורך של גילגמש[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,

אבקש את תגובתך בקשר ליד קלה על ההדק של חלק מהמפעלים בכלל ושל גילגמש בפרט.

לפני מספר ימים עבדתי על הרחבת הערך "SSL" לאחר שהופיע כקצרצר. לאחר זמן קצר (מספר דקות) החליט מנהל המערכת Arh לשנות את העיצוב שלא עולה בקנה אחד עם המאמר (לא היה טעם בכותרות) וכמה דקות אח"כ החליט גילגמש לערוך את המאמר ולהוריד את רב הדברים שהוספתי.

צורת התערבותם של עורכי המערכת הכעיסה אותי מאוד מכיוון שהם הפריעו לאבולוציה התקינה שעליה מתבססת ויקיפדיה. ראוי לציין שמה שהכנתי היה בסיס כלשהו שהתכוונתי לשפרו כמו שעשיתי בעבר במספר ערכים אחרים, לעיתים לבד ולעיתים בעזרתם ויקיפדים נוספים. התערבותו של גילגמש וסגירת הערך לעריכה פגעה בי ומנעה ממני (וכמובן מאחרים) לשפר את הערך. בנוסף תגובתו לא עולה בקנה אחד עם המצב בערכים אחרים, כדוגמה אקח את הערך "http" אשר שם מובאת דוגמה נרחבת לצורת העבודה של פרוטוקול ה HTTP.

מה שמטריד אותי לא פחות האפשרות שויקיפדים נוספים חווים אל להיטותם של מספר מנהלי מערכת להתערב בכל דבר בלי לספור עד שלוש ולמחוק. לאחר עיון במספר דפי הנחייה שאמורים לבטא את הרוח ודרך העבודה בויקיפדיה (לדוגמה "ויקיפדיה: שימוש זהיר בסמכויות המפעל") אני בספק אם התוצאה תואמת את הרצון.


עד עתה המלצתי לעמיתי להצטרף על הפרויקט, עכשיו אני כבר לא בטוח...

  1. Yahel 15:05, 18 אפר' 2005 (UTC)


דוד, אני מודה לך על התערבותך ועל תרומתך המסורה.

  1. Yahel 17:34, 18 אפר' 2005 (UTC)

גילגמש מתערב יותר מדי[עריכת קוד מקור]

שלום לך,דוד שי

גילגמש נגע לי בערך שיש עליו במפורש הודעת עריכה (האימפריה הרומית); כנראה שהוא חשב שאני העתקתי או סתם כתבתי שטויות! הוא שיחזר לי את הערך, ואני לא יודע איך להחזיר אותו! SBN 18:54, 18 אפר' 2005 (UTC) לא משנה, מצאתי את הדרך. תרגמתי את הערך מהויקי האנגלית, ובגלל כמה טעויות גילגמש היה סבור שצריך לשחזר את כל מה שעשיתי (השקעתי בתרגום הרבה זמן! יותר משעה וחצי!). אני סבור שאתה צריך לדבר איתו לגבי זה! SBN 19:03, 18 אפר' 2005 (UTC)

לא נורא, אפשר לגלות פתיחות וסבלנות, עוד יהיה לנו זמן לתקן. את הערך הזה טרם קראתי, אבל תרגומים עילגים כבר יצא לי לקרוא ולתקן - לא מתים מזה. דוד שי 19:13, 18 אפר' 2005 (UTC)
סליחה, מקור הזוועה? אז שוב, יש עוד ויקיפדים, שימחו לתקן את הטעויות שלי! כולנו בני אדם, וכולנו טועים. אני מבין שגם אתה טעית, אבל אני מבקש ממך מכאן ולהבא – אל תלחץ מהר מדי על ההדק!

אני לא אוהב את מלחמות העריכה הללו! אני בקלות יכול להתחיל לערוך בויקיפדיה האנגלית, ולא לתרום לויקיפדיה העברית!זה לא איום, יש לכם עוד משתמשים חוץ ממני! אבל אם תתחילו עם מלחמות עריכה, לא יהיה כאן נעים לכולנו בויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית! SBN 19:15, 18 אפר' 2005 (UTC)

דוד, אני מצטער מאוד, אבל כשכותבים שסופה של הרפובליקה הרומית הוא מאה שנה לפני קרב אקטיום!!! זה כמו להגיד שמדינת ישראל נוסדה במאה ה-19. זה אבסורד. אחרי זה הערך ממשיך להמציא לי היסטוריה רומית שאני רואה כאן לראשונה. אני מבקש.. קצת הגיון.. עם כל הכבוד להשקעה, מה לעשות שאפילו לתרגם צריך לדעת. אגב, תעביר חלק מהדף לארכיון הוא הגיע לגודל מפלצתי של 139K גילגמש שיחה 19:17, 18 אפר' 2005 (UTC)
גם מחר ומחרתיים יהיו חיים. תהיה קצת יותר נינוח, הכל יסתדר. 19:20, 18 אפר' 2005 (UTC)
לאחר כל מה שאני יכתוב בערך הזה, אני יקרא באנציקלופדיה העברית לגבי האימפריה הרומית, ויתקן את השגיאות שיש לי (בלי העתקות, אלא בסיכום זה עם הויקי אנגלית ועוד כמה ספרים – לא חסר). זה שאתה שמת הגנה על הדף, זה אומר שאתה משתמש בכוח שיש לך למטרות לא נבונות וחסרות טעם!

SBN 19:23, 18 אפר' 2005 (UTC)

בטעות דף השיחה שלך נשמר פעמיים על ידי SBN. טיפלתי בכפילות זו. מצטער על אי נוחות. גילגמש שיחה

הערך הנ"ל אכן מזעזע. דוד שי 19:31, 18 אפר' 2005 (UTC)

שלא תחשוב שחזרתי! אני רק רוצה שתמחק את הערך עלי זית, כי אני לא רוצה שכולם יראו אותו. ניסיתי למחוק בעצמי, אך זה לא עזר. בכל דף עריכה כתוב שמי שרוצה שהדברים שלא לא יופצו לעיני כל - שלא יכתוב, ואתם חייבים למחוק את הערך!!! SBN 05:36, 19 אפר' 2005 (UTC)

אורות - עצה[עריכת קוד מקור]

אורות (ספר) - עצה[עריכת קוד מקור]

כרם יהושע פתח ערך בשם אורות (ספר) והעתיק לתוכו פסקה ארוכה מאוד כמו שהיא אורות (ספר)#דעת המתנגדים מאתר תעמולה חרדי, יש בזה חשד להפרת זכויות יוצרים, אם כי הוא טוען שקיבל אישור לכך - מעבר לכך הפסקה מלאה דברי השמצה וגידופים של רבנים חרדיים כלפי הרב קוק והספר, וזה נראה לי קצת מעשה לא במקום, לפתוח ערך לכתוב חמש שורות על הערך ו50 שורות נגדו, תוך הבאת ציטוטים של הכפשות שלא דנות בתכנים לגופו של עניין. ולהמשיך בו את הרדיפה הרוחנית של חרדים כלפי הרב קוק מתוך מגמה ברורה. אולי צריך לתמצת את הפסקה המדוברת להזכרת שמות המתנגדים? אך אני לא מרגיש כל כך אובייקטיבי בנושא, מה דעתך על כך? --אפי ב. 06:01, 20 אפר' 2005 (UTC)

ברור שיש כאן בעיה, אבל זה נושא שמצריך עיון, וזמני תם. עוד אחזור לעניין זה. דוד שי 06:15, 20 אפר' 2005 (UTC)
נראה לי שפתרת יפה מאוד את הבעיה. את דבריו של יואל טייטלבוים מצאתי לנכון לצטט גם בערך הרב קוק ובערך יואל טייטלבוים, לדעתי יש להם חשיבות רבה. דרך אגב, האם תוכל להרחיב בתפוח האדמה הלוהט הזה, יואל טייטלבוים? דוד שי 03:09, 22 אפר' 2005 (UTC)

לא עשיתי שום דבר שאינו לגיטימי - העליתי תמונות, והגנתי עליהן. מצפים ממי שכותב חומר, ובטוח במה שהוא עושה, לדעת להגן עליו בעת הצורך.

מצד שני - ייתכן שקצת נסחפתי לאחרונה לתוך דיונים אינסופיים וחסרי תכלית. ובאמת גם לא כתבתי הרבה ערכים בשבוע האחרון עקב מחסור בזמן (חוץ מהתמונה הנדירה, שתרמתי, של ציפור ה-harpy, והשקעה בדף המשתמש שלי, ולדעתי זה גם סוג של תרומה). בכל אופן, אקח חופשה מויקיפדיה, ואחזור רק כשיהיה לי זמן ונכונות להמשיך ולתרום. בברכה, Hotguy 11:19, 20 אפר' 2005 (UTC)

שלום,

ראה בבקשה את זה (בויקיפדיה האנגלית); יש שם תבנית שיוצרת טבלה (יש להם עוד, תהיה בטוח), וחשבתי לעשות כזאת גם בויקיפדיה העברית. יש לנו תבנית כזו, או לא? מתן 03:37, 22 אפר' 2005 (UTC)~

לדעתי אין לנו תבנית כזו, ליתר ביטחון בדוק בערכי סרטים אחדים. כדאי לתרגם את התבנית לעברית. דוד שי 03:56, 22 אפר' 2005 (UTC)
אני מניח שאין, כי בדקתי בכמה סרטים מאוד פופלריים, ואיןש ם. אני אתרגם את התבנית הזו ועוד כמה תבניות חיוניות מתן 04:03, 22 אפר' 2005 (UTC)
ראה בבקשה גם את שיחה:קרב גליפולי מתן 04:04, 22 אפר' 2005 (UTC)

לדעתי בשלב הזה גם אין צורך ביצירת תבנית סרטים. אין לנו פה כל כך הרבה סרטים. Ramiy 15:17, 22 אפר' 2005 (UTC)

אני מתחיל להשתמש בתבניות הסרטים שאני יוצר (יצרתי היום אחת) בשביל סרטים, לדוגמה ראה דוגמה (אל תדאג, יש סרט כזה...) מתן 15:19, 22 אפר' 2005 (UTC)
בהצלחה למתן. אולי אין הרבה סרטים, אבל ללא ספק יהיו. דוד שי 15:22, 22 אפר' 2005 (UTC)
ראשית תעביר את התבנית אותו לצד שמאל. שנית אין מספקים סרטים בויקי העברית. נקודה שלישית, אנו מתנחלים על דך המשתמש של דוד ואני בטוח שלאט לאט נעלה לו את הסעיף. ודבר רביעי.... חג שמח ! Ramiy 15:23, 22 אפר' 2005 (UTC)
חג שמח גם לך!!! לפני שדוד יתעצבן (...): זה לא שאני חובב סרטים, אבל אני רואה כמה, וחוץ מזה, יש מספיק לתרגם מהויקיפדיה האנגלית, דבר שאני יעשה אותו כאשר יהיה לי זמן (בקרוב, אל תדאג) מתן 15:26, 22 אפר' 2005 (UTC)

פלסטין - פלשתין[עריכת קוד מקור]

שלום דוד.
אני מבקש שתפסיק לעשות את השינויים האלה עכשיו. הנושא עולה ממש עכשיו לדיון חדש באולם הדיונים של הבוט. לכן אין טעם לעשות שינויים עכשיו, שאו שייעשו על ידי הבוט, או שבכלל יכול להיות שבקרוב נשנה חזרה. וחוץ מזה זה מריח כמו מחטף שנועד לקבוע החלטות בשטח על סמך החלטה ישנה, שאני אפילו לא בטוח שהתקיימה עליה הצבעה. לבטל את השינויים ששרימפר עשה עכשיו זה עניין אחד. אבל לעשות שינוי גורף זה עניין אחר לגמרי. eman 14:47, 22 אפר' 2005 (UTC)

אינני עושה שינוי גורף, ולמעשה סיימתי את עריכותי בשלב זה. ניסיתי להחזיר ערך או שניים לקדמותם (אינני יודע איזה ערכים שרימפר העביר), ובערך מסוים גיליתי ערב רב של צורות כתיב, וניסיתי להגיע להאחדה. אין לי עניין במחטף. דוד שי 14:52, 22 אפר' 2005 (UTC)

הישוב ? היישוב ?[עריכת קוד מקור]

לדוד שלום וחג שמח,

אני עובד על הערך הישוב בדף השיחה שלי. על מתכונת הערך ראה דברי למשתמש:Ches בדך השיחה שלו. לגבי שם הערך נראה לי כי המונח הנכון הוא ""הישוב". המונח "היישוב" הוא תואר הפועל ומשמעותו התיישבות, למשל "יישוב הפליטים בארצותיהם,. אני מציע לשנות את שמו של הערך (כיום הוא קצרמר).

בברכה, אדר 08:02, 23 אפר' 2005 (UTC)

לדעתי האיות הנכון, בכתיב מלא, הוא "היישוב", אנסה לוודא זאת. דוד שי 08:05, 23 אפר' 2005 (UTC)
לדוד שלום, במגילת העצמאות השם הוא-הישוב. בברכה, אדר 08:51, 23 אפר' 2005 (UTC)
ובכן, זה מביא אותנו תשובה חד-משמעית לשאלה. מגילת העצמאות נתחברה 45 שנה קודם שהתגבשו כללי הכתיב המלא הנוהגים בימינו, ולכן אינה אסמכתא לעניין זה. בחוברת "כללי הכתיב חסר הניקוד" של האקדמיה ללשון העברית נבחרה מגילת העצמאות כדי להדגים את הכללים, והיא מופיעה בשתי גרסאות: בכתיב מנוקד ובכתיב מלא (שתיהן שונות בכתיבן ממגילת העצמאות המקורית). בגרסת הכתיב המלא כתוב "היישוב". חג שמח, דוד שי 09:22, 23 אפר' 2005 (UTC)

שלום דוד,
תשים לב בבקשה לשינוי הזה - [1]. חג שמח, גילגמש שיחה 10:11, 23 אפר' 2005 (UTC)

ערכי החשמונאים[עריכת קוד מקור]

דוד חג שמח!

בהמשך לשידולים שלך בדף המשתמש שלי להרחיב את מרד החשמונאים ויהודה המכבי, יש לי תכנית עבודה די ברורה לעניינים אלו, ובשלב ראשון אני מתכוון להפוך את כל ערכי החשמונאים מקצרמרים למאמרים, וכן להוסיף ערכים נוספים כגון ערך על מצודת החקרא ועוד. אני התחלתי בעניין הבית השני רק בגלל שהטיפול במרד הגדול בויקיפדיה עצבן אותי, ומשם המשכתי כי הספרים עדיין נערמים על השולחן שלי ופתוחים על העמודים המתאימים, אבל אני מודע למגבלותי. אין לי הכשרה מקצועית בנושאים רבים שקשורים, ואני עלול לעשות שגיאות רבות הן ביהדות והן בתע"י. כל מה שאני יודע בעניינים אלו למדתי בעצמי, ולא בצורה מסודרת. המקורות שאני עובד איתם הם הספרים שצברתי בצורה קפריזית ואקראית במהלך השנים, ולא כוללים את החומר החדש או המעודכן ביותר. כשמדובר בהיסטוריה של אירלנד או הונגריה הבלוף הזה עוד יכול לעבוד (וגם הנזק הוא קטן יחסית), אבל ככל שאני מגיע למקומות קרובים, שהידע של אנשים לגביהם הוא רחב בהרבה משלי, כך אני חושש שהמסווה יוסר. התפלאתי שאחרי המרד הגדול לא הייתה עלי התנפלות כללית מצד מומחים כגון שש"ז או נריה, אבל בוא נראה מה יקרה במוצאי החג כשהם יגלו את החשמונאים... בקיצור, לעת עתה אני עוסק בביוגרפיות וקשה לי לנסות ולערוך את הערכים הגדולים והמקיפים יותר. שוב חג שמח לך ולבני ביתך, ונתראה ביום ב' אלמוג 13:30, 23 אפר' 2005 (UTC)

האי מייל שלך[עריכת קוד מקור]

אם צירפת את האימייל שלך בתמונה כדרך לחסום ספאמרים, זה לא יעזור. לספאמרים יש תוכנות להוצאת אימיילים מתוך תמונות. אם אתה באמת רוצה שהם לא יצליחו להשיג את האימייל שלך, תנסה לטשטש כמה שרק אפשר את הציור... שבן אדם יצליח לזהות, אך תוכנת מחשב לא. Jtmשיחה 14:19, 23 אפר' 2005 (UTC)

דוד שלום אני משתמש בויקיפדיה המון זמן וערכתי המון המון נושאים בתור משתמש שלא נרשם (מכיוון שלא ידעתי איך להירשם). עכשיו נרשמתי וראיתי את התפקיד של ויקפד. אם תוכל למנות אותי לויקיפד אשמח מאוד כי יש דפים נעולים שאני יכול להוסיף להם מידע (למשל מלה"ע ה-1). בברכה בר חלווה 12:55, 24 אפר' 2005 (UTC)

שלום דוד שי,
תשים לב בבקשה לערכים החדשים שנפתחו היום על ידי האלמוני - [2]. האם מדובר בשימוש הוגן או שצריך למחוק? גילגמש שיחה 09:15, 25 אפר' 2005 (UTC)

קרן השתלמות הוא העתקה פשוטה, והעובדה שמצוין המקור אינה מכשירה אותה - יש למחוק. שימוש הוגן הוא כאשר אתה כותב ערך באופן עצמאי, ובתוכו משלב ציטוט קצר ממקום אחר. כאשר כל הערך הוא ציטוט ממקום אחר, זה לא שימוש הוגן. בערכים אחרים לא מצאתי את המקור, אבל אם גם הם מועתקים, יש להתייחס אליהם בהתאם. דוד שי 09:47, 25 אפר' 2005 (UTC)
או קיי, תודה. גילגמש שיחה

קשה לי להימנע מההרגשה שהמחיקה הזאת היא פוליטית לחלוטין. אני לא אוהב את השם הזה ולא משתמש בו, אבל אפשר לראות אותו בהרבה טקסטים של הימין הקיצוני וכך הוא מופיע גם בויקיפדיה האנגלית (en: Oslo War). אתה מוזמן לבדוק בעצמך את התוצאות של גוגל בנושא. המחיקה הזאת היא בלתי תקינה בעליל ואף סותרת את נקודת המבט הניטרלית של ויקיפדיה. בשביל לבצע מחיקה כזאת צריך נימוקים הרבה יותר חזקים מ"לא היה ולא נברא אלא בדמיון חולני", קרי: "אני לא מסכים עם זה ולכן אמחק את זה". טרול רפאים 17:46, 25 אפר' 2005 (UTC)

המחיקה של הערך לחלוטין אינה פוליטית, ודומני שאלמוג ואני הסברנו זאת היטב בדיון המחיקה. אינני מסכים עם ההפניה הזו, בדיוק כפי שאינני מסכים עם ההפניה ממלחמת שלום ההתנחלויות. אלה שמות שהם דמגוגיה לשמה, ובהחלט אפשר לכתוב עליהם בערך דמגוגיה או בערך שפה מגויסת, אבל לא יותר מכך. דוד שי 19:32, 25 אפר' 2005 (UTC)
היה דיון? איפה? --נריה הרואה 21:12, 25 אפר' 2005 (UTC)
היה דיון שקטעתי באיבו: ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/מלחמת אוסלו. דוד שי 21:37, 25 אפר' 2005 (UTC)
הסברתם!? אם כן, הסברתם שהמחיקה היא פוליטית לחלוטין ("יחנקו הקיצוניים בקיאם למשל"), וכתבתם דברים שאינם נכונים (למשל, שאין ערך על תיאורית הקשר בנושא רצח רבין, שזה ערך). אם אלו הטיעונים להפרה של שלושה לפחות מכללי ויקיפדיה, אני חושב שכדאי שיהיו לך יותר טובים. אני כבר לא מדבר על העובדה שאפילו לא טרחת לשאול אותי לפני שמחקת את ההפניה. טרול רפאים 10:39, 26 אפר' 2005 (UTC)
אינני מבין את דבריך, ויש לי רושם עז שאף אתה אינך מבין את דברי. כמו כן, ברור לי שדו שיח זה גורם צער רב לך וגם לי. אני מאמין שהוספת הפניה זו רק מתוך כוונות טובות וטהורות, ומבקש שתאמין לי שאף מחיקתי נעשתה מתוך כוונות טובות וטהורות, ושבכך נשכח פרשה עגומה זו. דוד שי 15:55, 26 אפר' 2005 (UTC)
אני לא מוכן לותר על ההפניה לפני שתסביר לי מה גורם לכך שערך על תיאורית הקשר על רצח רבין יכול להיות כאן ושם כזה שלמרבה הצער הרבה אנשים משתמשים בו צריך להימחק כי הוא לא מוצא חן בעיניך (גם בעיני הוא לא מוצא חן, אז מה). עד עכשיו לא רק שלא התקרבת בכלל לשכנע אותי בעניין, אלא שתגובתיך שכנעו אותי בהיפך הגמור (כלומר שהמחיקה נועדה לסתימת פיות).
לדעתי, ההתקפה הבוטה שלך בדיון המחיקה וההתעלמות המוחלטת שלך מהכלל של דיון מחיקה ממש לא מוסיפים לכבודך. אם מישהו אחר היה עושה דבר מסוג זה, היו עולות פה הצעות לחסום אותו עקב השחתה פוליטית. בתור דוגמה אתה יכול לראות את המקרים האחרונים בנושא. טרול רפאים 16:04, 26 אפר' 2005 (UTC)
נדמה לי שהסברתי, אבל אסביר שוב. הכינוי "מלחמת אוסלו" הוא כינוי דמגוגי (לא פוליטי אלא דמגוגי), ולכן אסור שייכנס כהפניה בויקיפדיה - דווקא הכנסתו כהפניה היא השחתה פוליטית, והיא פותחת את המדרון החלקלק שבו תוכנס גם ההפניה ממלחמת שלום ההתנחלויות (כן, יש גם הרבה אנשים שמשתמשים בכינוי זה), ההפניה "הרב המקלל" וההפניה "חונן רוצחים" (מפאת כבוד האנשים איני מציין למי יופנו ההפניות). אינני רוצה לראות בויקיפדיה הפניות אלה, ואמחק גם אותן ללא דיון. ואם מחיקתן תפגע בכבודי בעיניך, אמצא מקום אחר לחפש בו כבוד. דוד שי 16:16, 26 אפר' 2005 (UTC)
אז תכתוב שהכינוי הוא דמגוגי, הוא לא ייעלם כי הוא לא ייכתב בויקיפדיה, העלמת מידע מכאן לא תעלים אותו. מה עדיף שאדם ימצא שכתוב כאן שהכינוי הוא דמגוגי או שחצי מהתוצאות של אירועי אוקטובר יתנו לו את כותבים שמאמינים בכינוי? אני חושב שעדיף לכתוב כאן את האמת ולא לקבור אותה מתחת לשטיח, זה לא יגרום להעלמותה.
דרך אגב, מבחינתי גם מלחמת שלום ההתנחלויות ראוי להפניה ואם חושבים על זה אולי אפשר אפילו לפתוח פסקה שלמה על הכינויים השונים של האינתיפדה והקשר שלהם לתפיסת העולם של הדוברים. טרול רפאים 16:23, 26 אפר' 2005 (UTC)
דווקא נשמע לי רעיון טוב, לפתוח פסקה על הכינויים השונים, אבל אין צורך בהפניה מכתיב זה, שכן הפנייה שכזו תעודד את שילוב השמות הדמגוגיים בקישורים בערכים אחרים. ערןב 16:29, 26 אפר' 2005 (UTC)
אמרתי ועשיתי. מה דעתכם? ערןב 16:37, 26 אפר' 2005 (UTC)
אחלה. דוד שי 16:42, 26 אפר' 2005 (UTC)
מבחינתי בסדר, גוגל ימצא אותם. צריך רק להרחיב את הפסקה על ההקשר של השמות האחרים (למה האירועים נקראים בצה"ל גאות ושפל לדוגמה), אני אעשה את זה בהזדמנות. טרול רפאים 17:40, 26 אפר' 2005 (UTC)

שים לב ל[3] אביהו - שיחה 18:55, 25 אפר' 2005 (UTC)

שלום רב, כתבת בערך חופש דת דברים שיש בהם משום שיפוט בוטה ופוגעני של הדתות ("שמנהיגיהן מעוניינים, מי יותר ומי פחות, לכפות את עקרונות דתם על מי שאינם חפצים בה"). אין כאן המקום לדון בעניין זה (גם מנהיגי הליברליזם מעוניינים לכפות אותו על כולם, ואין כאן המקום להאריך). גם הדוגמה "שנראית מוזרה" ויהודי "ששם משפחתו כהן" (כאילו שהנידון הוא שם המשפחה. זה גם עובדתית לא נכון: אם אשנה את שם משפחתי לכהן, עדיין יותר לי לשאת גרושה) הן בחירות בניסוחים שכלל אינם ניטרליים.

איני מסכים אתך, אך איני רוצה להאריך בויכוח, וכפי שאתה רואה קיבלתי את השינויים שעשית בערך בעניינים אלה. דוד שי 21:35, 25 אפר' 2005 (UTC)

דוד שלום, אני פונה אלייך כי איני יודע למי עליי לפנות במצב שכזה. לפני מספר דקות ממש כתבתי את הערך רשימה מקושרת (מבנה נתונים). לאחר כשעה של עבודה על הערך לחצתי על שמירה. להפתעתי גיליתי שהמערכת ניתקה אותי, הערך נשמר אך לא נזקף לזכותי. אני חייב להודות שזה מעציב אותי מאוד. אם תוכל אנא עשה שהערך יזקף לזכותי וייעץ לי כיצד עליי לנהוג כדי שמצב כזה לא יקרה בשנית.
דרור שולומון 14:24, 26 אפר' 2005 (UTC)

הוספתי הערה שזוקפת את הערך לזכותך, תוכל לראותה אם תלחץ על הלשונית "גרסאות קודמות" בזמן שאתה נמצא בערך. כדי למנוע תקלה כזו אני מציע שכאשר אתה כותב ערך חדש, שתיבתו נמשכת זמן רב, תכתוב אותו בוורד, ורק בסוף כתיבתו תיכנס לעריכתו בויקיפדיה ותוודא שאתה מקושר. דוד שי 15:32, 26 אפר' 2005 (UTC)

שלום דוד,
אשמח אם תשתתף בדיון שנפתח במזנון לגבי ערכי אישים בניסיון לגבש נוסח מוסכם לכתיבתם. ההצעה מדבר על הכנסת מבחן גוגל כאבן בוחן ל"זכאות" האישיות לערך. ברצוני להדגיש שרק אישים שפעלו אחרי 1950 יעברו מבחן זה בגלל מיעוט הקישורים בגוגל לאישים שפעלו במאות קודמות. הנה הלינק לדיון - ויקיפדיה:מזנון#ויקימשפחה. גילגמש שיחה 15:29, 26 אפר' 2005 (UTC)

האנונימי[עריכת קוד מקור]

היי. תרומותיו של האנונימי (אבן גבירול) גם חשודות קצת בהפרת זכוי"צ (שים לב לרווח שחסר לפעמים), אבל לא מצאתי מקור מקוון. בברכה ערןב 08:28, 27 אפר' 2005 (UTC)

עושה רושם כאילו הטקסט נלקח מפורום כלשהו (ראה פילוסופיה יהודית). נחכה לתשובת האלמוני. דוד שי 08:35, 27 אפר' 2005 (UTC)
לפי ה"עומק", נראה שזה אכן נלקח מפורום בהייד-פארק. אבינעם 08:46, 27 אפר' 2005 (UTC)
וביתר דיוק, זה אכן נלקח מהת'רד הזה (הודעה שנייה). רק ראוי לבדוק, שמא עומק==אנונימי מלח השמים 09:44, 27 אפר' 2005 (UTC)

תן עצה בעניין זה[עריכת קוד מקור]

דוד שלום, לא ראיתי שקיים ערך בשם פרס (עוף) וכתבתי ערך חדש על אותו עניין אך מורחב פי כמה בשם פרס (דורס). לאחר שהפנו אותי אל הטעות המביכה איחדתי בין הערכים ע"י כך שלקחתי מהערך הישן את הטוב בו וצירפתי לערך החדש שלי. אני לא יודע אם זה מקובל, מאחר שכך אני משמיט את הקרדיט שנכתב בערך הישן. מה דעתך עלינו לעשות? שם לב גם לשיחה דליק כלבלב

עליך להיכנס למצב עריכה בפרס (דורס) ולהעתיק את כל הטקסט. לאחר מכן להיכנס לעריכת פרס (עוף) ולהדביק בו את כל הטקסט ולשמור. לאחר מכן למחוק את פרס (דורס) שנוצר בטעות, ולתקן את הקישור מויקי האנגלית. דוד שי 18:20, 27 אפר' 2005 (UTC)

שלום דוד,
מה צריך לעשות, לפי דעתך, עם הערך הזה - [4] הסגנון מזכיר את הסגנון העילג של עדן והבחור הנוסף... מה שמו.. שכתב על האימפריה הרומית עם "השתפכות התרבות בתחומים של אדריכלות ועיצוב". אציין שמדובר במשתמש חדש, כביכול, שמכיר את תבניות ויקי - תבנית בעבודה ותבנית ברוך הבא. לכן, רב הסיכוים שמדובר במישהו שהיה פה כבר. אשמח לשמוע את דעתך. גילגמש שיחה 18:37, 27 אפר' 2005 (UTC)

קראתי חלק מהערך סעדיה גאון ואין לי טענות אליו. הערך מקיף ובסגנון סביר למדי, ואינו מזכיר לי את עדן. בבוא העת יגיע מישהו שיעשה עריכת סגנון קלה ונקבל ערך מצוין. דוד שי 18:43, 27 אפר' 2005 (UTC)
בסדר גמור. גילגמש שיחה 18:44, 27 אפר' 2005 (UTC)

מעקב נוסף[עריכת קוד מקור]

שלום דוד שי,
ראה בבקשה את השינוי הזה בערך על נתן יונתן [5] כמו כן, שוב באותו ענין שאמש. ראה את הערך הזה - רבקה אמנו אתה עדיין סבור שלא מדובר בחביבנו? תודה. גילגמש שיחה 06:45, 28 אפר' 2005 (UTC)

קראתי את הערך רבקה אמנו, ומצאתיו נאה למדי, וכל זמן שאינו מועתק אין לי עניין בחקירות מיותרות. לאחר שקראתיו וערכתי בו ליטוש לשוני קל, אין לי ספק שאינו מועתק. בנוסף, אני מניח שמסר שאלמוג העביר לך במייל נעשה כך כדי להשאירו דיסקרטי. השינוי בערך נתן יונתן תקין ומועיל. דוד שי 07:16, 28 אפר' 2005 (UTC)
גילגמש, באמת, איזה קשר יכול להיות בין אנטיוכוס לחנוכה?--עמית אבידן 07:36, 28 אפר' 2005 (UTC)
אני מקווה שזו סתם התלוצצות, אבל כדי להסיר ספק אציין שאין כל קשר בין המשתמש אנטיוכוס למשתמש חכם חנוכה, ואני קובע זאת בוודאות גמורה. כיוון שהשוואת אדם לחכם חנוכה היא בגדר עלבון גדול, אבקש לעשות זאת רק במצב של חשש מבוסס וניתן להוכחה, ולא קודם לכן. דוד שי 07:53, 28 אפר' 2005 (UTC)
אם פרובוקציה זה סוג של התלוצצות, אז זו אכן היתה כזו. הנחת הבסיס שלי היתה שאם יש באמת קשר, אז זה יתפוצץ מיד וברעש גדול. זה שזה לא קרה יכול להיות ממספר סיבות, בינהן: א. הוא לא ראה את השיחה (לא טוב) ב. הוא לא מודע למשמעות ההאשמה (מצויין).--עמית אבידן 08:32, 28 אפר' 2005 (UTC)
ראיתי את דף השיחה. אני לאמשתמש רשום בויקיפדיה, והכרתי אותה בשבוע האחרון, אם כי רק אתמול התחלתי לערוך כאן. לא יודע מי זה חנוכה וגם לא מי זה עדן, תודה רבה אנטיוכוס 09:52, 28 אפר' 2005 (UTC)
לא השוותי אותו לחנוכה אלא לעדן. ברור לי שלא מדובר בחנוכה. גילגמש שיחה


דוגמה/דוגמא[עריכת קוד מקור]

שלום דוד שי,
מהי הצורה הנכונה לכתוב מילים שמקורם בארמית? אם א' או ה'? אלמוני שינה בערך גטו טרייזנשטט את הכותרת. בנוסף, ראה את הערתי בדיון המחיקה. אני מסכים איתך שאין טעם לעצבן לחינם ושאם מתגבש רב מוחץ נגד המחיקה, די ברב זה ולא צריך להמתין שבוע. הסייג שהצעתי הוא מינימום משתתפים בדיון זה על מנת למנוע מצב בו 3-5 אנשים יקבעו בשביל כולם. אם זה מקובל עליך, לדעתי כדאי להביא את זה למזנון על מנת לקבל הסכמה כללית לכלל זה. אני לא חושב ששינוי זה צריך דיון והצבעה היות ומדובר בפורמליות, אך בהחלט יש ליידע את כולם שרוצים לבצע שינוי זה במדיניות. לא נראה לי שיהיו מתנגדים. גילגמש שיחה 15:07, 29 אפר' 2005 (UTC)

דוגמה, טיוטה, גרסה - זו הצורה הנכונה בעברית מודרנית. לגבי דיון מחיקה: המשך בדרך שהצעת. דוד שי 15:15, 29 אפר' 2005 (UTC)

רדיקלים חופשיים[עריכת קוד מקור]

אני לא בטוח שזה רעיון טוב להפוך את זה ליחיד. במילון מונחים רפואי וכן באנגלית (free radicals) המונח הוא ברבים. גם בגוגל רוב התוצאות הם ברבים 3,500 לעומת 97 ביחיד. --אפי ב. 07:40, 1 מאי 2005 (UTC) העיקרון בויקיפדיה הוא ששמות ערכים יופיעו ביחיד, ופשוט פעלתי לפי עיקרון זה. כאשר ראיתי ברשימת השינויים את הערך רדיקלים חופשיים, היה לי ברור שהוא עוסק בספרה של אורלי קסטל-בלום הנושא שם זה. יחד עם זאת, בהתחשב בקול ההמון, אשנה את כיוון ההפניה. דוד שי 07:44, 1 מאי 2005 (UTC)


מלחמת עריכה[עריכת קוד מקור]

שלום,
אני מצוי במלחמת עריכה עם עמנואל. הנ"ל חושב שרשימת האפיפיורים צריכה להשאר בוויקיפדיה. אני טוען שאין כל ערך ברשימה זו ומקומה בקטגוריה. טענתו המרכזית היא שהאפיפיורים ממוינים בה לפי שנים. ובכן, את המיון הזה אפשר לעשות בכל רשימה היפותטית. לדוגמה: אפשר למיין את הסופרים לפי שנת לידתם וארץ מוצאם. אנחנו הרי לא עושים זאת. אי לכך, הפכתי את הרשימה להפניה לקטגוריה, כמקובל. לא מצאתי את הדיון שבו נקבעה מדיניות זו. אני מבקש את התערבותך בנושא זה. גילגמש שיחה 10:36, 1 מאי 2005 (UTC)

יש ערך וטעם לרשימה על פי שנים של רשימה המתארת סוג של שושלת, כמו רשימת מלכים או רשימת אפיפיורים או כל רשימה של אנשים שעמדו בראשות גוף מסוים. ראה למשל מלכי אנגליה. אין טעם במיון כרונולוגי של כל הסופרים, אבל יש בהחלט טעם ברשימה כרונולוגית (timeline) של סופרים חשובים, כדי להראות איזה סופר פעל במקביל לסופרים אחרים, ורשימות כאלו נהוגות באינציקלופדיות. זכורה לי רשימה שכזו של מלחינים, שכללה גם תת-חלוקה לפי מדינות או אזורים, באינציקלופדיה על מוזיקה ששמה זרח מפרחוני. ערןב 10:43, 1 מאי 2005 (UTC)
אני מסכים עם עמנואל וערןב. לאפיפיורים, כמו לנשיאי ארצות הברית וראשי ממשלת ישראל, יש סדר כהונה, ולכן יש מקום לרשימה במקביל לקטגוריה. ראה גם דף שיחה:רשימת אפיפיורים, שבו מציע עמנואל הרחבות לרשימה, כך שתהיה ראויה עוד יותר. ועוד: הרשימה תהיה מלאה, ואילו הקטגוריה תכיל רק מעטים מבין האפיפיורים. דוד שי 10:45, 1 מאי 2005 (UTC)
טוב, בסדר. אולי נהגתי בחופזה. העברתי את הדיון הזה לארכיון ומקווה שבזה תמה השחתת הזמן. גילגמש שיחה



שלום, דוד. שים לב שעניתי לך בדף שיחתי. בברכה, דמוסתנס 17:03, 1 מאי 2005 (UTC)

שמח ומבדח[עריכת קוד מקור]

היי. שים לב לen:Wikipedia:Requests for comment/Haham hanuka. אין צורך לעשות יותר מדי רעש ולהאכיל את הטרולים, אבל לידיעתך. ערןב 18:35, 1 מאי 2005 (UTC)

היי! מחפשים מישהו לתרגם את החומר לבחירות הבאות לחבר הנאמנים. ראה כאן. תודה. Danny 02:26, 2 מאי 2005 (UTC)

היסטוריה של שני ערכים[עריכת קוד מקור]

אתמול בלילה ביצעתי שורה של עריכות בעקבות עריכותיו של משתמש אחר. אודה לך עם תוכל לבדוק את הערכים כתב ומערב ביחס לגירסאות שקדמו לשינויי היומיים האחרונים. יום טוב, מלח השמים 05:55, 2 מאי 2005 (UTC)