לדלג לתוכן

שיחת משתמש:יש מיש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום יש מיש, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, איתי פ - שיחה 07:50, 9 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

בוטל
בוטל

שלום,

תודה רבה על המאמץ לתרום לוויקיפדיה העברית. לצערי, נאלצתי לבטל את עריכתך. הסיבה לכך היא: תוכנה, הקשרה או ניסוחה, או שהיא לא הייתה כתובה בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה. נא לשים לב שלפי הנהלים אין לחזור על עריכה שבוטלה, אלא יש לדון על כך בדף השיחה, או להציע חלופה בהתחשב בנימוקי הביטול. מומלץ לעבור על המדריך לכתיבת ערכים על מנת להכיר טוב יותר את הסטנדרטים של ויקיפדיה.
בברכה, איתי פ - שיחה 07:50, 9 באוגוסט 2009 (IDT) שלום יש מיש,תגובה

כפי ששמת לב, עריכה שביצעת בוטלה על ידי אחד המשתמשים באתר. למרות זאת, חזרת וביצעת אותה עריכה פעם נוספת.
חזרה על עריכות שבוטלו עם נימוק לביטול, ללא דיון בדף שיחה, איננה מקובלת ואסורה בוויקיפדיה.

לחצו כדי להקטין חזרה

אז, מה מותר ורצוי לעשות? הנה הסבר קצר: (בתמונה‏: ההתנהלות האידיאלית)

לתשומת לבך: עריכות חוזרות ונשנות של עריכות ששוחזרו, ללא דיון, עשויות להוביל לחסימה.

תודה, ובתקווה שיושגו הסכמות רחבות, איתי פ - שיחה 07:57, 9 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

בירורים[עריכת קוד מקור]

לא נעשה שימוש בהרשאות מפעיל כך שתלונתך לא מתאימה לשם. תוכל לפתוח דיון בדף שיחת הערך שיחה:משק המים בישראל. קראתי בעיון את מה שכתבת וגם לדף השיחה הוא לא מתאים. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה ולא טור בעיתון או בלוג או סתם משהו אחר. סקרלטשיחה 08:08, 9 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה


תהיה נחמד הנושא חשוב ביותר ותחת להשליכו הקדש אנא מעט מזמנך ושכתב לי בכמה משפטים את שכתבתי. כיצד חומר זה יכול להיכתב לאינצקלופיה. אני מאוד רוצה ללמוד ויש לי הרבה מה להציע, אז אל תשליך אותי ככה סתם.

הנה שוב:

1. להתקין צנרת מי ים מלוחים במקביל לצנרת הרגילה.הקיימת. 2. המים המלוחים ישמשו בניאגרות . 3. לתחילת המקלחת ורק שטיפה סופית במים מתוקים. 4. לשטיפת מכוניות ורק שטיפה אחרונה במים מתוקים. 5. לשימוש מכבי אש. 6. להציב נקודות מי ים ביערות ברחבי הארץ לכיבוי שריפות. 7. לשימוש בסלילת כבישים. 8. ועוד עשרות רעיונות שמי ים יכולים להוות תחליף למים מתוקים. 9. לחפור מנהרות מהדלתות לאורך הים התיכון במדינה אל הכנרת, כמו השפך של נחל הבשור. השפך של נחל באר שבע. השפך של האילון, ועוד עשרות כאלה מקומות המנקזים את כל מי הנגר ממדרונות כל המדינה אל הים התיכון. בהפרש של 212 מטר, יתקבל שיפוע נוח לזרימת המים האבודים, וימלאו כנרת + כל חורף. גם לים המלח תבוא עדנה. 10. להגביה את הכנרת בכ 4 מטר נוספים. ולעולם לא יחסר מים- 11. השקעה חד פעמית ורוויה תמידית. רעיונות נוספים: 1. בריכות שחיה פרטיות ימולאו רק במי ים מלוחים. 2. המליחות תעשה למי הביוב דזינפקציה. 3. כל עמדת כיבוי אש בבניינים או ברחובות תוזן במי ים מלוחים 4. בחקלאות, חיטויי לולים, רפתות, דירים וכיוצא באלה.

אני לא משליכה אותך. הצעות יעול ודעות אישיות לא ניתן להוסיף לערכים. אז תהיה נחמד ולך לכתוב מכתב דחוף לכנסת [1]. סקרלטשיחה 08:29, 9 באוגוסט 2009 (IDT)תגובה

בעיית המים של ישראל עולה ויורדת מסדר היום הציבורי בהתאם למפלס הכנרת ולהופעתן של שנים שחונות או שנים ברוכות גשמים.

במחצית הראשונה של העשור הראשון של המאה ה-21 התנהלו דיונים מתקדמים עם טורקיה לגבי רכישה של מים מתוקים, שיועברו באמצעות מכליות, ואף נידונה אפשרות של הנחת צינור מים בין המדינות, כדי לפתור מחסור אפשרי במים בשנים שחונות.

ומה זה אם לא אלטרנטיבות למקורות מים לכנרת ומפורסם בויקפידיה - האם המקור שאני מצאתי ןשאפשר למלא בו כנרת כל שנה ועודפים אינו נראה לך מתאים. למה?

מקור מים אפשרי נוסף הוא מים מליחים, לרבות מי-ים (המצויים בכמות בלתי מוגבלת למעשה). בתהליכים (פיזיקליים בעיקרם) מסוגים שנים, תחת הכינוי הכולל "התפלה", ניתן להפריד את המים מהמלחים המומסים בהם (או מרובם) ולקבל מים בעלי תכולת מלחים נמוכה המתאימים לשימושים חקלאיים, ובתהליכים מסוימים ניתן לקבל מים באיכות מספקת לשתייה. הבעיה היא שהתפלת מים היא יקרה מאוד כי התהליך צורך אנרגיה רבה. בעבר, עלות מטר מעוקב של מי ים מותפלים הייתה גבוהה פי כמה מעלות הפקת מים שפירים ממקורות "טבעיים". אולם, בשנים האחרונות, ירדה עלות ההפקה של מים מותפלים באופן משמעותי, אם כי היא עדיין גבוהה מעלות הפקת מים מקידוחים ובאמצעות שאיבה. התפלה גם דורשת שימוש בחומרי גלם שאף הם במחסור ויש לרוכשם. מתקני התפלה פועלים בקנה מידה קטן כבר שנים רבות באילת ומתפילים מים מליחים לרמת מי שתייה. מתקן המים הגדול הראשון שנכנס לפעולה הוא מתקן התפלה אשקלון שהחל לפעול ב-2005 ומספק כ-100 מיליון מטר מעוקב של מי ים מותפלים. מתקן זה פועל בשיטת האוסמוזה ההפוכה והינו הגדול מסוגו בעולם ומפיק מים באיכות טובה בעבור מחיר חסר תקדים של פחות מ-0.53 דולר לקוב, מחיר שאינו גבוה משמעותית ממחיר מים שאובים ממקור חדש. מתקן התפלה פלמחים שהחל לפעול בשנת 2007 מספק כ-30 מליון מטר מעוקב מים בשנה. ברבעון הרביעי של שנת 2009 יחל לפעול מתקן התפלה חדרה שיספק 100 מליון מטר מעוקב של מים בשנה.[1]

בשנת 2007 החלה לפעול בעיר ראשון לציון מערכת לאגירת מי גשמים. בשלב הראשון, מי הגשמים שימשו להשקיה של פארקים וגינות ציבוריות במערב עיר. ובשלב הבא המים יעברו השבחה עד לרמה של מי שתייה רגילים.

בתחילת 2009 הכריז יו"ר רשות המים, על השקעה של 300 מיליון דולר לטובת הקמה של שישה מתקני התפלה זמניים. ההחלטה באה כפתרון זמני להתמודדות עם המשבר במשק המים, והמתקנים צפויים להתחיל לספק מים מותפלים בתחילת 2010. בהשוואה למתקנים קבועים, שזמן ההקמה שלהם הוא כ-3 שנים, מתקני ההתפלה הזמניים מוקמים בזמן קצר יותר (כמה חודשים), אך עלות הפקת המים מהם גבוה פי 2. המתקנים הזמניים צפויים להיות מורכבים בתוך מכולות שימוקמו בסמוך למתקני ההתפלה הקיימים באשקלון, חדרה, ומעגן מיכאל.

ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/תחרות כתיבת ערכים על נשים/2024/הודעה לציבור[עריכת קוד מקור]

מה זה אמור להיות? איש עיטי - הבה נשיחה 20:48, 11 במאי 2024 (IDT)תגובה

בֵּין שָׁמַיִם לָעוֹלָם וֵאלוֹהַי שמֵעַל הַסֻּולָּם,
לִמְרַאֲשׁוֹתַי אֲבָנִים וּמֵעָלַי יְלָדַיי כֻּולָּם
יוֹרְדִים וְעוֹלִים הַנְּכָדִים והנינים וּמִפְּנִינָתִי נִכְלָם.
וכשם שנָשָׂאתִי רְגָלַי אליה אֶשָּׂא אֶת כאב אהבתנו עַד עוֹלָם.
ואֵימָתַי הָאַהֲבָה מְצִיאוּת? דווקא בָּאָהּ-שֶׁבָּהּ.
וְאֵימָתַי הַיִּרְאָה מְצִיאוּת?
כְּשֶׁאֵין יכולים אֶת הָאַהֲבָה לְאַבֵּד.
אהבה שבלב צריכה ליראה מהמוח.
אהבה מהמוח לעולם סופה שתאכזב. יש מיששיחה 11:21, 12 במאי 2024 (IDT)תגובה