לדלג לתוכן

שיחת משתמש:ערן שדה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת ענת. בנושא תבנית משתמש נגד מילה
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום ערן שדה, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, מתן 06:39, 13 יולי 2006 (IDT)

דפי השיחה לא נועדו לדברי תעמולה. תודה, Yonidebest Ω Talk 23:04, 21 יולי 2006 (IDT)

אבקשך לא להיכנס למלחמות עריכה. לאחר שטקסט שכתבת הוסר, אל תחזיר אותו (הוא יוסר שנית), אלא נמק בדף השיחה מדוע לדעתך ראוי להשאיר טקסט זה. דוד שי 23:18, 21 יולי 2006 (IDT)
כפי ששמת לב, יש באפשרותך לערוך כמעט כל דף באתר. עם זאת, ישנן עריכות שאינן מקובלות בוויקיפדיה ונחשבות להשחתה, וכך גם העריכה שביצעת בדף "[[זכויות אדם]]". הדף שערכת שוחזר למצבו הקודם ושום נזק לא נגרם, אך השחתה חוזרת ונשנית של דפים תוביל לחסימתך.
  • אם ברצונך לבצע ניסויי עריכה, ניתן לעשותם בארגז החול של ויקיפדיה.
  • אם חיפשת ערך ולא מצאת, באפשרותך להוסיף בקשה לכתיבתו בדף ויקיפדיה:בקשת ערך, שם יש הסבר כיצד לעשות זאת או ליצור אותו.
  • אם לדעתך ישנה טעות בערך והעריכה שביצעת הייתה נאותה, ניתן לנמק את העריכה בדף השיחה של הערך.
    הוספת קישור שכזה הוא זילות הערך. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 23:16, 21 יולי 2006 (IDT)

שלום, נאלצתי לחסום אותך כיוון שאתה מפריע להתנהלותה התקינה של ויקיפדיה. אנא ממך, לך. Yonidebest Ω Talk 23:29, 21 יולי 2006 (IDT)

ברוך הבא, פעם שניה.[עריכת קוד מקור]

כפי שלא הבנת, הויקיפדיה היא אנציקלופדיה. לא במה לדעות פוליטיות, לא במה למאבקים משפטיים, ולא במה למחאה כנגד עוולות חברתיות, גם אלה שנעשות לילדים שאינם שלך.
אם לא תפסיק להטריד אותנו עם דברים שכולם מסבירים לך שזהו לא מקומם, תיחסם לעריכה. אין לנו כוח למלחמות פה - יש מספיק בחוץ. עמית 23:29, 21 יולי 2006 (IDT)

הקישור לאתר שמתנגד למילה[עריכת קוד מקור]

שלום. הסתכלתי על הקישור שהבאת. הוא בהחלט לא מתאים לערך על זכויות אדם. הניסיון לקשר את זה לערך על זכויו תאדם הוא באמת היתממות מהסוג המאוס ביותר.

אני חושב שכן צריך להוסיף אותו ב"קישורים חיצוניים" בערך ברית מילה ואולי גם בערך עורלה, אבל תוך כדי הבהרה על מהות האתר (כלומר שזה אתר שלך ארגון שמתנגד למילה, או משהו כזה). emanשיחה 23:55, 21 יולי 2006 (IDT)

לא בערך ברית מילה (למה להאשים את היהודים בכל?), אלא בערך מילה. אבל אני נגד, לא מפני שאני נגד ביקורת, אלא מפני שאני נגד האתר הזה ספציפית. אשמח אם נציג אתר אחר המבקר את תהליך המילה. Yonidebest Ω Talk 23:58, 21 יולי 2006 (IDT)
למה, מה רע באתר הזה? emanשיחה 00:01, 22 יולי 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אני הסתכלתי שוב, וראיתי שבעתם יש ערך נפרד למילה ולברית מילה. בעוד הקישור בלי ספר צריך להיות בראשון, בשני זה בעייתי (אם כי הערך עצמו, שמומצם מאוד, ולא מתייחס למשל לברית מילה בחברה היהודית החילונית, גם הוא בעייתי). emanשיחה 00:01, 22 יולי 2006 (IDT)
eman שלום,
כמה דברים לגבי מה שכתבת:
ראשית, הוספתי את הקישור בערך ברית מילה והוא נמחק. הוספתי את הקישור בערך עורלה והוא נמחק.
בערך "עורלה" - הוספתי קישור לדף פנימי באתר שעוסק בתפקידי העורלה, ומביא הסבר כתוב, מאויר וסרט שהופק על ידי ארגון רופאים אמריקני המתנגד למילה.
לגבי הערך זכויות אדם - נימקתי בשיחה מדוע ברית מילה קשורה לזכויות אדם. אבל גם הנימוק נמחק.
אני לא יודע אם קראת אותו לכן אנמק שוב:
במהלך ברית מילה נכרתת רקמת בשר בריאה מאיבר מין של תינוק, שלא לצורך רפואי.
כריתת רקמה מגופו של התינוק מהווה פגיעה גופנית.
אחת מזכויות האדם המנויה גם בחוק יסוד כבוד האדם וחרותו היא הגנה מפני פגיעה גופנית.
לכן ברית מילה, הפוגעת בגופו של התינוק מהווה פגיעה בזכויות האדם שלו.
אני מודע לכך שקיים קושי מאוד גדול בחברה הישראלית להיפתח שכלית ורגשית לקשר הזה בין ברית מילה לפגיעה בזכויות אדם. קיוויתי שבוויקיפדיה לא אתקל בקיר אטום. התבדיתי.
השאלה היא לא האם זו פגיעה או לא בזכויות אדם (נושא מעניין לכשעצמו). השאלה היא האם זו פגיעה עיקרית, ואופיינית, והתשובה היא לא. לא לפחות בעיני רוב העולם היום. לכן לשים את הקישור הזה בערך על זכויות אדם זו תעמולה. זו כפיית אג'נדה על הערך. אנא אל תחזור על זה.
יש קישור לאתר שלך בערך מילה, ואני לא חושב שיש עליו ויכוח. אני לא חושב שצריכה להיות בעיה גם בקישור בערך עורלה, אם בקישור יובהר אופי האתר. לגבי הערך ברית מילה אנחנו עוד צריכים לחשוב על כך. אבל אל תוסיף מעבר לזה, ואל תפעל חד צדדית, בלי שיושג סיכום.
חוץ מזה, שים לב איך סידרתי את הדיון, ושאפשר לחתום על ידי 4 סימני ~ רצופים.emanשיחה 00:13, 22 יולי 2006 (IDT)
תודה eman על ההסבר שלך. אין לי אפשרות לפעול כי נחסמתי. אנסה לתרום בעתיד מידע ביקורתי על ברית מילה ואני מקווה שהמידע ימצא את מקומו באנציקלופדיה. ערן שדה 00:18, 22 יולי 2006 (IDT)
כן, אני יודע, ואם תסכים לא לפעול באופן חד צדדי בנושאים רגישים, ולא לנהל שוב מלחמות עריכה (=אתה מוסיף, מישהו מוחק, אתה שוב מוסיף וחוזר חלילה) תשוחרר. emanשיחה 00:22, 22 יולי 2006 (IDT)

תודה eman. אין לי עניין לפעול באופן חד צדדי. יש לי עניין להביא מידע מלא על ברית מילה, גם על ההיבטים השליליים שלה. מקובל עלי בהחלט להימנע מעריכה ולפעול רק באמצעות השיחות. לאור כל ההערות הבוטות והכינויים שהוטחו בי קשה לי להאמין שמשהו מהמידע שאתרום יתקבל. לילה טוב ערן שדה 00:37, 22 יולי 2006 (IDT)

OK, אם כך אז אני משחרר אותך.
אולי זה לא נראה לך ככה, אבל ההתנגדות נגרמה ברובה מדרכי פעולתך, ולא מהדעות שלך.
בנושא ההכללה בערך על זכויות אדם - רד מזה. יש קונצנזוס ברור נגד זה (מהסיבות שתיארתי). גם אם יש מקום לטענה (והיא בפרוש טענה, ואל משהו מקובל) שברית מילה כרוכה בהפרת זכויות אדם, המקום של זה הוא בערך על מילה, ולא בערך על זכויות אדם.
מעבר לזה, הבעיה היתה שנהגת במלחמת כריכה. אחרי שפעם אחת מישוה מסיר את זה, מה שצריך עלשות זה לא להחזיר, אלא לדרוש בדף השיחה הסבר.
אני משחרר אותך - בהצלחה. emanשיחה 00:44, 22 יולי 2006 (IDT)

תודה eman . לגבי דף השיחה - מה קורה כאשר גם הנימוק שאני מביא בדף השיחה נמחק? איך אפשר לנהל שיחה כאשר אתה מביא נימוק ומישהו מוחק אותו במקום להתייחס אליו? ערן שדה 00:49, 22 יולי 2006 (IDT)

איפה זה קרה?
אבל בכל מקרה, אני מציע שאתה תפתח דף חדש עם הויקיפדיה, והויקיפדיה תפתח איתך דף חדש... emanשיחה 00:54, 22 יולי 2006 (IDT)

אני מקבל את הצעתך לפתיחת דף חדש. כך אנהג. לפני שנחסמתי, הוספתי בדף השיחה של הערך "זכויות אדם" הנמקה לקישור החיצוני לאתר גונן על הילד, וההנמקה נמחקה. כדי להבהיר מדוע אני סקפטי לגבי היכולת להכניס לאנציקלופדיה מידע ביקורתי לגבי ברית מילה, הנה תשובתו של דוד שי לשאלה שלי מדוע נמחק הקישור מהערך ומדוע נמחק הנימוק שהוספתי לדף השיחה:

"ויקיפדיה לא נועדה למחקר עצמאי, לא נועדה להבעת דעות, ולא נועדה להחליף את בית המשפט, ולכן אין מקום לדעתך לפיה ברית מילה מהווה פגיעה בזכויות האדם של התינוק. אם אתה איתן בדעתך, לך למשטרה והגש תלונה. אם אתה עצמך נימול, תוכל להגיש את התלונה נגד המעורבים במעשה הזה, ולא תתקשה להביא את העדות אתך לתחנת המשטרה ולבית המשפט. לאחר שבית המשפט יפסוק לזכותך, תוכל לצטט בוויקיפדיה את פסק הדין. עד לאותו רגע מאושר, אל תטריד אותנו."

אני מניח שצריך לפחות קורטוב נאיביות כדי להאמין שהכותב יאשר להכליל באנציקלופדיה מידע על היבטים שליליים של ברית מילה (גם בלי שום קשר לערך זכויות אדם).

ערן שדה 01:02, 22 יולי 2006 (IDT)

כמו שכתבתי, מה שקרה היא שזה שפתחת דיון כזה בערך "זכויות אדם", שגרר הרגשה של פרסומת שנדחפת לכל מקום, גםם שייתיחסו אליך ככה. אז תנסה לא להתנבא נבואות שיגישמו את עצמן. תהיה עינייני, וממוקד בערכים שבאמת קשורים ישירות. מה אני אומר לך? כשאני שומע את הנשוא "זכויו תאדם" ברית מילה זה לא הדבר הראשון שעולה לי בראש, וגם לא הדבר העשירי שעולה לי בראש. אני לא חושב שהיחס לנשוא הזה בערכים המתאימים (ובראשם הערך מילה), תהיה כזו. emanשיחה 01:21, 22 יולי 2006 (IDT)
הבנתי. אני מקווה שאתה צודק. על כל פנים, גם אם חרגתי מכללי ההתנהגות המקובלים באנציקלופדיה, זו לא הצדקה לשימוש בשפה בוטה ותקיפה אישית שנועדה לבזות אותי. נניח לזה. אני מקווה להתנהלות עניינית בעתיד. לילה טוב ותודה רבה על הסיוע ערן שדה 01:32, 22 יולי 2006 (IDT)
לצערי, לא הבנת לעומקם את דבריו של דוד שי. מה שהוא כתב, אם לסכם בצורה תמציתית, הוא כדלקמן:
  1. העלית את הטיעון כי פעולת המילה בתינוקות היא פגיעה בזכויות האדם (ולכן, בצדק, ניסית לקשר זאת לערך זכויות האדם).
  2. לא בית המשפט, לא בית המחוקקים, לא בישראל ולא באף מדינה אחרת אינו מקבל את הטיעון הזה.
  3. לפיכך, הטיעון הזה מעמדו הוא כשל תזה דחויה, ולכן אינו יכול להיכנס לאנציקלופדיה.
  4. אם וכאשר יקבל הטיעון הזה הכרה משפטית, ניתן יהיה להכניסו לערך.
פשוט, לא? עמית 12:18, 22 יולי 2006 (IDT)

תבנית משתמש נגד מילה[עריכת קוד מקור]

ערנו'ש, את זה - תבנית: משתמש נגד מילה , ראית?

אם אתה צריך עזרה להוסיף את התבנית לעמוד שלך, תגיד. ענת. 14:03, 26 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

הי ענת, קודם כל תודה רבה ונעים מאוד. נחמד לדעת שמישהו הגה את התבנית הזו. התגובות שקיבלתי עד כה ממשתמשי ויקיפדיה היו ברובן עוינות מאוד. וההודעה שלך היתה שינוי נעים. לגבי התבנית - איך אני מוסיף אותה? --ערן שדה 19:25, 26 בדצמבר 2006 (IST)תגובה
עד עכשיו הספיקו כבר למחוק את התבנית. הנה הדיון בנושא : ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:משתמש נגד מילה‏

ניתן להוסיף אותה לעמוד, אך עכשיו היא נחשבת תבנית אישית ולא כלל וויקיפדית... או וול.

כדי להוסיף אותה לעמוד שלך, תעתיק את הקוד הבא לתוך עמוד המשתמש שלך (תלחץ בפינה השמאלית למעלה על "ערן שדה" -


{{תיבת משתמש |טקסט=משתמש זה מתנגד ל[[ברית מילה]] שגרתית בינקות |טקסט משתמשת=משתמשת זו מתנגדת ל[[ברית מילה]] שגרתית בינקות |מסגרת= |רקע=#6495ED |רקע תמונה= |צבע טקסט=white |תמונה=Knife soviet combat ww2.jpg |גודל תמונה=44px |משתמשת={{{משתמשת|}}} }} <noinclude> </noinclude>

ענת. 02:50, 27 בדצמבר 2006 (IST)תגובה