שיחת משתמש:Realso

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Realso, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 18:07, 30 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

תמונות שהעלת לוויקישיתוף[עריכת קוד מקור]

העלת תמונות שונות של יהל"ם לויקישיתוף, הלקוחות מאתרים שונים באינטרנט (דובר צה"ל, Mako, יחידה (אתר) ועוד). תמונות אלה מוגנות בזכויות יוצרים ולכן לא ניתן להשתמש בהן בוויקיפדיה. אם יש בידיך אישור מיוצרי התמונות ו/או בעלי זכויות היוצרים עליהן להשתמש בתמונות תחת רישיון חופשי, אנא שלח אותו לויקיפדיה:OTRS (ראה הוראות שם) והוסף רישיון מתאים לתמונות בדפים שלהן בוויקישיתוף. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 18:11, 30 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

ראשית, בקשר לסמו"ר - לא. יחידת סמו"ר אינה המשך ישיר לצוות המנהרות. צוות המנהרות היה צוות שפעל ת"פ אבירי הפלדה (כפי שאמרת), ללא תקציבים מסודרים וציוד נאות. עקב התגברות האיום של המנהרות, הוחלט לבטל את צוות המנהרות, ולהקים יחידה חדשה הנקראת סמו"ר, ובה יעברו הלוחמים מסלול של לוחם יהל"ם. אופן העבודה כיום בסמו"ר ואופן העבודה בו עבדו פעם צוות המנהרות רחוקים שנות אור אחד מהשני. בתור לוחם עבר בסמו"ר, קשה לי לראות תמונה של חיילים עם ציוד כל כך לא מקצועי תחת הכותרת "סמו"ר".

בקשר לזכויות יוצרים, אודה לך אם תוכל לבדוק את הנושא, כי אני מניח שעל התמונות לא חל החוק. על כל אופן, התמונה הנוכחית של לוחמי סמו"ר לא מייצגת כלל וכלל את היחידה והינה מוטעית ומטעה. כמו כן, התמונה של הרובוט של ס"פ, אמנם בטח עברה איפשהו צנזורה, אבל לא כדאי שתהיה מוצגת לכל עין באינטרנט.

בתודה מראש. Realso - שיחה 18:24, 30 בדצמבר 2011 (IST) בקשר לתמונות, אין איזו דרך לפנות לאתרים הנ"ל ולבקשר אישור שימוש בתמונות? Realso - שיחה 18:28, 30 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

תודה על התיקון בקשר לצוות המנהרות וסמו"ר. בקשר לתמונה הנוכחית - זו הייתה התמונה החופשית היחידה שהציגה לוחמים ומנהרה, ולכן מי שהוסיף אותה שיער שהלוחמים בתמונה הם לוחמי סמו"ר. אם יש בידיך תמונה חופשית טובה יותר ושלא עוברת על ביטחון שדה (למשל: תמונה שצילמת ואושרה ע"י הצנזורה) אשמח אם תוסיף אותה במקום הנוכחית.
התמונה של רובוט הס"פ צולמה בתערוכת יום העצמאות ביד לשריון בלטרון שהייתה פתוחה לקהל הרחב (ולא נאסר בה צילום), לכן אין בה משהו בעייתי - מה עוד שמדובר במוצר מדף של חברת אמריקאית.
בקשר לתמונות - לצערי אין לי קשר עם הגורמים הנ"ל. מבחינת חוק זכויות היוצרים כל תמונה, כולל תמונות באינטרנט, מוגנת בזכויות יוצרים, אלא אם נאמר או נכתב במפורש אחרת. מאחר שהתמונות הועלו לוויקישיתוף אין ביכולתי למחוק אותן שם, אך אם לא יסופק רישיון מתאים ואישור לויקיפדיה:OTRS, סביר להניח שאחד ממפעילי המערכת בוויקישיתוף ימחק את התמונות. אולי כדאי לפנות לבקשת תמונות חופשיות מדובר צה"ל או לבדוק את סוגיית האפשרות של שימוש הוגן בתמונות (יש להתייעץ בויקיפדיה:זכויות יוצרים/שאלות ותשובות. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 18:35, 30 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]
תודה על התשובה המפורטת. אני לא חושב שלמאקו\אתר יחידה\דובר צה"ל תהיה איזושהי התנגדות לשימוש בתמונות. ויקיפדיה זהו האתר השני שמופיע בגוגל כשמחפשים "יהל"ם". לא הגיוני שמה שיופיע בערך יהיה לא מדויק, במיוחד לאור העובדה שמלש"בים רבים רואים באתר זה את ההיכרות הראשונה שלהם עם היחידה.
אני חייל של היחידה בעבר , וחשוב לי שהיחידה תיוחצן כראוי, ובאופן אמין. אני מוכן לדבר עם הגורמים האחראים לכך אבל לשם כך תצטרך לקשר אותי אליהם.
ושוב, תודה על ההתייחסות העניינית.
Realso - שיחה 18:45, 30 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]
אני אנסה לברר, אבל זה ייקח לי זמן. אפשר לנסות באמצעות קישורי ה"צור קשר" שיש בדרך כלל בתוך כל אתר (איפשהו בראש הדף או בתחתיתו). בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 19:11, 30 בדצמבר 2011 (IST)[תגובה]

הנה הכתובות:

בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 16:18, 4 בינואר 2012 (IST)[תגובה]