תקיפת זאב ערבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף תקיפת קויוט)
זאב ערבות מזרחי, זן כלאיים עם זאב אפור המגיע לגודל רב ויכול לצוד לעיתים אנשים.
זאב ערבות עירוני בקליפורניה. הקרבה לאדם גורמת לזאבי ערבות להפוך לתוקפניים.

תקיפת זאב ערבות או תקיפת קויוט נגרמת בידי זאבי ערבות באמריקה הצפונית במקרים די נדירים, אך בכמה מדינות כמו בקליפורניה הם הופכים לתכופים יותר ויותר. לאורך 30 השנים האחרונות דווח על מעל 160 תקיפות, רובם במחוז לוס אנג'לס[1]. לפי מחלקת הדגה וחיות הבר של קליפורניה (California Department of Fish and Wildlife) ושאר מקורות מדווחים על 41 תקיפות בין 1988 עד 1997 ועוד 48 תקיפות בין 1998 עד 2003, מרביתם בדרום קליפורניה. ואולם בניגוד לזאבים הגדולים יותר, זאבי ערבות לא יהרגו אדם בקלות. למעשה מכל התקיפות הללו רק 2 תקיפות היו קטלניות, של ילד בן 3, קלי קין (אנ'), שנטרף בלוס אנג'לס לאחר שנחטף, ובקנדה של הזמרת טיילור מיטשל (אנ') שהותקפה על ידי זאבי ערבות מזרחיים בנובה סקוטיה ומתה מאובדן דם.

זאבי ערבות מזרחיים הם בני כלאיים עם זאבים, מה שהופך אותם לגדולים יותר ולנועזים יותר מזאבי ערבות אחרים, מה שמדרבן אותם לתקוף. כמה חוקרים סוברים שתקיפות של זאבי ערבות מצפון-מזרח אמריקה הצפונית לרבות מפנסילבניה, ניו יורק, ניו אינגלנד ומזרח קנדה היו של זאבי ערבות מזרחיים, בני כלאיים, בעוד שזאבי ערבות רגילים לא היו תוקפים אנשים.

תקיפות[עריכת קוד מקור | עריכה]

זאבי הערבות הופכים לתוקפניים בעיקר עקב התרגלות לאדם ואובדן הפחד ממנו, נוסף לעובדה שחלק מזאבי הערבות מקבלים מזון מאנשים בגינות וברחובות, או כשהם מחפשים מזון באשפה עירונית. אט אט, זאבי הערבות הופכים לציידים שתוקפים עוברי אורח, מתעמתים עם בעלי כלבים ועוקבים אחרי ילדים קטנים או אנשים חלשים. במספר מקרים זאבי ערבות תקפו ילדים קטנים בניסיון לטרוף אותם, אך ברוב המקרים פצעו אותם בדרגות שונות והקורבנות שרדו. במקרים אחרים התקיפות היו לשם הגנה עצמית (למשל כשזאב ערבות מופתע מנוכחות האדם), או להגנה על טריטוריה. לפעמים זאבי הערבות חולים בכלבת, אז התקיפה מסוכנת יותר ועלולה להיות קטלנית. היו גם אנשים שהותקפו כשניסו להציל חיות מחמד מטריפה.

הגנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי למנוע תקיפות, יש להיזהר שלא להאכיל זאבי ערבות, ולא להשאיר זבל אורגני או מזון לחתולים בקרבת הבתים. גם יש להימנע מהאכלת סנאיים שימשכו בתורם זאבי ערבות. לרוב פקחים הורגים זאבי ערבות נגועי כלבת שנשכו אנשים, אך לא את כלל האוכלוסייה.

במקרה שזאב ערבות מתקרב ומנסה לתקוף עדיף לאיים ולהרעיש כדי להפחיד אותו וומומלץ שלא לברוח, הואיל והבריחה תעורר את האינסטינקט של הטורף. שימוש באמצעי רעש ובתרסיסים יכול למנוע תקיפה ולעיתים כלבים יגוננו על בעליהם מתקיפה. עם זאת לרוב זאב הערבות קטן מכדי לגרום לפגיעה חמורה (למעט מחלות), כך שאדם בוגר יכול לפגוע בזאב ערבות תוקף ולהינצל.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Dell'Amore, Christine (March 2006). "City Slinkers". Smithsonian. Smithsonian. Retrieved June 14, 2012.