Compliance (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Compliance
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
מבוסס על פרשה פלילית בה אדם התחזה לשוטר והורה בטלפון על מנהלת מסעדת מזון מהיר לבצע חיפוש בלתי חוקי בעירום בעובדת (אנ')
בימוי קרייג זובל (אנ')
הופק בידי קרייג זובל (אנ')
סופיה לין (אנ')
ת'יאו סינה
ליסה מסקט (אנ')
טיילר דוידסון
תסריט קרייג זובל (אנ')
עריכה ג'יין ריזו
שחקנים ראשיים אן דווד
אשלי אטקינסון
Michael Abbott Jr.
ג'יימס מקאפרי
פאט היילי
דרימה ווקר
ביל קאמפ
מאט סרביטו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה הת'ר מקינטוש (אנ')
צילום אדם סטון
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה Dogfish Pictures (אנ')
Low Spark Films
Bad Cop / Bad Cop
Muskat Filmed Properties
חברה מפיצה Magnolia Pictures (אנ')
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה
הקרנת בכורה 21 בינואר 2012 (פסטיבל הסרטים סאנדנס)
17 באוגוסט 2012
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מותחן
הכנסות 592,116 דולר
הכנסות באתר מוג'ו compliance
פרסים פרס מועצת המבקרים הלאומית לשחקנית המשנה (אן דווד) עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Complianceעברית: היענות / ציות) הוא מותחן אמריקאי משנת 2012. הסרט בוים על ידי קרייג זובל (אנ') ומככבים בו אן דווד (אנ'), דרימה ווקר, פאט היילי (אנ') וביל קאמפ (אנ'). עלילת הסרט מבוססת בחלקה על פרשה פלילית לפיה אדם התחזה לשוטר וביקש ממנהלת מסעדת מזון מהיר לערוך חיפוש גופני על עובדת שנחשדה בגניבה מלקוח (אנ') בשנת 2004. גם בסיפור האמיתי וגם בסרט, אדם מתקשר למסעדה, מעמיד פני שוטר ומשדל את מנהלת המסעדה ובעובדים נוספים לבצע הליכים מזעזעים ובלתי חוקיים על עובדים חפים מפשע.

הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל הסרטים סאנדנס ב-21 בינואר 2012. לאחר מכן, הסרט הופץ על ידי חברת ההפצה "Magnolia Pictures (אנ')" ב-17 באוגוסט 2012. השחקנית אן דווד, שגילמה את דמותה של סנדרה, זכתה ב"פרס מועצת המבקרים הלאומית לשחקנית המשנה (אנ')" עבור משחקה.[1][2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנדרה היא מנהלת של מסעדת מזון מהיר בשם "ChickWich" המקבלת יום אחד שיחת טלפון במהלך עבודתה מאדם שמזדהה כשוטר בשם דניאלס. דניאלס מצהיר שבצדו השני של הקו נמצא המנהל האזורי של רשת המסעדות שקיבל תלונה מלקוח שכספו נגנב על ידי אחד העובדים במסעדה. דניאלס מצהיר שהוא יישאר על הקו עם סנדרה ושעליה לעזור לו עד שהמשטרה תגיע למסעדה. סנדרה מסיקה שעובדת שלה בשם בקי היא הגנבת, בהסתמך על תיאור שדניאלס נתן לה ודניאלס אכן מאשר שזו היא.

סנדרה לוקחת את בקי אל משרדה במסעדה ובקי מכחישה את הגניבה. סנדרה, בעידודו של דניאלס בטלפון, מחפשת אחר הכסף בארנקה ותיקה של בקי, אך לא מוצאת דבר. דניאלס מסביר שעל סנדרה לבצע חיפוש גופני בבקי, אחרת היא תלך לכלא. סנדרה מבצעת חיפוש גופני בבקי בנוכחות מרטי, עובדת נוספת במקום. דניאלס אומר לסנדרה שהוא וצוותו מבצעים כעת חיפוש בביתה של בקי מתוך חשד שאחיה מעורב בעסקי הסמים ושגם בקי יכולה להיות מעורבת. דניאלס מצווה על סנדרה לאסוף את בגדיה של בקי, לשים אותם בשקית ולקחת אותם למכוניתה על מנת שהמשטרה תבדוק אותם.

סנדרה, שחייבת לחזור לנהל את המסעדה, מבקשת מעובד אחר להשגיח על בקי "מטעמי ביטחון". עובד בשם קווין מובא לחדר בו בקי מוחזקת, אך הוא מפקפק בהוראותיו של דניאלס ועוזב את המקום. ארוסה של סנדרה, ואן מגיע למקום ומשגיח על בקי. לאחר שואן נסחט על ידי דניאלס (מכיוון שואן שתה אלכוהול ונהג למסעדה), ואן מצווה על בקי להתחיל לקפץ בעירום במטרה להפיל ממנה חפצים שהוסתרו בתוך גופה. לאחר שבקי מתנגדת, דניאלס מצווה על ואן להכות אותה. בסופו של דבר, בקי מוכנעת ונאלצת לבצע מין אוראלי בואן. ואן נתקף רגשי אשמה, מחליט לעזוב ומוחלף בעובד אחר בשם הארולד, שמתנגד להוראותיו של דניאלס בטלפון. הארולד מספר לסנדרה על הוראותיו המפוקפקות של דניאלס, והאחרונה מתקשרת למנהל האזורי, שמכחיש שחקירה מתנהלת נגד המסעדה.

המשטרה מגלה שתקיפות דומות התרחשו במקומות אחרים ולבסוף, דניאלס עצמו מזוהה בעזרת הקלטות ונעצר על ידי המשטרה. מתברר שדניאלס הוא עובד טלמרקטינג, נשוי ואב לילדה. בסוף הסרט, בקי נפגשת עם עורך דין במטרה להכין כתב תביעה נגד סנדרה. סנדרה וואן נפרדו וסנדרה מתראיינת בתקשורת ומצהירה שהיא הייתה קורבן כמו בקי.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוצג לראשונה בפסטיבל הסרטים סאנדנס 2012 בינואר.[3] לאחר מכן, הסרט הופץ בצורה מוגבלת בארצות הברית ב-17 באוגוסט 2012. בהמשך, הסרט הופץ בממלכה המאוחדת ובאירלנד דרך חברה ההפצה "Soda Pictures" ב-22 במרץ 2013.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר Rotten Tomatoes העניק לסרט ציון של 89% טריות על סמך 140 ביקורות.[4]

האתר Metacritic העניק לסרט ציון של 68/100 על סמך 32 ביקורות.[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Another BIG Win For 'Zero Dark Thirty', HuffPost, ‏2012-12-05 (באנגלית)
  2. ^ Lim, Dennis (2012-05-04). "Royal Entrances for Budding Stars". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2024-01-28.
  3. ^ 2012 Sundance Film Festival Announces Films in Spotlight, Park City at Midnight, Next and New Frontier | Sundance Institute, web.archive.org, ‏2014-09-13
  4. ^ Compliance | Rotten Tomatoes, www.rottentomatoes.com, ‏2012-08-17 (באנגלית)
  5. ^ Compliance, www.metacritic.com (באנגלית)