Crusader Kings III

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלכים צלבנים 3
Crusader Kings III
כללי
תאריך הוצאה

מחשב

עולמי: 1 בספטמבר 2020 אוסטרליה: 7 בספטמבר 2020

PS 5, Xbox Series X/S

עולמי: 29 במרץ 2022
סוגה משחק אסטרטגיה, משחק תפקידים
פיתוח Paradox Development Studio
הוצאה לאור Paradox Interactive
ארץ מקור שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, רוסית, סינית, ספרדית, גרמנית, צרפתית, קוריאנית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Paradox Interactive
סדרה Crusader Kings עריכת הנתון בוויקינתונים
דרישות תוכנה
מנוע משחק Clausewitz Engine עריכת הנתון בוויקינתונים
מצבי משחק משחק וידאו לשחקן יחיד, משחק מרובה משתתפים
פלטפורמות ווינדוס, פלייסטיישן 5, macOS, לינוקס, Xbox Series X/S
המשחק הקודם מלכים צלבנים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.crusaderkings.com/de האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Crusader Kings IIIעברית: מלכים צלבנים 3) הוא משחק תפקידים ומשחק אסטרטגיה המתרחש בימי הביניים. המשחק פותח ופורסם על ידי Paradox Interactive כהמשך למשחקים מלכים צלבנים (2004) ולמלכים צלבנים 2 (2012). המשחק שוחרר למחשב ב-1 בספטמבר 2020 ולקונסולות Xbox Series X/S ו-PlayStation 5 ב-29 במרץ 2022.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמו המשחקים הקודמים בסדרה, Crusader Kings III הוא משחק אסטרטגיה וסימולטור של שושלת מלכים המתרחש בימי הביניים. השחקנים מתחילים את המשחק בדמותו של מלך מהשנים 867 או 1066.[1] מפת המשחק כוללת את אירופה, אפריקה דרומה בערך עד קו המשווה, ואסיה מזרחה עד טיבט. במותה או הדחתה ממלוכה של דמותו של השחקן יוכל השחקן להמשיך לשחק כיורש של הדמות. השחקנים מפתחים שושלת, עצי משפחה וענפים של עצי משפחה במשך מאות שנים, כשהמשחק מסתיים בשנה 1453.

ניתן לשחק דמויות וממלכות מפורסמות כמו וויליאם הכובש, ממלכת כוזר היהודית, האימפריה הביזנטית, השושלת האבסית, על פי הסדר ההיסטורי שבו הם מופיעות.

המלכים במשחק שולטים על המדינה ועל הצבא, ויוצרים מעין היררכיה שלטונית במדינתם. לכל מלך יש יתרונות וחסרונות רבים, לדוגמה אחד יכול להיות טוב בדיפלומטיה ואחר בחוזקה, והם מחולקים ל-3 רמות: קל, בינוני וקשה.

הדמויות מסוגלות לבחור אחד מתוך חמישה אורחות חיים המבוססים על: מלחמה, ריגול, דיפלומטיה, כלכלה ודת. לכל אורח חיים שלושה עצי מיומנות המאפשרים לדמויות לשפר כישורים הקשורים לאותו אורח חיים, ריבוי האורחות חיים מאפשר להתאימם לכישורים האישיים של השחקן, ובכך להפיק את המקסימום מניהול הממלכה.

מלבד אורח חיים האישי לכל שליט, השחקן מאדיר את שם משפחתו ואת כוחה ושליטתה בעיקר על ידי ריבוי שליטים ותארים, ככל ששם המשפחה וענפיה מפורסם כך שליטים אחרים ירצו לכרות ברית ו/או לא לפתוח במלחמה שלא לצורך, כל ראש שושלת מוסיף נקודות ניסיון שמצטרפות לעץ הכישרונות המשפחתי, ומחזק את חוסן השושלת.

כל דת וכמעט כל שיטת ממשל זמינה לשחקן במשחק, בעוד שכשהמשחק יצא לאור לראשונה, תאוקרטיה ורפובליקות סוחרים טרם היו זמינות לשחקן. רוב המנהיגים במשחק דבקים בסוגי השלטון הפיאודלי, השבטי או הקלאני. נוודים הם שבטיים ואיננם דבקים בסוג שלטון משלהם.[2] לדתות יש עקרונות, שהן בונוסים הניתנים לכלל המאמינים בדת זו, ודוקטרינים, העוסקים בעמדות הדת כלפי נושאים כמו הומוסקסואליות וכהנות דת, וקניבליזם, שחקנים יוכלו לפתח דת משלהם, כם חוקים ואפיקורסות משלהם, כאשר העקרונות והדוקטרינות ייבחרו על ידי השחקן, ככל שהכפירה חורגת מאמונתה המקורית, כך יצטרך השחקן יותר אדיקות ליצור אותה.

חבילות הרחבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק יצאו עד כה 9 חבילות הרחבה שונות שמוסיפות תוכן רב למשחק, ואף משנות לחלוטין את המשחקיות, בין ההרחבות ישנה הרחבה לתרבות הנורדית, חווית המלחמה בין מוסלמים ונוצרים בחצי האי האיברי, ושינויי התנהגות וניהול חצר המלוכה של המלכים והשליטים השונים.

חבילות ההרחבה לפי סדר יציאתם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. Crusader Kings III garment of the holy roman empire
  2. Crusader Kings III fashion of the abbasid court
  3. Crusader Kings III: Northern Lords
  4. Crusader Kings III: Royal Court
  5. Crusader Kings III: Fate of Iberia
  6. Crusader Kings III: Friends & Foes
  7. Crusader Kings III: Tours & Tournaments
  8. Crusader Kings III: Wards & Wardens
  9. Crusader Kings III: Legacy of Persia

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה לביקורות חיוביות מאד ברוב הפלטפורמות. באתר סטים מעל 63,000 מבקרים נתנו למשחק ציון של 9 מתוך 10,[3] וציון דומה ניתן גם באתר metacritic.[4] בספטמבר 2023 הודיעה החברה שהמשחק מכר למעלה מ-3 מיליון עותקים, כמות הנחשבת לגדולה בקטגוריית אסטרטגיה.[5]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]