Jask-2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Jask-2
מידע בסיסי
יצרן איראן

Jask-2 הוא טיל שיוט איראני שמשוגר מצוללת ודומה לנאסר-1 שמשוגר נגד ספינות. הוא מיועד לירי מצוללות גדיר וניתן לשגר אותה גם על ידי צוללות מסוג פתה (אנ').

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפי כמה מקורות הטיל הוצג לראשונה כמודל בתערוכת לסטודנטים מהאוניברסיטה הימית האימאם חומייני בנושהר (אנ') בספטמבר 2012. במאי 2017, דיווחו האיראנים על ניסוי טיל השיוט Jask-2 בפעם הראשונה, אולם הניסויים כשלו. ב-25 בפברואר 2019, האיראנים ניסו בהצלחה את הטיל ופרסמו צילום שלו נורה מצוללת מסוג גדיר. ב-11 בספטמבר 2020, פקיד בצי האיראני טען כי טילי השיוט Jask-2 יוצרו בכמות גדולה.[1] חוסיין חנזדי (אנ') אמר גם כי איראן מעוניינת להרחיב את הטווח של Jask-2 ועובדת על פיתוח טיל Jask-3.[2][3]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיגור מצוללת גדיר

משערים כי הטיל מוקף בטורפדו, עם הנעה ימית משלו המאפשרת לו לצאת מתוך צינור הטורפדו (אנ') של צוללת באופן שבו טילים קונבנציונליים לא יכולים. משקלו הקל, גודלו וכושר הציפה השלילי של הטיל מאפשרים לו לעשות זאת. הטיל נפרד מהטורפדו ברגע שהוא עוזב את הים. לטיל טווח של 35 קילומטר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Jask-2 בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Iranian Submarine Fires Cruise Missile in War Game (+Video) - Politics news - Tasnim News Agency". www.tasnimnews.com. אורכב מ-המקור ב-2020-09-11.
  2. ^ "Range of Iranian Submarine-Launched Missile Extended - Politics news - Tasnim News Agency". www.tasnimnews.com. אורכב מ-המקור ב-2020-09-14.
  3. ^ איראן – נגיב "בזמן ובמקום" על הפיגוע במיכלית, באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה