TVXQ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
TVXQ
東方神起
לידה קוריאה הדרומית
שם במה TVXQ! עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הקמה סיאול עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2004–2010 (כ־6 שנים)
סוגה קיי-פופ, J-Pop, אקאפלה.
חברת תקליטים SM אנטרטיינמנט
Avex Trax
Rhythm Zone
Gmm Grammy
http://tvxq.iple.com/
פרופיל ב-IMDb
חברים
ג'אנג יונהו
קים ג'אג'ונג
קים ג'ונסו
פארק יוצ'אן
שים צ'אנגמין
חברים לשעבר
Park Yoo-chun
Kim Jae-joong
Kim Junsu עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

TVXQקוריאנית: 동방신기 ובתרגום חופשי:"האלים העולים של המזרח") היא להקת בנים מקוריאה הדרומית שכוללת כיום שני חברים המתמחים בשירה, א-קאפלה וריקוד. הלהקה החלה את דרכה עם חמישה חברים בשנת 2003 תחת חברת התקליטים SM אנטרטיינמנט.

בשנת 2009 נכנסו שלושה מחברי הלהקה, קים ג'אג'ונג, קים ג'ונסו ופארק יוצ'אן, למחלוקות משפטיות עם החברה תחתיה פעלו. בשנת 2010 השלושה פרשו מהלהקה והקימו את הלהקה JYJ. כיום, TVXQ חזרו לבמה בהרכב חדש הכולל את שני חברי הלהקה הנותרים- ג'אנג יונהו ושים צ'אנגמין.

TVXQ ידועים כאמנים מובילים בתופעה הנקראת "הגל הקוריאני" (באנגלית: The Hallyu Wave) שבה אמנים בתעשיית הבידור הקוריאנית צוברים פופולריות מחוץ לקוריאה. מאז שפרצו לתעשייה הקוריאנית צברו מעריצים רבים במדינות המזרח הרחוק. בנוסף, ללהקה קיים בסיס מעריצים יציב בשאר העולם, כמו מדינות אירופה, אמריקה הדרומית, אמריקה הצפונית והמזרח התיכון.

מידע[עריכת קוד מקור | עריכה]

2003-2004: הופעת בכורה ואלבום ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הראשון Hug

הופעת הבכורה של TVXQ נערכה בתאריך 26 בדצמבר 2003, במהלך מופע משותף של הזמרות בואה ובריטני ספירס. הם ביצעו את הסינגל הראשון שלהם "Hug", איתו הופיעו במהלך החצי הראשון של שנת 2004 וצברו פופולריות רבה בזכותו. פופולריות שגברה עם הופעת הסינגל השני, בהמשך השנה, "The Way U Are".
לקראת סוף השנה, בתאריך 13 באוקטובר 2004, יצא האלבום הראשון של הלהקה "Tri-Angle". האלבום מכר 242,580 עותקים והגיע למקום 8 ברשימת האלבומים הנמכרים ביותר לשנת 2004. בסוף השנה, זכו TVXQ בכל ארבעת טקסי המוזיקה הנחשבים בקוריאה בתואר "האמן החדש הטוב ביותר", והבטיחו בכך את מקומם כאמנים חדשים ומצליחים.
באותה תקופה נבחר השם למועדון המעריצים שלהם, "קסיופאה", על שם קבוצת כוכבים בעלת שם זהה, בקבוצה זו חמישה כוכבים התואמים את מספר חברי הלהקה. בשנת 2007 שבר "קסיופאה" את שיא הגינס של מועדון המעריצים הגדול בעולם, עם 800,000 חברים.

2005: הכניסה לשוק היפני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת שנת 2005 החלו TVXQ בהכנות לקראת פעילות ביפן. ובתאריך ה-27 באפריל 2005, יצא הסינגל היפני הראשון של הלהקה: "Stay With Me Tonight".[1] במשך השנה, הלהקה טיילה הלוך וחזור בין יפן וקוריאה, בעודם מקדמים סינגל קוריאני "Hi Ya Ya" ואת הסינגל היפני השני שלהם "Somebody To Love" בו זמנית – בקיץ 2005. לקראת סוף השנה חזרו לקוריאה והוציאו את אלבומם השני: "Rising Sun". האלבום מכר 222,472 עותקים והגיע למקום 4 מבין האלבומים המוכרים ביותר לשנה זו.[2] "Rising Sun" אף זיכה את הלהקה במספר פרסים, ביניהם "הוידאו-קליפ של השנה" ופרס "חביבי הקהל".[3]
בספטמבר 2005, במהלך חזרה, נפצע אחד מחברי הלהקה –ג'אג'ונג – כשקרע את הסחוס בברך. עוד באותו יום עבר ג'אג'ונג ניתוח בהצלחה,[4] אך לא הופיע עם שאר חברי הלהקה למשך חודש בעת הפעילויות לקידום האלבום.

2006: אלבום שלישי וסקנדלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף 2006, הלהקה החלו לקדם את אלבומם הקוריאני השלישי " 正.反.合 - O", ובתוכו גם השיר "BALLOONS". האלבום ראה הצלחה מסחרית מעולה, בסופו של דבר מכר 385,000 עותקים בקוריאה ובעולם, וזיכה את הלהקה במגוון פרסים.

2006 הייתה שנה מלאה סקנדלים על הלהקה. באפריל הירו הואשם בנהיגה תחת השפעת אלכוהול. בהופעה לאחר מכן הוא הופיע והתנצל 100 פעמים מול המעריצים. באוקטובר, תקרית עם אנטי-מעריצה ששלחה את יו-נואו לטיפול רפואי אחרי ששתה מבקבוק שהכיל דבק (סופר גלו). למרות שהזהות של אותה בחורה הייתה ידועה, לא התפרסם שום כתב אישום מיו-נואו כי הוא חשש שהבחורה היא בסביבות גילה של אחותו. רקדן אחר החליף את יו-נואו בהופעות באותה תקופה. לקראת סוף נובמבר אדם בשם האן טען שהוא אביו הביולוגי של הירו, ופתח תביעה משפטית נגד הוריו המאמצים של הירו. התביעה נסגרה, הירו הבין שזה אכן היה אביו האמיתי אך הוא בחר להשאיר את שמו המאומץ.

2007: החזרה ליפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לחברי הלהקה היה לוח זמנים צפוף, בסוף שנת 2006, TVXQ החזירו את תשומת לבם לשוק היפני. בדצמבר, הם הוציאו את הסינגל היפני התשיעי שלהם, Miss You/ "O" - Sei Hun Gou, שהגיע למקום השלישי ברשימת ה-Oricon .כל חמשת חברי הלהקה התחילו לקחת שיעורים בשפה היפנית כדי שיוכלו לתקשר בשפה בנוחות ואז הם החלו להופיע בתוכניות יפניות בזמן שיצאו סינגלים והאלבום היפני השני שלהם,Five In The Black. הם התחילו את הופעתם "Five In The Black" וזכו ליותר פופולריות, הם ארגנו שני קונצרטים באולם המפורסם וה"אגדי" Tokyo Nippon Budoukan Arena. ביוני, הם הוציאו את הסינגל Lovin' You, שהייתה לו הצלחה מרובה והגיע למקום השני ב-Oricon. באוגוסט, הם הוציאו את הסינגל המרובע SUMMER~Summer Dream/Song for you/Love In The Ice~, שהגיע למקום הראשון ברשימות השירים היפנים, אבל הסינגל Hey! Say! 7 עקף אותם והם לקחו את המקום השני של השבוע. הסינגל ה13 שלהם Shine/Ride On יצא ב-19 בספטמבר וגם דורג במקום השני ברשימות ה-Oricon. TVXQ המשיכו את הקונצרט הבינלאומי שלהם ואת מפגש המעריצים Concert 'O' " "2rd Asia Live Tour הם עצרו להופיע גם בסין וטייוואן. בשל תנאי מזג האוויר בטייפון "קרוסה", התבטל הקונצרט שהיה צריך להיות בטייוואן, וגרם להפסד של 30 מיליון דולר. הלהקה ערכו הופעות של הקונצרט הראשון ב-5 באוקטובר הם הופיעו באצטדיון הנמצא במרכז טאיפיי (בירת טייוואן), למרות הגשמים והרוחות החזקות, הם היו מאוד מאוכזבים שהקונצרט השני בוטל. למחרת TVXQ חזרו ליפן לצילומי הקליפ LAST ANGEL לסינגל החדש שלהם אשר ביצעו יחד עם הזמרת קודה קומי. בדצמבר 2007, Avex [חברת כישרונות יפנית] הכריזו על 7 פרסומים חדשים בזמן של שלושה חודשים. בהכרזה רשמית, החברה החליטה להתרכז יותר בTVXQ, בזכות הפרסום הרב והגובר של הקבוצה. Bigeast [מועדון המעריצים היפני שלהם] שכלל בעבר 5,000 חברים, הגיע ל-19,000 חברים ב-2007. במועדון זה נכללים הרבה מאוד מעריצים לעומת שאר מועדוני המעריצים של זמרים אחרים המנוהלים על ידי Avex.

2008: פרויקטים והאלבום "T"[עריכת קוד מקור | עריכה]

TVXQ התחילו את השנה עם הסינגל ה16 שלהם,Purple Line, שתפס את המקום הראשון ברשימת שירים השבועית של הOricon; הלהקה הייתה הראשונה הלא-יפנית שתופסת עמדה כזאת. הם קידמו את הסינגל בקוריאה, והוציאו לו גרסה קוריאנית. השיר הזה נכלל גם באלבום השלישי היפני שלהם. ב-23 בינואר 2008, הקבוצה פרסמה את האלבום היפני השלישי שלהם הנקרא "T". בו נכללו גם שירים ישנים שלהם כמו "Lovin' You" ,"Summer Dream", "SHINE" ,"Forver Love" ו"Together". כבונוס הם הוסיפו שיר אקסקלוסיבי "Kiss Shita Mama, Sayonara" שנכתב והולחן על ידי מיקי והירו, ובנוסף לזה, האלבום שכולל גם גרסה של TVXQ לשיר "LAST ANGEL". "T", הגיע למקום השני ברשימת האלבומים בORICON, מקום טוב יותר לעומת האלבום הקודם, "Five In The Black". Rhythm Zone, המוציאים לאור חבילות הכוללות את הסינגלים של קודה קומי שהיו שם 12 שבועות ברצף, תכננו להכין חבילות כאלה גם לTVXQ. קודה קומי הגיעה למקום הראשון שלה בזכות החברה הזאת. בעקבות הצלחתה, Rhythm Zone הגיעו לרעיון שיוציאו לאור עוד סינגלים בפברואר 2008 בשביל TVXQ. כל סינגל כולל סולו של אחד מחברי הלהקה. כל חמשת הסולואים נכללו בתוך שיר אחד שנקרא "Trick",שהוא גם השיר הפותח לאלבום שלהם "T",והשיר שמאחוריו מסתתרים הסינגלים שמרכיבים את ה- "Trick". TVXQ הוציאו את הסינגל ה21 שלהם Beautiful you/Sennen Koi Uta, ב-23 באפריל הגיע לראש הרשימה השבועית של הOricon, האלבום השלישי הגיע למקום הראשון ברשימות ולמקום השני ברשימות השבועיות, וזוהי הפעם השנייה שלהקה לא-יפנית מצליחה לעשות דבר כזה לאחר 24 שנים. ב-17 במאי 2008, TVXQ ערכו הופעה חייה של "Rising Sun", "Tonight" ו- "Purple Line" בפסטיבל ה-6 למוזיקה קוריאנית בלוס אנג'לס שבקליפורניה. הם לקחו חלק בהופעות של "ensemble encore" לשיר "Balloons", ולהופעות של SMTown בשיר "Let's Go on a Trip". בנוסף, הלהקה הופיעה ב-7 ביוני 2008, בסיום הקונצרט השנתי ה-14 במספר- "Dream" באצטדיון האולימפי בסיאול. ב-12 ביוני, הלהקה סיימה את הסיור המוזיקלי ה-2 שלהם באסיה בבייג'ינג, בהופעה אליה הגיעו מעל 20,000 מעריצים. הסיור התחיל ב-23 בפברואר 2007 בסיאול, ונמתח ל-13 הופעות במדינות כגון טאיפיי, בנגקוק, קואלה לומפור, שנחאי ובייג'ינג. שתי הופעות נפרדות שלהם ביפן ב-2007 וב-2008, משכו סך הכל קהל של כ-390,000 אנשים, מה שקבע שיא חדש למספר הכרטיסים שנמכרו לקונצרט של אמנים קוריאנים.

חברי הלהקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

U-Know

שם במה: יוּ-נוֹאוֹ יוּנהוֹ (מקוריאנית: 유노윤호 באנגלית: U-Know Yunho)
שם אמיתי: ג'אנג יוּנהוֹ (מקוריאנית: 정윤호)
תאריך לידה: 6 בפברואר 1986
מקום לידה: קוואנגג'ו, קוריאה הדרומית
מידע נוסף: קול בס. מנהיג הלהקה
לפני הצטרפותו ללהקה, פעל כרקדן וראפר עבור הזמרת דנה.

מקס/צ'וֹיקאנג

שם במה: צ'וֹיקָאנג צָ'אנגמין (מקוריאנית: 최강창민 באנגלית: Max Changmin)
שם אמיתי: שים צָ'אנגמין (מקוריאנית: 심창민)
תאריך לידה: 18 בפברואר 1988
מקום לידה: סיאול, קוריאה הדרומית
מידע נוסף: קול טנור

חברים קודמים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שייה

שם במה: שִייָה ג'וּנסוּ (מקוריאנית: 시아준수 באנגלית: Xiah Junsu)
שם אמיתי: קים ג'וּנסוּ (מקוריאנית: 김준수)
תאריך לידה (אמיתי): 15 בדצמבר 1986
מקום לידה: גיוֹנגגִי, קוריאה הדרומית
מידע נוסף: קול טנור.
לידתו של ג'ונסו נרשמה בתאריך ה-1 בינואר 1987, ולכן זה נחשב תאריך לידתו הרשמי - זאת למרות שבפועל נולד בדצמבר, 1986.
התאמן בחסות החברה SM אנטרטיינמנט במשך 6 שנים לפני הצטרפותו ללהקה.

הירו/יאנגוונג

שם במה: יאנגוונג גֵ'אגוּנג (מקוריאנית: 영웅재중 באנגלית: Hero Jaejoong)
שם אמיתי: קים גֵ'אגוּנג (מקוריאנית: 김재중)
תאריך לידה: 26 בינואר 1986
מקום לידה: גוֹנגג'וּ, קוריאה הדרומית
מידע נוסף: זמר ראשי.
נולד בשם האן ג'אג'וּן. אומץ בידי משפחת קים בגיל ארבע וגדל עם 8 אחיות גדולות.

מיקי

שם במה: מיקי יוּצ'אן (מקוריאנית: 믹키유천 באנגלית: Micky Yoochun)
שם אמיתי: פארק יוּצ'אן (מקוריאנית: 박유천)
תאריך לידה: 4 ביוני 1986
מקום לידה: סיאול, קוריאה הדרומית
מידע נוסף: קול בריטון.
חיי במשך ארבע שנים בפיירפקס, וירג'יניה.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיאטרון באנג'ון[עריכת קוד מקור | עריכה]

"דרמת באנג'ון" הייתה תוכנית טלוויזיה קוריאנית. מדי שבוע, הועלתה מיני-דרמה על ידי ידוענים שונים (כאשר כל דרמה אינה קשורה בתוכנה לקודמתה ולזו שאחריה). בשנת 2006, שודר ספיישל עם TVXQ שכונה "תיאטרון באנג'ון". הספיישל כלל שבע דרמות, דרכן התנסו לראשונה חברי הלהקה במשחק.

פרויקטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

"VACATION" הוא פרויקט המורכב מארבעה פרקים. העלילה מתחילה כאשר לחברי הלהקה ניתנת חופשה בת שבועיים מלוח הזמנים הצפוף שלהם, ובכל פרק מוצגים קורותיהם במהלך החופשה. פרקי הסדרה הוצגו מתאריך 28 ביולי עד ה-6 באוגוסט 2006, באוניברסיטת יונסה.[5] בהמשך, שוחררו בגרסת DVD מורחבת של האלבום השלישי של הלהקה. הפסקול של הפרויקט יצא כסינגל וכלל שני שירים שבוצעו על ידי TVXQ.

הסרט "지구에서 연애중" ("זוגיות בכדור הארץ") מספר על נישואים בין תלמיד למורה, כאשר תלמיד חדש מגיע לכיתה ומתאהב במורה. בסרט מככבים חברי הלהקה יוצ'אן וג'אג'ונג לצד השחקנית הונג סו-היון, בעוד שלושת החברים הנוספים משחקים דמויות משניות. הסרט צולם בשנת 2006 אך יצא לאור רק בשנת 2010 כבונוס ב-DVD של ההופעה "Mirotic".

סדרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006 הופיעו יונהו ויוצ'אן בתפקידי אורח בסיטקום "Rainbow Romance". ב-2009 הופיע ג'אג'ונג בסרט "Heaven’s Postman", ושנה לאחר מכן לוהק לתפקיד קבוע בסדרה היפנית " Hard To Say I Love You".[6] בתחילת 2011, שודרה הסדרה "Paradise Meadow" בכיכובם של צ'אנגמין והשחקנית לי יונהי.[7] בנוסף, ב-2009, כיכב יונהו בסדרה " Heading to the Ground".
בנובמבר 2010 פורסם שיונהו עומד להשתתף בסדרה חדשה בשם "פוסידון", שנמצאת כיום בתהליך הפקתה.[8]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דיסקוגרפיה של TVXQ
אלבומים קוריאנים

אוספים קוריאנים

אלבומים יפנים

אוספים יפנים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא TVXQ בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]