Viasat Sport (שוודיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Viasat Sport
סמל הערוץ
סמל הערוץ
פרטי הערוץ
מדינה שוודיה
תאריך השקה 1 במרץ 1999
בעלות Viasat
אזור קליטה שוודיה, פינלנד
שיטת שידור SDTV, 16:9, HDTV
https://www.viasatsport.se/

Viasat Sport היא קבוצה של ערוצי ספורט המשודרים מבריטניה. הערוצים מיועדים לסקנדינביה ולמדינות הבלטיות, אם כי עיקר הצופים הוא בשוודיה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ הושק ב-1999 כערוץ פאן סקנדינבי. הערוץ הושק על מנת לשדר אירועי ספורט רבים שלתאגיד MTG היו זכויות השידור עליהם אולם הם לא שודרו ב-TV3 ולכן לא היו בשימוש.

בינואר 2002 הושק ערוץ Viasat Sport המיועד לדנמרק (שהוחלף מאוחר יותר בידי TV2 Sport) ועקב כך השוק העיקרי של הערוץ היה שוודיה ונורווגיה. בשנת 2005 השתנה שוב ייעודו של הערוץ, לאחר השקת ערוץ ספורט ייעודי לנורווגיה. שמו של הערוץ שונה מאוחר יותר ל-Viasat Sport 1

במרץ 2008 קיבלה Viasat רישיון לשידור ערוץ Viasat Sport 1 ברשת השידור הדיגיטלית היבשתית. נכון לאוגוסט 2009 טרם החלו השידורים הקרקעיים, שכן התשתית לשידור הערוצים החדשים לא הושלמה.

ב-17 באוקטובר 2008 Viasat שינתה שוב את ערוצי הספורט שלה בשוודיה, נורווגיה ופינלנד. משמעות השינוי היא כי שמו של Viasat Sport 1 שב להיות Viasat Sport. כמו כן מרבית שידורי התוכניות העוסקות בכדורגל הועברו ל-Viasat Football. תוכניות ספורט ששודרו ב-Viasat Sport 3 הועברו ל-Viasat Sport.

שידורי הערוץ השתנו שוב ב-1 בספטמבר 2009 עקב השקתו של ערוץ Viasat Hockey. משמעות הדבר היא שרוב שידורי ההוקי הועברו לערוץ החדש. עקב כך, התוכן שנותר לשידור ב-Viasat Sport הם טניס, כדורסל, פוטבול וספורט מגע.

Viasat רכשה את זכויות השידור של הליגה האנגלית באפריל 2010 והודיעה כי תיצור ערוץ ייעודי לשידורי הליגה. ב-13 באוגוסט 2010 החלו שידורי Viasat Premier League HD.

Viasat Sport HD[עריכת קוד מקור | עריכה]

Viasat Sport HD הוא ערוץ ספורט המעביר שידורי ספורט באיכות של HDTV. הערוץ מתמקד בעיקר בשוודיה ונורווגיה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]