TV6 (שוודיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
TV6 שוודיה
TV6
פרטי הערוץ
מדינה שוודיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך השקה 9 במאי 2009
בעלות Viasat
שפה שוודית
משרד ראשי פארק צ'יזוויק עריכת הנתון בוויקינתונים
אזור קליטה שוודיה, אסטוניה, הונגריה, לטביה, ליטא
פורמט תמונה SDTV, HDTV
www.tv6.se
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

TV6 שוודיה הוא ערוץ טלוויזיה מסחרי שוודי המשודר ושייך לקבוצת המדיה Modern Times Group. הערוץ הושק ב-9 במאי 2006. הערוץ משודר ברשת השידור הדיגיטלית הארצית והוא חלק מערוצי Viasat. אצל צופי חברות הכבלים השוודיות, הערוץ החליף את ערוץ הנוער ZTV. הערוץ זמין גם בלטביה מאז אפריל 2007, בהונגריה מאז ינואר 2008, אסטוניה מאז מרץ 2008 וליטא מאז ספטמבר 2008. ב-1 בנובמבר 2012 השיק הערוץ גם גרסת HD.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

MTG או בזמנו Kinnevik התחיל לשדר ב-1994 כתוספת ל-TV3. קהל היעד שלו היה נשים וכתוצאה מכך התוכן שלו היה מיועד לנשים. מאוחר יותר הערוץ הפך לערוץ בתשלום Viasat Nature/Crime.

סוכנות הרדיו והטלוויזיה (RTW) הודיעה בספטמבר 2005 כי היא מעניקה רישיונות חדשים לשידור בטלוויזיה הדיגיטלית היבשתית השוודית. בתחילת אוקטובר הודיעה הסוכנות כי התקבלו 36 בקשות מהן 3 בקשות מחברת Viasat.

ב-23 בפברואר 2006 הודיע שר התרבות השוודי לייף פגרוצקי אילו ערוצים יקבלו את הרישיונות החדשים. בין הערוצים היה TV6 אשר משדר כיום ברשת היבשתית. בנוסף לתשתית הקרקעית, הערוץ זמין בחבילת הלווין של Viasat וגם בקרב מפעילי הטלוויזיה בכבלים.

TV6 התחיל לשדר ב-9 במאי 2006 ואת שידוריו הוא פתח עם שידור גביע העולם בהוקי. מעל לשבוע לאחר תחילת השידורים, ב-17 במאי, שידר הערוץ את גמר ליגת האלופות באופ"א, והמחצית השנייה משכה 820,000 צופים, לפי נתונים MMS. מדובר בשיא צפייה לערוץ שלא נחשב לאחד מחמשת הערוצים המרכזיים ובאותו ערב הוא היה הפופולרי בגילאי 15-44.

קהל היעד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קהל היעד העיקרי של הערוץ הוא הצופים הצעירים. זאת לעומת ערוצים TV3 וKanal 5 אשר מיועדים בעיקר לנשים. MTG הודיעה באפריל 2006 כי הערוץ יהיה מתחרה של Kanal 5, אשר בשנים האחרונות היו מוצלחות מאוד בקרב הצופים הצעירים.

רבות מהתוכניות ששודרו ב-ZTV עברו ל-TV6. הן כוללות קומדיות כמו איש משפחה, משפחת סימפסון, המופע של דרו קארי וסיינפלד. TV6 גם החל לשדר את התוכנית האמריקאית של דייוויד לטרמן. ו"סאטרדיי נייט לייב". הערוץ משדר גם אירועי ספורט שונים כמו ליגת האלופות, סופרבול, פורמולה 1 ואליפות העולם בהוקי קרח. TV6 משדר גם סדרות המופקות עבור הערוץ.

TV6.se[עריכת קוד מקור | עריכה]

TV6.se היה האתר של הערוץ והציג מידע על התוכניות השונות. האתר הוחלף בידי אתר האינטרנט Kolla.tv.[2] בשנת 2016 האתר הוחלף ב-Viasat Viafree.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]