TV4 Sport

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
TV4 Sport
פרטי הערוץ
מדינה שוודיה
תאריך השקה 17 במרץ 2005
בעלות

TV4 Gruppen (66.2%)

Expressen (33.8%)
משרד ראשי סטוקהולם
אזור קליטה שוודיה

TV4 Sport הוא ערוץ טלוויזיה שוודי שנמצא בבעלות קבוצת TV4 יחד עם הצהובון Expressen. באפריל 2014, הושק ערוץ ספורט דומה שנקרא TV12, בידי קבוצת TV4. 

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ היה במקור בבעלות Expressen שהשיקה את הערוץ ב-17 במרץ 2005. בתחילה הוא היה זמין בחבילה האנלוגית הבסיסית של חברת הכבלים UPC, החבילה הדיגיטלית של Com Hem ובחבילה המשפחתית של Canal Digital בלוויין. זכויות השידור של הערוץ כללו את ליגת המשנה השוודית, ואליפות הווימבלדון.

במאי 2006 פורסם כי חברת TV4 AB רכשה את רוב מניות הערוץ. הערוץ הושק מחדש תחת השם "TV4 Sport - Expressen" יחד עם סמליל חדש ב-1 ביוני. במסגרת העסקה לערוץ נוספו מספר זכויות שידור חדשות, כולל שידורים חוזרים של מונדיאל 2006.

שינוי נוסף בערוץ היה במאי 2007, שנה מאוחר יותר, כאשר הודיעו ב-TV4 AB כי הם הגדילו את כמות המניות שלהם בערוץ, ל-66.2%. עקב כך שם הערוץ שונה ל"TV4 Sport" בלבד, יחד עם התווספות הערוץ לחבילה הבסיסית של Com Hem ובכך הגדילו את חדירת הערוץ, תוך הקטנת נתח השוק של המתחרים. כמו כן בערוץ הרחיבו את תחום שידוריהם לסדרות וסרטים תיעודיים הקשורים לספורט.[1]

השינוי בערוץ היה מוצלח, כיוון שהמדרוג (הרייטינג) של הערוץ עלה. באפריל 2008, TV4 Sport עקף את ערוץ יורוספורט מבחינת מספר הצופים שלו והפך לערוץ הספורט הנצפה ביותר בשוודיה. בינואר 2006 הושק הערוץ בפלטפורמה הלוויינית של חברת Viasat.

בסוף חודש מרץ 2008 קיבלה TV4 אישור לשדר את הערוץ ברשת השידור היבשתית השוודית, כשהרישיון לתחילת שידורי הערוץ היה ל-1 באפריל. אף על פי כן בערוץ לא מיהרו לעלות ברשת באופן מיידי, בין היתר בשל מחלוקת עם חברת Boxer האחראית על שידור ערוצים בתשלום ברשת השידור היבשתית, בנוגע לתמחורו של הערוץ. הערוץ הושק ברשת היבשתית רק ב-11 במאי, לאחר שהגיעו שני הצדדים להסכם על פיו Boxer תהפוך את הערוץ לזמין עד 30 בספטמבר.

מחלוקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליפות הלחימה האולטימטיבית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-TV4 החליטו להעלות תוכנית שנקראה "זמן בומבה" בשעה 18.00 בערב. הדבר גרם להורים רבים לילדים צעירים לכעוס כיוון שילדיהם צפו בערוץ בעת ששודרו סצנות אלימות. הדיון בדבר האם התוכנית ראויה לשידור בשעה בה ילדים יכולים לצפות בערוץ המשיך להתנהל, עד שהגיעו תלונות רבות לנציב התלונות של הקבוצה שהובכה מהעניין ועל כן הוחלט להעביר את התוכנית לשעה מאוחרת יותר ולשדר תוכניות שונות באותה שעה.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערוץ משווק לעיתים קרובות כערוץ הספורט הגדול ביותר בשוודיה ומופץ בעיקר על ידי Com Hem ו-Boxer. הדבר היה חשוב מאוד לקבוצת TV4 כאשר היא קיבלה רישיון לשדר את הערוץ ברשת היבשתית, ומ-1 באפריל 2008 לקבוצה רישיון לשדר את הערוץ ברשת הדיגיטלית היבשתית. מנויי Com Hem בחבילה הבסיסית יכולים לצפות בערוץ שהחליף את יורוספורט, שמשדר רק ספורט.

תוכניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדורגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוגי ספורט אחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "TV4 Sport-Expressen blir TV4 Sport - Kleberg blir vd". Dagens Media. 30 במאי 2007. {{cite news}}: (עזרה)