אל תדאגי יקירתי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אל תדאגי יקירתי
Don't Worry Darling
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
בימוי אוליביה ווילד
הופק בידי רוי לי, קייטי סילברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קייטי סילברמן, קארי ואן דייק, שין וון דייק עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ניפר ליים, אפונסו גונוואלס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים פלורנס פיו
הארי סטיילס
אוליביה ויילד
ג'מה צ'אן
קיקי ליין
ניק קרול
כריס פיין
מוזיקה ג'ון פאוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מת'יו ליבטיק עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה ניו ליין סינמה
ורטיגו אנטרטיימנט
חברה מפיצה אולפני האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 בספטמבר 2022 (ישראל)
23 בספטמבר 2022 (ארצות הברית)
משך הקרנה 122 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה, סרט מותחן, סרט דרמה, מותחן פסיכולוגי, סרט בלשי עריכת הנתון בוויקינתונים
www.dontworrydarling.net
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אל תדאגי יקירתיאנגלית: Don't Worry Darling) הוא סרט מותחן פסיכולוגי אמריקאי בבימויה של אוליביה ווילד, שגם הפיקה את הסרט ומשחקת בו.

הסרט סובב סביב עקרת בית בשנות ה-50 ומככבים בו פלורנס פיו והארי סטיילס בתפקידים הראשיים לצד ויילד, כריס פיין, ג'מה צ'אן, ניק קרול וקיקי ליין.

הסרט עלה לאקרנים לראשונה בפסטיבל הסרטים של ונציה, ובבתי הקולנוע בארצות הברית ב-23 בספטמבר 2022.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אליס (פלורנס פיו) וג'ק צ'יימברס (הארי סטיילס) הם זוג צעיר ומאושר שחי בעיירה ויקטורי בקליפורניה במהלך שנות ה-50; העיירה הוקמה ומתוחזקת על ידי החברה המסתורית שג'ק עובד בה. הסקרנות לגבי אופי עבודתו של בעלה על "פרויקט הניצחון" הסודי מתחילה להטריד את אליס - מה שמוביל לפגמים בחייהם המושלמים כשאליס מעלה חששות בקהילה במהלך חקירתה על הפרויקט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתקופת זמן לא ידועה באמריקה, אליס וג'ק צ'יימברס חיים בשכונה המעוצבת בסגנון שנות ה-50 בעיירה "ויקטורי" השייכת לתאגיד באותו השם. בכל בוקר, הגברים בעיירה הולכים לעבודה במטה התאגיד הממוקם במדבר המקיף את העיירה בזמן שנשותיהם (ביניהן גם מרגרט ובאני) נשארות בבית על מנת לנקות, להירגע ולהכין ארוחת ערב לבעליהן. על הנשים אסור לשאול שאלות לגבי עבודתם של הגברים בעיירה ואסור להן להגיע אל מטה התאגיד. מרגרט הפכה ל-"טמאה" לאחר שלקחה את בנה למדבר ולאחר המסע מתברר שבנה מת. אך מרגרט טוענת שהתאגיד לקח אותו ממנה כעונש. בזמן שהם הולכים למסיבה אותה מארח ראש התאגיד, אדם בשם פרנק, אליס מבחינה בבעלה של מרגרט מנסה לתת לה תרופה לאחר שהחלה לאבד את עשתונותיה. בהמשך הערב, אליס וג'ק מקיימים יחסי מין בחדרו של פרנק, אך אליס מביטה בפרנק מציץ על הנעשה.

בוקר אחד, אליס מבחינה במטוס (המזכיר רבות את מטוס הצעצוע של בנה של מרגרט) מתרסק במדבר. היא יוצאת במהירות לסייע ומגיעה למטה התאגיד, בניין קטן המלא בחלונות דמויי מראות. לאחר שהיא נוגעת באחד החלונות, אליס חווה מספר הזיות ומאבדת את הכרתה. היא מתעוררת בחדר השינה שלה בהמשך הערב. במהלך הימים, אליס חווה מספר התרחשויות מוזרות. היא מקבלת שיחת טלפון ממרגרט, שטוענת שהיא ראתה את אותם הדברים שאליס עצמה ראתה. לאחר השיחה, אליס מבחינה במרגרט עומדת על גג ביתה, משספת את גרונה ונופלת למוות מהגג. לפני שהיא מצליחה להגיע אל גופתה של מרגרט, אליס נגררת אחורנית על ידי אנשים הלבושים בסרבלים.

ג'ק מבטל את טענותיה של אליס ומסביר שמרגרט נפלה בזמן שניקתה את חלונות ביתה וכעת מתאוששת. הסיפור מאומת לאחר מכן על ידי ד"ר קולינס, רופא העיירה שמנסה לתת לאליס תרופות מרשם. אליס נהפכת לפרנואידית ולא יציבה. במהלך אירוע שהתאגיד מקיים, פרנק מקדם את ג'ק בעבודה ואליס מתמוטטת בשירותים, אך באני מגיעה לנחם אותה. אליס מנסה להסביר לבאני את מה שראתה, אך באני בתגובה כועסת עליה מתוך מחשבה שהיא אנוכית.

בערב שלמחרת, אליס וג'ק מזמינים את תושבי השכונה (מלבד באני ובעלה דין) לארוחת ערב. פרנק ואשתו שלי מגיעים כאורחי הכבוד. פרנק מדבר עם אליס בפרטיות במטבח, מאמת את חשדותיה, אך טוען שאף אחד לא יאמין לה. אליס מנסה לחשוף את פרנק באמצע הארוחה, אך פרנק מבטל את דבריה (גזלות דעת) וגורם לה להיראות מעורערת בפני שאר האורחים. לאחר הארוחה, אליס מתחננת בפני ג'ק לעזוב את התאגיד ואת העיירה. ג'ק מסכים, אך כאשר אליס נכנסת לרכב, ג'ק נותן לאנשים התאגיד לקחת אותה משם. ד"ר קולינס מטפל באליס באמצעות נזעי חשמל ובמהלך הטיפולים, אליס רואה חיזיון בו היא רואה גרסה מודרנית של עצמה, עובדת בחדר מיון בבית חולים ונשואה לג'ק המובטל בזמן שהשניים חווים קשיים כלכליים.

אליס חוזרת לוויקטורי ומתאחדת עם ג'ק, אך במקביל ממשיכה לחוות חזיונות ופלשבקים. בסופו של דבר, אליס נזכרת באמת: ויקטורי הוא עולם מדומה הנוצר על ידי פרנק וג'ק הכריח אותה להיכנס איתו להדמיה במטרה שהשניים יחיו חיים מושלמים יחדיו. ג'ק מבין שאליס יודעת את האמת וטוען שהוא עשה זאת מכיוון שהוא ראה כמה היא אומללה בחייה, אך אליס כועסת מכיוון שג'ק לקח ממנה את החופש שלה. ג'ק מחבק את אליס ומתחנן בפניה שתסלח לו. כאשר אליס מסרבת, ג'ק מנסה לחנוק אותה, אך אליס תוקפת אותו באמצעות זכוכית והורגת אותו.

פרנק מיודע על מותו של ג'ק ושולח את אנשיו על מנת שילכדו את אליס. באני מוצאת את אליס ומספרת לה שהיא תמיד ידעה שוויקטורי היא רק הדמיה, אך בחרה להישאר מכיוון שכאן היא מסוגלת לחיות עם ילדיה, שמתו בעולם האמיתי. באני מפצירה באליס לחדור אל בניין התאגיד, שם נמצאת היציאה מההדמיה אל העולם האמיתי. שאר הנשים מתחילות להבין שמשהו לא בסדר לאחר שחזו בבעליהן בפאניקה. אליס נוהגת במכוניתו של ג'ק במדבר אל עבר בניין התאגיד בזמן שהיא נרדפת על ידי ד"ר קולינס ואנשיו של פרנק, אך היא גורמת להם להתנגש אחד בשני. בינתיים בביתו של פרנק, שלי, שרוצה לקבל מחדש שליטה על חייה דוקרת את פרנק. אליס מגיעה אל בניין התאגיד ורצה לכיוון שער היציאה מההדמיה בזמן שאנשיו של פרנק אחריה. לאחר שהמסך מחשיך, אליס נשמעת מסדירה את נשימתה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוגוסט 2019 הוכרז כי 18 אולפנים מתעניינים בהפקת הפרויקט הבא בהובלת אוליביה ויילד.[1] ניו ליין סינמה קנו את הזכויות באותו חודש.[2] באפריל 2020, פלורנס פיו, שיה לה-באף וכריס פיין צורפו לצוות השחקנים של הסרט,[3] כשדקוטה ג'ונסון הצטרפה בחודש לאחר מכן.[4] בספטמבר 2020 הצטרף הארי סטיילס לצוות השחקנים והחליף את לה-באף שפוטר על ידי ויילד בגלל התנהגות לא הולמת.[5] באוקטובר 2020, ג'מה צ'אן וקיקי ליין הצטרפו לצוות השחקנים של הסרט, כשליין החליפה את ג'ונסון שנאלצה לנשור גם בגלל צילומי הסרט "הבת האבודה".[6] באותו חודש הצטרפו לצוות הסרט סידני צ'נדלר, ניק קרול, דגלאס סמית, קייט ברלנט, אסיף עלי, טימותי סימונס ואריאל סטאצ'ל.[7][8]

שלב הצילומים החל ב-20 באוקטובר 2020,[9] אך הוא נעצר באופן זמני ב-4 בנובמבר לאחר שהתגלה מקרה חיובי של נגיף הקורונה בצוות.[10] הצילומים הסתיימו ב-17 בפברואר 2021.[11][12]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט עלה לאקרנים ב-23 בספטמבר 2022.[13][14] קדימון הוקרן לראשנה ב-26 באפריל 2022 במסגרת כנס "סינמה-קון" (Cinemacon) של התאחדות בעלי בתי הקולנוע, שהתקיים בלאס וגאס, והופץ באינטרנט ב-2 במאי.[15][16][17]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס קטגוריה תוצאה
פרס סאטורן[18] סרט המתח הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אל תדאגי יקירתי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Hot Auction Update: 18 Offers On ‘Don’t Worry Darling’ With ‘Booksmart’s Olivia Wilde To Star, Direct, Deadline, ‏31 ביולי 2019
  2. ^ New Line Wins Olivia Wilde-Directed Spec Package ‘Don’t Worry Darling; Auction Drew 18 Bids, Deadline, ‏12 באוגוסט 2019
  3. ^ ‘Don’t Worry Darling’: Florence Pugh, Shia LaBeouf & Chris Pine Set For Olivia Wilde New Line Thriller, Deadline, ‏24 באפריל 2020
  4. ^ Dakota Johnson Boards Olivia Wilde’s ‘Don’t Worry, Darling’, Deadline, ‏13 במאי 2020 (באנגלית)
  5. ^ Wagmeister, Elizabeth; Davis, Clayton (24 בדצמבר 2020). "Inside Shia LaBeouf's Career Meltdown After Sexual Battery Lawsuit". וראייטי. נבדק ב-14 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)תחזוקה - ציטוט: multiple names: authors list (link)
  6. ^ Gemma Chan, KiKi Layne Join Olivia Wilde's 'Don't Worry Darling', Hollywood Reporter
  7. ^ Justin Kroll, Justin Kroll, Sydney Chandler, Nick Kroll, Douglas Smith, Kate Berlant, Asif Ali Round Out Cast Of Olivia Wilde’s ‘Don’t Worry Darling’, Deadline, ‏13 באוקטובר 2020 (באנגלית)
  8. ^ Justin Kroll, Justin Kroll, ‘Veep’ Star Tim Simons And Ari’el Stachel Join Olivia Wilde’s ‘Don’t Worry Darling’, Deadline, ‏29 באוקטובר 2020 (באנגלית)
  9. ^ Olivia Wilde on Instagram: “Errrr mrrr grrrrrd .”, Instagram (באנגלית)
  10. ^ Mike Fleming Jr, Mike Fleming Jr, New Line Calls Temporary Halt To Olivia Wilde-Directed ‘Don’t Worry Darling’ After Positive COVID Test; Cast Including Florence Pugh, Harry Styles, Chris Pine Quarantined, Deadline, ‏5 בנובמבר 2020 (באנגלית)
  11. ^ Film Updates on Twitter: Production on Olivia Wilde’s #DontWorryDarling starring Florence Pugh, Harry Styles, Gemma Chan, KiKi Layne and Chris Pine has officially been completed.
  12. ^ Don’t Worry Darling Updates on Twitter: Olivia Wilde posts with Katie Silberman to celebrate wrapping Don't Worry Darling, which will be their second movie together ❤️
  13. ^ Kit, Borys (2021-09-13). "Olivia Wilde's 'Don't Worry Darling' Gets a 2022 Release Date". The Hollywood Reporter (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-09-24.
  14. ^ D’Alessandro, Anthony (13 בספטמבר 2021). "Olivia Wilde Unveils First Look At Her New Line Movie Don't Worry Darling & Sets Release Date". Deadline Hollywood. נבדק ב-13 בספטמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Burto, Carson (May 2, 2022). Harry Styles Gaslights Florence Pugh in ‘Don’t Worry Darling’ Trailer. Variety' retrieved May 2, 2022
  16. ^ Rubin, Rebecca (April 26, 2022). Harry Styles and Florence Pugh Get Hot and Heavy in Olivia Wilde’s ‘Don’t Worry Darling’ Sneak Peek. Variety, retrieved May 2, 2022
  17. ^ D'Alessndro, Anthony and Tartaglione, Nancy (May 2, 2022). ‘Don’t Worry Darling’ Harry Styles & Florence Pugh Eyebrow-Raising Official Trailer From CinemaCon Drops. Deadline Hollywood, retrieved May 2, 2022
  18. ^ Patrick Hipes, ‘Avatar: The Way Of Water’, ‘Oppenheimer’, ‘Star Trek’ Series Lead Nominations For Genre-Focused Saturn Awards, Deadline, ‏2023-12-06 (באנגלית אמריקאית)


הקודם:
2021: קרואלה
פרס בחירת הקהל לסרט הדרמה של השנה
2022: אל תדאגי יקירתי
הבא:
2023: אופנהיימר