דיימון לינדלוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דיימון לינדלוף
Damon Lindelof
דיימון לינדלוף בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2017
דיימון לינדלוף בכנס "קומיק-קון" בסן דייגו, יולי 2017
לידה 24 באפריל 1973 (בן 50)
ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה פרס גילדת הכותבים של אמריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דיימון לורנס לינדלוףאנגלית: Damon Laurence Lindelof, נולד ב-24 באפריל 1973) הוא תסריטאי ומפיק קולנוע וטלוויזיה אמריקאי-יהודי. ידוע בעיקר כאחד מיוצרי הסדרה "אבודים", וכיוצר הסדרות "הנותרים" ו"השומרים". הוא זכה בשלושה פרסי אמי (עבור עבודתו ב"אבודים" ו"השומרים") מתוך שנים עשר מועמדויות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינדלוף נולד באנגלווד, ניו ג'רזי ב־24 באפריל 1973 בשם דיימון לורנס לינדלוף, לאם יהודייה עם שורשים מפולין ולאב סקנדינבי עם שורשים מנורווגיה, שוודיה, ספרד וגרמניה. הוא בוגר בית הספר לאמנויות ע"ש טיש באוניברסיטת ניו יורק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1999 כתב מספר פרקים לסדרת הטלוויזיה "לא לבושה" שיצר והפיק הבמאי הבריטי רולנד ג'ופה (אנ') לרשת MTV, ובהמשך כתב לידלוף את שני הפרקים האחרונים לסדרת הטלוויזיה קצרת הימים "Wasteland" אשר שודרה ברשת ABC.

לינדלוף כתב כ-45 פרקים מסדרת הדרמה הפופולרית "אבודים" (2010-2004), כולל פרק הסיום של הסדרה והוא אף היה לאחד המפיקים של התכנית.

בדצמבר 2005, כתב בקצרה מיני סדרת קומיקס לחברת מארוול קומיקס בליין האולטימייט, בשם "אולטימייט וולברין נגד הענק הירוק", הסדרה נגמרה במאי 2009. ב־2009, הפיק יחד עם ג'יי ג'יי אברהמס את הסרט "מסע בין כוכבים".

בשנת 2014 עזר לכתוב כמה פרקים לסדרת ההנפשה "פיניאס ופרב".

ב־20 ביוני 2017, נודע כי לינדלוף התמנה ליצור את המיני-סדרה "השומרים", אשר מבוססת על הסרט "השומרים" ועל הרומן הגרפי "השומרים", מבית DC קומיקס. ב־20 באוקטובר 2019, הסדרה "השומרים" יצאה למסכים וזכתה להצלחה רבה בקרב המבקרים. בינואר 2020 דווח כי הסדרה לא תחזור לעונה שנייה מפני שלינדלוף עזב.

בשנת 2020 הוא הפיק וכתב את סרט האימה "משחקי ציד".

בשנת 2023 הוא יצר את הסדרה הקומית "גברת דייוויס" עבור שירות הזרמת המדיה Peacock; את הסדרה הוא גם הפיק בפועל וכתב שלושה פרקים.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב־28 במאי 2005, התחתן עם היידי פוגמן ולשניים ילד אחד

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דיימון לינדלוף בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים ובנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.