הילסונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הקישורים "עירומים" ונדרשת פעולת עריכה משמעותית להתאמת הערך לצורה המקובלת במיזם.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: הקישורים "עירומים" ונדרשת פעולת עריכה משמעותית להתאמת הערך לצורה המקובלת במיזם.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.

כנסיית הילסונג (Hillsong) היא כנסייה פנטקוסטלית שבסיסה בסידני, ניו סאות' ויילס, אוסטרליה.

Hillsong logo.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכנסייה נוסדה בשנת 1983 על ידי הכומר בריאן יוסטון (אנ') ואשתו בובי. בתחילה התמקמה קבוצה קטנה של כ-45 מאמינים באולם בבית ספר בבולקהאם הילס (אנ') (שכונה "המחסן") והקימה את מרכז החיים הנוצרי הילס (אנ'). כתוצאה מהאישיות הכריזמטית של הכומר בריאן יוסטון מספר המאמינים גדל בהתמדה. ב-1990 הכנסייה עברה למרכז מסחרי בקאסל היל (Castle Hill) ששירת את הכנסייה עד המעבר למרכז חדש יותר בבולקהאם הילס בשנת 1997. בתחילת שנות התשעים התחילה להופיע להקת הבית של הכנסייה שנקראה הילסונג (אנ') שהתפרסמה בעולם כמוזיקה רוחנית-דתית עכשווית (אנ'). ב-1999 שם הכנסייה שונה להילסונג באופן רשמי. ב-19 באוקטובר 2002 בנוכחות ראש הממשלה האוסטרלי דאז ג'ון הווארד, נחנך מרכז הכנסים החדש בבולקהאם הילס שכולל אודיטוריום, חניית ענק ומתקנים לפעילויות לילדים. באודיטוריום ישנם כ 3500 מקומות ישיבה, שמהווה נכון להיום את המגה-כנסייה (אנ') הגדולה ביותר באוסטרליה. לשם השוואה, הכנסייה הבאה בגודלה באוסטרליה היא קתדרלת מרי הקדושה (סידני) עם מספר מקומות ישיבה של פחות מ-2000[1]. תפילות כנסיית הילסונג מתאפיינות בקהל גדול ואווירה רוחנית וכוללות שירי תפילה ולימוד מכתבי הקודש שמוקרנים על מסכי ענק עם דגש על מערכת יחסים אישית עם ישו. החוויה הרוחנית והמסרים החיוביים מדברים על אהבה, חמלה, תרומה ועזרה הדדית, בנוסף להתחזקות אישית וברכות בריאות, שגשוג והצלחה בחיים. שירי התפילה מלווים במולטימדיה מודרנית ומוזיקת הילסונג הייחודית שזכתה להצלחה רבה באוסטרליה ובעולם[2]. באוגוסט 2019 הודיע מרטי סמפסון, הסולן ומנחה התפילה הפופולרי של הכנסייה, כי הוא מצוי במשבר אמונה אישי קשה.[3]

כנסיית הילסונג פועלת במודל רב-אתרי ((אנ')), כלומר מספר קמפוסים באוסטרליה שמחוברים ביניהם - בסידני, בריסביין, מלבורן, ניוקאסל, גולד קוסט, נוסה, ובדרווין. בנוסף, שלוחות של כנסיית הילסונג הבינלאומית כוללות כנסיות ברחבי העולם- בבריטניה, באוקראינה, בדרום אפריקה, בשוודיה, ארצות הברית, צרפת, גרמניה הולנד, רוסיה, ספרד, ארגנטינה וברזיל. בפברואר 2017 הודיע הילסונג על הוספת כנסיות בפורטוגל, סן פרנסיסקו, פרת' ווולונגונג באוסטרליה ובבאלי באינדונזיה.

הילסונג וישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2017 הודיעה כנסיית הילסונג על כוונה להקים כנסייה בישראל[4]. באפריל 2017 הכומר בריאן יוסטון הגיע, עם קבוצת צליינים נוצרים, לביקור בישראל באתרים המקודשים לנוצרים[5], וכן להופעות של להקת הילסונג בחוף צמח וקיסריה[6].

אמונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

כנסיית הילסונג מזוהה עם Australian Christian Churches(אנ')[7], השלוחה האוסטרלית של Assemblies of God אשר משתייכת לזרם הפנטקוסטליזם ובעלת נטיות לאוונגליסטיות חזקות[8]. הפנטקוסטליזם הוא אחד הזרמים המתפתחים ביותר בנצרות עם מספר מאמינים שנאמד במאות מיליונים.

הכנסייה מתנגדת למחקר בתאי גזע והפלות. בנוסף, כנסיית הילסונג הכריזה על תמיכה בבריאתנות ובתכנון תבוני[1]. כנסיית הילסונג מכירה שהומוסקסואליות מנוגדת למלומד בכתבי הקודש אך מדגישה שהיא לא מגנה הומוסקסואלים[9].

הכנסייה פתוחה לקהל הרחב, שוללת אפליה על בסיס מין וגזע, וקהל המאמינים מגיע מרקעים אתניים מגוונים. בנוסף, נשים יכולות להגיע לרמת כמורה שווה לגברים[10].

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד לכנסיות קתוליות ואנגליקניות באוסטרליה בהן מספר המאמינים שמגיעים להתפלל נמצא בירידה מתמדת[11][12], כנסיית הילסונג מדווחת על שיעור נוכחות גבוה במיוחד. נכון לשנת 2018 מעל 40,000 מאמינים מגיעים לכנסייה בכל שבוע באוסטרליה, ועל פי הכנסייה, למעלה מ-100,000  מאמינים מגיעים בכל שבוע לאחת מ-80 הכנסיות שמזוהות עם הילסונג ושממוקמות ברחבי העולם[13]. ייתכן שמתוך העלייה המטאורית במספר המאמינים וכן מתוך הבדלים תאולוגים מסוימים בעולם הנצרות, נשמעת ביקורת כנגד כנסיית הילסונג. למשל, מספר טענות נשמעו כנגד דוקטרינת השגשוג (אנ') אותה מלמדת הכנסייה, ובנוסף הושמעו טענות כי לא ניתן לדעת בדיוק כיצד מושקע הכסף שנתרם על ידי המאמינים[14][15][16]. בתגובה לטענות אלו מיתנה הכנסייה את הטפת דוקטרינת השגשוג[17]. הכניסה לכנסייה אינה כרוכה בתשלום או דמי חברות. הכנסייה מעודדות מתן תרומות לשם תחזוק הכנסיות הקיימות, הקמת כנסיות נוספות, ותרומה לקהילה כגון התנדבות ועזרה לנזקקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הילסונג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 http://www.smh.com.au/articles/2003/01/28/1043804401241.html
  2. ^ https://www.youtube.com/user/hillsongunitedtv
  3. ^ Hillsong Leader Denies Renouncing Faith, but Says He's on 'Incredibly Shaky Ground'.‏ CBN, 14 באוגוסט 2019.
  4. ^ http://hillsong.com/israel-church/
  5. ^ http://www.jctravel.com.au/hillsong-israel-worship-experience/
  6. ^ http://hillsong.com/israel/nights/
  7. ^ www.acc.org.au
  8. ^ "What We Believe". Hillsong Church. נבדק ב-18 באפריל 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ http://www.dailymail.co.uk/news/article-3186593/Do-love-gays-Australian-Hillsong-Church-pastor-confirms-church-won-t-allow-homosexuals-hold-leadership-positions-affirm-lifestyle-blog-post.html
  10. ^ http://www.christianpost.com/news/pastor-bobbie-houston-explains-why-hillsong-church-does-not-sideline-the-girls-128563/
  11. ^ http://www.catholicaustralia.com.au/church-in-australia/facts-figures
  12. ^ http://cra.org.au/factors-in-declining-church-attendance/
  13. ^ "Inside the rise and rise of Australia's Hillsong megachurch". Mail Online. נבדק ב-2018-03-20.
  14. ^ Stephen McDonell (9 ביולי 2004). "Evangelist Christian vote wanted". Lateline. Australian Broadcasting Corporation. נבדק ב-18 באפריל 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  15. ^ "Hillsong's true believers". The Sydney Morning Herald. 7 בנובמבר 2004. נבדק ב-18 באפריל 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  16. ^ https://hillsongchurchwatch.com/
  17. ^ http://www-archive.biblesociety.org.au/news/brian-houston-theres-huge-difference-living-rich-living-blessed