טיי בארל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טיי בארל
Ty Burrell
טיי בארל, 2014
טיי בארל, 2014
לידה 22 באוגוסט 1967 (בן 56)
גראנטס פאס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה Tyler Gerald Burrell עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה
  • פרס אמי לשחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה קומית (2011)
  • פרס אמי לשחקן המשנה הטוב ביותר בסדרה קומית (2014) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טיילר ג'רלד "טיי" בארלאנגלית: Tyler Gerald "Ty" Burrell; נולד ב-22 באוגוסט 1967) הוא שחקן וקומיקאי אמריקאי. הוא ידוע בעיקר בשל תפקידו כפיל דאנפי בקומדיה של רשת ABC משפחה מודרנית. על תפקיד זה הוא זכה ב-2011 וב-2014 בפרס אמי בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר בקומדיה, וב-2013 זכה בפרס גילדת שחקני המסך בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארל גדל בקליפורניה שבארצות הברית. לפי הסדרה "מצא את שורשייך" סבתא רבתא-רבתא-רבתא-רבתא שלו הייתה אישה ממוצא אפרו-אמריקאי שהייתה שפחה. משפחתו ניהלה עסק משפחתי. בנערותו עסק בפוטבול. ב-1993 הוא קיבל מאוניברסיטת "Southern Oregon University" תואר ראשון בתיאטרון. בעת לימודיו באוניברסיטה הוא עבד כמוזג ב"פסטיבל שייקספיר" באורגון. בהמשך קיבל תואר שני באמנות מטעם אוניברסיטת המדינה של פנסילבניה.

בין עבודותיו הראשונות בתחום המשחק ניתן לכלול את הופעותיו בסרט בלאק הוק דאון ובהצגות מקבת' (ברודוויי), Corners (אוף ברודוויי), The Blue Demon,‏ Burn This,‏ ו-Show People. הוא היה תסריטאי משני ושחקן בהפקה המקורית של הקומדיה The Red Herring O' Happiness שבוימה על ידי ראסל דיבל. עבודותיו בתיאטרון כוללות גם הופעה וכתיבה בהצגה Babble לצד אחיו של בארל, דאנקן. אחת מהופעותיו הראשונות של בארל בטלוויזיה הייתה כקצין מבחן בחוק וסדר: מדור מיוחד.

ב-2004 שיחק בסרט האימה "שחר המתים".

בהמשך הוא לוהק לתפקיד אוליבר בארנס, מנתח פלסטי רדוד עם כוונות טובות, בקומדיית המצבים של CBS, ‏Out of Practice‏ (2006). הסדרה בוטלה לאחר זמן קצר. לאחר ביטול הסדרה גילם בארל את אלאן ארבוס בסרט "פרווה: דיוקן דמיוני של דיאן ארבוס".

ב-2008 לקח בארל חלק כשחקן בסרט הענק הירוק המבוסס על קומיקס בעל אותו שם.

ב-2007 הוא שיחק בסרט אוצר לאומי: ספר הסודות ובקומדיית המצבים בחזרה אליכם, בה שיחק לצד פטרישיה היטון וקלסי גראמר, של רשת Fox. הסדרה בוטלה ב-2008.

בארל ידוע בעיקר בשל תפקידו בסדרה בת 11 העונות קומדיית המצבים של ABC משפחה מודרנית. הסדרה התחילה ב-23 בספטמבר 2009, והסתיימה ב-8 באפריל 2020. הוא היה מועמד על תפקידו בסדרה לפרס אמי ב-2010, וזכה בפרס בשנה לאחר מכן. היה מועמד עוד מספר פעמים וזכה בפרס זה שוב בשנת 2014.

בשנת 2017 שיחק בקומדיה השחורה "לילה קשוח" לצידה של סקרלט ג'והנסון.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בארל נישא להולי, בשנת 2000. הם התגוררו בניו יורק עד מעברם לסולט לייק סיטי ב-2008. בהמשך העתיק הזוג את מגוריו לדרום קליפורניה בשל עבודתו של בארל במשפחה מודרנית. ב-18 במרץ 2010 דווח לתקשורת כי בארל ואשתו אימצו ילדה, פרנסס. בארל הוא מעריץ מושבע של Oregon Ducks, פורטלנד טרייל בלייזרס וניו יורק מטס.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טיי בארל בוויקישיתוף