טעות בכיוון (סרט, 2021)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טעות בכיוון
Wrong Turn
מבוסס על טעות בכיוון מאת אלן ב. מקלרוי
בימוי מייק פ. נלסון
הופק בידי ג'יימס האריס
רוברט קולצר
תסריט אלן ב. מקלרוי
עריכה טום אלקינס
שחקנים ראשיים שארלוט וגה
אדיין בראדלי
אמה דומונט
ביל סייג'
דייזי הד
מת'יו מודין
דילן מק'יי
ורדאן ארורה
מוזיקה סטיפן לוקאץ'
צילום ניק יונקרספלד
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
גרמניהגרמניה גרמניה
קנדהקנדה קנדה
חברת הפקה Constantin Film
The H Collective
Tea Shop Productions
חברה מפיצה Saban Films[1]
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 26 בינואר 2021
משך הקרנה 109 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימה, מותחן, ריבוט
הכנסות 4.8 מיליון דולר[2][3]
סרט קודם טעות בכיוון 6: מפלט אחרון
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טעות בכיוון, ידוע גם בשם טעות בכיוון: המושבה, (באנגלית: Wrong Turn: The Foundation) הוא סרט אימה ומותחן משנת 2021 שבוים על ידי מייק פ. נלסון. הסרט הוא ריבוט לסדרת סרטי טעות בכיוון, ובו מככבים שארלוט וגה, אדיין בראדלי, אמה דומונט, ביל סייג', מת'יו מודין, דייזי הד וורדאן ארורה. הפקת הסרט היא קופרודוקציה (הפקה בינלאומית משותפת) בין ארצות הברית, גרמניה וקנדה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקוט שו נוסע לעיירה כפרית קטנה בווירג'יניה כדי לחפש את בתו ג'ן, שנעדרה לאחר שביקרה באזור עם חבריה, אך הוא מקבל יחס קר וחוסר התעניינות הן ממפקד המשטרה והן מהמקומיים.

פלאשבק לשישה שבועות קודם לכן: ג'ן שו, בן-זוגה דריוס, והזוגות אדם ומילה, וגארי ולואיס, מגיעים לעיירה כדי לטייל בשביל האפלצ'ים. הם נתקלים בעוינות מצד המקומיים בבר, במיוחד מאדם זקן בשם נייט. למחרת בבוקר ג'ן פוגשת באדית', אישה מוזרה שמוכרת בדוכן עם ילדה אילמת בשם רותי. הקבוצה יוצאת למסע שלהם ולמרות שהוזהרו שלא לעשות זאת, הם סוטים מהשביל, מה שמוביל למותו של גארי על ידי גזע עץ שהתגלגל במורד הגבעה. חבולים ומבולבלים, הקבוצה הולכת לאיבוד ומקימה מחנה ללילה. למחרת, מילה נעדרת, כמו גם הטלפונים שלהם. בעוד אדם מגלה שהם ישנו בבית קברות, דריוס מוצא לוחית זיכרון משנת 1859, טרום מלחמת האזרחים, המנציחה את הקמתה של קבוצת מתיישבים בהרים בשם "המושבה", אשר האמינו שסופה של ארצות הברית קרוב.

בזמן שהם מחפשים את מילה, ג'ן מבחינה ברותי ואדם רודף אחריה אך מועד למלכודת שגוררת אותו לבור. ג'ן, דריוס ולואיס מחליטים להתקדם ולהזעיק עזרה כשהם מגלים אסם מלא בתרמילים ובבגדים. תוך כדי הם רואים שתי דמויות לבושות במעין חליפות הסוואה כשלראשן גולגולות של איילים, סוחבות מוט שעליו קשור אדם. השלושה ממהרים להתעמת עם הגברים, אך מגלים שהם מדברים בשפה שאינם מבינים. אדם משתחרר ומכה את אחד מהם למוות באמצעות ענף, בעוד השני בורח. מילה מופיעה ומספרת שהיא רק הלכה להשתין והתחבאה כשראתה את שני הגברים. החברים ממשיכים ולאחר שלואיס נעלם, מיד מופיעות דמויות זהות לקודמות ומקיפות אותם. אדם נמלט כשמילה בעקבותיו, אך היא נופלת לבור ומשתפדת על יתדות שבתחתיתו. אדם נוטש אותה לפני שמופיע אחד מהתוקפים ויורה חץ לראשה. ג'ן, אדם, דריוס ולואיס נלכדים גם על ידי חובשי הגולגולות.

החברים מובלים אחרי אדית', שמתגלה שהיא חלק מהחוטפים שלהם, ונלקחים ליישוב פרימיטיבי בעומק היער, מקור "המושבה", ומובאים בפני "בית משפט". הם מגלים שהשופט, אשר נכנס לחלל "בית המשפט" עם גולגולת כבש הרים, הוא אביה של אדית', וונבל. וונבל מעלה לעדות את מורגן, אחיו של סמואל שנהרג על ידי אדם. מורגן מספר, באמצעות אדית' שמתרגמת אותו, שהם רק סחבו את אדם חסר ההכרה למקום מבטחים, ואילו הוא רצח בדם קר את סמואל. וונבל שופט את אדם למוות, ומרסק את ראשו באמצעות הענף איתו אדם הרג את סמואל, ואילו האחרים נידונים ל"חשכה", גזר דין לבלות את שארית חייהם במערה חשוכה, לא לפני שמעוורים את עיניהם בברזל חם. לאחר ניסיון בריחה כושל, לואיס מושלך למערה מעוור ופצוע. דריוס, הבא בתור, ניצל בזכות ג'ן, שמסבירה להם שהם עושים טעות משום שהם שימושיים להם; דריוס שעובד בתחום האנרגיה המתחדשת במלכ"ר יכול לתחזק ולשפר את היישוב שלהם, בעוד היא יכולה להעניק את עצמה, לשאת וללדת ילדים חזקים ובריאים. וונבל מסכים להצעתה, אך מאיים עליהם שאם ינסו לברוח הם יחזרו למערה.

כל אותה תקופה סקוט, אביה של ג'ן, מנסה להשיג אותה אך ללא תועלת. הוא מחליט לצאת לחפש אותה, וכשהוא פוגש את איילין, בעלת האכסניה בה שהו ג'ן וחבריה, היא מספרת לו על "המושבה" אשר מתגוררת בהרים, וככל הנראה אחראים להיעלמותה של בתו. איילין, רואה את נחישותו של סקוט למצוא את בתו, מכירה לו את אד, אחיין שלה וצייד בעל עבר עם אנשי "המושבה". סקוט, אד ובנו קופר יוצאים אל כיוון היער, אך די מהר אד וקופר נהרגים ממלכודת וסקוט מוצא את היישוב בכוחות עצמו אך נתפס. במתחם "המושבה" הוא מגלה שאחד מלוכדיו הוא דריוס, וג'ן, נשואה כעת לוונבל, יורה בו חץ לכתף. וונבל דן את סקוט ל"חשכה" על הסגת גבול וכולא אותו. באותו לילה, ג'ן משחררת את אביה, ומנסה לשכנע את דריוס לברוח איתם אבל הוא מסרב לעזוב. לאחר מכן רותי עוזרת להם לברוח דרך המערה, אך מורגן מופיע וג'ן יורה בו וממהרת עם אביה לתוך המערה. שם הם רואים את קורבנות העבר של אנשי "המושבה" מעוורים ומשוטטים, חסרי חיים. כשג'ן מבחינה בלואיס, היא יורה בו וגואלת אותו מייסוריו. הם יוצאים מהמערה ומותקפים על ידי אדית' והובס, חבר במועצת ה"מושבה". לאחר שחיסלו אותם, ג'ן יורה חיצים והורגת חבר מושבה נוסף. היא ואביה נתקלים בנייט ובאנשי העיירה החמושים ומציעים את עזרתם. לאחר היאבקות עם עוד אנשי ה"מושבה" הם הצליחו לחמוק ולנסוע בטנדר של נייט כשוונבל צופה בהם.

מספר חודשים לאחר מכן, ג'ן ואביה חזרו לחייהם הרגילים. ג'ן מבקרת את אמה החורגת, אך מוצאת אותה בטקס קבלת פנים של השכנים החדשים שלהם לשכונה, וונבל ורותי. ג'ן מתעמתת עם וונבל, שמבחין שהיא בהריון עם בנו, ומבקש ממנה לחזור איתו למושבה. ג'ן מסכימה, בתנאי שוונבל לעולם לא יתקרב שוב למשפחתה. יחד הם עוזבים ונוסעים במעונוע במורד הכביש.

כאשר כתוביות הסיום מוצגות, נראית ג'ן כשהיא גורמת לקרוואן להתנגש במכונית חונה. ג'ן דוקרת את וונבל, חבר מושבה נוסף וגם את נהג הקרוואן. לאחר מכן היא לוקחת את ידה של רותי והן הולכות חזרה לעבר בית משפחתה.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שארלוט וגה - ג'ניפר "ג'ן" שו
  • אדיין בראדלי - דריוס קלמונס
  • דילן מק'יי - אדם לוקס
  • אמה דומונט - מילה ד'אנג'לו
  • אדריאן פבלה - לואיס אורטיס
  • ורדאן ארורה - גארי אמאן
  • מת'יו מודין - סקוט שו
  • ביל סייג' - וונבל
  • דייזי הד - אדית'
  • טים דה זארן - נייט רודס
  • דמיאן מאפאי - מורגן
  • ראיין אליזבת חנוואן - רותי
  • צ'ייני מורו - הובס
  • איימי וורנר - איילין

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2018, הוכרז על ריבוט לסדרת סרטי טעות בכיוון.[4] הסרט בוים על ידי מייק פ. נלסון ונכתב על ידי אלן ב. מקלרוי, שכתב גם את התסריט לסרט המקורי משנת 2003.[5] במאי 2019, הוכרז ששארלוט וגה תככב בסרט.[6]

בראיון לכתב העת Fangoria, הבמאי נלסון ציין:

"הייתי מוכן לגמרי בקריאה הראשונה להיכנס לתוך עולם של סלאשר קיצוני עם קניבלים שאוכלים בשר אדם ומבתרים אנשים לשניים. כשזה לא קרה, הופתעתי לטובה. זה היה משהו אחר בליבת הסיפור שנגע בי."[5]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלב הצילומים החל ב-9 בספטמבר 2019, באוהיו, ארצות הברית[7][8][9] והסתיים ב-2 בנובמבר.[10]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הולחן על ידי סטיפן לוקאץ׳. אלבום הפסקול, שנקרא "טעות בכיוון: המושבה",[11] שוחרר על ידי Konigskinder Music ב-25 בפברואר 2021. השחקנית רובי מודין, בתו של מת'יו מודין שגילם את דמותו של סקוט בסרט, ביצעה את הגרסה לשיר "This Land is Your Land", אשר נשמעת במהלך כתוביות הסיום.

פרסום והפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט תוכנן במקור לצאת בשנת 2020, אך נדחה לשנת 2021 עקב התפרצות מגפת הקורונה.[12] ב-16 בדצמבר 2020, הוכרז שהקרנת הבכורה לסרט בבתי הקולנוע האמריקאיים תחל ב-26 בינואר 2021, ותימשך לילה אחד בלבד.[13]

הסרט דורג על ידי MPAA בדרגת R, עקב אלימות עקובה מדם, מראות גסים ומזעזעים ושפה בוטה.

הסרט הופץ בארצות הברית תחת השם "טעות בכיוון", ואילו בשאר המדינות הופץ בשם "טעות בכיוון: המושבה".

הסרט שוחרר בבלו-ריי וגם DVD ב-23 בפברואר 2021, על ידי Lionsgate Home Entertainment.[14]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Squires, John (4 בנובמבר 2020). "'Wrong Turn' Reboot Inches Closer to Release With Official "R" Rating for "Strong Bloody Violence"". Bloody Disgusting. נבדק ב-4 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Wrong Turn (2021)". Box Office Mojo. נבדק ב-14 במאי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Wrong Turn (2021)". The Numbers. נבדק ב-14 במאי 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Brown, Hannah (16 באוקטובר 2018). "'Wrong Turn' Reboot Details Revealed; Franchise Creator Writing Script". Screen Geek. נבדק ב-16 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 Nobile Jr., Phil (בינואר 2021). "Monster Invasion: 'Wrong Turn' Takes a Hard Left (Or is that a Right?)". Fangoria. Fangoria Publishing, LLC. נבדק ב-14 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Hamman, Cody (16 במאי 2019). "Charlotte Vega to star in Wrong Turn reboot". Jo Blo. נבדק ב-3 באוגוסט 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "'Wrong Turn' reboot looking for crew in Cincinnati shoot". WCPO. 23 ביולי 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Dick, Jeremy (12 בספטמבר 2019). "Wrong Turn Reboot Begins Shooting in Ohio". MovieWeb. נבדק ב-17 בספטמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Wrong Turn Reboot Begins Shooting in Ohio". Prime Time. 12 בספטמבר 2019. נבדק ב-18 בספטמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Dick, Jeremy (4 בנובמבר 2019). "Wrong Turn Reboot Wraps, Director Shares Blood-Caked Final Set Image". MovieWeb. נבדק ב-31 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ "Wrong Turn: The Foundation Soundtrack to be Released". Film Music Reporter. נבדק ב-22 באוקטובר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Rai, Mansi (1 במאי 2020). "'Wrong Turn 7'- release date, plot and everything you should know". Next Alerts. נבדק ב-29 בנובמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Miska, Brad (16 בדצמבר 2020). "'Wrong Turn' Trailer Goes Back Into the Trap-Filled Woods (Video)". Bloody Disgusting. The Collective. נבדק ב-16 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ Derek Anderson (29 בינואר 2021). "WRONG TURN Reboot to be Released On Blu-ray and DVD on February 23rd". Daliy Dead. נבדק ב-6 בפברואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)