כלבים בחלל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כלבים בחלל
Белка и Стрелка. Звёздные собаки
בימוי Svyatoslav Ushakov, Inna Evlannikova עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Sergey Zernov עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Sergey Zernov עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים יבגני מירונוב
סרגיי גרמש
ילנה יאקובלבה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Ivan Uryupin, Vladimir Kristovsky עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיהרוסיה רוסיה
חברת הפקה Centrnauchfilm עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Bontonfilm עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה, הפצה לאולמות הקולנוע עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 במרץ 2010 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 85 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט מונפש, סרט הרפתקאות, קומדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו spacedogs3d
סרט הבא כלבים בחלל: הרפתקה אל הירח עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

כלבים בחללרוסית: Белка и Стрелка. Звёздные собаки) הוא סרט אנימציה ממוחשבת רוסי משנת 2010. הסרט מבוסס על כלבי החלל הסובייטים בלקה וסטרלקה ומכבד את בעלי החיים הראשונים ששרדו מסע לחלל. בפולין הסרט הוכתר לשובר קופות כבר בסוף השבוע הראשון להקרנתו ואף גבר על "האויב שבפנים: החיים שאחרי". בארצות הברית הוא גרף 14,408 דולר בלבד, בעיקר בשל משום שיצא לבתי קולנוע נבחרים בלבד ולא זכה להפצה נרחבת.

בשנת 2011 הסרט זכה בפרס נשר הזהב בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גבר בשחור נושא כלוב קטן מברית המועצות לנשיא ארצות הברית קנדי. בכלוב נמצאת מתנה מחרושצ'וב לקרוליין קנדי, גור בשם פושוק. הגור מתחבר לחיות המחמד האחרות של קנדי ומספר להם את סיפורו.

שלוש שנים קודם לכן, במוסקבה של 1960, הופיע אדם מוזר שתופס כלבי רחוב ולוקח אותם. פעם הוא ניסה לתפוס כלבה בשם סטרלקה, אך היא ברחה עם חברתה, החולדה וניה. ואז, כשסטרלקה הלכה לחפש עצמות וניה הלכה לטלפון בתשלום כדי להשיג קצת כסף.

בינתיים, בזמן שסטרלקה ברחה מהאיש המוזר, בקרקס מקומי המצב בכי רע: וובה החזיר, השמין מכדי לטוס על רקטה ובלקה, כלב, טס במקומו. אבל בלקה מאבד שליטה על הרקטה ומתעופף מהקרקס. לאחר זמן מה הוא מתרסק על הטלפון בו וניה החולדה חיפשה מטבעות. ההתרסקות שברה את הטלפון ווניה קיבלה את כל הכסף מהטלפון השבור. לאחר ההתרסקות פוגשים בלקה, סטרלקה ווניה שלושה כלבי רחוב נוספים: בולדוג בשם בולה, פאג בשם מולה ובוט בשם פיראט. בלקה וסטרלקה נמלטים מכלבי הרחוב האחרים, אך למחרת בבוקר שלושתם נתפסים על ידי האיש המוזר.

לאחר שנתפסו הכלבים מועברים לרכבת לבייקונור שם הם מגיעים למרכז הכשרה סובייטי לטיסת חלל. הם פוגשים את המאמן שלהם, כלב רועה גרמני בשם קזבק, שנאלצת לבחור את שני הכלבים הטובים מהקבוצה. חודש לפני תאריך ההשקה הקבוצה הנבחרת היא בולה ומולה, אך ביום האימונים האחרון מגיעה וניה למקום הראשון, עם בלקה וסטרלקה במקום השני והשלישי בלקה וסטרלקה צריכים לטוס עם וניה, כי הוא היה הראשון וקבוצת הטיסה נבחרת רשמית.

בסוף טיסתם, סטרלקה רצתה להישאר בחלל, מכיוון שאמה אמרה שאביה, סיריוס, חי בין הכוכבים. קזבק מופיע כשהוא שומר על טיסתם ומנסה לשכנע את סטרלקה לחזור. הם רואים היווצרות חפצים שטסים לעברם, וחושבים שהם כלבי חלל, אך התברר שהם מטאוריטים, הם נפגעו ממטר מטאוריטים והטיל נורה מהנזק. סטרלקה, ווניה וקזבק הולכים לחלק האחורי של הרקטה כדי להילחם בשריפה עם נוסחת האכלה שלהם כמים. בלקה פוחד אך בכל זאת קופץ דרך טבעת האש אל מושב הנהג כדי להפנות את הרקטה לכיוון כדור הארץ. סטרלקה מכבה את האש, וקזבק מודה באהבתו לבלקה. הכלבים מסתכלים על קבוצות שונות וסטרלקה מצדיעה לסיריוס במקום אביה. צוות טיסת הכלבים מחזירם לכדור הארץ בחיים.

סטרלקה, בלקה ווניה מקבלים תוארי גיבורים ומגלים שקזבק נשאר מאחור, אך המדען האחראי על הפרויקט אומר להם שהתעמולה הסובייטית לא תאפשר לעולם לחשוף כי היה מקום לחסכון בטיסה.

חיות המחמד האחרות של קנדי, בראשות החתול, לא מאמינים לסיפורו של פושוק, למעט כלב צרפתי אחד שרואה את טלאי הקוסמונאוט על כריתו של פושוק. לאחר מכן הוא מבקש ממנו לספר מה קרה אחר כך. סטרלקה חוזרת לגור עם אמה. וניה מקיימת כנסים ומספרת את סיפורה לכל מי שמוכן להקשיב. בלקה חוזר לקרקס ככוכב הראשי. קזבק חי יחד עם אהובתו בלקה, וכולם חיים באושר ועושר.

במהלך סצנות שאחרי הכתוביות מוצגים קטעי ארכיון אמיתיים של תוכנית החלל הסובייטית וכלבי החלל.

מדיה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא ב-DVD, Blu-ray, Blu-ray 3D ו-Digital Copy ב-8 ביוני 2012.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט דורג 5.2 מתוך 10 באתר imdb, עם 37% עגבניות רקובות בהתבסס על 866 הצבעות.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

כותרת השיר В Городе Дождь ("יש גשם בעיר") משגיח עליך תפסתי אותך
נכתב על ידי: ולדימיר קרסטובסקי קארי קימל קארי קימל
מבוצע על ידי: Uma2rman קארי קימל קארי קימל

סרטי המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

"כלבי החלל: הרפתקאה אל הירח" (Белка и Стрелка: Лунные приключения) הוא סרט המשך שהקרנת הבכורה שלו בארצות הברית נערכה ב-26 באוגוסט 2016. סרט שלישי בסדרה (Белка и Стрелка. Карибская тайна) יצא לאקרנים ברוסיה בספטמבר 2020.

כלבי החלל 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019 יצא סרט שלישי בסדרה בשם "כלבי החלל מצילים את קובה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע ובנושא רוסיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.